Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2016-03-03, 19:52
Regulacja zaworów
Autor Wiadomość
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-07-09, 12:58   

Najpierw się reguluje luzy a potem mierzy kompresję.
 
marceli 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.1 @ LPG
Rocznik: 2015
Wersja: Ambiance
Dołączył: 16 Maj 2016
Posty: 18
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2022-10-05, 16:32   

A jak wygląda sprawa z regulacją luzów zaworowych w Loganie MCV 1.2 z fabrycznym gazem rocznik 2015? Bo w ASO sprzedali mi bajkę o tym że co roku powinno być regulowane przy okazji każdego przeglądu serwisowego ale jaka tam jest ta regulacja to już nie wiedzieli
Ostatnio zmieniony przez marceli 2022-10-05, 16:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
keisyzrk 


Marka: dacia
Model: duster 4x2
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2015
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Gru 2015
Posty: 373
Skąd: LUBACZÓW/ZAMOŚĆ/RZESZÓW/TARNÓW/LUBLIN
Wysłany: 2022-10-05, 19:07   

W 1 l.2 jest regulacja na śrubki ;)
Regulacja co ok 25-30tys. km powinna wystarczyć;)
Nie jest to jakoś skomplikowane. Jak nabierzesz wprawy to w 2h się wyrobisz bez problemu.
Ostatnio zmieniony przez keisyzrk 2022-10-05, 19:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
ceranix3 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022
Posty: 72
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-11-24, 10:31   

Dzisiaj zadzwonilem do ASO Szczecin w celu dowiedzenia sie o regulacji luzow zaworowych w 0.9 90 KM LPG.
Odpowiedz dzialu serwisu:
W silniku znajduja sie popychacze zaworowe (szklanki) producent silnika nie przewiduje ich sprawdzania/regulacji( wymiany)
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-11-24, 11:19   

ceranix3 napisał/a:
Dzisiaj zadzwonilem do ASO Szczecin w celu dowiedzenia sie o regulacji luzow zaworowych w 0.9 90 KM LPG.
Odpowiedz dzialu serwisu:
W silniku znajduja sie popychacze zaworowe (szklanki) producent silnika nie przewiduje ich sprawdzania/regulacji( wymiany)
Nic nowego przecież... :roll:
 
ceranix3 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022
Posty: 72
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-11-24, 13:08   

Nie wiem czy nic nowego.Nigdzie konkretnej odpowiedzi nie ma tylko gdybanie.Sa posty wzgledem 0.9 90 KM gdzie pisza ze jest regulacja hydrauliczna, inni ze regulacja na srubki i tacy ze sprawdzac/ wymieniac w razie potrzeby popychacze zaworowe.
A i tak na odpowiedz# czekalem 20 min bo tyle zajelo im sprawdzenie tego i oddzwonienie.
Ostatnio zmieniony przez ceranix3 2022-11-24, 13:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-11-24, 14:34   

Nic nowego w tym sensie, że serwis odpowiedział zgodnie z prawdą- silnik ma szklanki bez hydrauliki a Renault w harmonogramie obsługi tego silnika nie przewiduje kontrolowania i regulacji luzów zaworowych, ani też prewencyjnej wymiany łańcucha rozrządu. Obojętne czy w wersji z LPG czy bez. Zresztą to samo widzisz też w swoim harmonogramie obsługi. Natomiast co piszą i co robią we własnym zakresie użytkownicy tych silników, to już inna historia...
A co do opisu budowy tego silnika, to nie ma chyba bardziej szczegółowej "sekcji zwłok", niż ten (polecany już) rosyjski film. Dla "młodych widzów" są polskie napisy, choć z wieloma błędami w tłumaczeniu, ale i tak jest OK.
LINK do Youtube
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2022-11-24, 14:49, w całości zmieniany 4 razy  
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2022-11-24, 15:05   

ceranix3 napisał/a:
Dzisiaj zadzwonilem do ASO Szczecin w celu dowiedzenia sie o regulacji luzow zaworowych w 0.9 90 KM LPG.
Odpowiedz dzialu serwisu:
W silniku znajduja sie popychacze zaworowe (szklanki) producent silnika nie przewiduje ich sprawdzania/regulacji( wymiany)


Producent nie przewiduje ale popychacze nie są hydrauliczne i wymagają regulacji zwłaszcza na LPG power :-)
 
ceranix3 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022
Posty: 72
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2022-11-24, 16:49   

Zylem w swiadomosci ze sa hydrauliczne.
No nic,zycie.Jechac i sprawdzic.Nastukane 100 tys. a jak nie przewiduja sprawdzenia to na bank nikt nie zaglada.Jak podchodzicie do tej kwestii? Sprawdzaliscie juz luzy zaworowe w swoich 0.9tkach?
Dzieki za filmik.Ogladne na spokojnie przy browarku wieczorem
 
ceranix3 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022
Posty: 72
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-04-10, 18:43   

Witam , temat moze troche stary, ale tutaj jest wszystko napisane.Zawory i gniazda zaworowe w dackach z fabrycznym LPG sa utwardzane przy produkcji.Zreszta poczytajcie sami i choc jest to temat z tego roku tyczy sie pewnie starszych jednostek.

https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/8694299,dacia-lpg-euro-7-cena-silnik-diesla-fabryczna-instalacja.html
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2023-04-10, 19:53   

Temat utwardzanych gniazd zaworowych w daciach z fabrycznym LPG ciągnie się od kilku lat. Głowica z fabrycznym LPG ma inny numer części niż głowica silnika zasilanego tylko i wyłącznie PB ale dopóki nikt nie weźmie dwóch głowic i zawiezie ich do firmy obrabiającym głowice aby sprawdzić z jakich materiałów zostały zrobione i ich gniazda zaworowe to możemy sobie pisać że są wzmocnione bo tak producent podaje. To samo producent pisał o głowicach i zaworach w silnikach 1.2 D4f zasilanych fabrycznie LPG, w harmonogramie nie podawał nawet okresu po jakim powinno się sprawdzić luz zaworowy a później okazywało się że silnik nie dociągał do 100tys km bo wypaliły się zawory. Wiem że w tych dwóch silnikach regulacja dokonywana jest w inny sposób ale czy to miało by aż tak duży wpływ na wytrzymałość głowicy.
 
ceranix3 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022
Posty: 72
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-04-11, 17:57   

No u mnie na blacie 111000 tysi nabite,jestem pewien ze luzy nie byly sprawdzane mimo ze trzeba sprawdzac co 30 tysiecy i (tfu, tfu, tfu) jezdzi.
Ja ide w druga strone i jezeli ktos nie udowodni ze sa takie same to w tej kwesti "wierze " producentowi.
 
Aronus 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 MPI 4x4 LPG
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2015
Posty: 79
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2023-04-12, 11:06   

Dziwiłbym się jakby gniazda zaworowe nie były fabrycznie wzmocnione. Takie wzmocnione gniazda jest w stanie wstawić zwykły zakład obróbki głowic. To nie jest wiedza tajemna :lol:
Ostatnio zmieniony przez Aronus 2023-04-12, 11:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
ceranix3 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022
Posty: 72
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-04-12, 19:23   

Jednak chyba jest to "wiedza tajemna" poniewaz napisalem wczoraj do Dacia Polska w sprawie roznic glowic miedzy 0.9 TCe 90 KM zasilanych LPG a zasilanych tylko Pb.Oto pelna odpowiedz:

"W nawiązaniu do Pana zapytania o szczegóły techniczne dotyczące różnic w silniku 0.9 TCe 90 KM z 2018 z LPG jak i bez LPG chciałbym przekazać, że takie informacje są dostępne jedynie dla autoryzowanych serwisów Marki jak i służb technicznych producenta i nie są udostępniane na zewnątrz"
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2023-04-13, 16:13   

ceranix3 napisał/a:
Jednak chyba jest to "wiedza tajemna" poniewaz napisalem wczoraj do Dacia Polska w sprawie roznic glowic miedzy 0.9 TCe 90 KM zasilanych LPG a zasilanych tylko Pb.Oto pelna odpowiedz:

"W nawiązaniu do Pana zapytania o szczegóły techniczne dotyczące różnic w silniku 0.9 TCe 90 KM z 2018 z LPG jak i bez LPG chciałbym przekazać, że takie informacje są dostępne jedynie dla autoryzowanych serwisów Marki jak i służb technicznych producenta i nie są udostępniane na zewnątrz"



już tłumaczę z serwisowego na polski "nie mamy danych technicznych czy są utwardzane czy nie ale nie możemy o tym napisać"
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-04-14, 08:13   

Od lat trwa dyskusja na temat utwardzanych gniazd zaworowych w wersji LPG, jedni twierdzą, że takowe są a inni, że nie... Ale czy nie jest możliwa po prostu trzecia opcja- gniazda są utwardzone na tyle, na ile technologicznie i ekonomicznie jest to możliwe i są po prostu takie same we wszystkich silnikach TCe, bez względu na to czy mają LPG czy nie?
 
Aktyn 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Lip 2021
Posty: 77
Skąd: Łódź

Wysłany: 2023-04-14, 13:10   

Dymek napisał/a:
Od lat trwa dyskusja na temat utwardzanych gniazd zaworowych w wersji LPG, jedni twierdzą, że takowe są a inni, że nie... Ale czy nie jest możliwa po prostu trzecia opcja- gniazda są utwardzone na tyle, na ile technologicznie i ekonomicznie jest to możliwe i są po prostu takie same we wszystkich silnikach TCe, bez względu na to czy mają LPG czy nie?



to dlaczego glowice mają rożne numery ??
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2023-04-14, 13:49   

Aktyn napisał/a:
...to dlaczego glowice mają rożne numery ??
A dlaczego przez cały okres produkcji tego silnika nie ma żadnego wiarygodnego potwierdzenia, że ma to związek z tymi zaworami? Przecież takie potwierdzenie byłoby w sumie na korzyść Renault.
 
chrom6 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 100 TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lis 2021
Posty: 381
Skąd: Piaseczno
Wysłany: 2023-04-14, 14:23   

Aktyn napisał/a:
Dymek napisał/a:
Od lat trwa dyskusja na temat utwardzanych gniazd zaworowych w wersji LPG, jedni twierdzą, że takowe są a inni, że nie... Ale czy nie jest możliwa po prostu trzecia opcja- gniazda są utwardzone na tyle, na ile technologicznie i ekonomicznie jest to możliwe i są po prostu takie same we wszystkich silnikach TCe, bez względu na to czy mają LPG czy nie?



to dlaczego glowice mają rożne numery ??


bo tak to sobie ktoś wymyślił, jest masa części identycznych stosowanych w róznych markach i modelach o różnych właściwych dla danej marki/modelu numerach.
 
Aktyn 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.0 tce lpg
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Lip 2021
Posty: 77
Skąd: Łódź

Wysłany: 2023-04-14, 14:57   

Jako,że dacia wie ale nie powie ... to nasza dyskusja pozostanie nierozstrzygnieta ... przynajmniej do czasu jak na forum odmelduje się po kilku uzytkownikow z wypalonymi gniazdami zaworów. Wtedy w zalezności czy mieli auto z gazem czy bez i wielkości przebiegu bedzie coś można stwierdzić . Generalnie chyba wielkiego problemu nie ma - 1.0tce widziałem w wielu dusterach na taxi , ponadto sporo tych silników jest w clio które uzytkuja floty i trochę killometrów te auta na pewno nakręciły ...
 
ceranix3 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 0.9 90 km
Rocznik: 2018
Dołączył: 21 Sie 2022
Posty: 72
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2023-04-14, 18:00   

Aktyn-sam mam 111tysi. i na ta chwile jezdze bez problemow i na Pb i LPG fabrycznym
.Jak to ktos napisal na forum renault w podobnym temacie ze wszystkie sa wypuszczane jak pod LPG a ze ktos chce bez LPG to juz jego sprawa ale glowica i zawory sa wzmocnione tak czy siak.Moze stad wynika ze obie glowice wystepuja pod tym samym numerem.
No coz skoro nie ma potrzeby servisowej regulacji tych zaworow to po co sie przejmowac.
 
Jarekf3d 


Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1.0 tce
Dołączył: 28 Mar 2022
Posty: 112
Skąd: Waw
Wysłany: 2023-04-14, 19:53   

Aktyn napisał/a:
Dymek napisał/a:
Od lat trwa dyskusja na temat utwardzanych gniazd zaworowych w wersji LPG, jedni twierdzą, że takowe są a inni, że nie... Ale czy nie jest możliwa po prostu trzecia opcja- gniazda są utwardzone na tyle, na ile technologicznie i ekonomicznie jest to możliwe i są po prostu takie same we wszystkich silnikach TCe, bez względu na to czy mają LPG czy nie?



to dlaczego glowice mają rożne numery ??

A dlaczego silnik 1.0 tce lpg i eco-g lpg różnią się tylko nazwą ? ( są identyczne taką odpowiedź dostałem od dacii) Odpisali ponieważ jest to "oznaczenie marketingowe"
 
Czajo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: Tce 1.0 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2021
Posty: 300
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2023-04-17, 09:04   

eco-g ma filtr GPF...
_________________
 
Jarekf3d 


Marka: Dacia
Model: Jogger
Silnik: 1.0 tce
Dołączył: 28 Mar 2022
Posty: 112
Skąd: Waw
Wysłany: 2023-04-19, 11:40   

Czajo napisał/a:
eco-g ma filtr GPF...

Przecież 1.0 tce też go ma. Skąd informacje że tylko eco-g go posiada ?
http://www.daciaklub.pl/f...8d40b3619dcbf68
 
Czajo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: Tce 1.0 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sty 2021
Posty: 300
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2023-04-19, 12:07   

ja mam 1.0 TCe 100 KM z gazem. Ostatni wypust Sandero II i GPFa nie mam
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne