Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-02-08, 14:51
zakup nowego DD - przymiarka :)
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-26, 09:49   

Fosiarz napisał/a:
Informacje na str. 17 katalogu już czytałem wiele razy ale jak ktoś słusznie wspomniał trudno z nich wywnioskować jaka będzie prędkość obrotowa silnika przy prędkościach podróżnych szosowych (100km/h i więcej)

Ależ wręcz przeciwnie - tylko stamtąd można wyliczyć dokładnie, ile będą wynosiły obroty przy poszukiwanej prędkości!

Np:

* Duster 1.6 16V 105 KM 4x2
- V bieg: 36,84 km/h przy 1000 obr/min

a zatem przy prędkości 100 km/h obroty wyniosą 100/36,84*1000= 2714 obr

Wszystkie pozostałe wersje silnikowe i napędowe można sobie samemu policzyć analogicznie.

Nie-za-ma-co! (:


Fosiarz napisał/a:
"]Jeśli kolega "laisar" nie wie o co mi chodzi to coś źle o nim świadczy

No proszę, a ja zawsze ceniłem sobie precyzję odpowiedzi zamiast wymyślania "co autor naprawdę chciał powiedzieć ale nie umiał / nie wiedział jak zapytać" d:

Tyle lat życia w mylnym błędzie, chlip, chlip...

Dziękuję za naprostowanie!

<:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-03-26, 09:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 444
Skąd: ZGY
Wysłany: 2012-03-26, 10:09   

Nie wiem czy to coś pomoże, ale wg. świadectwa homologacji poziomhałasu dla dCi 90KM na postoju wynosi 78 dB, a przy prędkości obrotowej silnika 2813 obr/min 72,6 dB. To takie suche dane z wyciągu. jak jest z benzyną to musząa się wypowiedzieć inni koledzy.
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2012-03-26, 10:44   

Dane z tabeli mogą być bardzo przydatne, jako baza do porownania, ale tak jak już koledzy wcześniej wspominali nic Ci nie zastąpi porównania i oceny organoleptycznej.
Jeździłeś już benzyną to teraz czas na diesla. Przecież to Ty będziesz jeździł i słyszał potem swoje autko, a oceny własne mogą być bardzo sugestywne. Ja np. po jeździe testowej miałem wrażenie że jak na taką moc to autko jest ciut mulaste, mimo że nie jechałem "na wyścigi", dopiero jak spojrzałem na zegary okazało sie, że nie jest wcale tak źle. :mrgreen:
Ja bym na twoim miejscu pojeździł jednym i drugim silnikiem i sam sprawdził, żeby potem nie żałować wyboru. Wiem że w Warszawie można przy odrobinie szczęścia testować aukto nawet i przez weekend (więcej czasu do wsłuchiwania się w silnik :lol: )
życzę udanych testów i najlepszych wyborów (dla siebie oczywiście)!
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-26, 11:19   

Domel2250 napisał/a:
po jeździe testowej miałem wrażenie że jak na taką moc to autko jest ciut mulaste, mimo że nie jechałem "na wyścig

jeżdżąc na próbach 1,6 2x4 odniosłem wrażenie identyczne. I nie bardzo uwierzyłem w zapewnienia sprzedawcy,że 4x4 z tym samym silnikiem przyspiesza sprawniej mając w pamięci czasy do 100km/h ze startu zatrzymanego. Okazało się,że miałem rację, bo w normalnych warunkach rozpędzenie zajmuje mu więcej czasu od 2x4 chociażby ze względu na ciaśniej zestopniowaną skrzynię i związaną z tym konieczność częstego "mieszania" w niej oraz sporo wyższą wagę (tylny most, sprzęgło elektromagnetyczne i wał nie są z papieru).Inna sprawa,że Duster nie nadaje się do wyścigów na 1/4 mili a ja nie mam ambicji wyprzedzać kogoś na światłach. Mam tu na myśli oczywiście cały czas benzynę. Nie mam wiedzy jak zachowują się w praktyce obie wersje dieslowskie.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-03-26, 11:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-26, 11:28   

Dar1962 napisał/a:
(...) oraz sporo wyższą wagę (tylny most, sprzęgło elektromagnetyczne i wał nie są z papieru).(...)

Bez przesady. :roll: Wg katalogu roznica wagi pomiedzy 4x4 i 4x2 to tylko 90 kg.
 
Fosiarz 


Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.2 Tce
Rocznik: 2011
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 31
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2012-03-26, 11:31   

Ok. Panowie bardzo dziękuję za wyjaśnienia ("laisar"-owi też dziękuję za info !). Oczywiście niezależnie od sugestii odbędę jazdę próbną dieslem ale na wstępie chciałem się dowiedzieć czy jest sens - widać tak. Na marginesie to też powiem że Dacia Warszawa - Puławska się teraz nie popisuje zbytnio bo równolegle z Dusterem zastawiam się też na MCV-ką i tu kiszka bo do jazd testowych nie mają ani jednego egzemplarza, muszą wypożyczać z filii na al. Jerozolimskich , nie wiadomo kiedy dadzą radę bo to cała "procedura" itp. itp. - szkoda gadać. Oczywiście, powiecie należy pojechać od razu do salonu gdzie mają MCV-kę (i pewnie tak zrobię) ale mimo wszystko kupuję samochód za ok. 50 000PLN (wybrałbym raczej lepsze wersje) i po prostu uważam że każdy salon powinien mieć własny samochód demonstracyjny z danego modelu. A jeszcze dodam że w całej Warszawie nie mają do jazd testowych MCV z benzyną (tylko diesle 1.5 90KM). No ale odbiegłem od tematu, reasumując dzwonię umówić się na jazdę Dusterem dieslem !
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-26, 11:34   

wojtek_pl napisał/a:

Bez przesady. :roll: Wg katalogu roznica wagi pomiedzy 4x4 i 4x2 to tylko 90 kg.

dolicz do tego (w większości przypadków) jeszcze wagę instalacji LPG,zbiornika, i 50 kg gazu to zrobi się całkiem spora
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-03-26, 11:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-26, 12:01   

Dar1962 napisał/a:
wojtek_pl napisał/a:

Bez przesady. :roll: Wg katalogu roznica wagi pomiedzy 4x4 i 4x2 to tylko 90 kg.

dolicz do tego (w większości przypadków) jeszcze wagę instalacji LPG,zbiornika, i 50 kg gazu to zrobi się całkiem spora

A to zupelnie co innego i nie dotyczy roznic pomiedzy 4x4 i 4x2.
Raczej pomiedzy wersja diesel a benzyna.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-26, 14:23   

laisar napisał/a:
Fosiarz napisał/a:
Informacje na str. 17 katalogu już czytałem wiele razy ale jak ktoś słusznie wspomniał trudno z nich wywnioskować jaka będzie prędkość obrotowa silnika przy prędkościach podróżnych szosowych (100km/h i więcej)

Ależ wręcz przeciwnie - tylko stamtąd można wyliczyć dokładnie, ile będą wynosiły obroty przy poszukiwanej prędkości!

Np:

* Duster 1.6 16V 105 KM 4x2
- V bieg: 36,84 km/h przy 1000 obr/min

a zatem przy prędkości 100 km/h obroty wyniosą 100/36,84*1000= 2714 obr

Wszystkie pozostałe wersje silnikowe i napędowe można sobie samemu policzyć analogicznie.





można nawet sobie wykres zrobić :mrgreen:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-26, 14:32   

maciek napisał/a:
można nawet sobie wykres zrobić :mrgreen:

poproszę o taki sam dla 1,6 4x4 ;-)
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-26, 14:59   

Ostatnio zmieniony przez maciek 2012-03-26, 15:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-26, 16:48   

jeszcze Lodgy ;-)
Ostatnio zmieniony przez maciek 2012-03-26, 16:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-26, 17:09   

maciek napisał/a:
można nawet sobie wykres zrobić

No ba! A jak go jeszcze porównać z trakcyjnym, to można by zaznaczyć miejsca optymalnej zmiany biegów [:
 
yakov 


Marka: Jeep
Model: Compass
Silnik: 1.4
Rocznik: 2019
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 152
Skąd: Sko-Kam
Wysłany: 2012-03-26, 17:42   

Piotrek721015 napisał/a:
Nie wiem czy to coś pomoże, ale wg. świadectwa homologacji poziomhałasu dla dCi 90KM na postoju wynosi 78 dB, a przy prędkości obrotowej silnika 2813 obr/min 72,6 dB. To takie suche dane z wyciągu. jak jest z benzyną to musząa się wypowiedzieć inni koledzy.

Dla benzynki: na postoju 77 dB, przy obrotach 3750 obr/min 72,7 dB.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-26, 17:52   

laisar dobrze spojrzałem że 1,2 TCE kręci do 6tys obrotów??
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-26, 19:20   

maciek napisał/a:
dobrze spojrzałem że 1,2 TCE kręci do 6tys obrotów??

Też - tak jak reszta benzyniaków.

(OIDP odcięcie przy 6250).
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-26, 19:26   

Czyli w skrócie
dla benzynowych:
bez Turbo 6250
z Turbo 6000
Diesel 4500??

potwierdź, lub popraw błąd.
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-26, 19:30   

Chyba nie ma znaczenia czy z turbo czy bez - można przyjąć 6000.
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-26, 22:52   

W wakacje leciałem z Poznania autostradą około 150 km z prędkością 170 km/h i jakoś mi aż tak ten hałas nie przeszkadzał :-)
 
Fosiarz 


Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.2 Tce
Rocznik: 2011
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 31
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2012-03-27, 11:42   

Widzę że dyskusja się rozwija a ja studiując cenniki Dustera mam swoje spostrzeżenia co bym w nich (konfiguracji wersji) poprawił. Wielka szkoda że w Ambiance nie ma elektrycznych lusterek i tańszej klimy do dokupienia, wtedy taką wersję wziąłbym bez wahania. Oczywiście każdy jak tam woli ale mi nie zależy na lakierowanych zderzakach, pakietach Look" itp. Najważniejsze co w środku a elektryczne lust. to podstawa bo często zmieniamy się z żoną a różnica wzrostu powoduje konieczność częstego zmieniania ustawów. Oczywiście z zewnątrz najlepsze zestawienie to : "praktyczność + wygląd" i mój pomysł na to by się komponowały czarne zderzaki z resztą to np:
1) Ambiance + lakier czarny metallic + alufelgi z czarnymi wykończeniami
2) Ambiance + lakier biały + zestaw nakładek ochronnych na błotniki i drzwi + alufelgi z czarnymi wykończeniami (w tym "zestawie" boję się tylko o biały lakier czy nie będzie za delikatny).
A poza tym mam dylemat co wybrać : czy gorzej wyposażony Duster 4x2 czy lepiej wyposażony MCV. Po prostu w obu modelach odpowiada mi przestrzeń w środku i ładowność.
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-27, 12:53   

Fosiarz napisał/a:
A poza tym mam dylemat co wybrać : czy gorzej wyposażony Duster 4x2 czy lepiej wyposażony MCV.

No to masz problem bo oba mają swoje zalety.
Kup dwa auta i po problemie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
Fosiarz 


Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.2 Tce
Rocznik: 2011
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 31
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2012-03-27, 13:28   

Ok, w takim razie szukam inwestora :)
A tak serio to nawet kupiłbym Dustera Ambiance ale jakby ktoś się w jakimś serwisie podjął zamontowania lusterek elektrycznych - tylko że niestety w to wątpię a mnie samego taka robota raczej przerośnie...

Przy okazji nasuwa mi się kolejne spostrzeżenie co do cen wszystkich Dacii. Wg mnie obecnie najbardziej opłaca się kupować Dacię z totalną golizną w wyposażeniu, silniku itp. (np. komuś kto prowadzi dział. gosp. do wożenia towarów itp.), ale jeśli już ktoś kupuje samochód dla rodziny i chce mieć jakiś sensowny silnik, wyposażenie, poziom bezpieczeństwa itp. to cena tak zaczyna szybować w górę iż zbliża się do konkurencji w innych markach, no chyba że kogoś interesuje wyłącznie Logan MCV 7-os. lub Duster 4x4, wtedy przyznam iż do konkurencji pod kątem tych walorów jeszcze kawałek (7 wygodnych miejsc siedzących lub napęd 4x4 równolegle z obszernym wnętrzem).
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-27, 13:34   

Fosiarz napisał/a:
cena tak zaczyna szybować w górę iż zbliża się do konkurencji w innych markach

No ale po co miałaby być mniejsza? Fabryka i tak wszystko sprzedaje, jeszcze trzeba czekać - to tylko głupi obniżałby w takiej sytuacji własny zarobek... /:
 
dystrykt9 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V 105KM
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 579
Skąd: okolice Warszawy
Wysłany: 2012-03-27, 14:03   

Moi drodzy, z innej mańki pytanie.
Pisał juz ktoś w jakimś poście, że po zamontowaniu blokady skrzyni biegów obserwowana była jakaś wilgoć w kanale blokady lub nawet gdzieś pod siedzenie ta woda/wilgoć wybijała??
Napiszcie mi proszę, (szczególnie oczywiście interesuje mnie duster i najlepiej wersja 4x2 :mrgreen: ) czy są jakieś problemy z tymi montowanymi przez ASO blokadami (jakie - czy jest problem tej wilgoci i do jakiego stopnia, czy blokada nie zacina się/nie haczy i nie sprawia innych kłopotów)?
Będę musiał wziąć blokadę lub alarm ze względu na to, że suma auta przekroczy 50 tys. i jest to wymóg ubezpieczyciela i na razie myślę nad najlepszym wariantem (wszystkie za i przeciw) :-D
_________________
Poszło dobrze. Jest duster... :)
duster dystrykta - dystrykt dustera
Mój kanał na YT - filmy z wypraw DKPL
 
Fosiarz 


Marka: Renault
Model: Clio
Silnik: 1.2 Tce
Rocznik: 2011
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 31
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2012-03-27, 14:30   

laisar napisał/a:
Fosiarz napisał/a:
cena tak zaczyna szybować w górę iż zbliża się do konkurencji w innych markach

No ale po co miałaby być mniejsza? Fabryka i tak wszystko sprzedaje, jeszcze trzeba czekać - to tylko głupi obniżałby w takiej sytuacji własny zarobek... /:

Czyli z twojego wywodu wynika że Dacia powinna odpowiednio kosztować tylko czemu ? Przecież założeniem tej marki miała być atrakcyjna cena a ostatnio z tym coraz słabiej. Nie oszukujmy się że Dacia to Mistrzostwo Świata, duże oszczędności na materiałach, gorsza technologia, nawet maksymalne możliwe wyposażenie jest gorsze niż u konkurencji. A co do awaryjności to też się psuje jak wszystko inne. Jak kiedyś był zrozumiały to obecnie zaczynam już podziwiać ten "fenomen Dacii" że ludzie na oślep je kupują na fali opinii czasem bez zastanowienia czy zawsze warto ? Ok, warto, ale do pewnych granic !
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne