Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Duster dCi 4x4 - dziwne zachowanie napędu
Autor Wiadomość
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-06, 23:54   

kisu napisał/a:
popatrz tutaj - może najlepiej sam wyciągnij wnioski czy 4x4 oraz w 4x4 LOCKU coś daje - zwróć uwagę na TCF (on/off) oraz 2WD/4WD/4WD Lock -
http://www.youtube.com/watch?v=KYws-l-t0ZQ

zawodnik stanowczo przegina z gazem, kto tak normalnie rusza po lodzie? :-P
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-03-07, 18:50   

Dar1962 napisał/a:
zawodnik stanowczo przegina z gazem, kto tak normalnie rusza po lodzie? :-P

Przecież chodzi o pokazanie zachowania auta w różnych trybach napędu. jak nie doda gazu to jeszcze w trybie 4x2 by ruszył, i co ? ;-)
Ostatnio zmieniony przez jkab 2012-03-07, 18:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piotr_K 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4 esp+asr
Silnik: 1,6 MPI 16V + LPG BRC
Rocznik: 2011
Wersja: Ambiance
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 999
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-03-07, 21:03   

maurycy napisał/a:
Panowie,czy ktoś w prostych słowach (nie jestem mechanikiem) wyjaśni mi czy skoro nie będę miał ESP to 4x4 mogę sobie włożyć w......??? Całym czasem byłem w świadomości (poniekąd przez Pana sprzedawcę) że ESP jest potrzebne na normalnej drodze (czytaj nie na podjeździe na pierwszym biegu w śniegu) po to żeby przy wpadnięciu w poślizg skorygować tor jazdy...Do tego nie jest mi to potrzebne - nie miałem tego z żadnym samochodzie i jakoś przeżyłem...ale mam podjazd do domu leśną drogą ,która w zimie wiadomo jak wygląda i też nie mam zamiaru jeździć 100 km/h po tej drodze...dlatego zależało mi na napędzie 4x4...ale teraz to juz sam nie wiem...


Cały wątek jest tutaj: http://www.daciaklub.pl/f...p=110316#110316

Dacia ma esp+asr firmy Bosch

Tutaj informacje i filmy z zachowań - http://www.bosch-esperien...situations.html

Film szkoleniowy o ESP http://mojeauto.tv/Technika/ESP_Bosch,v,82184.html

Ja bym radził domówić ESP i poczekać z odbiorem ..... temat przemęczyłem dogłębnie i takie moje zdanie.
_________________
Dacia Duster 1,6+LPG BRC Ambiance 4x4, brąz cajou
Ostatnio zmieniony przez Piotr_K 2012-03-07, 21:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
maurycy 



Marka: prawie Dacia
Model: prawie Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: Jeszcze w Rumunii
Wersja: Laureate
Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 13
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2012-03-08, 10:26   

dziękuję Panowie za wszystkie informacje...Przez ostatnie dwa dni wałkowałem temat ESP tak,że nawet w nocy miałem .....kontrolowane poślizgi.. ;-) ale na poważnie...wiem że jest to system poprawiający bezpieczeństwo- to nie podlega dyskusji. dlaczego go nie zamówiłem..? hm..nie będę winy zrzucał na sprzedawcę...bo to JA go nie zamówiłem a nie sprzedawca. Ktoś tu powiedział że nie wyobraża czy nie zamówiłby auta bez ESP...Ja znowu nie wyobrażam sobie mojego auta bez 4x4...i tak możemy polemizować...miałem do tej pory 3 samochody (wszystkie kupione w salonie) i żadne nie miało ESP ,i naprawdę nie miałem nigdy takiej sytuacji żeby mi tego systemu brakowało (czytaj sytuacja na drodze)Natomiast brakowało mi napędu na cztery koła.Ktoś powie - no tak ale ASR....wiem ale mam dużo znajomych którzy przemieszczają się tymi samymi drogami co ja ,samochodami 4x4 ..różnymi - Honda,Suzuki, itp. nikt nie ma ESP,ASR...i nie słyszałem żeby gdzieś się zakopał czy nie mógł wyjechać..więc nie będę z tego powodu (braku ESP ASR) robił tragedii. Rozmawiałem z gościem ,który jest kierownikiem serwisu renault.,(mój klient) pytałem jak się ma brak systemu ESP ASR do napędu 4x4....? Czy jest to ogromny problem,duży problem,średni..a może malutki...i czy mam za wszelką cenę mieć ten system...powiedział mi tak - że system ten wzmaga inteligencje napędu,ale w taki sam sposób jak może pomóc,może też przeszkadzać...mam się tym absolutnie nie przejmować,bo w moim konkretnym przypadku te 1200 zł mogą być w ogóle nie potrzebne...i powiedział jeszcze coś ciekawego że (podobno) w instrukji pisze że przy jeździe np w śniegu z napędem 4x4 -należy wyłączyć ESP...nie pytałem o szczegóły bo nie miałem czasu ale czy ktoś to może potwierdzić...??? reasumując...Będę miał naj naj naj naj Autko na świecie i jestem przekonany że będzie mi służyło dobrze,...pozdrawiam
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-08, 10:54   

maurycy napisał/a:
przy jeździe np w śniegu z napędem 4x4 -należy wyłączyć ESP

Owszem - ale to nie wyłącza całkowicie ASR, a jedynie jego sterowanie silnikiem, pozostawiając coś w rodzaju EDS, jak najbardziej przydatnego w terenie. Stąd "namawianie" do poważnego rozważenia domówienia "ESP" - nie ze względu na samo ESP, ale funkcje dodatkowe, jakie się z nim wiążą, a niedostępne osobno.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-03-08, 11:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2012-03-08, 11:27   

Z mojego doświadczenia wynika, że dopóki jedziesz po drodze - polnej, leśnej czy innej to dasz sobie radę - najważniejszy jest prześwit. Wszystkie rozważania o wyższości 4x4 czy 4x4 z ESP są pod kątem off road, czyli zaorane pole, wyschnięty lub nie strumień itp - na ten temat się nie wypowiadam. A na drodze to możesz albo się powiesić jak są za głębokie koleiny ( i wtedy żaden napęd ci nie pomoże) albo utknąć w za głębokiej zaspie - takiej powyżej wysokości przodu - gdy działasz jak pług śnieżny - raz mi się coś takiego zdarzyło - samochód nie odsuwa śniegu na bok tylko zbiera przed sobą, w pewnym momencie urosła zaspa przede mną powyżej poziomu klapy i dalej nie dało się jechać - musiałem się wycofać po swoich śladach. Ale nie wiem w jaki sposób w tej sytuacji mógłby pomóc napęd na 4 koła czy ESP. A część z tych 1200 zł zainwestuj w myjkę ciśnieniową - jak będziesz jeździł drogą leśną to w okresie "mokrym" będziesz musiał myć codziennie :mrgreen: Czy zamówiłeś kolor zlewający się z błotem?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-08, 11:59   

PiotrWie napisał/a:
nie wiem w jaki sposób w tej sytuacji mógłby pomóc napęd na 4

W przytoczonej - pewnie nijak. Przydałby się natomiast, gdybyś się już zakopał, przodem albo tylko jedną stroną.

Z kolei ESP w ogóle nie jest potrzebny w terenie, tylko ewentualnie do (szybkiej) jazdy po zwykłych drogach. Przydają się jednak czasem inne systemy, sprzedawane w pakiecie o nazwie "ESP".
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2012-03-08, 13:28   

maurycy napisał/a:
w moim konkretnym przypadku te 1200 zł mogą być w ogóle nie potrzebne.


Gdyby tak się faktycznie okazało, to chętnie podam numer mojego konta. ;-)
 
maurycy 



Marka: prawie Dacia
Model: prawie Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: Jeszcze w Rumunii
Wersja: Laureate
Dołączył: 28 Lut 2012
Posty: 13
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2012-03-08, 14:51   

Hahaha ...to z tym kontem dobre. Auto mam na dniach do odbioru i juz nic nie będę "mieszał" takie zamówiłem i takie będzie. Wierze że jak do tej pory nie odczuwałem braku ESP w moich autkach ,tak teraz nie odczuje braku ASR. Na początku się trochę przeraziłem tym faktem,ale to głównie z mojej nie wiedzy....teraz wiem że choć to na pewno "mądre wynalazki" - to jestem w stanie bez nich żyć...Tak szczerze powiedziawszy to chyba (w moim przypadku) lepiej zainwestować te 1200 zł w dobre opony zimowe...
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-03-08, 15:41   

maurycy,

Nie ma się co przejmować brakiem ESP, korzystam z auta ponad 6 miesięcy i w jeździe zimowej po zaśnieżonych, polnych drogach, gdy używałem napędu 4 Lock, zawsze miałem wyłączone ESP. Auto jest wtedy lekko nadsterowne, IMHO o wiele bezpiecznie nim jechać.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-08, 17:26   

maurycy napisał/a:
lepiej zainwestować te 1200 zł w dobre opony zimowe...

chyba doinwestować :-P - niezłe opony zimowe dla 4x4 do dwukrotność tej sumy
 
LEWCIO 


Marka: DACIA
Model: Duster
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 10
Skąd: Warszawa, Łódź
Wysłany: 2015-10-13, 08:17   

Witam, podepnę się pod temat bo mam taki problem a właściwie zapytanie do użytkowników 4x4, bo mam taki objaw że przy załączonym napędzie 4x4 i ostrym skręcanie auto wyraźnie zwalnia, czuć opór i na asfalcie koła piszczą, mówię tu oczywiście przy ostrym skrecaniu, np zawracaniu. Nie wiem czy to usterka czy tak ma być bo wcześniej nie zauważyłem tych objawów. Z góry dziękuję za pomoc.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-13, 08:41   

NIE włącza się 4x4 Lock na (suchym) asfalcie !

4x4 lock spina na sztywno przednią i tylną oś. A przy skręcie droga, którą ma do przejechania przednia oś jest większa niż ma tylna. Przy ostrym skręcie szczególnie. Stąd piszczą opony bo się ślizgają aby wyrównać drogi przejechane przez obie osie. Normalnie do tego służy centralny mechanizm różnicowy a w Dusterze sprzęgło międzyosiowe NIEZABLOKOWANE w pozycji 4x4 Lock.

PS. Nie pisz w kilku wątkach tego samego. I co to jest za samochód : "DOUSTER" ???
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2015-10-13, 09:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-10-13, 09:56   

kolega wyżej wyjaśnił wszystko - radzę unikać włączania "4x4 Lock" bez potrzeby. Przejazd przez zaspę, błoto itd. przy w miarę prostych kołach (ewentualnie można wyłączyć wtedy ESP). Ogólnie najlepiej jeździć w trybie "Auto". Ja z trybu "2x4" praktycznie nie korzystam
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-13, 11:56   

wojtek_pl napisał/a:
.

PS. Nie pisz w kilku wątkach tego samego. I co to jest za samochód : "DOUSTER" ???

to jakieś rumuńska podróba samochodo podobna
 
LEWCIO 


Marka: DACIA
Model: Duster
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 10
Skąd: Warszawa, Łódź
Wysłany: 2015-10-13, 13:58   

Witam, dziękuję za wyjaśnienie, sądziłem że jest to tryb przewidziany także do jazdy po asfalcie w końcu 4x4 niektórzy używają przy trudnych warunkach drogowych, tak to jest Duster.
Chyba chodziło Ci 4x4 auto...
Tak czy siak bardzo dziękuję za info...
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-13, 14:40   

Kolegom chodzi o wpis danych w profilu użytkownika masz tam DOUSTER.
A co do trybu stałego 4x4 to radzę doczytać instrukcję obsługi - sprzęgło międzyosiowe automatycznie rozłącza się przy przekroczeniu 80 km/h - to nie jest Subaru AWD :)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-10-13, 17:45   

LEWCIO napisał/a:
sądziłem że jest to tryb przewidziany także do jazdy po asfalcie

można oczywiście jechać w tym trybie również po asfalcie, tyle,że wolno, pytanie - po co?bo po przekroczeniu 45 km/h (realnie nieco szybciej - ponad 70 km/h) napęd i tak przełączy się samoczynnie w tryb "Auto" chroniąc sprzęgło międzyosiowe przed przegrzaniem. W trudnych warunkach drogowych(np intensywne opady śniegu czy deszczu)"Auto" wystarczy w zupełności.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-10-13, 17:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
LEWCIO 


Marka: DACIA
Model: Duster
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 10
Skąd: Warszawa, Łódź
Wysłany: 2015-10-13, 19:38   

A dziękować, nie podróbka tylko literówka, co do trybu auto słyszałem niestety że się nie sprawdza, zwłaszcza jego czas reakcji... 😁
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-10-13, 19:47   

Napisz dokładnie o co chodzi. Coś słyszałeś, ktoś coś powiedział itd. to trochę mało do konkretnych odpowiedzi.
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2015-10-13, 20:28   

DrOzda napisał/a:
(...)
A co do trybu stałego 4x4 to radzę doczytać instrukcję obsługi - sprzęgło międzyosiowe automatycznie rozłącza się przy przekroczeniu 80 km/h - to nie jest Subaru AWD :)


tylko dlaczego w czasie rozłączenia/wyłączenia na zegarze nie wyświetla 2WD??
na której stronie instrukcji to pisze?
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2015-10-13, 20:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-14, 06:37   

Bo jest 4x4 AUTO. Znaczy dołączy napęd tylnej osi jak będzie potrzebny.
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-14, 06:45   

LEWCIO napisał/a:
Witam, dziękuję za wyjaśnienie, sądziłem że jest to tryb przewidziany także do jazdy po asfalcie w końcu 4x4 niektórzy używają przy trudnych warunkach drogowych, ...

No właśnie - w trudnych warunkach, jak sam napisałeś. A trudne warunki, to np. oblodzenie, błoto pośniegowe, rzeka przelewająca się przez drogę :mrgreen: , itd. Przy dobrych warunkach nie używaj i po sprawie.
Ostatnio zmieniony przez Lajkonik 2015-10-14, 06:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-10-14, 10:43   

LEWCIO napisał/a:
co do trybu auto słyszałem niestety że się nie sprawdza, zwłaszcza jego czas reakcji... 😁

akurat w Dusterze działa bezproblemowo,praktycznie bez opóźnień, co wynika między innymi z budowy sprzęgła (elektromagnetyczne a nie wiskotyczne jak w wielu budżetowych rozwiązaniach) Zresztą to sprawdzona i przez lata testowana konstrukcja nissana
 
Drakula 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 18
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2015-10-16, 08:03   

A no właśnie, a propos działania bez opóźnień. Dzięki ostatnio dość nieprzyjemnej pogodzie sporo jeżdżę w trybie AUTO. Kilka razy podczas ruszania zabuksowały koła. Wcześniej też to się zdarzało, ale jakoś traktowałem to jako rzecz normalną. Teraz czytam, że powinno działać praktycznie bez opóźnień. Więc jak to jest z tymi opóźnieniami? Powód dla mnie do zmartwienia, czy sytuacja normalna?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne