Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Jakość dróg - jak się kradnie
Autor Wiadomość
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-06, 15:38   Jakość dróg - jak się kradnie

Oto zapis rozmowy byłego dyrektora warszawskiej GDDKiA z członkiem zarządu austriackiej firmy TEERAG ASDAG, która w konsorcjum z polską spółką Intop Tarnobrzeg wygrała przetarg na realizację południowej obwodnicy Warszawy Puławska - Lotnisko - Marynarska w Warszawie z dojazdem do Okęcia (ok. 8 km trasy S2 za 1,12 mld zł).

Dyrektor GDDKiA: I teraz ci powiem jedną rzecz, że dzisiaj złapali Budimex na Wyszkowie (wartość kontraktu 120 mln zł, odchylenia od normy sięgały 28 proc. - od red.). Musimy być bardzo ostrożni!

Członek zarządu TEERAG ASDAG: A mnie niech badają.

Dyrektor GDDKiA: Wiesz na czym ich złapali?

Członek zarządu TEERAG ASDAG: No?

Dyrektor GDDKiA: Na grubościach i na nasiąkliwości.

Członek zarządu TEERAG ASDAG: Betonu?

Dyrektor GDDKiA: Nie, ścieralna nie była dowałkowana. I to jak! Wiesz co zrobili? Sprowadzili wóz strażacki, kazali im polać na drodze rozlać wodę i później wiercili próbki.

Członek zarządu TEERAG ASDAG: To skur...syny w d... jeża.

Dyrektor GDDKiA: Na moście w Wyszkowie.

Członek zarządu TEERAG ASDAG: To nas złapią? Jak na tych mostach? No wygląda to źle jak się idzie, bo woda tam stoi, wychodzi na zewnątrz.

Dyrektor GDDKiA: To wiemy. Tak, tak...

Członek zarządu TEERAG ASDAG: Coś z tym trzeba zrobić. Albo zerwać, albo poczekać jak się rozsypie i wtedy wymienić. Wydłużyć gwarancję i 3 sezony od razu pokażą o co chodzi.

Kolejny podsłuch ujawnia nowy przypadek zaniżania jakości nawierzchni. Jak donosi "Forbes" prawdopodobnie "bohaterowie" dialogu mają na myśli przebudowę drogi krajowej numer 2 na odcinku obwodnicy Białej Podlaskiej (kontraktu za 146 mln zł).

Były dyrektor warszawskiego oddziału GDDKiA pociesza członka zarządu Mostostalu-Warszawa (wykonawca inwestycji)...

Dyrektor GDDKiA: Dzisiaj mamy coś takiego, że mam badania kieleckie, które mówią tam o 220 tysiącach metrów kwadratowych, które są niewłaściwe i badania lubelskie które mówią o 40 tysiącach. (...) Komisja wpisuje, że przyjmuję warunki lubelskie jako ostateczne! Na 400 metrach proponujecie wymianę tej konstrukcji nawierzchni szorstkiej. Jeżeli jest OK - klasnę wam wszystko i już. Albo wprowadzić ograniczenia do 100 km, potrącić za te 40 tysięcy metrów. To wszystko, no! Dobra. Na razie. Będę musiał skończyć z tobą rozmowę. Mamy na to czas powolutku.

Po tym telefonie przedstawiciel zarządu Mostostalu-Warszawa dzwoni do swojego pracownika, żeby się sprawdzić jak zakończyła się sprawa…

Członek zarządu Mostostalu-Warszawa: Jak się te rozmowy zakończyły?

Pracownik Mostostalu-Warszawa: Ustaliliśmy ostatecznie, że oni zlecą do Instytutu Badawczego Dróg i Mostów ponowne badanie szorstkości tych odcinków, żeby sprawdzić czy ten wynik ostatni jest najkorzystniejszy, a przy którym droga hamowania jest prawidłowa! Czyli pomimo to, że ten wskaźnik szorstkości nie jest taki, jak podany jest w specyfikacji, to daje to możliwość jak gdyby bezpiecznego korzystania z tej drogi. Bez potrzeby stawiania znaków ograniczających prędkość (...)

Kontrola jakości? Nic nie szkodzi - jak informuje "Forbes" wiosną 2009 r. GDDKiA zarządziła zbadanie jakości nawierzchni na budowie odcinka Siedlce - Kałuszyn krajowej dwójki (kontrakt wart 110,6 mln zł realizowało konsorcjum trzech firm - PRD RDP Siedlce, PRD-B Gostynin, PBDiM Mińsk Mazowiecki).

W opinii "Forbesa" ze stenogramów rozmów szefów tych spółek podsłuchanych przez ABW wynika, że byli uprzedzeni o kontroli.

Po badaniach, prezes firmy z Mińska Mazowieckiego zadzwonił do swojego kierownika budowy, żeby się dowiedzieć jak poszło...

Kierownik: No panie dyrektorze, źle wyszło z tymi próbkami, no, wyszło nam za mało asfaltu. Ja byłem na 100 proc. że to są dobre próbki, bo przebadaliśmy jedną i wyszło nam dobrze. Oddaliśmy to na Korkową (laboratorium GDDKiA mieści się na ulicy Korkowej w Warszawie - od red.). Próbowałem z nimi rozmawiać ale oni wszystkich obdzwonili dookoła.

Prezes PBDiM: Zamiast wziąć próbki pobrać sobie samemu...

Kierownik: Podmieniliśmy te próbki z nadzoru które były. Na wszelki wypadek. I tak podmieniliśmy, że też wyszło, że za mało asfaltu znowu na tej dwójce.

Wkurzony prezes PBDiM z Mińska Mazowieckiego dzwoni do znajomego inspektora z laboratorium GDDKiA na Korkowej.

Prezes PBDiM: Mam taką sprawę, złe próbki dali do badania. No nie takie próbki dali, no po prostu, które są nie z dwójki.

Inspektor GDDKiA: To musicie pismo wysłać wyjaśniające. Bo gdzie te zaniżone asfalty są?

Prezes PBDiM: No, nie z tej drogi wzięli.

Inspektor GDDKiA: Słuchaj, wszystko odkręcimy. Chyba nigdy nie było przypadku, że coś nie chciałem pomóc?

Prezes PBDiM: Nie. Zgadza się.

Inspektor GDDKiA: No. To, żebyście napisali dobrze

za:
http://auto.dziennik.pl/d...e-nagrania.html
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
 
TomaszDuster 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: ---
Wersja: Laureate2
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 94
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-02-06, 16:32   

Jedna wielka mafia kryta przez górę....
 
wiciu_r 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Mpi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 202
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 2013-02-06, 17:48   

Jedyne co mnie dziwi to że dali się nagrać...
_________________
Im lepsza terenówka, tym dalej trzeba iść po traktor...
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2013-02-06, 19:02   

wiciu_r napisał/a:
Jedyne co mnie dziwi to że dali się nagrać...

Ale mogą tłumaczyć się , że to na stacji benzynowej,lub cmentarzu...
A wtedy tradycyjnie mogą im skoczyć.......
_________________
48piotr
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2013-02-06, 20:22   

Głowy poleca tylko że tych co ich nagrali :evil:
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2013-02-06, 22:22   

a to jest początek góry lodowej tak naprawdę,
sprawe nasypów na a4 w dębicy jak załtwili
ilosc i jakość kamienia na a1 wieszowa zabrze jak
tak samo niby badania ana koncu zamieciono pod dywan
S8 wrocław Łódz też jaja odchodza jak berety ale to wyjdzie dopiero za kilka miesiecy
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne