Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005 Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Sty 2013 Posty: 326 Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-02-22, 17:20
kapelusznik napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
"Regulamin wchodzi w życie z dniem ........." więc myślę, że zostawiamy ze względu na historię klubu.
i takie reklamy w podpisach zostaną zamrożone zgodnie ze stanem wejścia regulaminu, czy też ktoś będzie kontrolował czy się nie zmieniają, czy może użytkownicy będą mogli sobie wbijać różne reklamy w stopkę, tylko dlatego że wcześniej mieli
Jeśli Regulamin wejdzie w życie, to powinien obowiązywać wszystkie osoby zarejestrowane na Forum (można dać jakiś okres czasu na dostosowanie się do danego punktu Regulaminu), ale nie powinno być tak, że ktoś napisze że jego Regulamin nie obowiązuje, bo zarejestrował się wcześniej, tj. przed datą jego wejścia w życie. Chyba, że zostanie dodany stosowny zapis w Regulaminie, że użytkownicy zarejestrowani na Forum przed datą obowiązywania (wejścia w życie) Regulaminu mają prawo do np. zamieszczanie takich czy innych reklam (mi reklamy w podpisach nie przeszkadzają, piszę tylko w kwestii formalnej).
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2013-02-22, 18:31
Marek1603,
Przeczytałem ten regulamin trzeci raz i uważam, że w takiej formie mógłby pozostać.
Czyli od kiedy startujemy z regulaminem?
Osoby pozostające na forum automatycznie akceptują regulamin?
Mariusz jeszcze musimy zredagować go pod kątem "poprawnej polszczyzny", że tak powiem po waszych sugestiach.
Myślę, że np 01.04.2013 to dobry termin na wejście w życie.
2.4. Podszywania się pod innych użytkowników, zakładania więcej kont niż jedno na osobę. Wykrycie takiego działania będzie skutkowało banem bez ostrzeżenia. Założenie drugiego konta jest możliwe tylko w uzasadnionych przypadkach z jednoczesnym, niezwłocznym poinformowaniem administratora.
Ludzie nie czytają. Jak czytają, to nie rozumieją. Jak czytają i rozumieją - to nie pamiętają.
No i w rzeczy samej: czy to 10 Przykazań, czy Ośmioraka Ścieżka (że o sutrach już nie wspomnę) - często okazują się zbyt długimi listami zasad.
Oczywiście, można wymagać przestrzegania przepisów, których nikt nie przeczytał/zrozumiał/zapamiętał - ale czy na pewno chodzi o twarde prawo i zamordyzm? Bo inaczej się tego nie osiągnie. Jeżeli tak - to charakter, atmosfera bardzo się tu zmienią... Mniej istotne są konkretne zapisy regulaminu, a bardziej - wybór, jak bardzo będziemy je egzekwować. A jeśli regulamin miałby być stosowany łagodnie i wybiórczo - to po co on nam w ogóle?
Stąd właśnie wziął się mój dawny pomysł z "Dobrymi radami" - które dziś najchętniej jeszcze bym _skrócił_.
Bo jaki mamy tak naprawdę _główny_ problem? Bałagan. Dyskusje dryfują, offtopują i meandrują... Owszem, częściowo winna jest (przestarzała) struktura forum - układ działów - to jednak jest niezależne od regulaminu. W katalogu zasad potrzebny jest zatem Punkt Zerowy: "Trzymaj się tematu - inne sprawy poruszaj w innym / właściwym / nowym poście". Jeżeli już tylko to udałoby się wymóc w samym głównych działach - czyli tych poświęconych Dacii - to mielibyśmy 90% sukcesu (:
Pozostaje jeszcze kilka kwestii szczegółowych - na pewno przegłosowany zakaz politykowania oraz ewentualnie reklamy, linkowanie w miejsca czyimś zdaniem niewłaściwe i wulgaryzmy. Bywają przypadki ewidentne, ale nie bardzo sobie wyobrażam odgórne rozsądzanie tych nieoczywistych. Można rzecz jasna zakazać wszystkiego, ale znowu - wszystko sprowadza się do egzekwowania takiego przepisu. Jesteśmy chętni i gotowi na stosowania takiego prawa z pełną surowością?
Mam także pomysł co do formy zapisu takich krótkich zasad - żeby, oprócz zbiorczego tematu jak aktualna propozycja w wątku obok, pojawiły się jako opisy oraz wzory pisania tematów, umieszczone w nagłówkach danych działów. Dzięki czemu cały czas będą przed oczami.
A na koniec bardzo dziękuję Markowi1603 za aktywizację tematu (:
Schizofrenicy jak najbardziej powinni mieć prawo do dwóch kont.
Reszta jw. czyli po co mamy sobie wiązać ręce i myśli? Ustawa podatkowa ma ze sto kartek, a i tak co roku jacyś spryciarze znajdują sposób na uniknięcie podatków.
Dobrze, że nie jesteśmy Niemcami, no bo jak tu pisać na forum, które nie ma regulaminu? Do czego się stosować
Laisar jak najbardziej z twoich "dobrych rad" też korzystałem.
Pkt. 2, 13.1, 13.2
Myślę, że jeżeli my (administratorzy/moderatorowie) się nie zmienimy to forum też nie bardzo poprzez wprowadzenie regulaminu. Dlatego dodałem zapis najpierw upomnienie na PW z podaniem konkretnego punktu regulaminu.
Wydaje mi się że będzie mniej naszych wypowiedzi porządkowych bo załatwimy to poprzez PW z delikwentem/-ami.
18.
Zarejestrowani użytkownicy, którzy na forum nie pojawili się w przeciągu 12 miesięcy MOGĄ zostać usunięci. Wyjątkiem jest wcześniejsze powiadomienie administratora o swojej dłuższej nieobecności.
Sądzę, że ten punkt powinien być rozszerzony do takiej wersji jaka została wypracowana w dotychczasowych ankietach/omówieniach.
Kod:
1. Usuń użytkowników bez postów
Z wyjątkiem użytkowników zarejestrowanych przez ostatnie [1-365] dni.
2. Nieaktywnych
Nigdy nie zalogowanych, z wyjątkiem użytkowników zarejestrowanych przez ostatnie [1-365] dni
3. Nieaktywowanych
Którzy nie dokonali aktywacji konta, z wyjątkiem użytkowników zarejestrowanych przez ostatnie [1-365] dni
4. Małoaktywnych
Którzy nie odwiedzili forum przez ostatnie [1-365] dni, z wyjątkiem użytkowników zarejestrowanych przez ostatnie [1-365] dni.
5. Małoaktywnych, bez postów
Którzy nie napisali żadnego postu i nie logowali się przez ostatnie [1-365] dni, z wyjątkiem użytkowników zarejestrowanych przez ostatnie [1-365] dni[/b]
Teraz jest to wszystko z byt ogólne i mało precyzyjne.
_________________
Ostatnio zmieniony przez monopios 2013-02-24, 15:08, w całości zmieniany 1 raz
Ja natomiast uważam za wystarczający i myślę, że większość też jest tego samego zdania.
Nie ma się co rozpisywać, bo i tak mało kto przeczyta.
Przez rok się nie logujesz nie piszesz postów to wysyłamy najpierw e-maila powiadamiającego i czekamy np: tydzień i do kosza.
Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005 Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Sty 2013 Posty: 326 Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-02-25, 00:08
Marek1603 masz rację, zbyt rozbudowane / szczegółowe punkty regulaminu będą trudne do zapamiętania.
Monopios napisał:
"5. Małoaktywnych, bez postów"
Nie ma co krzywdzić tych użytkowników, którzy np. często się logują na Forum i czytają (ale sami nie piszą postów, widocznie nie mają takiej potrzeby, a nie chcą "spamować").
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2013-08-01, 16:14
Odgrzewam temat bo od lutego nic się nie dzieje w tym temacie.
Czy jakiś zarząd tego forum istnieje, czy istniej=ą nicki pod kolorem zielonym i brązowym?
1. Usuń użytkowników bez postów
Z wyjątkiem użytkowników zarejestrowanych przez ostatnie [1-365] dni.
2. Nieaktywnych
Nigdy nie zalogowanych, z wyjątkiem użytkowników zarejestrowanych przez ostatnie [1-365] dni
3. Nieaktywowanych
Którzy nie dokonali aktywacji konta, z wyjątkiem użytkowników zarejestrowanych przez ostatnie [1-365] dni
4. Małoaktywnych
Którzy nie odwiedzili forum przez ostatnie [1-365] dni, z wyjątkiem użytkowników zarejestrowanych przez ostatnie [1-365] dni.
5. Małoaktywnych, bez postów
Którzy nie napisali żadnego postu i nie logowali się przez ostatnie [1-365] dni, z wyjątkiem użytkowników zarejestrowanych przez ostatnie [1-365] dni[/b]
Boski tekst
Mam urlop i czytam wątki, do których nie zaglądałam. Ten szczególnie mnie zainteresował, bo jestem spaczona zawodowo.
Rozumiem, że regulamin nie wszedł jeszcze w życie? Można mieć kilka drobnych uwag?
1.Administratorzy/moderatorzy dokładają wszelkich starań, by wypowiedzi użytkowników były zgodne z prawem i dobrymi obyczajami.
Jakich na przykład starań? Pogadanka? Kaganek oświaty? A jak znajdzie się chętny do rozliczenia Admina i Modów z podjętych w regulaminie zobowiązań?
2.
Na forum zabrania się:
2.1. Umieszczania reklam w tematach, profilach, podpisach. Administrator ma prawo usunąć takie informacje oraz konto użytkownika, który je zamieścił.
2.8. Zamieszczania przez firmy/ instytucje reklam i ofert handlowych bez uprzedniego uzgodnienia warunków reklamy z administracją forum oraz podejmowania działań mających przysporzyć klientów spośród użytkowników forum.
To znaczy można, czy nie można zamieszczać reklamy? Czy istnieje dokument zawierający warunki zamieszkania przekazów reklamowych? Czy jest ogólnie dostępny?
cd zabrania się:
2.5. Zakładania tematów nic nie wnoszących merytorycznie do forum,
2.6. Pisania postów nic nie wnoszących do tematu.
Kto będzie oceniał tekst pod względem merytorycznym? Kto oceni, czy post coś wnosi do dyskusji? A jak dla jednych wnosi, a dla drugich nie? Jak Admin ma to ocenić, skoro nie musi czytać wszystkich postów i tematów (patrz pkt 1 Regulaminu).
4.
Forum jest na bieżąco moderowane przez grupę moderatorów oraz administratorów (administrator, junior administrator), którzy mają prawo do banowania użytkowników (blokada dostępu do forum) i usuwania wypowiedzi niezgodnych z regulaminem/prawem. Wprowadza się następujące poziomy ostrzeżeń:...
Moderatorzy muszą tez mieć prawo do ostrzeżeń, skoro są ich 4 poziomy.
6.
Każdy dział jest moderowany, chyba że inaczej zaznaczon w opisie forum. Moderacja nie oznacza "cenzury" forum. Fora są moderowane po to, aby panował na nich i porządek oraz aby użytkownikom łatwo było odnaleźć dany temat.
Oczywista oczywistość. Punkt zbędny.
13.
Zasady pisania:
13.4. Nie pisz wypowiedzi, w której będzie znajdował się jedynie emotikon. Tego typu posty będą od razu kasowane.
A niby dlaczego? Na jakiej podstawie? Są mało merytoryczne? Skoro są dostępne jako treść wiadomości, to znaczy, że można je używać. Poza tym Moderatorzy nie są w stanie wyłapać wszystkich takich postów, nie mówiąc o kasowaniu ich "od razu". Punkt martwy.
15.
Zasady pisania w działach giełda.
...ZAKAZUJE się pisania nadużywania w treści ogłoszeń wielkich liter, emotikonów, wykrzykników itd
Kiedy jest nadużywanie, a kiedy zwykłe używanie dodatków? Kto to będzie sprawdzał i po co? Bo skoro się zakazuje to ktoś musi egzekwować. Co za to nadużywanie grozi?
...KATEGORYCZNIE zakazuje się zamieszczania ogłoszeń niezgodnych z prawem lub dobrymi obyczajami...
Nie trzeba zakazywać kategorycznie. Zakaz to zakaz.
18.
Zarejestrowani użytkownicy, którzy na forum nie pojawili się w ciągu 12 miesięcy MOGĄ zostać usunięci...
To znaczy będą, czy nie będą usunięci? Mogą, ale nie muszą? Zasada powinna być dookreślona, tym bardziej ze dotyczy usunięcia z forum.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum