Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2016-02-19, 16:55
Filtr paliwa - diesel
Autor Wiadomość
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2010-04-28, 19:55   

Wlasnie jestem po przegladzie i wymieniali mi filtr paliwka
wrzucam foteczki tegoz filtra ;)

filtr paliwa (4).JPG
Plik ściągnięto 488 raz(y) 56,19 KB

filtr paliwa (3).JPG
Plik ściągnięto 455 raz(y) 70,02 KB

filtr paliwa (2).JPG
Plik ściągnięto 426 raz(y) 71,49 KB

filtr paliwa (1).JPG
Plik ściągnięto 374 raz(y) 62,88 KB

filtr paliwa.JPG
Plik ściągnięto 495 raz(y) 63,21 KB

_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-04-28, 20:48   

Ja też mam filtr z dCi - kiedyś go "rozbebeszę" i będzie można porównać
 
blue 



Marka: Dacia
Model: Logan MCVka
Silnik: 1.5 dCi 68
Rocznik: VII 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 49
Skąd: Radom
Wysłany: 2010-11-03, 20:10   Filtr paliwa - diesel

Witam

Prosze o porade, chce wymienić filtr paliwa w mojej Daci Logan, silnik 1.5 dCi. Bylem u mechanika, dobraliśmy sie do filtra, lecz ten oryginalny na taka kostke elektryczna u spodu, dochodzi do niej jakaś wiązka kabli. Natomiast mechanik mial u siebie taki filtr, Filtrona chyba, lub jakis inny zamiennik, tyle ze bez tej elektrycznej kostki.

Do czego ona jest, czemu służy i czy jest możliwość zalozenia filtra tylko bez tej kostki?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-04-15, 14:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
tolkiszon82 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: "--"
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 117
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-03, 20:22   

a powiedz czy dobrałes sie do całej obudowy. Co prawda nie zagladałem 1.5 dci pod maske ale mam doswiadczenia z 2.2 dci z laguny i tam wystarczylo wymienic sam wklad w filtrze tzn instrukcja srwisowa mowiła co innego ale wystarczylo odkrecic pokrywke torxem i wymienic
_________________
Przepraszam za orografie :)
Ostatnio zmieniony przez tolkiszon82 2010-11-03, 20:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-11-03, 20:30   

Te kable to są od czujnika wody w filtrze, a wkładu samego nie wymienisz tylko cały filtr z obudową razem na taki jak był wczesniej zamontowany.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
tolkiszon82 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: "--"
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 117
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-03, 20:44   

to sie francuziki wycwanili
_________________
Przepraszam za orografie :)
 
blue 



Marka: Dacia
Model: Logan MCVka
Silnik: 1.5 dCi 68
Rocznik: VII 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 49
Skąd: Radom
Wysłany: 2010-11-03, 21:08   

TAXI AIRPORT napisał/a:
Te kable to są od czujnika wody w filtrze, a wkładu samego nie wymienisz tylko cały filtr z obudową razem na taki jak był wczesniej zamontowany.


Czyli taki? Filtr z przyłączem do czujnika wody?
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-11-03, 21:16   

Ja to miałem przygodę z filtrem paliwa!

Umówiłem się wcześniej na przegląd (po 40 tys. km), podkreślając, że jest wymiana filtra paliwa;
mechanik odkręcił filtr, poszedł do magazynu - stwierdzili, że takiego nie mają;
założyli spowrotem stary i kazali przyjechać za tydzień;
filtr, który w końcu założyli ma oznaczenie 77 01 478 546 (ale ja mam dCi 85 KM)
Ostatnio zmieniony przez wox 2010-11-03, 21:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
blue 



Marka: Dacia
Model: Logan MCVka
Silnik: 1.5 dCi 68
Rocznik: VII 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 49
Skąd: Radom
Wysłany: 2010-11-03, 21:31   

U mnie na filtrze jest taki numer: 8200619855. Jesli ktos ma dostep oraz mozliwosc zeby sprawdzic co to za filter, oraz jak ma numer np zamiennik z Filtrona to bardzo bym prosil.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-11-03, 23:57   

8200619855 - filtr paliwa - cena nieznana - zamiennik to : 7701066680
cena 146 zł brutto.

Filtron nie podaje żadnego filtr paliwa dla silników diesla K9K796 , K9K790/792
_________________

 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-11-04, 07:51   

wox napisał/a:

filtr, który w końcu założyli ma oznaczenie 77 01 478 546 (ale ja mam dCi 85 KM)

A u mnie po 40 tyś założyli 77 01 478 547 (tez dci 85).
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-02-22, 18:03   

Czy ktoś się orientuje jaki filtr paliwa kupić do MCV 1.5 dci 85 z 2010 roku, czy są w ogóle jakieś zamienniki oraz ile w serwisie może kosztować taki filtr. Czy opłaca się samemu kupować i jechać na przegląd . Filtr jest zabudowany i trzeba koło i nadkole ściągać :-/
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-22, 18:18   

Numerki te same co podane wcześniej plus jeszcze kilka innych, ale cena wszystkich jest prawie taka sama - w ASO ok. 140-150 zł brutto.

Zamienników trzeba po prostu szukać w konkretnych sklepach / firmach - np http://sklep.intercars.co...ng_id=PL&&fld=3 albo http://www.filtron.pl/pl/...&MOC=68#idn5978
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-02-22, 18:26   

Ja za wcześniej wspomniany filtr - 7701478546 zapłaciłem na przeglądzie po 80 tys. km w ASO 140 zł brutto.
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-02-22, 18:57   

Znalazłem zamiennik Purflux FCS772
http://www.sogefifilterdi.../GB/FCS772.html
i jeszcze Delphi HDF954 też kosztuje jakieś 100zł
wpisując numery filtrów z wcześniejszych postów ale cena w intercarsie 100zł netto czyli jakieś 130zł brutto. Filtron do tego silnika nie produkuje filtrów niestety, w ogóle w 1,5dci montowali chyba z 20 rodzajów filtrów z tego co widzę na allegro i w katalogach każdy inaczej wygląda.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
Ostatnio zmieniony przez Auto Krytyk 2011-02-22, 19:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1090
Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-02-22, 19:30   

ja kupowałem (do jimny 1.5dci 86km) takiego samego jak ten filtron (z wygląda) MANNa. Cena o ile pamiętam ok. 80zł. Wymiana, w zależnosci od umiejscowienia jest tak prosta że można zrobić samemu.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Daemon84 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6 87km
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 69
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2011-02-23, 22:35   Duster diesel filtr paliwa?

Witam, ostatnio zaniedbałem trochę forum ale postaram się nadrobić zaległości ;-)
Mam pytanie - Duster 1,5 dci po 2 dniach bez ujeżdżania miał problemy z brakiem mocy przy dodawaniu gazu i tendencję do gaśnięcia (świeciła się kontrolka świec żarowych, później czerwona lampka stop i esp).. Po kilkudziesięcio minutowej walce udało się nim dojechać na miejsce docelowe ale droga powrotna znowu była męką...
Jako że to auto mej rodzicielki zadzwoniłem następnego dnia po assistance . Pan przyjechał i powiedział że jest ok bo mu się tera ikonki nie palą i żeby dojechać na kołach do aso jak nam się coś niepodoba.
Dzisiaj przy (-18) cholernym mrozie, auto całkowicie odmówiło posłuszeństwa...
musiałem je wypychać bo zastawione było Sandero i odwozić rodzicielkę do pracy.
O 7.30 byłem w domu i zadzwoniłem do assistance żeby jednak ruszyli dupę i przyjechali wrzucić dustera na lawetę.
No i teraz najlepsze - CZEKAŁEM DO 12 z minutami na pojawienie się lawety!!!!!
straciłem pół dnia, bo biedne jełopy z centrali są zbyt umysłowo ograniczone żeby przyjąć zgłoszenie.
jeszcze jedna dziwna sprawa - chciałem żeby z Wawra zabrali auto na Lewinowską lub Jerozolimskie, ale Pan z lawety powiedział że może odwieźć je tylko na Modlińską?!
dla mnie to rzeczywiście najbliżej jak może tylko być...
Później jeszcze śmieszniej - telefon z ASO i gadka co się dzieje. Powiedziałem że takie kontrolki gasną, brak mocy itd a gościu mnie pyta jakie paliwo zatankowane.
Powiedziałem że Orlen, a one że takiego paliwa się nie leje bo to rosół w zimie jest, a tak najlepiej to samochód w garażu trzymać.... :shock:
opadły mi ręce i szczęka na podłogę - zapytałem go to jak to jest możliwe że Ducato którym jeżdżę w pracy, pali na dotyk, a zalewam go na tej samej stacji (zresztą jak inne samochody od ponad 8 lat...). Oczywiście Pan zbity z tropu odparł że to dlatego że Ducato ma inny układ wtryskowy.
Kolejny telefon od nich i okazało się że filtr paliwa jest zapchany i woda w zbiorniku się zebrała?! AUTO MA DOPIERO 4 TYSIĄCE KILOMETRÓW!!!!!!!!!!
i w tym miejscu pytanie - czy czyszczenie filtra paliwa należy do napraw gwarancyjnych?
_________________
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-02-19, 16:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-02-23, 23:24   

przez to lepiej w zime lac dodatki do paliwka a szczegolnie przy takim mrozie
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-02-23, 23:42   

Bez przesady mój Duster z przebiegiem 5k km , pali w -20 wzorowo. Czyszczenie filtra nie jest czynnością objęta gwarancją.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-02-24, 06:48   

Filtr zapchal sie krysztalami parafiny wytraconymi przez niska temp z ON. Pomoc tu moze tylko wymiana filtru lub jego wyjecie i ogrzanie w celu rozpuszczenia parafiny. Wozek tez musi postac w jakims cieplejszym pomieszczeniu aby w ukl paliwowym rozpuscila sie parafinowa kasza. Nastepnie dolac do ogrzanego ON depresatora i dotankowac "zimowego" paliwa -30C np Statoil lub Shell bo te w baku nie spelnia wymogow temperaturowych jakie zapanowaly. Wina jest po stronie uzytkownika tzn dostawcy i sprzedawcy paliwa. Czasem jak ktos malo jezdzi to zatankuje do pelna bak i wystarcza mu na 2 miesiace jazdy. Zatankowane paliwo jest np "jesienne", a tu po 2 miechach ostra zima i efekt ten sam.
Ostatnio zmieniony przez Daster 2011-02-24, 07:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
Daemon84 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6 87km
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 21 Lip 2010
Posty: 69
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-24, 08:00   

Wszystko super, ale jakim cudem Ducato którym jeżdżę sporadycznie pali bezproblemowo na tym samym paliwie (dzień odstępu w tankowaniu, ten sam dystrybutor) i pomimo mrozów wszystko jest ok. To nie pierwszy diesel jaki jest w rodzinie, do poprzednich nigdy nie dolewaliśmy nic do paliwa i zawsze wszystko działało pomimo mrozów. Ale najwidoczniej rumuńsko - francuska myśl techniczna nie przewidziała ujemnych temperatur w ciągu roku...
_________________
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-02-24, 08:42   

Moze w Ducato jest dodatkowy system ogrzewania ukladu paliwowego. Poza tym system Common Rail jest wrazliwszy na jakosc paliwa niz poprzednie generacje zasilania w ON Przyklad w mojej gromadzie byly Astra 2 z silnikiem 2.0DTI (stary system zasilania) Ford Focus I 1.8TDCI (system CR) oba samochody zatankowane tym samym paliwem. 2 lata temu w czasie gdy mroz byl -24C Focus dymil na bialo i nie chcial jechac a Astra wystartowala i nie bylo problemow.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-02-24, 09:52   

w grudniu 2008 r. - (temp. poniżej - 20 st. C) zatankowałem do Renault Kangoo 1,5 dCi (na szczęście tylko 20 l ON) na Orlenie i miałem podobnie - udało się o własnych siłach dojechać na stację Shell i dotankować inny ON i objawy ustąpiły jak przysłowiową "ręką odjął".....
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-02-24, 10:28   

Dlatego w zimę trzeba dolewać depresatora do każdego tankowania i z głowy, teraz w aso zabulisz za wymianę filtra a ten filtr niestety tani nie jest w dieslu i jest jednorazowy nie da się go czyścić. Dodatkowo czyszczenie całego baku i i intstalacji, zapytaj się ile to będzie lepiej kosztować bo możesz grubą kasę zapłacić za to.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
SpikeMike 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 79
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2011-02-24, 12:19   

Mój palił przy -23 od pierwszego kopa i nic się nie dzieje. Sądzę, że raczej jest to problem parafiny czyli kiepskiej jakości diesla.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne