Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2016-03-03, 19:52
Regulacja zaworów
Autor Wiadomość
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-04-16, 21:29   

Uszczelka ta sama,posmarowana leciutko z obu stron silikonem/czerwony, 300st.C/

Pozdr. Loganik
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2008-06-20, 11:10   

Witam.

Mam pytanko, do tej regulacji zaworów. Z opisu wnioskuję że regulacja jest śrubą, tymczasem w serwisie mówili że regulacja jest poprzez wymienne płytki. Jak to jest ?

Bo wersja silnika (mam 1,6) chyba nie ma znaczenia ?



Pozdrawiam Marek.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-06-20, 20:47   

Temat już był, wejdz na wyszukiwarke, regulacja zaworów śrubami.

Loganik :->
 
Kotus 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-09, 17:05   Zawory.

Szukam informacji o regulowaniu zaworów. Tak, wiem, że było ale nie mogę znaleźć :oops: . Szukałem na starym forum i tutaj. Co wpisać w "szukajkę", żeby to znaleźć ? Czy prawidłowy luz zaworów na zimnym to 0,15 mm. zaw. ssący, a 0,18 mm zaw. wyd.? Na starym forum ktoś sugerował, żeby sprawdzić zawory wcześniej niż przewiduje norma. Pomożecie ?

[ Komentarz dodany przez: KaS602: 2009-07-09, 20:05 ]
Post przeniesiony do podobnego wcześniejszego tematu.

Kotus napisał/a:
Co wpisać w "szukajkę", żeby to znaleźć ?

"Zawory" :]
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-07-09, 19:11, w całości zmieniany 6 razy  
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-07-10, 10:14   

Cytat:
[ Komentarz dodany przez: KaS602: 2009-07-09, 20:05 ]
Post przeniesiony do podobnego wcześniejszego tematu.

Może by tu link się przydał?

[ Komentarz dodany przez: KaS602: 2009-07-10, 11:25 ]
Post wyżej jest właśnie tym przeniesionym postem (który stanowił nowy temat), a temat, który właśnie czytasz jest tym wcześniejszym tematem :)
Po prostu - był już taki temat, więc je scaliłem.
_________________
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-07-10, 10:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kotus 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-10, 15:35   

Po wpisaniu hasła "zawory" wyskakują tematy o wodzie w filtrze, o wymianie H4, o pojemności baku, i o hamowaniu z ABS...

[ Komentarz dodany przez: KaS602: 2009-07-10, 19:38 ]
U mnie po wpisaniu "zawory" ten temat jest pierwszy na liście wyników, ale nieważne. Najważniejsze, że temat się znalazł... :)
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-07-10, 19:28   

Cytat:
[ Komentarz dodany przez: KaS602: 2009-07-10, 11:25 ]
Post wyżej jest właśnie tym przeniesionym postem (który stanowił nowy temat), a temat, który właśnie czytasz jest tym wcześniejszym tematem :)
Po prostu - był już taki temat, więc je scaliłem.

rispekt :mrgreen:

[ Komentarz dodany przez: KaS602: 2009-07-10, 20:30 ]
No... I wszystko jasne. :mrgreen:
_________________
 
Kotus 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-27, 07:56   

Szukam w necie i nie mogę znaleźć wartości luzów zaworowych dla silnika K7J. Dla silnika E7J luzy to 0,1 zs i 0,25 zw. Czy tak jak podaje Loganik 0,15 zs i 0,18 zw to wartości prawidłowe dla K7J? Mam teraz urlop i chciałbym to skontrolować.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-27, 08:52   

K7J to inaczej 1.4 8v (:

Prawidłowe wartości wg instrukcji serwisowej (dotyczą także K7M czyli 1.6 8v):

Cytat:
- wlot: 0,1-0,15 mm

- wylot: 0,25-0,30 mm - bez wymiany zaworów (0,20-0,25 mm - z wymianą zaworów)

Moment dokręcania nakrętki regulującej: 9 Nm.
 
Kotus 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-07-27, 18:50   

Bardzo dziękuję, Laisar. Wiadomo, że K7J to 1.4 8v - chodziło mi o to, czy dla obydwu silników (E7J i K7J) są takie same wartości luzów. Czytałem, że oba silniki (mimo, że obydwa 1.4 8v) wbrew pozorom trochę się różnią. Poza tym uważam, że w razie wątpliwości lepiej jednak zapytać...
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2009-08-19, 19:38   



Elring 773.700

PDF (24)
 
Peter 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4MPI
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 13
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2009-08-31, 23:36   

Hi eastcowboy,
Have you got any problems with valves clearances in your engine?
I have Dacia Logan with K7J 710 engine equipped with LPG but not factory installed. After each 15..20 thousands kilometers it is necessary to adjust clearances.
I suppose that engines with factory installed LPG have valves and valve sets made from other material, than in standard gasoline engines.
_________________
Piotr
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2009-09-01, 18:01   

Kontroli co 12000 km i dostosowany ,więc wiem, jak wysokie zużycie na 20000 km .

Wartości kontrolne 12000 km-kompresja + zaworów:

Zylinder 1 -cylindry
12,4 bar
Einlass 0,10 mm -wlot
Auslass 0,20 mm-wylot

Zylinder 2
12,4 bar
Einlass 0,05 mm
Auslass 0,15 mm

Zylinder 3
12,2 bar
Einlass 0,10 mm
Auslass 0,10 mm

Zylinder 4
12,3 bar
Einlass 0,15mm
Auslass 0,15mm

Ustawiłem wszystkie zawory teraz na > wlot 0,15 mm < i >wylot 0,25 mm <.

Oznakowanie zaworów :

Silniki 1.6 MPI:

Benzyna K7MF710 -> wlot 7701475894 ,wylot 7701475894

LPG K7MF 718 -----> wlot 7701475894, wylot 7701472195


Silniki 1.4 MPI:

Benzyna K7JA 710 -> wlot 7701475894, wylot 7701475895

LPG K7JA 714 ------> wlot 7701475894 , wylot 7701472195
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2009-09-26, 06:50, w całości zmieniany 3 razy  
 
Peter 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4MPI
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 13
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2009-09-01, 20:15   

Rozumiem że twój silnik to K7M 710, a LPG nie jest fabryczny?
_________________
Piotr
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2009-09-01, 21:27   

Mój typ silnika: K7MF 718 z LPG od fabryki.

Zużycie można ocenić dopiero po 2.inspekcja.
 
Peter 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4MPI
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 13
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2009-09-02, 19:46   

Szczeliny które podałeś, mierzyłeś po 12000km? Jeżeli tak, to widać że twoje zawory nie są dużo lepsze niż moje. Podejrzewam że głównie zużywa się gniazdo zaworu. Tzw. "regulacja" to cofanie śruby regulacyjnej i korygowanie zużycia gniazda. Znając grubość gniazda i tempo cofania się zaworu można oszacować po ilu km gniazdo się skończy. Zjawisko jest ogólnie znane i w anglojęzycznej literaturze określane jako "valve seat recession". Ja musiałem cofać śruby już 2 razy i rozważam likwidację LPG.
_________________
Piotr
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2009-09-02, 20:52   

Wiem,Dacia bez LPG, które musiały dostosować nawet 15000 km.

Trzeba poczekać do następnego pomiaru, a następnie formularz opinii.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-09-02, 21:28   

Peter napisał/a:
Ja musiałem cofać śruby już 2 razy i rozważam likwidację LPG.

To ile masz przebiegu na gazie ? U mnie była (prawdopodobnie) regulacja 16.000 km temu i nic się jeszcze nie dzieje.
 
Peter 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4MPI
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 13
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2009-09-03, 20:21   

9000km - instalacja LPG
23000km - pierwsza regulacja
41000km - druga regulacja
obecnie 55000km
_________________
Piotr
 
Peter 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4MPI
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 13
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2009-09-03, 20:23   

eastcowboy,

O jakim formularzu opinii piszesz?
_________________
Piotr
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2009-09-04, 05:30   

Ale kolega Eastcowboy ma 1,6 silnik, a większośc z nas ma jednak motor 1,4, a są to dwie rózne jednostki. że jedna z nich nie toleruje gazu nie znaczy że druga także musi tak funkcjonować. Ja osobiście też w przyszłym tygodniu jadę na regulację zaworów, bo już mi klepią, a szczególnie rano jak silnik jest zimny, a na gazie mam dopiero przejechane 12 000tyś, z tym że zawory już lekko zacząłem słyszeć przed instalacją LPG.
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2009-09-04, 05:33   

a mi się wydaje że to są praktycznie identyczne silniki i nie ma w nich dużych różnic. Ja rano zawory też słyszę (i to już od dawna, dźwięk takiego chrobotania ??) i to nawet bardzo ale serwis na razie nie woła na regulację a często bywałem w ASO ;-)
LPG mam od początku i autko docierałem na LPG :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2009-09-04, 05:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-04, 12:08   

Owsze, silniki te są identyczne - różnią się jedynie pojemnością, będącą wynikiem innego skoku tłoka.
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2009-09-04, 12:15   

Zaworów jeszcze nie regulowałem, ale mam już prawie 90 tyś przejechane, więc czas najwyższy to zrobić.
Czy po regulacji powinno się wymienić uszczelkę pod pokrywą ? Pewnie tak, ale może przerabialiście temat i wiecie czy jak zostawię starą uszczelkę, to nie będzie puszczać oleju ?
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-09-04, 12:45   

Pod pokrywą jest uszczelka metalowa, wystarczy wyczyścić, odtłuścić benzyną ekstr. cieniutko posmarować silikonem 300 st C . z obu stron.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne