Wysłany: 2013-03-27, 16:01 Dacia 1310 - silnik rzuca olej przez bagnet
Czy ktoś mi poradzi coś na ten temat jak wyżej , silnik w mojej staruszce wyrzuca olej przez bagnet i to bardzo mocno . Nie mam pojęcia co się dzieje . Myślałem że to tzw odma...ale czy na pewno? Sprawdzałem odpowietrzenie z pokrywy klawiatury posiada dwa przewężenia jedno w przewodzie od tejże pokrywy do trójnika wychodzącego z gażnika ( w tym trójniku rózwnież jest mały otworek i dalej idzie to do kolektora czy tak powinno być ? A może to uszczelka pod głowicą ,albo panewki ?
Wysłany: 2013-03-28, 10:11 Re: Dacia 1310 - silnik rzuca olej przez bagnet
orionis4 napisał/a:
Czy ktoś mi poradzi coś na ten temat jak wyżej , silnik w mojej staruszce wyrzuca olej przez bagnet i to bardzo mocno . Nie mam pojęcia co się dzieje . Myślałem że to tzw odma...ale czy na pewno? Sprawdzałem odpowietrzenie z pokrywy klawiatury posiada dwa przewężenia jedno w przewodzie od tejże pokrywy do trójnika wychodzącego z gażnika ( w tym trójniku rózwnież jest mały otworek i dalej idzie to do kolektora czy tak powinno być ? A może to uszczelka pod głowicą ,albo panewki ?
Niestety masz już zużyty silnik . Nieszczelności w układzie cylinder tłok pierścienie powodują , że część ciśnienia przedostaje się do układu korbowego a potem miski olejowej i wylatuje przez bagnet.
Mógł także pęknąć pierścień ale to jest i tak jak powyżej.
Spróbuj użyć oleju typu Alanda ale to tylko kiepska proteza.
Witam, dla równowagi dam taki post, żeby nie dobijać kolegi wizją naprawy głównej
Nie mam zamiaru podważać wcześniejszej opinii ani nie twierdzę, że znam się lepiej - poniżej to tylko moje przemyślenia.
1. Dość często przewijają się opinie, że za taki objaw odpowiedzialna jest jest zapchana lub zamarznięta odma więc w sumie nic to nie kosztuje nawet, żeby 3 razy ją dokładnie sprawdzić albo poczekać aż zrobi się cieplej i (być może) sama się odmrozi.
2. Nie miałem okazji sprawdzić w mojej jak wygląda to odpowietrzenie wiec nie wiem czy powinno być tak jak piszesz ale jeśli jeździsz już jakiś czas tym samochodem to dlaczego nagle teraz miałoby się okazać, ze coś jest źle podłączone? Przerabiałeś coś?
3. Czy przez bagnet wydobywają się tez spaliny? Zużyte / pęknięte pierścienie powinny dać taki objaw. Czy silnik kopcił i przepalał olej?
4. Uszkodzona uszczelka pod głowicą - olej i chłodziwo mogą się mieszać ale czy w misce olej był razem z wodą? Wtedy raczej widać, ze olej jest "dziwny" więc pewnie byś to zauważył.
5. Panewka daje dość dobrze słyszalny stuk w dolnej części silnika i nie wiem czy akurat pierwszym objawem uszkodzenia panewki byłby olej wydobywający się z bagnetu.
Podsumowując - moim zdaniem warto powalczyć z tą odmą zanim zdejmiesz głowicę albo rozbierzesz cały silnik. Jak padł to zawsze zdążysz to zrobić.
Pzdr i powodzenia
_________________ spokojnie, bez napinki i do przodu :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum