Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Marcin
2008-01-11, 22:01
Hamowanie z ABS
Autor Wiadomość
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 827
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-01-31, 15:45   

velomar napisał/a:
Powiem Ci laisar, że rzygać już się chce na te Twoje komentarze.

Różnica polega na tym że TY jesteś jeden, no może dwóch natomiast po drugiej stronie jest przynajmniej połowa uczestników forum i tylko ich kultura i powściągliwość nie powiedziała Ci jeszcze że większość Twoich komentarzy to jest tylko i wyłącznie BULLSHIT (przecież lubisz bardzo angielskie określenia)
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2021-01-31, 15:46   

velomar napisał/a:
To jest dział techniczny, a systemy ograniczają techniczną możliwość użytkowania pojazdu w sposób nieskrępowany.

Ja wprawdzie nie jestem wielkim zwolennikiem niewyłączalnych systemów bezpieczeństwa (głównie dlatego, że nie mogę sobie pokręcić bączków z ESP :-) ) ale Koledze proponowałbym w tej sytuacji jakiś samochód z ręcznym odpalaniem zapłonu w poszczególnych cylindrach albo z rozrządem na korbkę :-) W najgorszym wypadku mogłaby być Dacia z gaźnikiem z ręcznym ssaniem - żeby mieć nieskrępowaną kontrolę :mrgreen:
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2021-01-31, 16:09   

Na śniegu samochód bez ABS blokuje koła często dokopując się do asfaltu i "ryje" w śniegu, co powoduje dodatkowy opór i s k r a c a drogę hamowania.
Na śniegu, żwirze, piasku, przy różnej przyczepności między lewymi a prawymi kołami, ABS w y d ł u ż y drogę hamowania, gdyż priorytetem systemu jest zapobieganie utracie stabilności samochodu podczas hamowania oraz zapewnianie kierowalności, natomiast długość drogi hamowania znajduję się dopiero na t r z e c i m ! miejscu dla systemu. To nie moje słowa to cytat z większego opracowania.
Wprawdzie gdzieś przeczytałem, że faktycznie w idealnych warunkach dobry ABS może skrócic drogę hamowania ale to nie znaczy , że dobry kierowca nie zrobi tego tak samo.
laisar napisał/a:
może_ ją wydłużyć, co nie jest przypadłością, tylko niewielkim kosztem, jaki _czasem_ trzeba zapłacić za codzienny zysk

Wydłużyć?! W dobie gdy każdy metr mniej jest na wagę złota w sprawie bezpieczeństwa?
A najgorsze jest to, że nie ma powtarzalności i nie można przewidzieć kiedy system poradzi sobie z warunkami na jezdni i może skróci a kiedy wydłuży drogę hamowania.

Jak napisałem, że "Ciekawe czy nowa Dacia już ma to "kosmiczne" udogodnienie." to odpisałeś
laisar napisał/a:
Oczywiście, że nie

Przyjąłem, że uznajesz ten kierunek wybrany przez konstruktorów i go popierasz.

laisar napisał/a:
Kluczowym elementem nie jest stan dróg i pojazdów, tylko gęstość ruchu - po prostu przy obecnej nie ma miejsca na jakąś tam "frajdę".

Ależ to nie prawda. Wierz mi spoko można znaleźć takie miejsca przy czym wcale nie szalejąc można mieć frajdę z jazdy także wtedy gdy ż a d e n system czy asystent nie wtrąca się do kontroli podczas gdy ja prowadzę. Np. na szutrach wszystkie te systemy odbierają radość z jazdy, nie wiem czy to rozumiesz?
Przy okazji systemów powiem jeszcze o nowoczesnym rozwiązaniu elektrycznego hamulca postojowego, który nie ma kontroli siły hamowania i działa tylko gdy jest prąd a z dawnym ręcznym który był także hamulcem pomocniczym/awaryjnym ma niewiele wspólnego. Ta zmiana również dla mojego dobra :-/
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 827
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-01-31, 16:18   

Wszystkie systemy tak bardzo przeszkadzające w życie niektórym uczestnikom forum można bez problemu sobie wyeliminować kupując właściwe auto tyle że niestety nie są to zwykle samochody dla biedaków, więc proponuję zabrać się do powiększania zasobów pieniężnych zamiast marnować czas pisząc bzdury na forum i dając upust swoim frustracjom.
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 363
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-01-31, 16:46   

velomar napisał/a:
Zwłaszcza w końcowej fazie hamowania z normalnym hamulcem samochód już dawno by stał, a tu ciągle ABS odpuszcza i wydłuża hamowanie w nieskończoność.
O ile w lecie, jak się jeździ spokojnie, ABS nie wtrąca się zbytnio, to w zimie jest nie do zniesienia.

Zadaniem ABS jest nie tylko zatrzymać samochód ale również zagwarantować mu sterowność. Co z tego że się zatrzymasz skoro wcześniej wylądujesz na drugim samochodzie, pieszym dziecku etc. ABS daje szansę na zmianę toru jazdy podczas hamowania. W poślizgu to zazwyczaj się nie udaje bo ślizgający się samochód leci według siły bezwładności tj. na wprost. W sytuacji gdy jedno koło jest zblokowane to samochód zaczyna się obracać wokoło swojej osi co często kończy się dachowaniem. Osoby które keestionują zasadność istnienia powołując się na swoje Przeważnie niewystarczające doświadczenie bez znajomości nawet do czego dany system służy nie wzbudzają mojego zaufania
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2021-01-31, 16:51   

Black Dusty napisał/a:
więc proponuję

Chłopie a kto Cię prosił o jakieś propozycje, jesteśmy dorośli i sami wiemy co trzeba robić i nie wyzywaj nikogo od biedaków bo nas nie znasz. Ja osobiście czasu mam w bród i mogę go marnować na co zechcę. W Twoim wieku (101 lat to dopiero bzdura) to Ty piszesz bzdury nie wnoszące niczego przypominam do tematu: Wyłącznik ABS. Widzę, że nie masz pojęcia w jak szalony sposób można jeszcze dawać upust swoim frustracjom.
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2021-01-31, 16:54   

yurec1st napisał/a:
Na śniegu samochód bez ABS blokuje koła często dokopując się do asfaltu i "ryje" w śniegu, co powoduje dodatkowy opór i s k r a c a drogę hamowania.
Na śniegu, żwirze, piasku, przy różnej przyczepności między lewymi a prawymi kołami, ABS w y d ł u ż y drogę hamowania, gdyż priorytetem systemu jest zapobieganie utracie stabilności samochodu podczas hamowania oraz zapewnianie kierowalności, natomiast długość drogi hamowania znajduję się dopiero na t r z e c i m ! miejscu dla systemu.

Wszystko to prawda, tyle że:
a) na śniegu zblokowanie kół być może skróci drogę hamowania ale zakończy ją
Łukasz_M napisał/a:
na drugim samochodzie, pieszym dziecku


b) ile km przejeżdża przeciętny kierowca po drogach szutrowych czy upiaszczonych? mnie, swoją drogą, było szkoda pędzić po drodze pełnej kamieni, po paru latach takich rajdów można się przywitać z rudą na pełnym odlocie :lol: Kupiłem Lodgy od kogoś, kto jeździł sporo po żwirze lub czymś podobnym - opony były w stanie śmieciowym, a progi miały już pierwsze ślady korozji :lol:
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2021-01-31, 16:57   

Marmach napisał/a:
Kupiłem Lodgy od kogoś, kto jeździł sporo po żwirze

Ale co użył to jego. Nie wszyscy kupują auto do głaskania chociaż znam kilku ;-)

Bywa jeszcze, że jadąc za samochodem którego ABS podczas awaryjnego hamowania doskonale spełni swoje zadanie i skróci drogę hamowania a twoje bez ABSu nie :-?
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
Ostatnio zmieniony przez yurec1st 2021-01-31, 17:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-01-31, 19:11   

Łukasz_M napisał/a:
velomar napisał/a:
Zwłaszcza w końcowej fazie hamowania z normalnym hamulcem samochód już dawno by stał, a tu ciągle ABS odpuszcza i wydłuża hamowanie w nieskończoność.
O ile w lecie, jak się jeździ spokojnie, ABS nie wtrąca się zbytnio, to w zimie jest nie do zniesienia.

Zadaniem ABS jest nie tylko zatrzymać samochód ale również zagwarantować mu sterowność. Co z tego że się zatrzymasz skoro wcześniej wylądujesz na drugim samochodzie, pieszym dziecku etc. ABS daje szansę na zmianę toru jazdy podczas hamowania. W poślizgu to zazwyczaj się nie udaje bo ślizgający się samochód leci według siły bezwładności tj. na wprost. W sytuacji gdy jedno koło jest zblokowane to samochód zaczyna się obracać wokoło swojej osi co często kończy się dachowaniem. Osoby które keestionują zasadność istnienia powołując się na swoje Przeważnie niewystarczające doświadczenie bez znajomości nawet do czego dany system służy nie wzbudzają mojego zaufania


Czytając Twoje komentarze mam wrażenie, że w życiu nie siedziałeś za kierownicą samochodu (a już na pewno nie takiego starej daty, bez systemów), a wiedzę masz czysto teoretyczną (choć i tak niepełną), dlatego mojego zaufania nie wzbudzasz w ogóle.
Od hamowania jest hamulec, od kierowania kierownica. Tobie może wydawać się to niepojęte, ale nawet w samochodzie bez ABS-u można jednocześnie hamować i skręcać. Albo trochę hamować (nawet blokując koła), a potem trochę skręcać i korygować tor jazdy i tak sukcesywnie.
Żeby się przekonać, że samochód na zablokowanych kołach nie skręca wystarczy dobra wola do nauki i kilka szarych komórek pod czaszką. Zwykle po pierwszej zimie każdy już to wiedział.
W życiu (od 1989 roku, odkąd mam prawo jazdy) mi się samochód nie obrócił wokół osi podczas hamowania, a żaden nie miał ABS-u. Nie mówiąc już o dachowaniu. A wielokrotnie któreś koło, albo na grząskich nawierzchniach i wszystkie czasem mi się blokowały. Powiedziałbym nawet, że właśnie z ABS-em trzeba mocniej trzymać kierownicę, bo samochód podczas hamowania zmienia kierunek i wyszarpuje kierownicę z rąk.

Trochę porad od nieodżałowanego kierowcy z dawnych lat, Mariana Bublewicza. "Bubel" może nie miał tej elokwencji i prezencji "Hołka", ale jeździć potrafił i wielu się od niego wtedy uczyło.
https://www.youtube.com/watch?v=S5zD6nsDIiU
Ostatnio zmieniony przez velomar 2021-01-31, 19:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-01-31, 19:53   

yurec1st napisał/a:

A najgorsze jest to, że nie ma powtarzalności i nie można przewidzieć kiedy system poradzi sobie z warunkami na jezdni i może skróci a kiedy wydłuży drogę hamowania.

Otóż to.
Nawet jeśli nowoczesne systemy mają jakieś możliwości oceny, na jakiej nawierzchni znajduje się samochód (np. analizując jak szybko koło blokuje się po aplikacji hamulca) i mogą np. wykryć, że jedziemy po lodzie, to jeśli system błędnie oceni sytuację może być katastrofa.
Spotkałem się z terminem "ice mode", który to termin wziął się z takich sytuacji, gdy ABS "myśli", że samochód jedzie po lodzie i ustawia priorytet na skręcanie, minimalizując siłę hamowania prawie do zera. A gdy dojdzie do tego na asfalcie, to mamy przerabane.
https://www.focusrs.org/t...reshold.112202/

"Ice Mode" is a function of most, if not all, ABS systems where a combination of sensor values indicate to the unit that the car is on ice and has zero traction. In this mode, the systems go to a very high cycle rate and reduce brake pressure. It's commonly noted as being 25% braking pressure, though I haven't seen any documentation of this. The end effect is that you have a completely hard pedal with very little braking force. It almost put me into the woods and I nearly ran over another competitor in the paddock area at last weekend's rallycross, and if you google it there are many accounts of ice mode causing collisions on the track and the street in a large variety of makes and models. It can be very helpful if invoked in the conditions it is designed for, but very dangerous if invoked when you otherwise have traction and need it.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2021-01-31, 19:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 584
Skąd: Mazury
Wysłany: 2021-01-31, 19:55   

velomar- Jeśli jesteś tak doskonałym kierowcą , że czujesz perfekcyjnie samochód i każdą jego cząstkę , doskonale określasz kiedy poszczególne koła tracą przyczepność lub wpadają w poślizg , to nie powinieneś mieć kłopotu z wyczuciem granicy , po przekroczeniu której zadziałają systemy , których tak nie nawidzisz. Wobec tego powinieneś wykorzystać swoje nieprzeciętne umiejętności do dochodzenia do tejże granicy .
Jeździłem różnymi autami . Nauczyłem się prowadzenia aut w czasach "prehistorycznych" - z tyłu resory piórowe , tylny napęd ( zimą worek z piaskiem do bagażnika ) , opony zimowe to nawet na obrazkach nie oglądałem , wspomaganie kierownicy to był luksus. I tez dawałem radę . Ale nie chciałbym wracać do tamtej motoryzacji , a "systemów " nauczyłem się i nie tylko mi nie przeszkadzają , czasem pomagają . Zawsze ruszałem bez pisku opon , hamuję łagodnie ( chyba że awaryjnie) .
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 827
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-01-31, 19:58   

yurec1st napisał/a:
nie wyzywaj nikogo od biedaków

Określenie biedak nie jest wyzywaniem (no chyba że w Twoim rozumieniu), jest określeniem stanu rzeczy tak samo jak "bogacz", a poza tym
"uderz w stół a nożyce się odezwą"
"prawda w oczy kole"
itp.
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 363
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-01-31, 20:13   

Wiesz myślę że jesteś 'miszczem' kierownicy nawet ten twój góru w pierwszych 40s filmu mówi żeby nie blokować wszystkich kół a Ty dalej swoje. Nie masz wyobraźni na drodze. Ja sobie mogę wiele wyobrazić i wiele widziałem więc wiem że jesteś osobą której lepiej na drogę nie wypuszczać. Nie pojmujesz że każdy wie że można hamować impulsowo, ale nie każdy/każda umie to zrobić prawidłowo i wtedy do gry wkraczają systemy typu ABS. Z tego co piszesz tobie ciągle sie ten system włącza i zamiast zrozumieć że wynika to z braku twojej umiejętności takiego hamowania impulsowego wolisz wieszać psy na prawidłowo działających systemach. Myślę że czujesz się urażony tym że ty tak świetnie umiesz jeździć a ten samochód ciągle cię łapie na tym że jednak nie... Te systemy nie zostały wymyślone w biurach urzędników tylko w biurach konstrukcyjnych przez wykwalifikowanych inżynierów, którzy swoją wiedzę na temat tego jak to powinno działać w praktyce czerpali z testów na torach rajdowych,testach ulicznych, symulacjach komputerowych a co bardzo ważne również od kierowców rajdowych. Teraz ty piszesz że to zło... Od lat jeżdżę samochodami z takimi systemami i mnie one nie przeszkadzają bo nie ingerują w mój styl jazdy, nie uaktywniają się ciągle tak jak u Ciebie choć w każdej chwili wiem co muszę zrobić źle żeby taki ABS zadziałał. W ułamku sekundy gdy warunki drogowe sprzyjają mogę wymusić na samochodzie jego zadziałanie i często to robię żeby je przetestować. U ciebie uaktywniają się wbrew Twojej woli. Dlatego wiem że ty niestety jesteś kiepskim kierowcą, próbującym przenosić nieudolnie doświadczenia (cudze pewnie) rajdowe na jazdę codzienną. Mam nadzieję że nigdy nasze drogi się nie przetną bo tacy jak ty niosą kalectwo i śmierć na drodze. Może to zbyt mocne ale zbyt często widziałem efekty jazdy takich 'miszczów'. Co niektórzy z nich pewnie też pyskowali na forach do czasu jak droga ich zweryfikowała...
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2021-01-31, 20:21   

Black Dusty napisał/a:
prawda w oczy kole

Nie wiem naprawdę o co Ci chodzi ale powiem, że w/g górali to prawdy są trzy:
Cała prowda
Tys prowda i
Gów_o prowda :-P
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-31, 20:36   

yurec1st napisał/a:
każdy metr mniej jest na wagę złota w sprawie bezpieczeństwa?

Jeżeli ktoś jeździ w taki w sposób, że liczy się dla niego każdy metr hamowania, to już samo to świadczy o tym, że jest po prostu słabym kierowcą - więc w razie hamowania nawet ABS na pewno będzie od kogoś takiego lepszy.

yurec1st napisał/a:
czy nowa Dacia już ma to "kosmiczne" udogodnienie

Posty przed zacytowanym fragmentem mówią o tytułowym wyłączniku ABS - więc odpowiedziałem, że nie, dacie jeszcze go nie mają oraz powód tego braku.

yurec1st napisał/a:
uznajesz ten kierunek wybrany przez konstruktorów i go popierasz

Nie mam wyjścia, jak popierać, bo w zasadzie przy każdej jeździe spotykam osoby z pierwszego akapitu.

yurec1st napisał/a:
można znaleźć takie miejsca

Problemem są osoby, które uważają za takie miejsca wszystkie drogi - w tym uliczki osiedlowe, centrum miasta czy autostradę pełną samochodów.

Natomiast oczywiście istnieją takie miejsca - polecam np tory wyścigowe lub terenowe, oraz odpowiednio dobrany do nich pojazd, z wyłącznikami wszelkich możliwych systemów, albo i w ogóle bez nich.

Jednakże robienie zarzutu wózkowi na zakupy, że nie można nim podriftować jest... śmieszne.

Jeździ się nim po prostu tak, żeby systemy nie miały powodów do interwencji i wtedy nie przeszkadzają.

yurec1st napisał/a:
na szutrach wszystkie te systemy odbierają radość z jazdy, nie wiem czy to rozumiesz?

Rozumiem (choć nie pojmuję, bo mam inne przyjemności), ale to tylko świadczy o złym wyborze auta przez osobę, której te systemy przeszkadzają, a nie o nich, samym aucie, producentach, życiu, wszechświecie i całej reszcie.

A jak już ktoś tkwi w tym sadomasochistycznym związku ze swoim niedobranym autem i z niezrozumiałych powodów nie chce go zakończyć, to zamiast narzekać, mógłby spożytkować ten wysiłek na wyłączenie denerwujących go systemów - o czym mówi niniejszy temat.

yurec1st napisał/a:
[elektryczny hamulec postojowy to] zmiana również dla mojego dobra

Nie, to zmiana dla dobra (finansowego) producenta.
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2021-01-31, 21:38   

laisar napisał/a:
Jeżeli ktoś jeździ w taki w sposób, że liczy się dla niego każdy metr hamowania, to już samo to świadczy o tym, że jest po prostu słabym kierowcą

Proszę Cię nie oceniaj mnie bo mnie nie znasz a ja mam bardzo bogate doświadczenie za kierownicą ale nie zamierzam udowadniać, że nie jestem wielbłądem i z nikim się nie porównuję. To co napisałem o każdym metrze było o walce konstruktorów samochodów bo bezpieczeństwo na topie.
Naprawdę jak do tej pory bardzo sobie cenię Twoją wiedzę i nie wiem po co silisz się na jakieś złośliwości o czyichś umiejętnościach gdy temat założony przez ciebie był: Wyłącznik ABS - jak zainstalować a teraz wykłócamy się o to czy zainstalować. Ja uważam, że systemy powinne mieć możliwość dezaktywacji, to jest moja opinia i lata praktyki ją uzasadniają. Dlatego ten temat mnie zainteresował.
I nie posądzaj mnie o driftowanie po uliczkach osiedlowych bo to nierozsądne i mnie nie rajcuje, jak pisałem są lepsze miejsca. Auto jest takie jak chciałem, wysokie zawieszenie, duże koła żaden sadomasochistyczny związek no co Ty.
laisar napisał/a:
na wyłączenie denerwujących go systemów

Wiesz już takimi autami jeździłem, że nie zgadniesz co w nim musi być lub nie by mnie zdenerwować.
Ale to nie znaczy, że ze wszystkim się zgadzam chociaż nie mam problemów bo dość łatwo się adaptuję.
laisar napisał/a:
bo mam inne przyjemności

No ja tam nie bronię komuś kochać co i jak lubi a Ty? :-P
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
Ostatnio zmieniony przez yurec1st 2021-01-31, 21:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
Black Dusty 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6Sce4x4
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lis 2018
Posty: 827
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-01-31, 21:55   

yurec1st napisał/a:
Nie wiem naprawdę o co Ci chodzi ale powiem, że w/g górali to prawdy są trzy:
Cała prowda
Tys prowda i
Gów_o prowda

Na Ślonsku tyż som czi prowdy i to co pisze Tyn nojbardzi ziyzadowolony przeważnie jest tom czeciom. :-P
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-31, 22:16   

yurec1st napisał/a:
Proszę Cię nie oceniaj mnie

Nigdzie tego nie uczyniłem. Oceniłem ogólnie pewną _kategorię_ osób - i w żadnym miejscu Ciebie do niej nie zaliczyłem. Natomiast czy Ty poczuwasz się do przynależności do niej, to już jest kwestia Twojej własnej oceny, a nie mojej (nieistniejącej) złośliwości.

(To samo dotyczy driftowania, związków i innych aut).

yurec1st napisał/a:
uważam, że systemy powinne mieć możliwość dezaktywacji

Ja w zasadzie też - stąd wątek, ale na przestrzeni lat oswoiłem się z ABSem i nigdy nie był przyczyną jakichkolwiek problemów. Gdyby się chwilowo stał - wyłączyłbym go na niezbędny czas, bez dorabiania ideologicznego pierdolo o mojej przezajebistości. (Uwaga, uwaga - to nie jest przytyk do Ciebie! (: ).

yurec1st napisał/a:
a Ty?

Też.
 
telecaster1951 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 Sce
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 26 Lut 2019
Posty: 630
Skąd: Łódź
Wysłany: 2021-01-31, 22:22   

Ja na prawdę nie rozumiem ludzie o co Wam chodzi. Kupiliście dupowoza który służy do jazdy do roboty czy na wakacje. Nie do jazdy po szutrze czy piachu.
Chcecie mieć frajdę z jazdy po torach terenowych? Kupcie sobie Jeepa albo nawet tego Dustera w wersji rajdowej i będzie frajda. Ale wara mi z dróg publicznych. Już miałem w bagażniku takiego miszcza, co ABSu nie miał i uważał że moją winą było to, że hamowałem awaryjnie przed ludźmi wbiegającymi na pasy.
Choćby skały srały, to asfalcie nie wyhamujecie wcześniej, przy zachowaniu sterowności, bez ABSu. Profesjonalni rajdowcy i kierowcy wyścigowi tego nie byli w stanie zrobić i była masa testów które to udowadniały. Ale nie, Wy jesteście mistrzami kierownicy. To czemu w takim razie nie jeździcie w rajdach i nie zarabiacie na tym kasy?
laisar napisał/a:
Ja w zasadzie też - stąd wątek, ale na przestrzeni lat oswoiłem się z ABSem i nigdy nie był przyczyną jakichkolwiek problemów. Gdyby się chwilowo stał - wyłączyłbym go na niezbędny czas, bez dorabiania ideologicznego pierdolo o mojej przezajebistości. (Uwaga, uwaga - to nie jest przytyk do Ciebie! (: ).
Otóż to. Jak się człowiek zakopie, to można wyjąć bezpiecznik i po zawodach.

Nie podoba się że Dacia nie oferuje wyłączenia systemów bezpieczeństwa? To sprzedajcie to auto i kupcie takie, które to ma.
Skończyłem.
Ostatnio zmieniony przez telecaster1951 2021-01-31, 22:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-01-31, 22:35   

EBmazur napisał/a:
velomar- Jeśli jesteś tak doskonałym kierowcą , że czujesz perfekcyjnie samochód i każdą jego cząstkę , doskonale określasz kiedy poszczególne koła tracą przyczepność lub wpadają w poślizg , to nie powinieneś mieć kłopotu z wyczuciem granicy , po przekroczeniu której zadziałają systemy , których tak nie nawidzisz. Wobec tego powinieneś wykorzystać swoje nieprzeciętne umiejętności do dochodzenia do tejże granicy .

Spójrz proszę na ten wykres:
https://www.researchgate...._fig2_220674889
Jest to wykres przedstawiający zależność stopnia poślizgu koła (od swobodnego toczenia do całkowitego zablokowania) i współczynnika tarcia na różnych nawierzchniach.
Jeśli przyjmiemy, że to co tam jest zakreślone na szaro jako "sweet spot" jest zakresem działania ABS-u (choć te ustawienia mogą nieco się różnić w różnych samochodach), to nie w każdych warunkach kierowca może w ogóle osiągnąć taki procent poślizgu, przy którym występuje maksymalna siła hamowania. Z podanych na wykresie taką nawierzchnią będzie sucha kostka brukowa.Tam maksymalna siła pojawi się przy poślizgu około 35%. Niestety, system ABS znacznie wcześniej, bo już przy około 22% poślizgu będzie otwierał zawory i zmniejszał ciśnienie płynu hamulcowego, zmniejszając siłę hamowania. Zatem na takiej nawierzchni kierowca samochodu z ABS-em nie ma szans wykorzystać maksymalnego współczynnika tarcia i system wydłuży drogę hamowania. Mając hamulce bez ABS-u wprawny kierowca mógłby wtedy wyhamować lepiej.
Wykres dla śniegu pokazuje dość wczesny szczyt (około 5% poślizgu), czyli tu hamowanie na granicy przyczepności przed uaktywnieniem się systemu będzie możliwe, ale to dotyczy raczej śniegu ubitego. Na grząskim te krzywe z wykresów zwykle na końcu mają wyraźny wzrost przy 100% poślizgu, czyli gdy występuje efekt tworzenia się klina przed zablokowanym kołem. A przy pomocy hamulców z ABS-em kierowca nie ma możliwości blokowania kół, czyli osiągnięcia 100% poślizgu, więc nie ma szans by wykorzystać to zjawisko.
Oczywiście w zimie rzadko mamy do czynienia z jednorodną nawierzchnią, bo może być trochę śniegu ubitego, co chwilę trochę grząskiego, a pomiędzy jeszcze lód i nierówności podbijające koła (które też zaburzają prace ABS-u). Dlatego w zimie doświadczony kierowca może osiągać lepsze wyniki mając tradycyjne hamulce, bo na bieżąco może obserwować siłę opóźnienia w trakcie hamowania i dostosowywać sposób hamowania tak, by ta siła była największa. Sam może decydować, w którym momencie zmniejszyć nacisk na hamulec, np. gdy samochód zaczyna tracić kierunek, albo siła hamowania wyraźnie spada (co może oznaczać, że uzyskany procent poślizgu akurat na tym fragmencie nawierzchni jest za duży). Kierowca jednak ocenia wypadkową siłę hamowania z wszystkich kół i może zignorować krótkotrwały incydent w postaci zablokowania koła na plamie lodu, jeśli auto wciąż jest stabilne a pozostałe koła dają wystarczającą siłę hamowania.

Z drugiej strony takie wykresy pokazują, że pełne poleganie na ABS-ie, czyli tak jak czasem uczą cisnąć hamulec do podłogi z całej siły i nic nie modulować, wcale nie musi dać najlepszych efektów. Jeśli maksimum siły hamowania wystąpi dużo przed górną granicą działania ABS-u to kierowca cisnąc pedał "na maksa" tylko wydłuży drogę hamowania, bo przekroczy ten szczyt, gdzie hamowanie mogłoby być najskuteczniejsze.

Zatem nawet mając ABS, by uzyskać maksymalną siłę hamowania trzeba hamować z wyczuciem, ale jednak zakres dostępnego stopnia poślizgu, który może kontrolować kierowca i tak będzie mniejszy niż w hamulcach bez ABS.
https://www.youtube.com/watch?v=fge_m9u864k
https://www.youtube.com/w...9dN4dVkc&t=142s
Ostatnio zmieniony przez velomar 2021-01-31, 22:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2021-01-31, 22:55   

Kiedyś to był temat, jak sobie zrobić wyłącznik poprzez zrobienie przycisku podpiętego pod odpowiedni bezpiecznik, a teraz jakieś rózne udowadnianie. A co było kiedyś to się nie wróci. Kiedyś nasze polskie auta, a miałem 3 lata temu przyjemność sobie przypomnieć, nie miały esp, abs i innych cudów, ale zamiast hamulców miały spowalniacze. Więc nie było lepiej. Kiedyś... kiedyś to ludzie na koniach jeździli, a teraz jednak nie jest to główna myśl komunikacyjna.
Co do wyłączników to popieram, powinny być. Pamiętam tata w mercedesie miał automatyczną skrzynię i napęd na tył i be wyłączenia tego systemu trudno mu było zimą ruszyć z parkingu. Przedni napęd ma wtedy przewagę.. ale jest jak jest i można dyskutować jak to obejść, jeśli ktoś bardzo chce, a nie udowadniać, że.. w sumie nie wiem co.. Mi ABS przeszkadzał bardzo na oponach niedostosowanych do śniegu. Założyłem dobre opony i już jest wszystko OK.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-02-01, 00:54   

telecaster1951 napisał/a:

Choćby skały srały, to asfalcie nie wyhamujecie wcześniej, przy zachowaniu sterowności, bez ABSu. Profesjonalni rajdowcy i kierowcy wyścigowi tego nie byli w stanie zrobić i była masa testów które to udowadniały.

To ja poproszę o te testy.
 
velomar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 SCE
Rocznik: 2020
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lip 2020
Posty: 588
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2021-02-01, 01:20   

Łukasz_M napisał/a:
Mam nadzieję że nigdy nasze drogi się nie przetną bo tacy jak ty niosą kalectwo i śmierć na drodze. Może to zbyt mocne ale zbyt często widziałem efekty jazdy takich 'miszczów'. Co niektórzy z nich pewnie też pyskowali na forach do czasu jak droga ich zweryfikowała...

Zweryfikowało mnie już 32 lata doświadczenia na drodze i kilkaset tysięcy kilometrów w samochodach bez ABS-u innych wspomagaczy. Żyję i nikomu żadnej krzywdy nie zrobiłem, więc to raczej Ty pyskujesz i obrażasz.
I nie wmawiaj mi, co mi się uaktywnia z mojej woli, a co bez, bo jasnowidzem nie jesteś.
A jechałeś kiedyś w ogóle samochodem bez ABS? Jeśli nie, to nie wiesz wszystkiego o hamowaniu, bo ABS nigdy nie pozwoli poznać wszystkich jego zawiłości.
Ostatnio zmieniony przez velomar 2021-02-01, 01:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
yurec1st 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: SCe 75 1.0 ccm
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lut 2020
Posty: 366
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2021-02-01, 12:53   

telecaster1951 napisał/a:
Ja na prawdę nie rozumiem ludzie o co Wam chodzi.

Bo widzisz, żeby zrozumieć niektóre rzeczy trzeba przesiedzieć tysiące godzin za kierownicą, tysiące kilometrów przejechać w różnych pojazdach, w różnych warunkach pogodowych i drogowych, uczestniczyć lub chociaż zobaczyć niezliczoną ilość zdarzeń na drodze i poza nią. To się nazywa praktyka i doświadczenie których nie zastąpi teoria ani żadna książka czy opowiadania kolegów, wtedy gwarantuję Ci nic nie okazuje się takie oczywiste i dopiero wtedy dostrzega się takie rzeczy których nie ma ale przydałyby się i wtedy wszystko mogłoby potoczyć się inaczej. Można to też nazwać pokorą. :-|
telecaster1951 napisał/a:
Jak się człowiek zakopie, to można wyjąć bezpiecznik

Taka prawie kosmiczna technika a ja mam wyciągać bezpiecznik!? :!: Kiedyś napisałem coś podobnego to wszyscy krzyczeli, że to drutowanie z czasów PRLu. :-/
Prezes napisał/a:
Kiedyś to był temat, jak sobie zrobić wyłącznik... Co do wyłączników to popieram, powinny być.... ABS przeszkadzał bardzo na oponach niedostosowanych do śniegu. Założyłem dobre opony i już jest wszystko OK.

No i trudno się nie zgodzić z kolegą, przepraszam "Prezesem" :mrgreen:
laisar napisał/a:
Ja w zasadzie też - stąd wątek...

I za to wypiję ;-) )
_________________

Żeby nie otrzymywać głupich odpowiedzi nie należy zadawać głupich pytań :roll:
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 363
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2021-02-01, 16:24   

velomar napisał/a:
Łukasz_M napisał/a:
Mam nadzieję że nigdy nasze drogi się nie przetną bo tacy jak ty niosą kalectwo i śmierć na drodze. Może to zbyt mocne ale zbyt często widziałem efekty jazdy takich 'miszczów'. Co niektórzy z nich pewnie też pyskowali na forach do czasu jak droga ich zweryfikowała...

Zweryfikowało mnie już 32 lata doświadczenia na drodze i kilkaset tysięcy kilometrów w samochodach bez ABS-u innych wspomagaczy. Żyję i nikomu żadnej krzywdy nie zrobiłem, więc to raczej Ty pyskujesz i obrażasz.
I nie wmawiaj mi, co mi się uaktywnia z mojej woli, a co bez, bo jasnowidzem nie jesteś.
A jechałeś kiedyś w ogóle samochodem bez ABS? Jeśli nie, to nie wiesz wszystkiego o hamowaniu, bo ABS nigdy nie pozwoli poznać wszystkich jego zawiłości.

Krótko
1. tak jeździłem samochodami z i bez ABS
2. Staż mam podobny a może nawet większy
3.Jasnowidzem nie jestem bo nie muszę to Ty skarżysz się że ciągle Ci to przeszkadza. Nie możesz najpierw pisac że Ci się włącza a później temu zaprzeczać
4. nie wiem wszystkiego o hamowaniu ale tutaj należy sie obawiać takich co rozgłaszaja wszem i wobec że pozjadali wszystkie rozumy i umieją wszystko jak Ty...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne