Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wydech Lodgy 1.6 MPI
Autor Wiadomość
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3610
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-05-12, 12:09   Wydech Lodgy 1.6 MPI

Mam zamiar wymienić kompletny wydech w Lodgy, jest mocno skorodowany łącznie ze spawami i boję się że w końcu się przepali.
Sprawdzałem numery części na catcar i generalnie oprócz tłumika końcowego to jest bardzo słabo z częsciami. Nie ma ani środkowego ani rury łaczącej tłumiki.
Pomyślałem że założę taki zestaw od Dokkera 1.2 Tce, pytanie czy długość układu wydechowego w Lodgy jest taka sama i czy w 1.2 Tce jest taka sama średnica rury od kolektora wydechowego, czy po odcięciu będzie pasować do tłumika środkowego.

https://adamot.pl/zestaw-tlumikow-dacia-dokker-i-1-2-tce-van-118007.html
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2024-05-12, 12:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3705
Skąd: Lublin
Wysłany: 2024-05-13, 07:55   

Nie wiadomo czy krzywizna rury będzie pasowała do tej wersji silnikowej...
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3610
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-05-13, 10:25   

Krzywizna nie powinna być problemem, tłumik środkowy jest zamocowany tak samo w obu wersjach a przy 1.2 występuje elastyczna plecionka w łączniku do kolektora.

Ale sprawdziłem katalogi i niestety rura od kolektora wydechowego w Lodgy 1.6 MPI ma średnicę 35 mm a w Dokkerze 1.2 45 mm także nic z tego :(
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2024-05-13, 10:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3644
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-05-13, 13:08   

Z mojego doświadczenia wynika, że finansowo najbardziej się kalkuluje dać samochód do prawdziwego tłumikarza (takiego co naprawia, dorabia a nie tylko wymienia), który całość ogarnie a niepasujące elementy sobie dopasuje albo sam dorobi.
U mnie w Daewoo istne cuda fachowiec na poczekaniu robił, gdy przy jednym wariancie silnika występowały ze 4 wersje wydechów i wymieniając tylko część układu, co by nie kupił, to zawsze coś na 100% nie pasowało.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3610
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-05-13, 13:23   

Ja natomiast mam złe doświadczenia z tłumikarzami i dorabianiem elementów. Obcinają oryginalne rury do tłumików przy samym łączeniu z blachą, wspawają je do uniwersalnych na sam styk, po kilku latach cienkie spawy i osłabiona rura koroduje pęka i się urywa.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3610
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-05-14, 15:21   

Znalazłem słoweńskiego producenta tłumików i ma on w ofercie końcowy i rurę łączącą tłumiki w dobrej cenie:
https://sklep.gktrading.pl/clientcatalogue/43-710-nv,23-1-NOV-----43~9710~1NV.aspx
Teraz trzeba poszukać środkowego , może przypasuje od innych Dacii np. Dustera 1 ?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3705
Skąd: Lublin
Wysłany: 2024-05-15, 08:19   

Ciekawe czy w ogóle miał tłumik środkowy? Bo środkowy to raczej katalizator (chyba)...?

Zobacz na allegro: https://allegro.pl/oferta/tlumik-komplet-dacia-lodgy-dokker-1-6-12888163022
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3610
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-05-15, 10:04   

Widziałem , tylko ten zestaw słoweński kosztuje 60 Euro w moim linku.

Katalizator jest zintegrowany z kolektorem wydechowym w Lodgy.
Tłumik środkowy lub raczej rezonator 200107013R

http://www.catcar.info/re...WQ9PTE5RQ%3D%3D
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2024-05-15, 10:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3705
Skąd: Lublin
Wysłany: 2024-05-16, 08:25   

Faktycznie, ciężko jest znaleźć taki środek... :-/
Można by spróbować od Dustera, tak jak piszesz, no bo i jak..?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2024-05-16, 08:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3610
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-05-16, 09:08   

No właśnie z tym jest kłopot, Duster ma średnicę rur 40 lub 45 mm podobnie jak Sandero czy Logan. Tylko Lodgy/Dokker w K7M ma nietypowo 35 mm.
Czeski Tyll produkuje takie, ale nie widziałem żeby ktoś w Polsce je oferował, kiedyś były popularne w Skodach:
https://kupvyfuk.cz/vyfukove-systemy-tyll/18994-dacia-dokker-tlumic.html
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2024-05-16, 09:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3705
Skąd: Lublin
Wysłany: 2024-05-16, 13:44   

To trzeba by zrobić u tłumikarza jakby przejściówkę średnicy z 35 na 40 albo 45...
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3644
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-05-16, 14:10   

route2000 napisał/a:
To trzeba by zrobić u tłumikarza jakby przejściówkę średnicy z 35 na 40 albo 45...
Niestety- kolega ma złe doświadczenia i omija tłumikarzy szerokim łukiem. Trzeba uszanować...
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3610
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-05-16, 14:11   

Można inaczej, na odciętą rurę od kolektora założyć redukcję 45/35 i pod to podpiąć kompletny wydech od Dokkera 1.2 Tce o ile długości się zgadzają.

https://moto-akcesoria.pl/akc-do-ukladow-wydech/5127-tulejka-redukcyjna-athena-do-tlumika-2000100270158.html

Ech, czemu to nie może być normalnie dostępne (wiem że jest oryginał w ASO, komplet jakieś 600 Euro xD).
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3705
Skąd: Lublin
Wysłany: Wczoraj 9:02   

Dymek napisał/a:
route2000 napisał/a:
To trzeba by zrobić u tłumikarza jakby przejściówkę średnicy z 35 na 40 albo 45...
Niestety- kolega ma złe doświadczenia i omija tłumikarzy szerokim łukiem. Trzeba uszanować...

Zgadzam się z tym, oczywiście że szanuję jego podejście, ale tłumikarzy jest bardzo dużo, jak jeden jest zły to po prostu idzie się do drugiego... proste.
Dymek, a z drugiej strony, jakbyś mu doradził jak nie ma innego rozwiązania? :->
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3610
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wczoraj 12:28   

Niestety, wiem jak to się odbywa. Tłumikarz bierze palnik , wycina stare puszki i wstawia nowe pasujące wymiarami, niestety obcina je na łączeniu rura - blacha tłumika i całość trzyma się wtedy na spawie bo nie ma czego wpuścić do wewnątrz tłumika. Ze dwa trzy lata to wytrzymuje a potem się łamie i odpada. Dlatego chciałbym wstawić nowe zdrowe rury na jak najdłuższym odcinku licząc na kolejną dekadę spokoju :)
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3644
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wczoraj 21:56   

DrOzda napisał/a:
Niestety, wiem jak to się odbywa. Tłumikarz bierze palnik , wycina stare puszki i wstawia nowe pasujące wymiarami, niestety obcina je na łączeniu rura - blacha tłumika i całość trzyma się wtedy na spawie bo nie ma czego wpuścić do wewnątrz tłumika...
Otóż nigdy nikt mi w taki sposób nic nie łączył... Zwykle trzeba było połączyć dwie oryginalne części układu wydechowego, niepasujące do sobie długością lub sposobem połączenia. Były docinane lub przedłużane rury i tam spawane a nie tak jak piszesz rżnięte gdzieś przy puszkach. Nigdy nie miałem wstawianych elementów uniwersalnych, zawsze było tak jak planujesz- łączone oryginalne elementy od różnych wersji. I zawsze byłem zadowolony z jakości wykonania a żadne z takich połączeń nigdy nie było naprawiane. Po prostu - są fachowcy i "fachowcy".
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne