Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Duster dCi 4x4 - dziwne zachowanie napędu
Autor Wiadomość
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-16, 08:08   

Normalne. Aby napęd na tył się włączył to przednie koła muszą jednak zabuksować trochę aby wystąpiła różnica w prędkości pomiędzy przodem a tyłem.

Szybkość działania objawia się tym, że przednie wykonają np jeden obrót w miejscu a przy zwykłej wiskozie musi tych obrotów być więcej.
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2015-10-16, 16:28   

Cytat:
Szybkość działania objawia się tym, że przednie wykonają np jeden obrót w miejscu a przy zwykłej wiskozie musi tych obrotów być więcej.

Co to znaczy zwykła wiskoza?
Mam Haldex w Seacie Altei Freetrack i żadnej zwłoki w dopinaniu nie ma.
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-16, 18:27   

Haldex to co innego.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-22, 10:47   

Przede wszystkim to haldeksy są różne, więc różnie się zachowują - https://en.wikipedia.org/wiki/Haldex_Traction
 
DS 


Marka: Suzuki
Model: Vitara All Grip
Silnik: 1.4T
Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 52
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2022-09-24, 15:59   

Dar1962 napisał/a:
kisu napisał/a:
popatrz tutaj - może najlepiej sam wyciągnij wnioski czy 4x4 oraz w 4x4 LOCKU coś daje - zwróć uwagę na TCF (on/off) oraz 2WD/4WD/4WD Lock -
http://www.youtube.com/watch?v=KYws-l-t0ZQ

zawodnik stanowczo przegina z gazem, kto tak normalnie rusza po lodzie? :-P

Hah, przypadkiem po 10 latach trafiłem na ten wątek.
Zawodnik nie przegina z gazem - system wspomagania ruszania w ASX bardzo mocno trzyma hamulce, przy manualnej skrzyni nie da się inaczej ruszyć, bo silnik zgaśnie.
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne