Dlatego właśnie trzeba zaprowadzić porządek na forum zamiast "dobrych rad", które są często naginane, a my możemy tylko kogoś poprosić. Tak będzie jeszcze można mu dać ostrzeżenie i ........ wiecie co czego nikt by nie chciał mam nadzieję.
Rozumiem różnicę pomiędzy stowarzyszeniem a regulaminem. W moim poście chodziło mi o to że, kiedyś byłem zwolennikiem zmian, a teraz uważam że dobrze jest jak jest. A przy okazji anarchia nie oznacza że "wszystko wolno" to tyle mojego OT i proszę o niekontynuowanie dyskusji o stowarzyszeniu i anarchii.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-07, 14:26
Zastanawiam się, czy mieliśmy już sytuacje, kiedy regulaminu by brakowało. Na pewno regulamin ułatwia trochę pracę moderatorom, bo kiedy jest jasno określone, co wolno, a co nie, nie ma zagwozdki za każdym razem, kiedy czyjeś zachowanie budzi wątpliwości. Z oszustami na forum, lepiej lub gorzej, ale sobie poradziliśmy. Czasem krzyk podnosi jan ostrzyca, ale ja to już traktuję jak lokalny folklor. :)
Z drugiej strony, kiedy zdarzy się sytuacja kryzysowa (zmasowany atak trolli, spamerów, speców od SEO ;), trochę za późno będzie na pisanie regulaminu.
Cyt. Regulamin - pochodna prawa stanowionego, na którą składa się zbiór obowiązków, nakazów, zakazów itd. normujących zachowanie się podmiotu podporządkowanego organowi nadrzędnemu (którego często ów regulamin jest dziełem). Regulaminy określają wewnętrzne zasady postępowania i życia organizacji, instytucji lub grup osobowych. Do najbardziej znanych należą regulaminy wojskowe oraz regulaminy wewnętrzne instytucji państwowych i samorządowych.
Myślę że prowadzona tu dyskusja powinna pójść w kierunku nie czy jest potrzebny regulamin (bo to jak mówią "złotouści" - jest to oczywista oczywistość) ale nad jego treścią zapisaną w paragrafach. Zgadzam się że "dobre rady" i pisemne upomnienia czasami pomagają ale w wielu przypadkach dyskusja na dany temat przeradza się w "jałowe omawianie sytuacji politycznej w Bangladeszu" itp przez co temat początkowy traci sens, nie mówiąc o "forumowych" mędrcach którzy zabierają głos przy każdej okazji i jedynie ich zdanie w tej dyskusji jest ważne , właściwe i obowiązujące, czym skutecznie odstraszają innych od dzielenia się własnymi doświadczeniami.
Jestem ZA
_________________ Ekundayo - smutek staje się szczęściem
Ciekawi mnie kto się podejmie zredagować treść regulaminu bo sądząc po propozycjach to komitet redaktorów już mamy A kto będzie przewodniczyć? Marek1603 Mam wrażenie że nie masz zbyt wiele czasu I dzieciaki i 1300 i parę innych spraw i zjazd w Zrębicach i zlot nadmorski.
Zastanawiam się, czy mieliśmy już sytuacje, kiedy regulaminu by brakowało.
Zależy, z czyjego punktu widzenia. Z mojego, jako zwykłego użytkownika - brakuje go dotkliwie. Notoryczne offtopy, wpisy bez żadnej wartości merytorycznej wprowadzające bałagan w wątkach, kaleczenie podstawowych zasad poprawnej polszczyzny - to tak na początek.
Obawiam się jednak, że cała dyskusja o regulaminie jest spóźniona - jakoś sobie nie wyobrażam, że - o ile zostanie wprowadzony, wszyscy zaczną go przestrzegać, choć może się mylę.
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-02-07, 19:04
Cytat:
Martens napisał/a: cała dyskusja o regulaminie jest spóźniona - jakoś sobie nie wyobrażam, że - o ile zostanie wprowadzony, wszyscy zaczną go przestrzegać, choć może się mylę
O ile zostanie wprowadzony, to zacznie być przestrzegany, gdyż za jego lekceważenie będą środki dyscyplinujące. Przykład osób, które wyleciały z forum podziała odstraszająco. Taka prosta zasada: prawo bez możliwości skutecznej egzekucji przestaje być prawem. Chyba, że wszystkich zadowala dotychczasowa nieskrępowana swoboda wypowiedzi ograniczana jedynie niepisanymi zasadami dobrych obyczajów i wychowania, czasami interwencją administratora, gdy dyskusja staje się zbyt gwałtowna i zażarta (osobista?).
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2013-02-07, 19:05, w całości zmieniany 1 raz
Ja zagłosowałem na NIE, dla mnie wystarczające jest przestrzeganie netykiety. Znam fora z regulaminem, ale zwykle jest dość luźny ( przeważają kwiatki typu: jestem Polakiem, mieszkam w Polsce, więc mówię i piszę po polsku, żądanie pisania na temat, zakaz "klonowania" ników, itp ).
Ciekawi mnie kto się podejmie zredagować treść regulaminu bo sądząc po propozycjach to komitet redaktorów już mamy A kto będzie przewodniczyć? Marek1603 Mam wrażenie że nie masz zbyt wiele czasu I dzieciaki i 1300 i parę innych spraw i zjazd w Zrębicach i zlot nadmorski.
Ekundayo toż ja powiedziałem że ankieta, ankietą a tutaj jest dyskusja, a raczej powinny (wolałbym) być propozycje. Potem się coś skleci z tego wszystkiego.
najczęściej czystki, przenosiny, ulepszenia robią bez żadnego rozgłosu; takiej pracy nie widać i często się forumowiczom może zdawać, że trzeba aktywizować, aktywizować, aktywizować
a to nieprawda
tak z doświadczenia piszę
Taaa, zwłaszcza Ci, którzy logują się raz na kilka tygodni.
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2013-02-08, 09:31
Glosowalem przeciw temu dokumentowi, jak i przeciw regulaminowi.
Jestem z Wami od kilku lat, jako zarejestrowany niespelna pol roku. To, co mi sie podoba, to DKPL dziala na zasadzie pospolitego ruszenia, ruchu oddolnego ludzi, ktorzy sa normalni, dzialaja jak normalna malas polecznosc i nie potrzebuje podbudowywac sie zakazami, nakazami i obowiazkami w postaci regulaminu. Obowiazuje cos, co moge porownac do ETYKI i zwyczajnej normalnosci. Uwazam, ze nie potrzebujemy spisywac sobie swoich praw i obowiazkow.
Osobnym tematem jest kwestia srodkow na utrzymanie portalu / serwera / jak rowniez pracy admina. Nie mam przeciw 'oskladkowaniu sie'. Jesli jedynym wyjsciem jest zalozenie stowarzyszenia / formalnego klubu, by nie bylo problemow podatkowych, to oczywiscie karnie stane w szeregu glosujacym za sfromalizowaniem.
Jestem jednak zdecydowanie przeciw zapisom typu "DKPL ma za zadanie promocje i wsparcie marki Dacia".
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-08, 15:31
Dyziek napisał/a:
Glosowalem przeciw temu dokumentowi, jak i przeciw regulaminowi.
Jestem z Wami od kilku lat, jako zarejestrowany niespelna pol roku. To, co mi sie podoba, to DKPL dziala na zasadzie pospolitego ruszenia, ruchu oddolnego ludzi, ktorzy sa normalni, dzialaja jak normalna malas polecznosc i nie potrzebuje podbudowywac sie zakazami, nakazami i obowiazkami w postaci regulaminu. Obowiazuje cos, co moge porownac do ETYKI i zwyczajnej normalnosci. Uwazam, ze nie potrzebujemy spisywac sobie swoich praw i obowiazkow.
Osobnym tematem jest kwestia srodkow na utrzymanie portalu / serwera / jak rowniez pracy admina. Nie mam przeciw 'oskladkowaniu sie'. Jesli jedynym wyjsciem jest zalozenie stowarzyszenia / formalnego klubu, by nie bylo problemow podatkowych, to oczywiscie karnie stane w szeregu glosujacym za sfromalizowaniem.
Jestem jednak zdecydowanie przeciw zapisom typu "DKPL ma za zadanie promocje i wsparcie marki Dacia".
pozdrawiam,
Dyziek
Ja uważam tak samo.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Może ktoś ma jakiś kontakt z osoba, która działa w stowarzyszeniu, być może na forum i wyjaśniłaby kwestie formalne, chodzi o to żeby nie wejść w błoto
Regulamin, porządkowy jakiś musi funkcjonować, ale nie taki, żeby przed napisaniem posta nie mieć wrażenia, że to ostatni, bo czeka ban, a ostrzeżenia sypia się za brak przecinków
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 371 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-08, 19:40
Dyziek napisał/a:
Glosowalem przeciw temu dokumentowi, jak i przeciw regulaminowi.
Jestem z Wami od kilku lat, jako zarejestrowany niespelna pol roku. To, co mi sie podoba, to DKPL dziala na zasadzie pospolitego ruszenia, ruchu oddolnego ludzi, ktorzy sa normalni, dzialaja jak normalna malas polecznosc i nie potrzebuje podbudowywac sie zakazami, nakazami i obowiazkami w postaci regulaminu. Obowiazuje cos, co moge porownac do ETYKI i zwyczajnej normalnosci. Uwazam, ze nie potrzebujemy spisywac sobie swoich praw i obowiazkow.
Osobnym tematem jest kwestia srodkow na utrzymanie portalu / serwera / jak rowniez pracy admina. Nie mam przeciw 'oskladkowaniu sie'. Jesli jedynym wyjsciem jest zalozenie stowarzyszenia / formalnego klubu, by nie bylo problemow podatkowych, to oczywiscie karnie stane w szeregu glosujacym za sfromalizowaniem.
Jestem jednak zdecydowanie przeciw zapisom typu "DKPL ma za zadanie promocje i wsparcie marki Dacia".
pozdrawiam,
Dyziek
Podpisuje się pod powyższym i dodam, że po przyjęciu regulaminu nie będe się logował, co najwyżej poczytam jak kiedyś.
każda z wyrażonych dotychczas opinii zasługuje na uwzględnienie, można przytaczać obszerną argumentację zarówno "za" jak też "przeciw" ale wg mnie poniższa
Breky napisał/a:
Głosowałem na TAK, ponieważ każda społeczność potrzebuje pewnych zasad. :)
zawiera wszystko co trzeba...
zgodziłbym się również z takim poglądem
marcio napisał/a:
Ja zagłosowałem na NIE, dla mnie wystarczające jest przestrzeganie netykiety...
ale z przestrzeganiem netykiety niestety różnie bywa...
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-02-10, 15:33
Jako mgr administracji zawsze byłem zwolennikiem jasnych, sprecyzowanych zasad obowiązujących w danej kwestii, netykieta to dobra sprawa, ale podobnie jak niektóre akty prawa międzynarodowego, np. rezolucje potępiające ONZ) nie mają mocy powszechnie obowiązującej - nie wszyscy ich przestrzegają.
Moje propozycje odnośnie regulaminu:
1)Brak komentarzy w dziale Kupię/Sprzedam/Zamienię - może nie jestem obiektywny, sam obecnie z ów działu korzystam, ale zdania nie zmienię.
2)Ostrzeżenie obligatoryjne za wulgaryzmy - biję się w pierś, sam nie jestem święty, ale poziom tego forum zasługuje na to żeby zwalczać chamstwo
3)"Wygasanie" ostrzeżenia po jakimś czasie, coś jak punkty karne przedawniające się po 1 roku - każdemu może się zdarzyć, ale szkoda żeby dożywotnia wisiała sankcja nad danym userem
4)Ostrzeżenie za kilkukrotne zakładanie nowego tematu bez użycia wyszukiwarki
5)Zakaz zamieszczania ogłoszeń przez nowych użytkowników, w sensie ustalenia kryterium w postaci stażu na forum. Do tego dział poświęcony ogłoszeniom firm/przedsiębiorców za opłatą (forum staje się coraz popularniejsze, więc fajnie gdyby zarabiało na hosting, ale to już broszka admina), dzięki temu nie będzie takich przekrętów jak z "sztuką lakierowania" czy podobnymi delikwentami.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum