Omawialiśmy ją już trochę w innych wątkach: to zwykła Laureate + klima za 2kzł - jeśli ktoś jest na nią zdecydowany, to dobra oferta, tańsza o 100zł od Ambiance z tą opcją.
A młodemu małżeństwu poradzę z własnego doświadczenia, żeby sprawdziło, ile jest w stanie uzbierać gotówki, a ile może płacić - mimo wszystkich wad tego rozwiązania - raty kredytu. Może się to uda zbilansować?
Z Lotkiem jest u mnie jak w tym dowcipie: "Ty mnie daj szansę, ty kup los..." <;
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1104 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-16, 12:06
No jeżeli, krucho z forsą to może ograniczyć swoje wymagania i zacząć od wersji Ambiance 1.6 MPI, bez klimy 39.150 bez żadnych ukrytych opłat, Accessa odradzam bo brzydko wygląda.
Jeszcze mniej pieniędzy potrzeba na sedana, i tu już można nawet wziąć 1.4 MPI (do MCV moim zdaniem mały) 31.900.
Albo jeszcze trochę poczekać na hatchbacka Sandero, który niby ma być jeszcze tańszy
Niestety, tylko kombi wchodzi w grę - rodzinka robi się "rozwojowa", do tego mam dużego psa - sedana mam teraz i to nie jest dobry pomysł. Po prawdzie jakbym miał się zadłużać, to 39tys a 45 - nie robi większej różnicy - rok dłużej, albo większa rata. Tylko że na razie nie podejmę się takiego wyzwania, nad czym boleję. Trąbią jak to cudownie w Polsce, jakie wysokie zarobki, jaka wysoka średnia krajowa - niestety, na zadupiu wygląda to nieco inaczej i znacznie gorzej. Ale to temat na inny wątek :)
A mnie nielakierowane podzderzacze (; podobają się bardziej i żałuję, że nie można sobie tego wybrać. No i są praktyczniejsze - choć oczywiście z drugiej strony być może obniżyłyby z kolei wartość przy odsprzedaży. Z trzeciej jednak strony przy sporej utracie wartości "taniego" auta różnica może być pomijalna...
Natomiast tylko faktycznie akurat dach bez relingów wygląda chyba gorzej - na pewno jednak można się do tego przyzwyczaić. Albo dokupić je w przyszłości (;
Cytat:
Trąbią jak to cudownie w Polsce, jakie wysokie zarobki, jaka wysoka średnia krajowa - niestety, na zadupiu wygląda to nieco inaczej i znacznie gorzej.
Trąbią też o niskiej mobilności (; - i może faktycznie pomogłaby przeprowadzka?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2008-04-17, 13:15, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1104 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-16, 12:21
W Accessie brakuje także listew bocznych, pełnych kołpaków, wycieraczki z tyłu, jak też ogrzewania tylnej szyby, oraz wszystkie szyby są nieprzyciemniane.
Co do zderzaków, to przyznam ci rację, też bym wolał czarne na dole ze względów praktycznych.
Niska cena skądś się oczywiście musi brać, ale dla mnie brak wymienionych elementów - i jeszcze innych występujących różnic - byłby do przeżycia. Chociaż rzecz jasna bardzo się cieszę, że jednak nie muszę się bez nich obywać (((:
Pewnym rozwiązaniem byłby też rynek części używanych, ale na razie jest on bardzo niewielki - no i z klimą to już nie jest jednak mimo wszystko tak prosto jak z montażem bocznych listew (albo i nawet całych drzwi z wycieraczką).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2008-04-17, 13:16, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1104 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-16, 12:33
Ach zapomniałem o wspomaganiu, które przy tej wielkości auta jest już chyba problemem. Mnie to może by nawet nie przeszkadzało, bo jestem DUŻY, ale moja żona w przypadku holowania mnie do domu nie byłaby zachwycona.
No i ten silnik 1.4, miałem w Palio podobny, trochę ładunku i zdychał a fiat prawie 300 kilo lżejszy.
Wysłany: 2008-04-17, 09:24 Brak wspomagania w Accessie
Cytat:
Ach zapomniałem o wspomaganiu, które przy tej wielkości auta jest już chyba problemem
Ja nie zapomniałem - to się mieści właśnie w "innych występujących różnicach" - ale i tak nie uważam tego za problem dyskwalifikujący. Niemniej, powtórzę, oczywiście się cieszę, że mam wyższą wersję i wspomaganie jednak jest...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2008-04-17, 13:16, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1104 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-17, 11:57
laisar napisał/a:
Cytat:
Ach zapomniałem o wspomaganiu, które przy tej wielkości auta jest już chyba problemem
Ja nie zapomniałem - to się mieści właśnie w "innych występujących różnicach" - ale i tak nie uważam tego za problem dyskwalifikujący. Niemniej, powtórzę, oczywiście się cieszę, że mam wyższą wersję i wspomaganie jednak jest...
Ja też nie jestem za gadżetami, samochód potrzebny mi jest przede wszystkim do pracy, ale rodzinkę też trzeba wozić. U mnie podstawą był wybór silnika, nie mniejszy niż póltora litra (czyli ile mogę wypić ), benzyna + LPG bo szkoda diesla na miasto, relingi do przewiezienia drabiny, reszta może nie istnieć.
Silnik 1.6 MPI występuje dopiero od Ambiance więc stąd ten wybór.
Nie mniej jednak brak listew bocznych bardzo pogarsza wygląd MCV, a wspomaganie przy holowaniu mnie po tym 1,5 litra jest bardzo mile widziane.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-17, 12:54
laisar napisał/a:
ale że mają zastosowanie głównie praktyczne, to jednak lepiej je mieć.
Te ich praktyczne zastosowanie, to troche o kant dupy sie nadaje. Jedne i drugie drzwi mam poobijane tak pod, jak i nad listwa ( a na niej samej zadnego sladu). Skutki zostawiania samochodu na parkingach...
Przydaja sie one tylko wtedy jak sam uderzysz drzwiami o sciane w garazu
Bo one są właśnie głównie dla nas - i ja uważam, że faktycznie działają.
Natomiast bardzo trudno byłoby Dacii zabezpieczyć się przed uszkodzeniami w każdym możliwym miejscu przez wystające elementy innych aut - i to prawie bez względu na cenę...
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-17, 13:51
laisar napisał/a:
i ja uważam, że faktycznie działają
IMO to nie jest kwestia "osobistego uwazania". One dzialaja tylko w przypadku, o ktorym wspomnialem, wiec podkreslanie ich "zastosowania glownie praktycznego" to troche przesada. Na liscie wyposazenia powinna byc pozycja "listwy ozdobne" a nie ochronne... Chyba, ze tak juz jest (nawet nie sprawdzalem ).
Jakiś dziwny z Ciebie maksymalista... Teraz zazwyczaj działają, kiedy Ty używasz swojego samochodu - jak chciałbyś, żeby działały? Zasłaniały całe drzwi?
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-17, 14:02
laisar napisał/a:
Teraz zazwyczaj działają, kiedy Ty używasz swojego samochodu - jak chciałbyś, żeby działały
To Ty wspomniales o ich "praktycznosci" a w najwazniejszych sytuacjach - czyli takich na ktore nie masz wplywu okazuja sie bezuzyteczne... wiec, gdybym nie uwazal, ze nim samochod po prostu lepiej wyglada moglo by ich nie byc.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1104 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-17, 14:58
Jaka to praktyczność, jak na tylnych drzwiach listwa kończy się 5 cm przed końcem drzwi ?? To drzwi "dziecinne" więc powinny bardziej chronić.
A ja i tak zostanę przy swoim zdaniu że MCV bez listew wygląda OKROPNIE.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum