Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-28, 10:31
znowu zabrakło lampek, świecidełek i brzęczyków pasów tylnej kanapy oraz ESP w standardzie - vide " ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 29%" a i pieszy powinien trzymać się z daleka od przedniego zderzaka Lodzi - vide "bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 44%" - za to - szczególnie to ostatnie,kasują z automatu. No i problem tajemniczego zniknięcia dwóch gwiazdek (jak w przypadku DD) mamy, zdaje się rozwiązany
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-11-28, 10:32, w całości zmieniany 1 raz
Nie rozumiem dlaczego Renault które ma takie doświadczenie w budowaniu samochodów pod testy i wszystkie na 5 gwiazdek nie zrobi chociaz auta na 4 gwiazdki wygladaloby to duzo lepiej.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-28, 11:53
tomszafa napisał/a:
Nie rozumiem dlaczego Renault które ma takie doświadczenie w budowaniu samochodów pod testy i wszystkie na 5 gwiazdek nie zrobi chociaz auta na 4 gwiazdki wygladaloby to duzo lepiej.
bo i tak na dzień dzisiejszy co trzecie sprzedane auto tego koncernu to Dacia - również na rynkach zachodnich. Więc nie do końca w interesie Renault jest wykonanie ruchów, które zmieniłyby proporcją np - co drugie
To nie jest słaby wynik - to jest katastrofa! ))):
Ale nie ze względu na jakieś tam gwiazdki (bo lodgy dostała w zasadzie podobną liczbę punktów co duster), tylko na realne zachowanie. Podłoga oddzielająca się od tunelu środkowego w takim zakresie?! Utrata sztywności nadwozia to jest t-r-a-g-e-d-i-a.
(Zrobię wieczorem dokładniejsze porównanie - m.in. będzie widać, że "na punkty" Reno dość dobrze skalkulowało np wyposażenie).
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-28, 14:47
Filmidło:
Zachowanie nadwozia mnie nie dziwi (niska masa skądś się bierze), ale te manewry, żeby homologować Lodgy bez ESP i oszczędzanie na debilnych kontrolkach - żenua.
To się nazywa pozycjonowanie marki. Renault już jakiś czas temu ogłosiło, ze celować będą w 3 gwiazdki i konsekwentnie się tego trzymają. 5 gwiazdek oferuje Scenic :)
Dla mnie żadną niespodzianką to nie jest, natomiast zmartwiło mnie to co napisał Laisar, o problemach z podłogą. Czekam na tą analizę z niecierpliwością.
Sądzę, że Sandero i Logan tez będą musiały zadowolic się 3 gwiazdkowym wynikiem.
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-11-28, 15:13
to bardzo łatwo wywróżyć - brak ESP w standardzie (wszystkie wersje - a wszystko wskazuje na to,że tak będzie) plus brak sygnalizatorów nie zapiętych pasów dla pasażerów kanapy = jedna gwiazdka mniej. Jeśli wynik zderzenia z pieszym wypadnie koło 40% (i po parę procent odpadnie za inne kryteria ocenne) - druga gwiazdka mniej
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-11-28, 16:37, w całości zmieniany 1 raz
Niby jest źle, bo standardem powinny być cztery gwiazdki, nawet jeśli ma to być auto budżetowe, ale z drugiej strony...
...zobaczcie sobie galerie z wypadków naszych klubowiczów. Niestety kilka ich było i z tego co pamiętam to nikt nie odniósł obrażeń zagrażających życiu, a przecież też jechali samochodami które mają po trzy gwiazdki. Gdyby klatka pasażerów miała być bardziej sztywna, to by musiała być grubsza, ergo cięższa, a to wy wpłynęło m.in. na zużycie paliwa, które i tak nie jest małe.
Trzy gwiazdki miał też chyba najpopularniejszy w Polsce samochód w klasie kurdupel/karzełek, czyli Fiat Panda - i jakoś nie widzę nigdzie artykułów, że Pandy mordują ludzi podczas wypadków
Moim zdaniem jeśli ktoś bardzo chce mieć Lodzię, ale teraz się wystraszył o bezpieczeństwo, to niech poczeka rok. Samochód sprawdzi się "w praniu" przez ten czas, pewnie dużo go będzie na polskich drogach i niestety pewnie będzie też uczestniczył w wypadkach. Poza tym przecież można dokupić sobie ESP, ogranicznik prędkości, kontrolki pasów, poduszki boczne itp. czyli wszystko to dzięki czemu Sandero z 3* zrobiło się 4*
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-11-28, 19:01
No właśnie, co z tą podłogą ? Jeśli faktycznie naruszana została kabina pasażerska, to jest to duży problem do zmartwień. Oszczędności idą chyba w złym kierunku i polegają na stosowaniu gorszej wytrzymałościowo stali, oraz mniejszej ilości elementów pochłaniających i rozpraszających energię uderzenia. Duster wpadł, Sandero w Brazylii też wpadło, teraz Lodgy . Niedobrze , może się to odbić na wizerunku marki.
Przypomnę tylko, że od 1 stycznia 2014 roku znów zaostrzone zostaną w UE normy bezpieczeństwa w samochodach. Obowiązkowe staną się:
- czujniki ciśnienia w oponach,
- minimum 2 mocowania Isofix,
- urządzenie przypominające o zapięciu pasów przez kierowcę,
- sygnalizacja zmiany biegów,
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2012-11-28, 19:10, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 117 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-11-28, 19:20
Co tu się dziwić, skoro Lodgy waży praktycznie tyle samo ile małe Punto z dieslem. Nawet wsiadając do niej czujesz się trochę jak w puszce. Cienkie boczki, słupki itd... Z daciami jest tak, że struktura nośna w Sandero jakoś dawała radę, w Dusterze już widać dużo mniejszą stabilność nadwozia a w największej Lodgy jest jeszcze gorzej... Co do Pandy to faktycznie miała 3 gwiazdki ale była to wersja z 1 poduszką... Lodgy ma 4 i o 8 lat nowszą konstrukcję... Tak dla porównania budżetowy fiat z 2005r: http://www.euroncap.com/P...b6-61db9ffd0e80
Te trzy gwiazdki to wstyd!
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-11-28, 20:44
ian napisał/a:
No właśnie, co z tą podłogą ?
In the frontal impact, the screen pillar was heavily deformed at the top of the windscreen and the roof was bent in front of the B-pillar. The rear passenger floor panel and tunnel were completely separated, extending into the driver's footwell and the transmission tunnel was deformed between the front seats. The car was penalised for the instability of its passenger compartment in the test.
Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 117 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-11-28, 21:20
Dyziek napisał/a:
nie zestawiaj 3 gwiazdek z 2005 z tymi 2012.
to inne zalozenia, inne wymagania
gwiazdki, gwiazdkami ale mała panda zachowała stabilność a w 2012 lodgy się "porozłaziło" w środku. Szkoda że reno tak podeszło do kwestii bezpieczeństwa w tym modelu. Liczyłem, że lodgy będzie nową jakością a tu jest gorzej niż w sandero.
gwiazdki gwiazdkami
najlepiej patrzyć na pierwsze dwie kolumny
czyli "adult" i "child"
kolumnę "pedestarian" olewamy bo to my mamy być bezpieczni ,a nie piesi
podobnie kolumnę " safety asist" wszelkie wspomagacze np kontrolka zapiętych pasów
bo to czy przeżyjemy będziemy zawdzięczać konstrukcji auta nie np esp czy poduszkom bo zawsze trzeba wziąć pod uwagę ,że nie zawsze dany system zadziała, a wtedy właśnie czy przeżyjemy zależy od konstrukcji auta ,a nie od wspomagaczy
dowód mój kolega miał autko 5-cio gwiazdkowe autko toyota yaris i zderzył się z 2 gwiazdkowym starym merolem
efekt mój kolega nie żyje ,a kierowca merola przeżył
widziałem zdjęcie po tym wypadku z miejsca zdarzenia przód merola wkomponował się w kabinę częściowo, a przód yarisa spotkał się z własnym tyłem
jeśli chcecie kupić bezpieczne auto kupcie takie żeby było jak najdłuższe z przodu i z tyłu
-po prostu żeby było co się zgnieść w czasie wypadku
czyli najlepiej wychodzą sedany i kombi od megana wzwyż i wszytko większe od tego.
a wracając do testu
no to mamy :
1) duster -> Adult= 74% child=78%
2) lodgy -. Adult=72% child = 77%
czyli duster jest troszkę bezpieczniejszy
_________________ (•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2012-11-28, 22:04, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-28, 22:01
Znow dali dupy po calosci. Wszyscy oczekiwalismy wyniku 4* a tu jako jedyne dostało tylko 3*. Kryteria sa identyczne dla testowanych pojazdow wiec nie ma co doszukiwac sie usprawiedliwien. Pies drapał marketingowy wydzwiek testu, chodzi o realne bezpieczenstwo, ktorego Renault w Lodgy poskapiło. Mam cicha nadzieje, ze Sandero oraz Dokker jakos sie obronia i wyjada z testu z wynikiem 4*. Tez odnosze wrazenie, ze Sandero jakos sie trzyma kupy na tej cienkiej blasze zas duster i lodgy juz mniej sztywne.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-11-28, 22:02, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-28, 22:10
malygabrys napisał/a:
a po polsku nie łaska ?
Za google:
W zderzeniu czołowym, słup ekran został silnie zdeformowane w górnej przedniej szyby i dach wygięte przed słupka.Tylna podłoga pasażera i tunel były całkowicie odseparowane, rozciągające się na nogi kierowcy i tunel Transmisja została zdeformowanego między przednimi siedzeniami.Została obniżona na niestabilność jej kabiny w teście.
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-11-28, 22:11
Cytat:
The rear passenger floor panel and tunnel were completely separated, extending into the driver's footwell and the transmission tunnel was deformed between the front seats.
Czyli tak:
"Tylna część podłogi kabiny pasażerskiej i tunel zostały całkowicie wyrwane i przesunięte w kierunku podparcia nóg kierowcy, tunel pomiędzy przednimi fotelami został zdeformowany." Niczym po eksplozji pod samochodem ładunku wybuchowego
Brazylia-Sandero, Maroko-Lodgy. Wina chyba leży po stronie fabryk, dostawców części, niskich kwalifikacji pracowników, braku kontroli i nadzoru nad produkcją. Inna kultura i organizacja pracy, system selekcji i szkolenia pracowników jest w fabrykach europejskich. Ciekawe jak wygląda ocena Audi, czy VW produkowanych w Chinach. Też mają wpadki?
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2012-11-28, 22:21, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 117 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-11-28, 22:18
oczywiście, że wspomagacze to ściema, no może oprócz esp vide pierwsza a klasa. Sama konstrukcja ma jednak decydujące znaczenie i długość przodu nie zawsze jest determinantą bezpieczeństwa. klasyk gatunku: http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY
Oczywiście wszystko w granicach normy zbyt duża sztywność nadwozia też jest zabójcza (smart - przy większych prędkościach ryzyko uszkodzenia rdzenia kręgowego) Znaczenie też ma masa i warunki zderzenia - kto jechał, kto stał. różnica prędkości i rodzaj uderzenia, boczne, czołowe...itd itp...
Reasumując jeżeli auto o małej masie jak Lodgy nie wytrzymuje zderzenia z "samym sobą" to co dopiero z 5 * autem podobnej wielkości i masie średnio 200 - 300 kg większej (np daleko nie patrząc, Grand Scenic)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum