W Polsce przydał by się mały 3-5 drzwiowy samochód za góra 20-25 tysięcy zastępujący takie auta jak seicento czy tico.
No była/jest Panda 2 teoretycznie za 27 tys ale pewnie coś się da urwać.
Sprzedaż w Polsce i tak marna - większość woli te 25 tys. wsadzić w większy kilkuletni po emerycie z Wuppertalu. W końcu prestiż się liczy ....
Swoją drogą ciekawe do kiedy w produkcji .... pewnie Fiat będzie wygaszał popyt na rodzimym rynku żeby Panda 3 się lepiej sprzedawała.
Jest Panda za 27tys.zł, jest Spark również za 27kzł (lepiej wyposażony), i10 można znależć nawet za 25kzł... Nie w podaży jest problem. Polacy najzwyczajniej nie chcą już kupować tak ubogo wyposażonych samochodów. Kiedyś w Fiacie Uno, Deawoo Tico/Matizie dostali radio kaseciaka, alarm i było git. Teraz klima, elektryczne szyby czy radio cd to minimum, aby sprzedać samochód
przydał by się mały 3-5 drzwiowy samochód za góra 20-25 tysięcy zastępujący takie auta jak seicento czy tico
Jeśli chodzi o wielkość, to pierwsza część w zasadzie jest spełniona - vide np trojaczki z Kolna.
Pozostają tylko kwestia, czy w ogóle da się jeszcze bardziej obniżyć cenę przy zachowaniu koniecznych minimalnych wymagań...?
(A potem jeszcze, czy ktoś by to w ogóle kupił w odpowiedniej ilości, bo już teraz najgłośniej słychać jęki: "Tyle kasy za taką popierdułkę?! Lepsza jest nawet stara ale wypasiona becia w m-pakiecie" d: ).
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2012-04-18, 10:44
Fakt za 25-27 tysięcy się kupi sporo małych aut w podstawowej wersji, przydało by się jakieś nowe auto za max 15-20 tysięcy nowe, kilka lat temu był projekt Clica miał kosztować 12-15 tysięcy właśnie ale upadło to.
Za 20kzł to ma być Romet4E, ale to bardzo specyficzne auto, o ograniczonej użyteczności... Zgadzam się z opinią Laisara, przy obecnie obowiązujących normach bezpieczeństwa, emisji spalin i innych cieżko jest zaprojektować, wyprodukować i sprzedać samochód w tak niskiej cenie
Ostatnio zmieniony przez benny86 2012-04-18, 11:04, w całości zmieniany 1 raz
A nie-nie-nie: ja nie twierdzę, że "się nie da" - ja się zastanawiam, czy się da...
...Ale jakbym miał wróżyć, to obstawiam 5 do 1, że techniczno-ekonomicznie właśnie się da - tylko nie ma chętnych z innych względów: marketingowych, "prestiżowych" itp bzdetów d:
(No i może dlatego że "aktualna linia partii" opłaca się po prostu bardziej? Chociaż sam mam silne przekonanie, że taka nisza rozszerzyłaby rynek, a nie skanibalizowała jego już istniejący fragment).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-04-18, 11:09, w całości zmieniany 3 razy
cieżko jest zaprojektować, wyprodukować i sprzedać samochód w tak niskiej cenie
Czemu mam takie a nie inne zdanie? Z rozmów ze sprzedawcami z salonów kilku marek wynika, że auta oferowane obecnie auta w cenia 30-35kzł są sprzedawane z minimalną wręcz marżą, a czasmai po kosztach (wyprzedaże roczników) Na to nakłada się coraz lepsze wyposażenie wymagane przepisami prawa (kiedyś abs i airbag kierowcy, w niedługiej perspektywie już esp itp), co znacznie utrudnia zaoferowania istotnie tańszego auta od obecnie oferowanych.
Może wejście i zadomowienie się na rynkach europejskich chińczyków coś zmieni? Liczę na to, jako klienci możemy tylko zyskać na większej konkurencji.
Ostatnio zmieniony przez benny86 2012-04-18, 11:10, w całości zmieniany 1 raz
auta w cenia 30-35kzł są sprzedawane z minimalną wręcz marżą
Ale ta marża jest liczona od Oficjalnej Ceny Fabrycznej - a jej "kalkulacja" to kwestia dość względna...
Druga rzecz: auta nawet takie jak dacia wcale nie są projektowane, żeby były jak najtańsze - tylko żeby przyniosły jak największy zysk. A to naprawdę-naprawdę dwie zupełnie różne sprawy...
Chińczycy to rzeczywiście jest jakaś szansa na rozruszanie branży, ale - wyjątkowo pesymistycznie jak na mnie - nie przeceniałbym ich jednak. Nawet oni nie będą Gardeł Sobie Podrzynać d:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-04-18, 11:16, w całości zmieniany 1 raz
Biorac pod uwage, ze teraz kazde nowe auto musi miec ABS, poduszki powietrzne, swiatla do jazdy dziennej, ESP to obawiam sie, ze sie nie da tak tanio. Ostatnim tanim autem bylo Seicento.
Przyklad Dacii pokazuje, ze ludzie by kupowali takie auta bez bajerow, byleby byly odpowiednio tansze. Ale skoro te bajery sa obowiazkowe to nie bedzie tanich aut. Beda tanie w porównaniu z XXX ale nadal kosztujace duzo.
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2012-04-18, 13:50, w całości zmieniany 2 razy
Kiedyś podawali, że marża oscyluje w granicach 30%
Sprzedawca z salonu Fiata twierdzi że prowizja dealera na Punto czy Bravo nie przekracza 1,5kzł, na Pandzie jeszcze mniej. On sam za sprzedania Punto ma 100-160zł premii, zależy od wersji wyposażeniowej (a właściwie od ceny, bo jego premia to jakiś tam odsetek ceny samochodu). Znam gościa od podstawówki i nie sądze żeby miał powody mnie okłamywać
Sprzedawca z salonu Fiata twierdzi że prowizja dealera na Punto czy Bravo nie przekracza 1,5kzł
jest to zbliżone do prawdy... podobne info otrzymałem trzy lata wstecz w RP przy zakupie samochodu a autora tych słów darzę pełnym zaufaniem... wręcz przedstawił precyzyjne wyliczenie marży koncesjonera oraz jego osobistą premię... jest to chyba potwierdzeniem tezy, że ASO/Dealer/Koncesjoner... zarabia nie na sprzedaży samochodu ale na jego późniejszym serwisie ...
Kiedyś podawali, że marża oscyluje w granicach 30%
Powtórzę: % to można sobie ustalić w zasadzie dowolne - niewiele z tego wynika, bo powiązanie tego z faktycznymi kosztami fabryki, transportu, a zwłaszcza przygotowania modelu do produkcji to księgowo-papierowe hokus pokus. A papier, jak wiadomo, wiele przyjmie d:
Ze wspomnianą przez benny'ego86 prowizją jest zresztą podobnie...
przecież moi rodzice kupili Seicento Young 0,9 za całe 210000 z lakierem metalik i alarmem z przełomu 99/00. To były piękne czasy gdy się kupiło nowe auto(nie ważne jakie) to było się kimś, teraz kupisz nowe auto to mają cię za frajera bo go wydymali na utracie wartości.
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
To były piękne czasy gdy się kupiło nowe auto(nie ważne jakie) to było się kimś, teraz kupisz nowe auto to mają cię za frajera bo go wydymali na utracie wartości.
Akurat opinie prowincjonalnych gawieci i zakompleksionych nierobów* spod budki z piwem nigdy mnie jakoś nie zajmowały....
*Z całym szacunkiem dla bezrobotnych realnie poszukujących pracy
To była (przynajmniej w pewnym stopniu) ironia. Podejście rodaków do zakupu nowego auta jest niestety spoecyficzne, z reguły patrzą tylko na wady (wspomniana utrata wartości, ale również koszty serwisowania w ASO, składka ubezpieczenia AC i inne). Mało kto rozpatruje taki zakup w perspektywie inwestycji (często długotrwałej inwestycji) w święty spokój, bezpieczeństwo i komfort.
przecież moi rodzice kupili Seicento Young 0,9 za całe 210000 z lakierem metalik i alarmem z przełomu 99/00. To były piękne czasy gdy się kupiło nowe auto(nie ważne jakie) to było się kimś, teraz kupisz nowe auto to mają cię za frajera bo go wydymali na utracie wartości.
Dodajesz 500zł na ABS i 1500zł na Klimę. Rezygnujemy z Metalika za 1000zł i za 22000 jest auto posiadające większość tego, co wszyscy potrzebują. Sam zastanowiłbym się nad zakupem takiego zamiast Poldka, którego obecnie kupiłem typowo jako 2gie auto w domu na dojazdy do pracy.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
za 22000 jest auto posiadające większość tego, co wszyscy potrzebują
Owszem, seicento to dość udane autko, ale ma 1 podstawową dla mnie wadę - brak 5drzwiowej wersji. Najtańszym autem które mógłbym rozważać jest Panda Classic w wersji MyLife-kosztuje realnie 28-29kzł... Trochę drogo jak na 2gie auto w domu.
Ja mam teraz taki dylemat, potrzebuję auto głównie na dojazdy do pracy, musi mieć klimę. Budżet około 15 tys... Jednak kusi mnie jeszcze jedno, moc :) Dlatego zamiast spoglądać na Pandy, trojaczki czy Picanto, patrzę na Yarisa T-Sport, Clio Sport i 206 S16 :) Nie wiem co wygra, serce czy rozum
Ostatnio zmieniony przez Cendra 2012-04-18, 19:02, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum