Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Marcin
2008-01-11, 22:47
Byłem dzisiaj w ASO i obejrzałem samochód na szybko
Autor Wiadomość
Sweeper 



Marka: Renault
Model: Scenic
Silnik: 1.9dCi
Rocznik: 2004
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 74
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2007-09-21, 19:43   Byłem dzisiaj w ASO i obejrzałem samochód na szybko

postanowiłem zajrzeć wreszcie do autka i ku mojemu zaskoczeniu negatywne opinie są chyba wyssane z palca
drzwi otwierają się i zamykają jak w każdym innym samochodzie, plastiki spasowane tak sobie, ale do zaakceptowania, materiał na fotelach wyjęty prosto z Thalii :D
plastiki są do przeżycia (troszkę za twarde), ale kolorystyka mogła by być weselsza

totalnym negatywem jest jakość powłoki lakierniczej
nie wiem czy tylko ten model tak miał czy każdy jest tak malowany - lakier położony jest masakrycznie (mój 13-letni brat lepiej lakieruje rowery) - powłoka jest niejednolita, widać jakieś paprochy które przykleiły się podczas malowania w kabinie

we czawrtek będę na dłużej w salonie to obejrze autko bardzo uważnie i zrobie sobie jazdę testową :D
_________________
Renault Scenic 1.9dCi
Galeria Renault 5: www.renault5.pl
PIKUR: www.klubrenault.pl
 
Marcin 
Administrator



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik: 2016
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 325
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-09-21, 19:49   

Co do lakierowania to widzialem w poznaniu logana do jazdy probnej z ZACIEKIEM lakieru na drzwiach jakby pedzlem byl malowany :shock: Zeby nie bylo... Nie przesadzam :roll: ZACIEK byl wypukly, taki jak sie robi gdy malujemy pedzlem, farba splynie i zrobi sie zaciek :shock: Bylem w szoku, ze takie cos wypuscili z fabryki. Pewnie dlatego byl to samochod na jazdy probne.
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2007-09-24, 09:33   

Najprawdopodobniej wadliwe egzemplarze są wykorzystywane w celach testowych - ale czy oby nie przesadzają :-? bo gdybym ja wszedl do takiej testowki to zaczolbym sie bac ze to samo bede mial na aucie ktore od nich kupie :/
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
Sweeper 



Marka: Renault
Model: Scenic
Silnik: 1.9dCi
Rocznik: 2004
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 74
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2007-09-27, 13:27   

no i dzisiaj nastał ten dzień...
po długi przemyśleniach na temat MCV nie mogę powiedzieć już wiele...
dobrego...
szczegóły jak tylko zgram zdjęcia

[ Dodano: 2007-09-27, 16:06 ]
Zacznę może od samochodu, który w stał w salonie. Zasadniczo oba autka były tego samego koloru z tym samym silnikiem. Samochód do jazdy testowej miał dodatkowo klimatyzację.
Aby jednak użyć fachowych określeń to w salonie stał Logan MCV 1.6 w wersji Ambiance a do jazdy testowej przeznaczony był Logan MCV 1.6 w wersji Laureate.

Zacznę od samochodu, którym jeździłem.
Przy ponad 11 000 km przebiegu mogę powiedzieć, że tapicerka nie trzeszczy, brak zabrudzeń, uszkodzonych elementów wnętrza czy nadmiernego zużycia wnętrza samochodu.
Podczas jazdy zawieszenie sprawowało się przyzwoicie. Wspomaganie pracuje podobnie jak w Renault Talia a średnica zawracania jest doskonała. I to na tyle plusów.
Silnik nie powalał dynamiką (osobiście lubię takie, ale pusty Logan nie jest mistrzem sprintu, więc przy rodzince i bagażach może okazać się, że wyprzedzanie będzie niemożliwe). Brak regulacji kolumny kierownicy uważam za poważny minus – to nie jest Fiat Panda i pewne standardy powinny być zachowane. Jakby tego było siedzenia mają dobre trzymanie boczne, ale płytkie siedziska i brak regulacji zagłówka w płaszczyźnie poziomej (jak ktoś mi powie, że jest w stanie ustawić fotel tak, że będzie mu wygodnie i głowa będzie spoczywać na zagłówku to ma u mnie nagrodę mistrza krzywego kręgosłupa).
Największym dyskomfortem jest jednak skrzynia biegów i pedały sprzęgła i gazu. Podczas jazdy wyczuwalne były drgania na pedale gazu (dość irytujące). Przenosiły się również na pedał sprzęgła w momencie wciśnięcia. Skrzynia biegów pracuje poprawnie jednak w porównaniu z jakością „wkładania biegów” do Renault Talia ma daleko – bardzo daleko.
Lusterka są wystarczające, ale parkowanie tyłem już nie jest takie proste. W opcji niestety nie można zakupić czujników parkowania, więc pozostaje parkowanie na wyczucie.
Samochód testowy posiadał również te same wady, co samochód, który stał w salonie, ale o tym w dalszej części.

Samochód, który stał w salonie miałem przyjemność oglądać prze niemal godzinę, więc starałem się nie pominąć żadnego szczegółu.
Była to wcześniej wspomniana wersja Ambiance, która z zewnątrz nie wygląda jak ubogi krewny Laureate, ale brak regulacji wysokości fotela i jeszcze kilku innych drobiazgów szybko odkrywa rodowód. Wiem, wiem – czepiam się, bo Logan MCV to samochód za 37 650 zł (o wersji Access wolę nie wspominać).
Zacznę od pozytywnych aspektów. Samochód ma sporo miejsca jak na tą klasę.
Wygodnie można siąść zarówno na przednich siedzenia jak i tylnych. Miejsca jest dość dla wszystkich. Bagażnik również imponuje przestrzenią, a dzielone tylne drzwi to duży plus dla tego autka. Wszystkie elementy wnętrza są spasowane prawidłowo a plastiki pokrywają niemal wszystko, co się da. I to tyle dobrych słów. Teraz będzie sama gorycz i osobą o słabych nerwach odradzam dalsze czytanie.
Zacznę od tego, co już było poruszane na forum – ergonomia. Regulacja wysokości świateł, pokrętła od nawiewu, sterowanie lusterkami i „to coś” do zamykania drzwi wołają o pomstę do nieba. Autor tych rozwiązań powinien za karę jeździć Loganem do końca życia. Podłoga pod nogami pasażerów tylnych siedzeń jest nierówna, pasażer tylnego środkowego siedzenia ma do wyboru przedłużanie ręki albo zawiązanie pasa przy zagłówku. Autor pomysłu mocowania pasa zaraz za tylnymi drzwiami powinien dostać nagrodę PASjonata. Całość można uzupełnić o zagadkę, co zrobią pasażerowie trzeciego rzędu siedzeń, kiedy pas biegnie przez całą długość bagażnika. Pomimo sporej ilości miejsca w drugim rzędzie pasażerowie bardziej przy kości mogą odczuć na anusie klamrę pasa bezpieczeństwa. Czy wspomniałem już o przyciskach na konsoli środkowej? Nie? To wspominam ;) Wiedziałem, że produkcja Fiata 126EL już się zakończyła, ale nie spodziewałem się, że klawisze na konsoli będą wyjęte niemal żywcem z tego cudu polskiej motoryzacji. Zaraz znowu usłyszę, że się czepiam. Wiem, wiem – czepiam się, bo Logan MCV to samochód za 37 650 zł. Regulacja oparcia fotela kierowcy działa płynnie, ale pokrętło jest zbyt małe i obawiam się, że kobiety mogą mieć problem z regulacją (a może ten model tak miał – sam już nie wiem).
Ale najlepsze zostawiłem na koniec. Panie i Panowie le deser ;)
Prawie wszystkie drzwi otwierają się i zamykają jak na samochód tej klasy przystało. Nie trzeba nimi trzaskać i słychać przyjemne dla ucha „klap”. Celowo napisałem prawie, ponieważ czar pryska po otwarciu tylnych drzwi. Poszukiwania klamki do otwarcia drugiej części zakończyły się zanurkowaniem do bagażnika, ponieważ nie znalazłem jej tam gdzie powinna być. Zawsze myślałem, że standardy klasowe zostały już określone – widać Logan ma własne. Podłoga bagażnika nie jest płaska, ale można to wytłumaczyć możliwością zamontowania trzeciego rzędu siedzeń. No trudno – zamykam drzwi i… słyszę metaliczny trzask. Pierwsze skojarzenie to odgłos zamykanej burty w aluminiowych przyczepkach Niewiadów. Pomyślałem sobie – niemożliwe. Każda następna próba wykazała to samo. Co gorsza wada ta występowała w obu modelach (salonowym i testowym). Z ciekawości popatrzyłem na zamki od wewnętrznej strony i co zauważyłem? A no to:
Lewa strona jest ok.

A to prawa – widać wujek Gienek był już po kielichu jak montował zamki…

Ale co tam zamki – ponieważ zawiasy jakość nie chowają się w słupkach to konstruktorzy wymyślili osłony zrobione z gumy. Już widzę, jak na montowni krzyczą na magazyniera żeby przyniósł dętkę z traktora, bo trzeba „osłonki” dorobić. Czepiam się? Może, ale sami zobaczcie, jakie to estetyczne.

Wiem, wiem – czepiam się, bo Logan MCV to samochód za 37 650 zł.
Nic natomiast nie przebije Edzia lakiernika…
Na progach lakier kapał sobie powoli aż skapał:

Automat spawalniczy miał katar i nasmarkał coś z jednej strony:

Podczas kontroli lakierni (nomen omen bezpyłowej) Edzio lakiernik dłubał w nosie i w efekcie jego DNA w postaci włosa pozostało na masce

Sympatyczny technolog Wiesiu zapomniał natomiast poprawić w fazie testów procesu tłoczenia i malowania maski, dlatego każdy Logan ma taki śliczny tatuaż – tzn zaciek w prawym dolnym rogu maski.

Całość dopełnia montaż śrub pod religi dachowe w wykonaniu Edzia montera – najwyraźniej montował je z rana przed kielichem, ponieważ są dokręcone tak mocno, że dach wokół łba się ugiął.

I może byłoby to zabawne gdyby sprawa dotyczyła polskiej myśli motoryzacyjnej, w której królujemy równie mocno, co w piłce nożnej. Niestety jest to samochód firmowany przez Renault…
Dacia Logan MCV za 37 650 zł, ale czy na pewno?
Jeżeli dodać silnik Diesla 1.5dCi 85KM który dostępny jest tylko wersji Laureate to z 37 650 zł robi się nam 48 000 zł. Czy to jest mało? Nie sądzę biorąc pod uwagę fakt, że tyle kosztuje wersja 5 osobowa bez klimy, drugiej poduszki o lakierze metali już nie wspominając.
Za podobną kwotę można nabyć Renault Scenic 1.9dCi z rocznika 2004 – 2005. Samochód równie przestronny, lepiej wyposażony, bezpieczniejszy. Zaraz usłyszę, że używany – to fakt. Jednak mam obawy, co do trwałości nowego Logana nawet porównując go z trzyletnim Sceniciem.
Całość dopełnia oczekiwanie na Logana MCV - jeżeli zamówię dzisiaj to odbiorę najwcześniej w grudniu...
_________________
Renault Scenic 1.9dCi
Galeria Renault 5: www.renault5.pl
PIKUR: www.klubrenault.pl
 
MartinPŃ 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 100
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-09-27, 20:57   

Ale z Ciebie aptekarz... w CBA byś mógł pracować :-/
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-09-27, 21:15   

@Sweeper: owszem, troszkę się czepiasz, ale nie za wiele - po prostu, niestety, ten typ tak ma. To jest auto zaprojektowane jako tanie i produkowane przy niezbyt wielkiej kulturze technicznej.

A że bajery (np. diesel) znacząco zwiększają cenę? Ano tak już jest z bajerami...

Najważniejsze, że - jak to gdzieś napisano - "Logan niczego nie udaje": widziały gały co brały.

Na koniec: jak już się czepiać, to na całego - obejrzyj sobie umiejscowienie pasa dla środkowego pasażera drugiego rzędu w tym wspaniałym Scenicu <;

Ja się zdziwiłem - i trochę zdrażniłem, że faktycznie głupi pomysł wszyscy wytykają Loganowi, a identyczne rozwiązanie w Scenicu nikogo jakoś nie razi (a przynajmniej nie na tyle żeby o tym wspomnieć).
 
Sweeper 



Marka: Renault
Model: Scenic
Silnik: 1.9dCi
Rocznik: 2004
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 74
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2007-09-27, 21:36   

MartinPŃ napisał/a:
Ale z Ciebie aptekarz... w CBA byś mógł pracować :-/

nie jestem aptekarzem - to już jest zboczenie
niestety jakość powłok lakierniczych drastycznie spada u wszystkich producentów (jak widziałem Mercedesa klasy S stojącego w salonie to płakać się chciało)
Renault również tutaj nie jest lepsze - popatrzyłem sobie na Thalię, Megane, Scenic i Lagunę - dopiero te dwa ostatnie modele są lakierowane w sposób spełniający jakiekolwiek standardy

laisar napisał/a:
To jest auto zaprojektowane jako tanie i produkowane przy niezbyt wielkiej kulturze technicznej.

ja to doskonale rozumiem, ale dziwie się, że Renault świadomie dopuszcza takie uchybienia - przecież firmuje te samochody...

laisar napisał/a:
A że bajery (np. diesel) znacząco zwiększają cenę? Ano tak już jest z bajerami...

diesel kiedyś można było uznać za bajer (w latach 1998-1999 był jeszcze jakąś formą luksusu) teraz jest to wymóg współczesnej motoryzacji i trendów a żądanie blisko 10 000 zł więcej za silnik diesla to przegięcie

Najważniejsze, że - jak to gdzieś napisano - "Logan niczego nie udaje": widziały gały co brały.

laisar napisał/a:
Na koniec: jak już się czepiać, to na całego - obejrzyj sobie umiejscowienie pasa dla środkowego pasażera drugiego rzędu w tym wspaniałym Scenicu <;

Nie twierdzę, że Scenic jest wspaniały - ma swoje wady które osobiście doprowadzają mnie do pasji, ale pas jest troszkę bliżej niż w Logonie
jest na tyle blisko/daleko, że pasażer spokojnie dosięgnie go ręką a w Loganie nie ma najmniejszych szans

do dzisiaj byłem pełen ufności wobec tego modelu - teraz nie dałbym za ten samochód nawet 37 000 zł.
Samochód mógłby mieć aspiracje na godne mijesce w klasie, ale ze standardem jakości na poziomie Fiata Pandy jest zwyczajnym toczydłęm na kołach. A szkoda bo pomysł był dobry...
_________________
Renault Scenic 1.9dCi
Galeria Renault 5: www.renault5.pl
PIKUR: www.klubrenault.pl
 
El Logano 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 DCi K9K 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 213
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2007-09-27, 21:50   

I jest w tej samej cenie co Fiat Panda :-) Citroen C1, Toyota Aygo, Peugeot 107 też tyle kosztują (tam też diesel jest 10 000zł droższy), Kia Picanto nie jest tańsza.

Auta używane odpadają.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-09-27, 23:45   

laisar napisał/a:
dziwie się, że Renault świadomie dopuszcza takie uchybienia - przecież firmuje te samochody...


Raczej rozrzut jakościowy - ja, na ile to obejrzałem, mam lakier idealny.

Cytat:
diesel kiedyś można było uznać za bajer (w latach 1998-1999 był jeszcze jakąś formą luksusu) teraz jest to wymóg współczesnej motoryzacji i trendów a żądanie blisko 10 000 zł więcej za silnik diesla to przegięcie


No więc właśnie nadążanie za "modą i trendami" to jest w przypadku taniego toczydła bajer. A "wypasiony" ;) diesel to bajer do kwadratu.

Aha - i on nie kosztuje 10kzł, tylko np w wersji Laureate 4700/7000 (wzg. 16v8). 1,5x to jednak spora różnica.

Cytat:
Nie twierdzę, że Scenic jest wspaniały - ma swoje wady które osobiście doprowadzają mnie do pasji,


A ja nie twierdzę, że Logan to ucieleśnienie marzeń - jedynie (i aż) uczciwa oferta.

(Dla ustalenia uwagi - mnie się Scenic podoba).

Cytat:
ale pas jest troszkę bliżej niż w Logonie
jest na tyle blisko/daleko, że pasażer spokojnie dosięgnie go ręką a w Loganie nie ma najmniejszych szans


W wersji standard może i sięgnie, ale w grande ma takie same szanse jak w Loganie - tzn tak naprawdę spore (przynajmniej od wzrostu 161cm jak moja małżonka), choć wymaga to faktycznie nieco gimnastyki.

Ale przypomnę, że już mówiłem: całościowo pomysł jest głupi zarówno w Loganie jak i w Scenicu.

Cytat:
do dzisiaj byłem pełen ufności wobec tego modelu - teraz nie dałbym za ten samochód nawet 37 000 zł.


Każdy musi sam ocenić wg swoich kryteriów, to oczywiste, ale proponowałbym ci jednak obejrzeć jeszcze inne egzemplarze - żaden z macanych przeze mnie nie był nawet w 1/10 tak kiepski jak to opisujesz (4 czy 5 szt., ambiance i laureate, metaliki i nie).

Cytat:
Samochód mógłby mieć aspiracje na godne mijesce w klasie, ale ze standardem jakości na poziomie Fiata Pandy jest zwyczajnym toczydłęm na kołach. A szkoda bo pomysł był dobry...


No więc powtórzę: nikt nie obiecywał więcej niż dostaje się za te pieniądze.
Tylko tyle - i aż tyle.

[ Dodano: 2007-09-28, 00:47 ]
PS Aha - mam jeszcze taką spiskową teorię, że te wszystkie niedoróbki są zostawione specjalnie, żeby było co niewielkim kosztem poprawiać w przyszłości oferując "nowego, lepszego modela"...
 
Yoda 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 129
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-09-27, 23:54   

Sweeper napisał/a:
[...]pasażer tylnego środkowego siedzenia ma do wyboru przedłużanie ręki albo zawiązanie pasa przy zagłówku.
I tak i nie. Pas ten rzeczywiście trudno zapiąć za pierwszym razem, ale jeśli używamy go systematycznie to wystarczy nie rozpinać czarnego zaczepu, a posługiwać się jedynie czerwonym i problemu więcej nie ma.
Sweeper napisał/a:
Za podobną kwotę można nabyć Renault Scenic 1.9dCi z rocznika 2004 – 2005. Samochód równie przestronny, lepiej wyposażony, bezpieczniejszy.
W przytaczanym w dziale "Przegląd prasy" artykule "Dla kogo trojaczki?" http://www.motogazeta.mojeauto.pl/cms/?id=54039 czytamy:
Cytat:
Wyjątkiem o od tej reguły okazała się co ciekawe Dacia Logan MCV, w której bez problemu zamontować można nawet pięć fotelików – wykorzystując trzeci rząd siedzeń. Dużo i tanio. Według „Automobil Tests” za ciasno było między innymi w Renault Scenic, Seacie Altea, Skodzie Roomster, Toyocie Prius, Nissanie Qashqai.

Za "aluminiowy" trzask odpowiada głównie ramka do mocowania rejestracji - było to już na forum i było jak to zlikwidować.
Co do zawiasów tylnych drzwi i słupków - jest to może rozwiązanie mało estetyczne, ale za to zawiasy nie wnikają do wnętrza bagażnika.
Czujnik cofania - nie występuje jako opcja ale w każdym salonie można to domówić. Ale gdyby był w cenniku za 1000 PLN to MCV miałby jedną wadę mniej.

Co do jakości wykonania, to rzeczywiście dobrze to nie wygląda. Na pocieszenie (marne bo marne, ale zawsze) pozostaje fakt, że i Maybachy mają swoje niedoróbki, np. zła jakość uchwytów do szampana ;-)

I żeby nie było - dodam od siebie kolejną wadę: Brak możliwości zamontowania rolety przy złożonej kanapie trzeciego rzędu. A wystarczyłyby dwa wytłoczenia...
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2007-09-27, 23:57   

Nie zgodze sie z jednym, w thalii (przyp. model AllInclusive z kiewtnia 2007) ktora mialem okazje przetestowac lewarek zmiany biegow ani nie mial zauwazalnie mniejszego skoku a co do precyzji wybierania przelozen bym powiedzial ze w loganie jest lepsza. Ale moze cos sie zmienilo na gorsze od twojego modelu...
Co do brakow w powloce lakierniczej - u siebie nic nie zauwazylem... moze dobrze trafilem.

Uzywane maja jeden powazny minus - nieznana historia. Wiecej wad chyba sie nie znajdzie.
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2007-09-28, 09:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2007-09-28, 08:06   

Sweeper, szkoda, że nie mieszkasz niedaleko - wziązłbym Cię ze sobą na odbiór Logana :) Piszesz o jakości jak w Fiacie Panda - najtańsza Panda kosztuje 29 900, czyli taniej niż mój Logan (Access + poduszka dla pasażera)! Ja zatem nie będę miał takich zarzutów.

Mam za to jedno pytanie: piszesz, że Logan kiepsko wykonany, ale piszesz też, że inne auta, nawet droższe, też mają podobne wady (np. lakier). Czy oglądałeś tak szczegółowo jakieś auta w tej samej cenie? Jak wypadają na tle Logana?
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2007-09-28, 08:13   

Kurcze też pobiegłem ;-) oglądać i u mnie lakier jest położony perfekt :!:

byc może kolega trafił rzeczywiście na jakąś partie z odrzutu :?:

[ Dodano: 2007-09-28, 09:15 ]
Cytat:
Już w październiku własny Logan (czekam od lipca)!


Piotrek, jaki kolor bedzie twojego Accessa, być może nie doczytałem w jakimś wątku :-D
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2007-09-28, 08:38   

Czerwony. Biały mi się niezbyt podoba, a granatowego nie chciałem, bo bałem się, że bez klimy się latem ugotujemy (ciemny jest). Pozostałe za dopłatą.

A Ty jakie masz wrażenia? Nagrzewa się Logan w tym granatowym "wdzianku" :) ?
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
Anu
[Usunięty]

Wysłany: 2007-09-28, 08:47   Jazda

Witam

Ja właśnie dziś wybieram się na przejażdzkę próbną Loganem MCV, będę się musiał przyjrzeć dokładniej wymienionym punktom ;-)

I mam jeszcze pytanko, który z benzynowych silników jest przez was polecany do wersji 5 osobowej?

Warunki użytkowania to 2 osoby na pokładzie bez bagaży większość czasu krótkie trasy, kilka razy w roku dłuższe trasy 4 osoby + bagaż
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-09-28, 08:58   

A je ze swej strony dodam:

W MCV-ce, którą dajli mi się przejechać nie stwierziłem, żeby były jakieś wibracje zarówno odczuwalne na pedałech, czy drążku skrzyni biegów. Po prostu jest to diesel, który w porównaniu do benzyniaków trochę bardziej się trzęsie - ale nie bardziej niż inne diesle, którymi jeździłem.
Za to wspomaganie kierownicy trochę mnie rozczarowało, bo kierownica chodziła ciężej niż w moim cieniasie gdzie nie ma wspomagania - ale bez przesady.
Co do tylnych drzwi, to faktycznie coś w nich jest. W aucie, które obmacywałem w salonie wszyskie drzwi otwierały i zamykały się leciutko. Ale jak trochę pobawiłem się tylnymi drzwiami to faktycznie odechciało im się zamykać ;-) . I tu ciekawostka po zastosowaniu argumentu siły do zamknięcia tych drzwi problem sam znikł i później znowu się leciutko zamykały (w końcu Dacia to ONA więc wiadomo jak nie trzaśnież to się nie zamknie...).

Co do lusterek, to mam całkowicie odmienne zdanie, dla mnie ich powierzchnia jest ogromna i nie miałem rzadnych problemów z zaparkowaniem auta tyłem. Fakt, w Seicento lusterka boczne są "symboliczne" i przesiadka do każdego innego auta to stwierdzenie "ale tu są wielkie lusterka!!"

W kwestii środkowego pasa w drugim rzędzie siedzeń. To moje wrażenia są pozytywne. Usiedliśmy w dwie osoby na ostatnim rzędzie siedzeń i zapieliśmy ów nieszczęsny pas - i okazało się, że wcale nie przeszkadza, a na pewno nie bardziej niż kolana pod brodą...

Jak dla mnie tylko hamulce wymagały trochę zbyt dużej siły nacisku - ale może to być rezultat przyzwyczajenia do mojego autka, bo podobne odczucia miewałem i w innych samochodach.
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2007-09-28, 09:00   

Na krótkie trasy aż 1.6 16 zaworowa :-? , myślę ze szkoda mamony, wolałbym 1.4 (ewentualnie + LPG), ale to tylko moje zdanie - jeżeli chodzi o benzyniaki na krótkie odległości, dodatkowo myślę że 1.4 jest mniej skomplikowana i będzie z nią mniej problemów.
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2007-09-28, 10:36   

psur napisał/a:
Czerwony. Biały mi się niezbyt podoba, a granatowego nie chciałem, bo bałem się, że bez klimy się latem ugotujemy (ciemny jest). Pozostałe za dopłatą.

A Ty jakie masz wrażenia? Nagrzewa się Logan w tym granatowym "wdzianku" :) ?


Myślę, że kolor nie zmienia aż tak wiele, ale następny bedzie na 100% z klimą... :-/

Czerwony też jest ok. :-)

Ostatnio nawet pierwszy raz widziałem białego Laureate i stwierdziłem, że wygląda całkiem całkiem 8-)

Fajnie, że bedziesz miał Logana z 2 kolekcji, nie bedziesz musiał na środku drogi gasic auta, żeby wyjąć coś z bagaznika :-D
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
El Logano 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 DCi K9K 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 213
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2007-09-28, 10:50   

Ktoś się pytało granat niemetalik. Lekko się powtórzę: miałem już autko w tym kolorze, latem faktycznie się grzało, ale jak się dmuchawę ustawiło na maksa i raz na jakis czas otworzyło szyby (np. w terenie zabudowanym), to było znośnie.

Odnośnie silników: 1.6 16v odradzam ze względu na spalanie, wysokoobrotową charakterystykę i notorycznie padające cewki. Dopiero po gwarancji można sobie założyć cewki innej marki niż Sagem, które trzymają dłużej. Z drugiej strony 1.6 16v gorzej zniesię instalację gazową (ma mniejsze rezerwy cieplne). Jest to silnik dla osób lubiących szybko jeździć, lub potrzebujących mocy na długich trasach. Mój ojciec ma właśnie taki silnik i... żałuje, że nie poczekał na 1.5 DCi 85KM.

Silnik 1.4 faktycznie na krótkie trasy wystarczy, a po przekroczeniu 3000 ma nawet jako taki ciąg. Uważam, że w wymienionym wypadku by starczył. Natomiast jeśli ktoś chce mieć odrobinę luksusu i więcej mocy to 1.6 8v - większa pojemność, małe wysilenie, przyjemna charakterystyka, przy oszczędnej jeździe w sedanie potrafi spalić poniżej 5L/100km, w MCV pewnie będzie to koło 6, do tego można zaryzykować i założyć gaz, jest sznasa, że ten motor (podobnie jak 1.4 - prawie identyczna budowa) dobrze to zniesie.
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2007-09-28, 10:58   

Uważam że jak ktoś robi tylko kilka tras w ciągu roku to szkoda kasy na 1.6 16v, proponuje zainteresowanemu przetestować przed zakupem wersje 1.6 8v i 1.4 8v a potem zdecydować co woli, każdy ma swój styl jazdy i swoje wymagania. Ja osobiście na większość jazdy po mieście wybrałbym 1.4 8v, a jeżeli okazało by się ze to straszny muł to 1.6 8v ale na pewno nie 1.6 16v. Ale najpierw test auta u dilera.
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
Sweeper 



Marka: Renault
Model: Scenic
Silnik: 1.9dCi
Rocznik: 2004
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 74
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2007-09-28, 13:00   

psur napisał/a:
Mam za to jedno pytanie: piszesz, że Logan kiepsko wykonany, ale piszesz też, że inne auta, nawet droższe, też mają podobne wady (np. lakier). Czy oglądałeś tak szczegółowo jakieś auta w tej samej cenie? Jak wypadają na tle Logana?

Oglądałem pozostałą game samochodów Renault i niestety sprawa również nie wygląda wiele lepiej. O ile nie uznasz włosów z nosa Edzia lakiernika i smarków po spawaniu to w niektóryh miejscach widać, że coś się w lakierni przykleiło do powłoki
Thalia, Clio, Megane wypadają tylko ciut lepiej jeżeli chodzi o powłokę lakierniczą od Logana.
Prawdziwa różnica jest zauważalna dopiero na Scenicu, Lagunie, Espace - tu już nie ma takich wad a sam lakier połozony jest dużo lepiej.

Andrzej napisał/a:
A je ze swej strony dodam:

W MCV-ce, którą dajli mi się przejechać nie stwierziłem, żeby były jakieś wibracje zarówno odczuwalne na pedałech, czy drążku skrzyni biegów.

U mnie niestety były wyczuwalne - silnik to benzynowa jednostka 1.6

Andrzej napisał/a:
Co do lusterek, to mam całkowicie odmienne zdanie, dla mnie ich powierzchnia jest ogromna i nie miałem rzadnych problemów z zaparkowaniem auta tyłem.

ja nie napisałem, że są za małe tylko w sam raz - a parkowanie tyłem na lusterka... hmm
kiedyś możesz się nadziać na drzewo lub słupek którego nie zobaczysz w lusterku...

Andrzej napisał/a:
Jak dla mnie tylko hamulce wymagały trochę zbyt dużej siły nacisku - ale może to być rezultat przyzwyczajenia do mojego autka, bo podobne odczucia miewałem i w innych samochodach.

do hamulców nie miałem zastrzeżeń - bez większej siły można zatrzymać samochód
niestety z uwagi na pasażera nie chciałem testować ich skrajnych możliwości

zapomniałem napisać o jeszcze jednej sprawie
podczas testów mój pasażer (pracownik salonu) pytał jak wrażenia z jazdy i co sądze o samochodzie
kiedy wymienił kilka irytujacych rzeczy (drgania na pedale gazu, tylna klapa) dowiedziałem się, że jak kupię to się naprawi ;)
czyli muszę świadomie kupić samochód z wadami których nie usunięto w fabryce, odstawić samochód tego samego dnia na parking i czekać X dni na usunięcie usterek
do tego pozostaje kwestią sporną samochód zastępczy - bo kupiełm MCV (np. 7 miejscowego) a dostanę zwykłego Logana lub Clio/Thalię (Kangoory są dla firm a o Scenicu można zapomnieć jako samochodzie zastępczym - nie ten przedział cenowy). Większość salonów jeżeli ma MCV to tylko jeden egzemplarz który jest stale używany, więc można zapomnieć o samochodzie zastępczym spełniającym wymagania zakupionego (o czym notabene mówią przepisy gwarancyjne producenta)
_________________
Renault Scenic 1.9dCi
Galeria Renault 5: www.renault5.pl
PIKUR: www.klubrenault.pl
 
MartinPŃ 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 100
Skąd: Poznań
Wysłany: 2007-09-28, 15:13   

psur napisał/a:
Czerwony. Biały mi się niezbyt podoba, a granatowego nie chciałem, bo bałem się, że bez klimy się latem ugotujemy (ciemny jest). Pozostałe za dopłatą.

A Ty jakie masz wrażenia? Nagrzewa się Logan w tym granatowym "wdzianku" :) ?

Ja też mam granatowego Logana(czyt. niebieski marine), i latem jakoś specjalnie bardziej gorąco w nim nie było niż w innych autach :-) Pierwsze kilka kilometrów z uchylonymi szybami i się przewietrzy, a potem to już można wytrwać na nawiewie. Chociaż jak gorąco to gorąco w każdym aucie :-) (bez klimy)
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-09-28, 17:33   

Pracownik ASO miał rację że drgania na pedale gazu ustąpią same - większość lub własciwie wszyscy mieli te same uczucie przed ułożeniem się linki gazu - a potem problem sam znikł - nie znam przypadku by pozostał - ten typ tak ma :-D
_________________
GeRRaD
 
Sweeper 



Marka: Renault
Model: Scenic
Silnik: 1.9dCi
Rocznik: 2004
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 74
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2007-09-28, 17:39   

GeRRaD napisał/a:
ten typ tak ma :-D

ostatni raz powiedział tak do mnie pracownik ASO Fiata - sprawa dotyczyła CNQ 704 w wersji Young
od tamtego czasu już minęło troszkę czasu i normy jakościowe jak i standardy znacznie się poprawiły - jak widać nie wszędzie...
_________________
Renault Scenic 1.9dCi
Galeria Renault 5: www.renault5.pl
PIKUR: www.klubrenault.pl
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne