Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Programowalne zawieszenie tylnej osi
Autor Wiadomość
licek 



Marka: Dacia
Model: MCV Ambiance
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 92
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2008-04-12, 19:49   Programowalne zawieszenie tylnej osi

W folderze reklamowym dacii pisza ze tylne zawieszenie to : Sprężysta oś typu H o programowalnej charakterystyce pracy. Czy to znaczy, ze mozna ustawic "twardosc" tylnego zawieszenia? Jesli tak to jak?

U mnie jest wyjatkowo twarde, nie wiem na jakies podstawie dziennikarze mówią ze zawiesznie jest komfortowe i dosc miekkie. Twierdzę ze wszystkie nierownosci i niewilkie nawet dziury praktycznie nie sa filtrowane, nawet w porownaniu do rzekomo "twardych" niemcow
_________________

 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2008-04-12, 23:14   

Programowane znaczy zmienną twardość zależnie od obciążenia - wszystkie tak mają lecz nikt o tym nie pisze.
Wcześniej jeździłem Punto , Dacia jest bardziej miękka.
 
licek 



Marka: Dacia
Model: MCV Ambiance
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 92
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2008-04-13, 08:37   

Eh szkoda juz myslalem ze da sie je troche zmiekczyc. Sformulowanie jest mylące
_________________

 
Gregosa 



Marka: dacia
Model: logan MCV
Silnik: dCi
Rocznik: '07
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 243
Skąd: ...
Wysłany: 2008-04-13, 19:36   Re: Programowalne zawieszenie tylnej osi

licek napisał/a:
U mnie jest wyjatkowo twarde, nie wiem na jakies podstawie dziennikarze mówią ze zawiesznie jest komfortowe i dosc miekkie. Twierdzę ze wszystkie nierownosci i niewilkie nawet dziury praktycznie nie sa filtrowane, nawet w porownaniu do rzekomo "twardych" niemcow

Też mam takie odczucia i pisałem o tym parę razy. Jest wyraźnie twardsze od sedana, zwłaszcza 'na pusto'. Nie tłumi wcale drobnych nierówności. Przynajmniej dobrze sie prowadzi w trasie.
_________________
Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-04-13, 21:39   

Fordy maja dobre, twarde zawieszenie. W Dacii jest twardo, ale wygodniej. Dzisiaj zaliczyłem baaaaaardzo krętą i górzystą drogę, którą niedawno pokonywałem Fusionem. Dacią jechało mi się lepiej, pewniej - widocznie czas, a przede wszystkim przebieg (3 lata, 90 tys. km przebiegu Forda) zrobiły swoje i amortyzatory już nie zapewniały tak pewnej jazdy. Przejechałem też niedawno prawie 400 km Focusem (8 lat, 140 tys. km przebiegu) i było po prostu kiepsko (cały czas mam na myśli zawieszenie, prowadzenie).
Nie rozumiem dlaczego ktoś, m.in. dziennikarze - wielcy "testerzy", bluzgają Dacię (pewnie dlatego tylko, że to Dacia), skoro to auto prowadzi się naprawdę dobrze. Miałem też "ostrzejsze" manewry z hamowaniem (raz pies i raz kot), przy większych prędkościach i ... OK.
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2008-04-19, 13:54   

wox napisał/a:
Fordy maja dobre, twarde zawieszenie. W Dacii jest twardo, ale wygodniej. Dzisiaj zaliczyłem baaaaaardzo krętą i górzystą drogę, którą niedawno pokonywałem Fusionem. Dacią jechało mi się lepiej, pewniej - widocznie czas, a przede wszystkim przebieg (3 lata, 90 tys. km przebiegu Forda) zrobiły swoje i amortyzatory już nie zapewniały tak pewnej jazdy. Przejechałem też niedawno prawie 400 km Focusem (8 lat, 140 tys. km przebiegu) i było po prostu kiepsko (cały czas mam na myśli zawieszenie, prowadzenie).
Nie rozumiem dlaczego ktoś, m.in. dziennikarze - wielcy "testerzy", bluzgają Dacię (pewnie dlatego tylko, że to Dacia), skoro to auto prowadzi się naprawdę dobrze. Miałem też "ostrzejsze" manewry z hamowaniem (raz pies i raz kot), przy większych prędkościach i ... OK.


Marne porównanie, bo focus jak piszesz miał 8 lat, a daćkę masz nową z nie wywalonym zawieszeniem. Zrób kompletne zawieszenie w focusie (hłehłe niezła kasa za to) i wtedy będziesz mógł porównywać, bo wtedy daćka nie będzie miała szans. Focus ma najlepszy w klasie układ jezdny no i z tyłu ma wielowachaczówkę, daćka przy tym poprostu wymięka. Tylko test musi być obiektywny, a nie nowa dacia kontra wyklekotane zawieszenie focusa.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-04-19, 17:28   Re: Programowalne zawieszenie tylnej osi

licek napisał/a:
W folderze reklamowym dacii pisza ze tylne zawieszenie to : Sprężysta oś typu H o programowalnej charakterystyce pracy. Czy to znaczy, ze mozna ustawic "twardosc" tylnego zawieszenia? Jesli tak to jak?

niE TYLE "PROGRAMOWALNEJ", co "ZAPROGRAMOWANEJ" To znaczy tyle, że element sprężysty w "układzie sprężyna-tłumik" jest nieliniowy. :-D
nb. znajomy mechanik stwierdził, że Logan (sedan) jest jednym z nieliczych współczenych aut gdzie wykorzystywany jest pełny skok amortyzatora :shock:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-19, 19:45   

1.
Cytat:
daćka nie będzie miała szans


2.
Cytat:
Focus [...] z tyłu ma wielowachaczówkę


3.
Cytat:
test musi być obiektywny


Jeśli [3], to mimo [2] nie jest do końca prawdą [1] - bo to zależy od warunków. Np na kiepskich drogach wielowahacze po prostu szybko polegną...
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-04-19, 22:00   

waski napisał/a:
Marne porównanie

Dlatego wyraźnie napisałem, jaki wiek i jakie przebiegi miały Fordy.
A co jeździ głównie po polskich drogach? Jeszcze starsze i zapewne jeszcze bardziej rozklekotane auta, niż te dwa, o których wspomniałem.
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2008-04-20, 06:21   

laisar napisał/a:
1.
Np na kiepskich drogach wielowahacze po prostu szybko polegną...



Chyba żartujesz :mrgreen: . Widziałeś takie auto który by nie skapitulowało na polskich drogach, ja w każdym bądź razie nie znam takiego samochodu. Nasze drogi w kilka lat wykończą każde zawieszenie.
Dlatego warsztatów różnego typu mamy jak makiem zasiał :lol: .
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18027
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-20, 09:58   

Ale ważne jest kiedy następuje kapitulacja, jak się do tego momentu sprawuje (a waga jaką się przywiązuje do różnych parametrów - odwieczna konkurencja komfortu i stateczności - jest w końcu bardzo zmienna osobniczo) i ile właśnie kosztuje naprawa...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne