Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-03-16, 23:32
Zimowa jazda (prawie)ekstremalna
Autor Wiadomość
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-02-15, 23:42   

mekintosz napisał/a:
Do miasta sugeruje DCI.

diesel do miasta to chyba niekoniecznie najlepsze rozwiązanie...
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-02-16, 07:37   

FAP wcześniej czy później zastrajkuje
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-16, 08:30   

oloj napisał/a:
A jak myślicie czy wersja 1.5 dci (90KM) też sobie dobrze radzi czy lepiej wybrać 1.6 (4x4) zakładając że jeżdżę 90% po mieście.

Do miasta to sugeruje benzyne. Zalezy jeszcze ile po tym miescie bedziesz jezdzil. Jak krotkie trasy to na pewno benzyna bedzie lepsza bo diesla zakatujesz bardzo szybko.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-02-16, 09:00   

Dar1962 napisał/a:
a benzyniaku z szóstką też trzeba się nieźle namachać lewarkiem

nie jest tak źle... "jedynki" w codziennej jeździe prawie wcale nie używam bo na "dwójce" jest wystarczająco dobrze...
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-02-16, 09:48   

maciek napisał/a:
ciekawe jaka firma jest producentem ESP pracującego w Dusterze? jest około 15 producentów

Na pewno któraś z francuskich .... przecież to - po wprowadzeniu unijnego obowiązku wyposażania aut w esp - kura złotonioska ;-DDD
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-16, 10:02   

Piotr_K napisał/a:
maciek napisał/a:
ciekawe jaka firma jest producentem ESP pracującego w Dusterze?

Na pewno któraś z francuskich...

Nie - Bosch.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-02-16, 10:16   

TD Pedro napisał/a:

nie jest tak źle... "jedynki" w codziennej jeździe prawie wcale nie używam bo na "dwójce" jest wystarczająco dobrze...

a ja tam jedynki używam :-P skrzynia naprawdę bardzo ładnie chodzi więc to żaden kłopot, poza tym przynajmniej na początku, po pierwszym odpaleniu na zimnym silniku zaczynam od pierwszego biegu.Potem już po rozgrzaniu i po dohamowaniach z prędkością bliską zera już tylko zwei ;-)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-02-16, 10:28   

Dar1962 napisał/a:
skrzynia naprawdę bardzo ładnie chodzi więc to żaden kłopot

do zestopniowania skrzyni biegów nie mam zastrzeżeń, podobnie jak u Ciebie - moja też chodzi bardzo ładnie... :lol: ale, jeżeli samochód rusza ochoczo na biegu drugim i jest to w zasadzie odpowiednik biegu pierwszego (dla skrzyń pięciobiegowych) to poza nielicznymi wyjątkami "startuję" z dwójki zwłaszcza, że jedynka jest bardzo krótka... - u mnie na początku jedynka również była obowiązkowa... teraz już się przestawiłem... :lol:
 
jurasek15 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16v + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 45
Skąd: Zieleniec
Wysłany: 2012-02-16, 14:21   

Chyba muszę parę fotek zrobić bo jak zobaczyłem tego Dusterka na ledwo oprószonym terenie to tytuł jazda prawie ekstremalna nie bardzo pasuje. :mrgreen: Mój na Uniroyalach wczoraj się zdenerwował i nie pojechał. Ale było pod górkę, miękki śnieg, droga leśna. I d..a. :-( No ale fakt, że przód już za pług robił. :mrgreen:
Wymyślił już ktoś sposób na ten lekki tyłek Dusterka. Bo szczególnie w śniegu to sie on nie najlepiej sprawuje.

Pozdrawiam.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-02-16, 14:42   

jurasek15 napisał/a:
Wymyślił już ktoś sposób na ten lekki tyłek Dusterka. Bo szczególnie w śniegu to sie on nie najlepiej sprawuje.

Kilka płyt chodnikowych, albo worków cementu i szafa gra :mrgreen:
 
jurasek15 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16v + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 45
Skąd: Zieleniec
Wysłany: 2012-02-16, 15:03   

wox napisał/a:

Kilka płyt chodnikowych, albo worków cementu i szafa gra :mrgreen:


Cement się kurzy, nawet na tanie plastiki szkoda. :mrgreen: A płyty to teraz taka rzadkość jak betonowe słupki na drogach. :-D
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-16, 15:36   

jurasek15 napisał/a:
wox napisał/a:

Kilka płyt chodnikowych, albo worków cementu i szafa gra :mrgreen:


Cement się kurzy, nawet na tanie plastiki szkoda. :mrgreen: A płyty to teraz taka rzadkość jak betonowe słupki na drogach. :-D

Zalej cement woda to przestanie sie kurzyc. :lol: :lol:


Worke piasku/soli do awaryjnego sypania pod kola i tyle . :mrgreen:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-02-16, 19:25   

po prostu piasek w grubych, plastikowych workach po nawozie - 4x25 kg powinno wystarczyć ;-)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-02-16, 19:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
akofreda 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 220
Skąd: Płock
Wysłany: 2012-02-16, 19:58   

A morze wozić worki plastikowe i łopatę. I w razie potrzeby dociążenia tyłu załadować te worki śniegiem. :-D
 
jurasek15 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16v + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 45
Skąd: Zieleniec
Wysłany: 2012-02-16, 20:24   

Macie jakiś pociąg do materiałów sypkich. :mrgreen: Wrzucę klocka bukowego wielkości koła zapasowego i będzie potrójna korzyść.
1) Waga co najmniej jak te cztery worki z piaskiem.
2) Będę od razu wzrokowo wiedział ile mi miejsca zostanie gdy zapasówkę zastąpię butlą LPG.
3) A po sezonie zimowym ze trzy dni ciepła woda będzie z niego. :mrgreen:
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1197
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2012-03-16, 14:16   

oloj napisał/a:
A jak myślicie czy wersja 1.5 dci (90KM) też sobie dobrze radzi czy lepiej wybrać 1.6 (4x4) zakładając że jeżdżę 90% po mieście.


Powiem Ci dlaczego ja zamówiłem benzynę:

1/ miałem ostatnio Audi 2,5 TDI - do miasta to PORAŻKA. (na trasach BOMBA!!!)
Palił ok. 10 - 11 litrów ropy (no cóż - to V6).. Poza tym podczas dojazdu do pracy ok. 12 - 15 km - nawet nie zdążył się dogrzać podczas ostatnich mrozów (-20 i więcej)

2/ Audi nie miało FAP, DPF i innego ustrojstwa (stare już było), ale kolega ma Zafirę z DPF - PORAŻKA !!!! Jak się zacznie wypalanie DPF i nie jedzie się ze stałą prędkością ileś tam kilometrów - auto wchodzi w tryb awaryjny (min. nie działa turbina) i ze 120 koników zostaje może 70... Pomaga tylko zjazd na parking i restart silnika...potem kasowanie błedów... ale po kilku takich próbach - DPF do wymiany a to już są niemałe koszty.

3/ miałem w życiu kilka samochodów (min. F126p, Fiat Uno, Fiat Punto, Toyota Celica, Audi Coupe Quattro, Hyunadi Accent, Nissan Almera, Audi A4, Audi A6) - większość benzyniaków.. I powiem, że z dieslami miałem zawsze jakieś problemy silnikowe...no i to dolewanie uszlachetniaczy w zimie... strach w zimie:zapali czy nie?

Nie wiem, czy Cie przekonałem... ale ja postawiłem na benzynę

pozdrawiam
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
Ostatnio zmieniony przez keikan 2012-03-16, 14:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-03-16, 14:29   

@keikan
Cytat:
Kupujesz Dacię Duster - jeździsz Nissanem

sprytnie to ująłeś... :lol:
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2012-03-16, 14:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-03-16, 14:32   

TD Pedro napisał/a:
@keikan
Cytat:
Kupujesz Dacię Duster - jeździsz Nissanem

sprytnie to ująłeś... :lol:


Gorzej, że Ci kupujący Nissana mogą powiedzieć "kupiłem Nissana a mam Dustera" :lol:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-16, 16:26   

parę dni temu sąsiad nabył "kaszkaja" w wersji "+2" z 2 litrowym motorem benzynowym. Porównaliśmy je :-P Mają praktycznie to samo wyposażenie (u niego są guziki do radia na kierownicy, których mi brakuje), jego większy teoretycznie bagażnik wypełnia bez sensu trzecie siedzisko, pali po mieście jeszcze więcej,poza tym jest zwyczajnie brzydszy i mniej proporcjonalny. Ma tylko jedną zauważalną przewagę - kosztował ok 110 tys zł :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-03-16, 16:29, w całości zmieniany 3 razy  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-03-16, 20:13   

Dar1962 napisał/a:
parę dni temu sąsiad nabył "kaszkaja" w wersji "+2" z 2 litrowym motorem benzynowym. Porównaliśmy je :-P Mają praktycznie to samo wyposażenie (u niego są guziki do radia na kierownicy, których mi brakuje), jego większy teoretycznie bagażnik wypełnia bez sensu trzecie siedzisko, pali po mieście jeszcze więcej,poza tym jest zwyczajnie brzydszy i mniej proporcjonalny. Ma tylko jedną zauważalną przewagę - kosztował ok 110 tys zł :mrgreen:

Trochę chyba przesadziłeś - Accenta 4x4 ok 100 tyś, ma trochę wyższe wyposażenie ( aut. klima, kurtyny i trochę jeszcze) chociaż nie twierdzę że nie jest droższy - skonfigurowałem odpowiednik mojego i jest o 20tyś droższy.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-03-16, 22:13   

Dar1962 napisał/a:
poza tym jest zwyczajnie brzydszy i mniej proporcjonalny

z tym się zgadzam i to nie dlatego, że ujeżdżam Dustera ale po prostu jego sylwetka i jej proporcje bardzo mi się podobają :oops:
 
t o m a s z 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 13
Skąd: Sanok
Wysłany: 2012-12-13, 21:06   Re: Zimowa jazda (prawie)ekstremalna

Witam.
Mój komentarz do pierwszego postu:

1/ tak - w instrukcji do samochodu jest to opisane, poza tym mam podobne doświadczenia
2/ tak - w instrukcji do samochodu jest to opisane, poza tym mam podobne doświadczenia
3/ tak - w instrukcji do samochodu jest to opisane, poza tym mam podobne doświadczenia
4/ tak - w instrukcji do samochodu jest to opisane, poza tym mam podobne doświadczenia

:lol:

5/ nie stwierdziłem żadnych odgłosów towarzyszących

6/ dobrze że w końcu znalazłem ten wpis, bo dwa miesiące zastanawiałem się co to
za odgłosy. Już się nawet w serwisie umówiłem na 17 grudnia, żeby to wyjaśnić.
W związku z tym widzę, że nie ma się czym martwic - ten samochód tak ma.

Mam natomiast inne niepokojące doświadczenia. Mój DD to 4x4 z ESP/ASR + fabryczne opony (!)
Po ostatnich opadach śniegu, na które muszę przyznać czekałem ze zniecierpliwieniem i jednocześnie niepokojem, ponieważ budżet z którego
miałem sprawić sobie zimowe oponki, pochłonęła w całości i z nawiązką instalacja
gazowa, miałem chęć potestowania systemów i byłem ciekawy jak auto będzie sprawować się na śniegu.
Oto moje wnioski - podkreślam że opony są fabryczne więc "całoroczne"

Przypadek nr 1
Miejsce: wyjazd z posesji na drogę osiedlową,kąt 90 stopni
Warunki: ubity śnieg, małe prędkości lecz duże przyśpieszenie
Ustawienia: napęd w trybie AUTO lub LOCK, załączone ESP/ASR
Co się dzieje: po dynamicznym dodaniu gazu (I lub II) samochód
rusza całkiem fajnie dzięki ASR po czym przy równie dynamicznym ostrym
skręcie kierownicą tył traci przyczepność i ma miejsce klasyczna nadsterowność.
I powiem szczerze mój dotychczasowy stary Fiacik Brava takich jaj nie wyczyniał
przy podobnym stylu jazdy.

Przypadek nr 2
Miejsce: pusty parking pod marketem
Warunki: ubity śnieg, 30-50 km/h
Ustawienia: napęd w trybie AUTO lub LOCK, załączone ESP/ASR
Co się dzieje: gwałtowne ruchy kierownicą w lewo i w prawo, słychać działanie ESP
(czyli przyhamowywanie kół),
auto jedzie dość poprawnie, nie wpada w poślizg, w zasadzie "buja się"
nie zmieniając szczególnie toru jazdy

Skąd ta różnica w działaniu systemu przy różnych prędkościach.

Przypadek nr 3
Miejsce: bezdroża
Warunki: głęboki śnieg
Ustawienia: napęd w trybie AUTO lub LOCK, załączone ESP/ASR, całoroczne opony
Co się dzieje: miooodzio :-) auto pięknie jedzie, śniegu się nie boi


Wnioski:
- opony fabryczne w miarę przyzwoicie sprawują się w warunkach zimowych
tj. głęboki śnieg, ubity śnieg, błoto pośniegowe - oczywiście przy zachowaniu
zdrowego rozsądku podczas jazdy
- przy małych prędkościach (ruszanie z miejsca) mam wrażenie że działa tylko
ASR. Niestety ale tylne koła bardzo szybko tracą przyczepność, coś jak przy klasycznym tylnonapędowcu
- przy większych prędkościach zaczyna się odczuwać ESP, natomiast
szaleństwa nie ma. Na pewno jednak ASR robi super robotę, no i oczywiście
ABS nadrabia za nienajlepsze opony. Z dużą ostrożnością należy jednak pokonywać
ostre zakręty, a szczególnie skrzyżowania i zjazdy z dróg.

Pozdrawiam
Tomasz
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2012-12-13, 21:35   

Opony wielosezonowe nie nadają się na śnieg. Zarzucanie tyłu z takimi oponami to normalna rzecz. Wytłumaczenie jest proste: trudno kontrolowac uślizg tylnej osi, dużo lepiej idzie to z osią przednią. Na przykład są kierowcy którzy wymieniaja tylko opony na zimowe na jednej osi i zakładają je na oś napędową, fachowcy zalecają aby opony zimowe zakładać tylko na oś tylną, niezależnie na którą oś jest napęd. Przy napędzie 4x4 wszystkie opony muszą być równe, oczywiście zimą obowiązkowo zimowe.
 
t o m a s z 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Dołączył: 13 Gru 2012
Posty: 13
Skąd: Sanok
Wysłany: 2012-12-13, 21:41   

Dusterjack napisał/a:
Opony wielosezonowe nie nadają się na śnieg. Zarzucanie tyłu z takimi oponami to normalna rzecz. Wytłumaczenie jest proste: trudno kontrolowac uślizg tylnej o....e.


Możliwe że tak jest, ale w tym sezonie już się o tym nie przekonam.
Ale nadal niewyjaśniona jest sprawa ESP. Nie słyszę go przy tych poślizgach
z małymi prędkościami tylko z większymi. Nie ma czasem jakieś granicznej prędkości przy której ESP zaczyna działać?

Mimo wszystko DD to bardzo fajne autko.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-12-13, 22:14   

z moich praktycznych doświadczeń i obserwacji (po ostatnich opadach śniegu) wynika,że ESP w ogóle dość późno interweniuje. Przy rozsądnym traktowaniu pedału gazu i kierownicy pozwala na niewielkie, łatwe do skontrowania uślizgi tylnej osi. Być może ma to wiązek z oponami (zimowe mają lepszą trakcję i w pierwszym rzędzie one przejmują na siebie trud utrzymania auta na kursie) Po gwałtownym dodaniu gazu i manewrze kierownicą prowadzącym do zerwania przyczepności (np przy wjeździe z drogi podporządkowanej i lewo lub prawoskręcie) ESP odzywa się niemal natychmiast. ASR - cudowny wynalazek ;-) . Drakula na śliskim (im bardziej tym lepiej) i załączonym "Auto" wygrywa praktycznie wszystkie starty spod świateł z pojazdami pozbawionymi tego urządzenia
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-12-13, 22:18, w całości zmieniany 5 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne