Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Użytkowanie Diesla 1.5DCi z FAP / DPF
Autor Wiadomość
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-22, 07:16   

Kratylos napisał/a:
(...) euro 6 zmniejszy jeszcze...
Tak, tak. I będziesz woził w Dieslu 25 litrów specjalnego dodatku do paliwa, AdBlue, umożliwiającego spełnienie tej normy. A mało kogo obchodzi ile paliwa dodatkowo zużyjesz na wożenie tych niepotrzebnych kilogramów w samochodzie. Tu nie chodzi o ekologię tylko o trzymanie ludzi za mordę i wyciąganie od społeczeństwa kasy na walkę "z-niewiadomo-czym" bo to już nie jest globalne ocieplenie tylko zmiany klimatu. Jeszcze jakby opracowywali metody kontrolowania wybuchów wulkanów, plam na Słońcu czy orbity Ziemi to można by powiedzieć, że te pieniądze nie są całkiem zmarnowane. A takie ograniczanie sobie możliwości przez utopijne przepisy i normy, podczas gdy reszta świata ma to gdzieś, jest idiotyzmem lub ma zupełnie inny cel.
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-08-22, 10:43   

wojtek_pl napisał/a:
A takie ograniczanie sobie możliwości przez utopijne przepisy i normy, podczas gdy reszta świata ma to gdzieś, jest idiotyzmem lub ma zupełnie inny cel.


Tak z ciekawości zapytam, czy kolega mieszkał przez dłuższy okeres czasu w tej, tak zwanej reszcie świata...
Bo jak nie, to chyba nie ma pojęcia jak tam obywatel szanuję ustanowione prawa.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-22, 10:53   

Tu nie chodzi o szanowanie prawa tylko o bezsens samego prawa. Po co uchwalać jakieś wyśrubowane normy emisji, skoro reszta świata ma to w d..pie ? My mamy EURO 5 a Rosja ma silnik benzynowy 2.0 bez katalizatora. Nie mówiąc już o Chinach, w których jest chyba więcej samochodów niż w całej Europie. Te utopijne plany ograniczania emisji tego czy tamtego może i dobrze wyglądają na papierze i w ustach polityków ale w praktyce kosztują mnóstwo pieniędzy, które muszą wyłożyć zwykli ludzie.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-22, 11:17   

wojtek_pl napisał/a:
Tu nie chodzi o szanowanie prawa tylko o bezsens samego prawa. Po co uchwalać jakieś wyśrubowane normy emisji, skoro reszta świata ma to w d..pie ? My mamy EURO 5 a Rosja ma silnik benzynowy 2.0 bez katalizatora. Nie mówiąc już o Chinach, w których jest chyba więcej samochodów niż w całej Europie. Te utopijne plany ograniczania emisji tego czy tamtego może i dobrze wyglądają na papierze i w ustach polityków ale w praktyce kosztują mnóstwo pieniędzy, które muszą wyłożyć zwykli ludzie.

Najlepiej więc nie robić nic , pozostać w epoce gaźnikowców na czteroetylku ołowiu. Czytałem gdzieś że typowy samochód przełomu lat 70-tych / 80-tych emitował tyle zanieczyszczeń co minimum 10 współczesnych samochodów z normą Euro 5.
A sadza w miastach jest realnym problemem , ciekawe czy pamiętacie Śląsk z lat 80-tych - po godzinnym pobycie podczas przejazdu w góry w centrum Katowic miałem kaszel i czarny pył w nosie jeszcze następnego dnia.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2012-08-22, 11:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-08-22, 14:00   

Jasne, że trzeba zmniejszać szkodliwosc pojazdów spalinowych. Dla naszego zdrowia, pełna zgoda. Natomiast nie uważam, że rozsądnym jest instalowanie FAPów, skoro są niedopracowane=uciążliwe i nietrwałe. Dodatkowo podpisuje się pod wypowiedzią Wojtka, który bardzo fajnie opisał o co tak na prawdę w tej ekologii chodzi.
Diagnosta? Proszę Was, praktycznie nikt na to nie zwraca uwagi. Ponadto, można obudowę FAPa rozpołowić, wybebeszyć, i zaspawać, wygląda jak nowy:)
W Gdańsku, samochód z wyciętymi katalizatorami i wstawioną w to miejsce rurą od wielu lat bez żadnych kombinacji przechodzi przeglądy ;-) (Znam taki przypadek)
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-08-22, 15:44   

Nie wiem kol. esdziewiaty, , czy warto kruszyć kopie o rozwiązaniu FAP w samochodach Renault. Nie ma jakiś drastycznych informacji o ich usterkowości.

Co do nieuczciwych użytkowników i dla mnie pseudodiagnostów, którzy przepuszczają druciarstwo jak napisał wyżej kol.Kratylos, to nie jestem i nie będę ich adwokatem. Uważam, że każde takie zdarzenie powinno być napiętnowane i zgłaszane władzom jako działanie sprzeczne z prawem i normami obywatelskimi.
Ostatnio zmieniony przez chriskb 2012-08-22, 15:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2012-08-22, 17:22   

esdziewiaty napisał/a:
Jasne, że trzeba zmniejszać szkodliwosc pojazdów spalinowych. Dla naszego zdrowia, pełna zgoda. Natomiast nie uważam, że rozsądnym jest instalowanie FAPów, skoro są niedopracowane=uciążliwe i nietrwałe.


Użytkowałem więcej aut napędzanych benzyną niż olejem napędowym. Dacia to również "benzyniak". Czytam Waszą dyskusję co jest lepsze, co zdrowsze, co tańsze... i odnoszę wrażenie, że lada moment ktoś zastuka do drzwi i powie, że coś zmieniamy w Waszych Daćkach.

Zdecydowałeś się na "ropniaka" to w czym problem? No chyba, że jedynym kryterium wyboru był kolor. Tylko w takim razie po co ta dyskusja?

Świat się zmienia. Gna do przodu. Może nie patrzmy na innych, tylko spójrzmy na samych siebie. Znacie to: Synu! masz szlaban na komputer, masz dwóje z matmy. Ale tato... Jasiu i Zdzisiu też mają dwóje.

Inną sprawą jest, to gdzie tak naprawdę podziewają się pieniądze które płacimy, to wszystko co dajemy, wkładamy a efekt finalny ciągle ten sam. Ale rozważanie w tym kierunku, tu, kojarzy się z hasłem: "kasa na tacę, kasa na boga, a tu na ziemi ktoś z tego żyje".

A tak na marginesie, czy mamy już jakieś zweryfikowane informacje od naszych Klubowiczów, którym jako pierwszym właścicielom przyszło wymieniać FAP'a?

Powielanie zasłyszanych informacji, nie przystoi posiadaczom Dacii, którzy chyba z natury powinni być uodpornieni na takie działania. Chyba, że - i tu wrócę do początku - znów, ktoś kierował się kolorem i nie pytał o radę i ocenę marki Dacia znajomych :)
_________________
---
Stepway
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-08-22, 20:24   

Osbiscie jestem zadwolony, że mam FAPa, na ten moment nie sprawił niemal żadnych kłopotów(incydent w drodze na Nordkapp), diesel nie śmierdzi i nie kopci. Podkreślam raz jeszcze, że świadomie wybrałem silnik diesla, wiedząc , ze jest piąty wtryskiwacz. Wszystko jest fajnie jak działa, a w Renault faktycznie jakoś to działa. Odnosiłem się w poprzednich wypowiedziach do innych marek produkujących samochody, gdzie tak różowo z FAPem nie jest, i moim zdaniem jest niedopracowany, więc nie powinien byc montowany, ponieważ generuje koszty i stanowi zagrożenie dla jednostki napędowej
Faktycznie na forum brak doniesień o poważnych kłopotach z FAPem, co jest dobrym prognostykiem.

Pozdrawiam ;-)
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-08-23, 12:21   

Nie ma się czego obawiać o FAP - jest całkowicie bezobsługowy. Renault zastosował go na próbę w Daciach (w modelach DUSTER od 2011 roku) oraz w Clio, Kangoo i Nissanie Qashqai od 2010roku . Z uwagi na brak zgłoszeń od użytkowników o jego nieprawidłowej pracy (rekordowcy w Poczcie Niemieckiej przejechali ponad 150 tyś km w większości po mieście) oraz dobrej kondycji samego filtru w czasie przeglądów RENAULT wprowadza go masowo we wszystkich swoich modelach.
Na poczatku będzie występował w nowym silniku 1,6 dCI 130 KM.

DPF.jpg
Plik ściągnięto 432 raz(y) 43,85 KB

_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
wojtek22 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 14 Wrz 2010
Posty: 26
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-08-23, 12:54   

Witam
mam Dustera 1,5 dci z FAP z września 2010 wiec trochę wcześniej montowano FAP
Ostatnio zmieniony przez wojtek22 2012-08-23, 12:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-08-23, 13:14   

Seryjnie FAP -y w DUSTERACH montowano od 2011 roku (wczesniejsze posiadały tylko niektóre wersje) no chyba że to jakiś wyjątek czego nie wykluczam ;-) .
Od 2011 filtry cząsteczek stałych musiały być obowiązkowo montowane w silnikach Diesla.
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Ostatnio zmieniony przez pluto 2012-08-23, 13:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2012-08-23, 13:28   

co do EURO VI to o ile mi wiadomo to mercedes już kombinuję właśnie dodawanie ad blue do ON ( tak jak w tirach jest na tej samej zasadzie )
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-23, 23:08   

Benzyna w natarciu, silniki 1,2 tce z turbinka, przy cenie benzynki zbliznej do oleju napedowego stanowia powazna alternatywe dla napedu silnikami wysokopreznymi naszych samochodow.
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-23, 23:19   

Na razie z tym FAPem nie jest źle 31000 km (80 % miasto) i nic.
Więc może na zapas nie wpadajmy w panikę.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-24, 07:33   

mekintosz napisał/a:
Benzyna w natarciu, silniki 1,2 tce z turbinka, przy cenie benzynki zbliznej do oleju napedowego stanowia powazna alternatywe dla napedu silnikami wysokopreznymi naszych samochodow.
Nie sądzę. Jak męczysz diesla to spalanie z 5 skacze Ci do 6-6,5. Jak męczysz turbo benzynę, to spalanie z 5-6 skacze Ci do 10-12 litrów :mrgreen: Tyle tylko, że jakością paliwa się nie trzeba martwić.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-24, 08:54   

Trochę trzeba. No i masz katalizator, który też się może zapchać lub rozpaść.
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2012-08-24, 11:03   

wojtek_pl napisał/a:
Trochę trzeba. No i masz katalizator, który też się może zapchać lub rozpaść.
lub... ukraść :lol:
_________________
---
Stepway
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-08-24, 22:02   

nie wiem ile w tym prawdy ale gdzieś wyczytałem, że jedna większa erupcja wulkanu emituje więcej zanieczyszczeń niż ludzkość do chwili obecnej wygenerowała poprzez swoje działania... :idea: jeżeli to prawda to przedmiotowa dyskusja staje się bezprzedmiotową... ;-)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-24, 22:16   

wojtek_pl napisał/a:
Trochę trzeba. No i masz katalizator, który też się może zapchać lub rozpaść.


Wspoleczesne diesle bez fap chyba tez maja katalizator ?
 
Mario-torun 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 22
Skąd: Toruń
Wysłany: 2012-08-25, 20:18   

Noooo, moja żona stwierdziła że czuć z samochodu paloną gumę. Wciskałem, że to nie od nas...niezawodny instynkt kobiecy :P
 
ozi77 


Marka: VW, HONDA
Model: GOLF IV, CIVIC VII
Silnik: 1.9 SDI, 1,4
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 15
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2012-08-25, 20:33   

Ale bzdury piszecie o FAPie, jezdzisz normalnie autem jak kazdym innym, olej silnikowy musi spełniać specyfikacje Renault czyli najlepiej 5W-30 w tym przypadku, jeśli przytka się filter zapala się kontrolka 'servis' lub symbol klucza w zależności jakim badziewiem jeżdzisz, wtedy jedziesz do servisu i oni podłanczają CLIPa i sprawdzają błędy, FAPa nie wypala się podczas jazdy tylko na postoju wchodząc w specialne opcje CLIPem, w czasie jazdy jest to nie możliwe bo nie da się osiągnąć tak wysokich temperatur m.in. turbiny, temp. przed filtrem za filtrem itd. trochę skąplikowane żeby na szybko wyjaśnić.
I nie ma tam żadnych dodatkowych wtrysków jak ktoś tam pisze, a inny specyficzny zapach spalin na postoju jest spowodowany tym że zawór EGR się otwiera i spaliny są jeszcze raz spalane taki bajer ekologiczny
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-08-25, 21:01   

Nie za bardzo interesowałem się w jaki sposób "wypala" się FAPa bo "celuję" w silnik benzynowy i takimiż pojazdami poruszałem i poruszam się prywatnie do tej pory. Ale czy jesteś przekonany, że wiesz co piszesz o EGR? Wiesz w jaki sposób działa? Bo specyficzny zapach (niech będzie zapach...) spalin raczej spowodowany jest działaniem katalizatora. EGR nie ma tu nic do "zapachu" spalin a raczej do recylkulacji spalin i kierowania ich części do dopalenia niespalonych cząstek paliwa.
_________________
 
ozi77 


Marka: VW, HONDA
Model: GOLF IV, CIVIC VII
Silnik: 1.9 SDI, 1,4
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 15
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2012-08-25, 22:03   

piotr. z napisał/a:
Nie za bardzo interesowałem się w jaki sposób "wypala" się FAPa bo "celuję" w silnik benzynowy i takimiż pojazdami poruszałem i poruszam się prywatnie do tej pory. Ale czy jesteś przekonany, że wiesz co piszesz o EGR? Wiesz w jaki sposób działa? Bo specyficzny zapach (niech będzie zapach...) spalin raczej spowodowany jest działaniem katalizatora. EGR nie ma tu nic do "zapachu" spalin a raczej do recylkulacji spalin i kierowania ich części do dopalenia niespalonych cząstek paliwa.
Dokładnie jest tak jak napisałeś o tym EGR, ale inny 'zapach' spalin jest gdy jest on otwarty a inny jak jest zamknięty, przynajmniej ja tak zauważyłem
 
funbike 


Marka: Renault
Model: Scenic
Silnik: 1,9dCi
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 10
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-08-25, 22:22   

witam,

Ozi77 - mylisz układy FAP z EGR

Piąty wtryskiwacz w nowych silnikach dCi jest umiejscowiony przed FAP-em i służy wtryskiwaniu paliwa w ukł. wydechowy celem właśnie podwyższenia temperatury w FAP (ponad 500 st.) i tym samym zainicjowania samoczynnego wypalenia cząstek stałych (w zależności od stylu jazdy samoczynna regenarecja natępuje co ok. 1000km)
Należy zaznaczyć, iż wymuszona regeneracja FAP przez CLIP dodatkowo modyfikuje wtrysk paliwa przez wtryskiwacze zasadnicze powoduje to znaczny wzrost temperatury spalin potrzebych do wypalenia FAP - ubocznym skutkiem takiej operacji jest znaczne rozrzadzenie oleju silnikowego przez paliwo i często wymuszona regeneracja kończy się wymianą oleju silnikowego.Swego czasu Renault zalecało, po przeprowadzonej wymuszonej regeneracji, wymianę wieszaków ukł. wydechowego właśnie ze względu na ponującą wysoką temeraturę podczas procesu oczyszczania FAP.
Przy samoczynnej regeneracji można wyczuć specyficzny zapach "spalenizny" czasami silnik straci chwilowo moc.

pozdrawiam,
 
ozi77 


Marka: VW, HONDA
Model: GOLF IV, CIVIC VII
Silnik: 1.9 SDI, 1,4
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 15
Skąd: Niemcy
Wysłany: 2012-08-25, 22:26   

Chetnie zobaczył bym ten dodatkowy wtryskiwacz paliwa do FAPa, nie wiem co ma wspólnego wymiana oleju po tym procesie, jakie paliwo w oleju ??? a teraz albo ty coś pomyliłeś FAP z EGR bo to są dwie różne rzeczy
Ostatnio zmieniony przez ozi77 2012-08-25, 22:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne