Przystawka odbioru mocy na silniku: pozwala
na montaż specjalnego wyposażenia wymagającego
wykorzystania mocy silnika, np. agregatu chłodniczego, klimatyzacji itp
myślę że to co nazwa wskazuje np. jeśli chcesz żeby twoja Dacia była chłodnią możesz zamówić żeby producent fabrycznie dokonał okablowania twojego samochodu
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Ostatnio zmieniony przez maciek 2013-07-11, 20:36, w całości zmieniany 1 raz
Cytat:
Przystawka odbioru mocy na silniku: pozwala
na montaż specjalnego wyposażenia wymagającego
wykorzystania mocy silnika, np. agregatu chłodniczego, klimatyzacji itp
Ale jaja... Jeżeli to jest to samo (moja wątpliwość to użycie zwrotu gniazdo/przystawka). Do tej pory myślałem, a Dealer nie korygował, że chodzi o elektrykę - gniazdo zapalniczki o większej obciążalności (instrukcja obsługi wspomina o czymś takim do 120W) albo wbudowanej przetwornicy 12V/220W.
Jeżeli chodzi o okablowanie do zabudowy to też nie takie oczywiste bo miało to być dołożone w fabryce - więc mogła to być dodatkowa wiązka elektryczna w przestrzeni bagażowej - to by się przydało, ale może to być też cokolwiek. Renault Polska (Obsługa Klienta) nie ma zielonego pojęcia co to jest. Co nie przeszkodziło im we wzięciu zamówienia i sprzedania mi tego. Bo ja te opcje już niestety zapłaciłem (leasing) i ich nie mam - lub nie wiadomo czy mam bo właśnie nikt do końca nie wie co to miało być. A jak ich nie mam to chyba będę chciał zwrot kasy.
@maciek: "Przystawka odbioru mocy" (Power Take Off) to nie jest element elektryczny, tylko mechaniczny (taki jak np w traktorach z tyłu do napędu urządzeń rolniczych), więc wątpię, żeby była dostępna w dokkerze. Tym bardziej, skoro nawet nazwa jest inna...
Dzisiaj znowu rozmawiałem z BOK Renault Polska - dalej nie wiedzą co to są za opcje. Nie ogarniam jak można coś oferować, za coś brać pieniądze, a samemu nie wiedzieć czym się handluje.
Zamówiłem bo cena nie była z kosmosu, a "może się przyda". Na wyrost i bez świadomości co zamawiam - sprzedawca też nie wiedział i tak sobie gdybaliśmy. I nadal nie uważam, żeby to chodziło o PTO - cena jest zbyt niska.
Kolejną, całkowicie niezrozumiałą sytuacją był brak możliwości zamówienia lakierowanych zderzaków, lusterek i halogenów przeciwmgielnych. Bo kolidowały ze składanym fotelem Dacia Easy Seat. Po kilku telefonach i mailach do Renault z prośbą o jakieś wytłumaczenie dlaczego to się wyklucza (bo ja nadal uważam, że to tylko błąd w konfiguratorze) nie doczekałem się żadnej sensownej odpowiedzi...
Gniazdo odbioru mocy to przystawka odbioru mocy na silniku, która umożliwia podłączenie kompresora agregatu chłodniczego, pompy hydraulicznej lub agregatu prądotwórczego. Okablowanie do zabudowy jest okablowaniem do dodatkowych adaptacji pojazdu z konektorem 6-stykowym, umieszczonym pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy i konektorem 12V (40A)
Kolega "maciek" posiada dobre źródła informacji :)
Czy Kolega "maciek" może się dowiedzieć czy gniazdo mocy jest widoczne z zewnątrz? Może jakieś zdjęcia albo rysunki? Czy konektor 6. stykowy oraz konektor 12V/40A można też jakoś zlokalizować? Gdzie ich szukać? Jestem teraz w sytuacji, że muszę udowadniać Dealerowi, że czegoś mi w aucie brakuje - Dealer oraz Importer zasłaniają się brakiem wiedzy na temat dodatkowego wyposażenia...
maciek - dzięki za pomoc ! :) Mam pytanie - czy piszesz do BOK Renault, czy do zaprzyjaźnionego Dealera? Bo ja cały czas kontaktuje się z Renault Polska, przyjęli moje zgłoszenie i "oczekują na odpowiedź Konsultanta z Działu Wewnętrznego". Taką samą odpowiedź otrzymałem przy zapytaniach o wspomniane wyżej zderzaki, a na koniec tylko jedno zdanie, że nie można tego kupić. Dlatego właśnie poprosiłem o pomoc na forum.
antropolog - ja tam nie chce żeby Dealer płynął - niby dlaczego, chociaż nerwy na nich też mam, nie twierdzę, że nie :) Zamówienie/umowa - wszystko na piśmie, generowane wprost z systemu sprzedaży. Nie rozumiem jak może przyjść coś innego niż zamówione. I po takim czasie... Radość z samochodu była przez te problemy jakby mniejsza... :(
Dealer zaraz wprowadził do systemu reklamację, na rozpatrzenie czekałem dwa tygodnie. Odpowiedź - cytuję za Dealerem - "jest zgoda Centrali na dołożenie brakującego wyposażenia"... WTF?! Zgoda?! Ja za to zapłaciłem!!!
Czy któryś z Kolegów miał takie "przeboje" z Renault Polska?
0) oferowanie niesprawdzonego asortymentu
1) sprzedaż czegoś, o czym się nawet nie wie dokładnie co to jest
2) brak wyposażenia na etapie produkcji
3) przyjęcie na stan niekompletnego auta
4) wydanie klientowi towaru, którego nie zamawiał (albo wybrakowany, albo zamiana i ktoś się teraz cieszy twoim wyposażeniem za free)
Skoro na tych wszystkich etapach ktoś wtopił, to niech się teraz gimnastykuje.
Mam pytanie - czy piszesz do BOK Renault, czy do zaprzyjaźnionego Dealera?
Do facebookowego profilu Dacii , zresztą pod cytatem masz link
na twoim miejscu napisał bym do jakiegoś przedstawiciela Renault PRO + , ale nie z twojego miasta, możesz za spamować np. wszystkich w tedy zwiększy Ci się szansa że odpowiedź będzie najtrafniejsza.
Tylko nie pisz że masz problem z dealerem, napisz że chcesz kupić i chcesz więcej inf o tym
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Ostatnio zmieniony przez maciek 2013-07-13, 09:06, w całości zmieniany 1 raz
Ciekawe rzeczy tu się dzieją.
Jak się bardzo zdenerwujesz na Renault Polska, to możesz w ostateczności zażądać zwrotu kasy lub wymianę samochodu na wolny od wad, ponieważ ten nie spełnia warunków umowy. A oni o tym wiedzą i jak postawisz ich pod mur, to wtedy będą bardziej starać się. Tylko zanim to zrobisz, to postaraj się zebrać całą dokumentację pokojowego rozstrzygnięcia sprawy i udaj się do Rzecznika Praw Konsumenta, a tam dowiesz się o całej procedurze jaka jest z tym związana i przy okazji otrzymasz pomoc z urzędu RPK.
antropolog - z punktami 0 i 1 jak najbardziej się zgadzam. W 2. nie do końca wiem o co chodzi - że nie zrobili, czy że nie mieli czegoś w Fabryce?, pkt. 3. - Dealer powiedział że nie sprawdzają wyposażenia - system zamówień ma eliminować takie właśnie błędy, 4 - tutaj właściwie nie miałem wyjścia, leasing przy podpisywaniu umowy od razu wziął ode mnie potwierdzenie odbioru przedmiotu leasingu - nieodebranie auta skutkowało by dla mnie tylko tym, że auta fizycznie bym nie miał, ale czynsze i tak bym musiał płacić.
maciek - myślałem, że link jest do Twojego profilu na FB, a ja "nie fejsbukowy" albo uszczypliwą uwagą na temat bezmyślnego wybierania wyposażenia :) - Dacia. Wybieram mądrze.
monopios - Dealer bardziej się stara niż Renault Polska aby sprawę jakoś "załatwić". We wtorek będę wiedział co już mają dla mnie (cały czas sprowadzają dodatkowe wyposażenie, ale chciałem odstawić auto tylko raz do nich na montaż) - na pewno będę informował na bieżąco. Wymiana samochodu na wolny od wad (wada jako niezgodność z umową) prawie na pewno nie wchodzi w grę bo to leasing, a ja nie chcę dodatkowych kosztów - tym razem ze strony Leasingodawcy. Poza tym - ja z autka jestem bardzo zadowolony, jeżdżę krótko i nie mam zamiaru czekać znowu 3 miesiące.
Smaczek - auto stało ponad 3. tygodnie (nie mogłem się doprosić faktury) na placu u Dealera i nie przyszło mi do głowy (ani Dealerowi) sprawdzić kompletności wyposażenia - bo u nich już nic nie miało być dokładane, wszystko było montowane w Fabryce. Moja wina...
Dziękuję za wskazówkę o zbieraniu dokumentacji - poproszę Dealera o takie oświadczenie - czego brakowało, co dostanę, jak to będzie założone, co będzie dodane ekstra.
Wcześniej jeździłem Skodą i tam w książce serwisowej był taki numer na podstawie którego (podobno) można było odkodować całe wyposażenie samochodu montowane w Fabryce. Czy w przypadku Dacii jest też taki numer?
mgLenin - ja "broń Boże" nie naskakuję, tylko pokazuję, że sprzedający mógł zapanować w każdym z tych etapów nad sytuacją i nie byłoby afery, a widzę, że zawierzyli w 100 % systemowi, co zwłaszcza u francuzów często przynosi kłopoty ( pracowałem we francuskiej firmie z podobnym modelem przepływu towaru). Trzymam kciuki. Dobrze jest pisać pisać pisać - papier zniesie wszystko a posiadanie wszystkiego z kopiami z pieczątkami "wpłynęło dnia... " może się okazać bardzo pomocne :>. No i złota myśl: że nad każdym bosem jest boss, który nie lubi dostawać dodatkowej korespondencji
Gniazdo jest widoczne po otwarciu maski, jako dodatkowe koło na pasku napędu osprzętu silnika. Konektora nie ma w Dokkerze VAN, znalazł się w konfiguratorze w wyniku błędu.
źródło te same
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Przepraszam za długie milczenie - nawał pracy (nie)stety.
Coś się ruszyło - COŚ to właściwe słowo.
Stan wyposażenia nie wzrósł - poza popielniczką i zapalniczką, ale o tym na końcu
Odpowiedź z DKK Renault Polska na moje kilka telefonów (odechciało mi się kontaktu z tym działem):
"W nawiązaniu do rozmowy telefonicznej, po konsultacji z działem wewnętrznym, uprzejmie informujemy, iż gniazdo odbioru mocy jest to przystawka odbioru mocy na silniku, która umożliwia podłączenie kompresora agregatu chłodniczego, pompy hydraulicznej lub agregatu prądotwórczego. Natomiast informacja o okablowaniu do zabudowy nie powinna się pojawić, jest wynikiem błędu informatycznego, za co serdecznie przepraszamy."
Koniec.
Nie mam ani przystawki ani okablowania. Nie chcę już.
Dealer ma mi jako rekompensatę zrobić lakierowane zderzaki, lusterka i halogeny - czyli pakiet Look, ale robiony u nich - tzn. zderzaki i lusterka będą zdemontowane i lakierowane, halogeny będą zakładane w ASO.
Mi to pasuje. Resztę brakującego wyposażenia już mają i zamontują jak auto będzie stało u nich - chciałem, żeby to odbyło się "za jednym zamachem"...
Na razie dostałem brakującą zapalniczkę i popielniczkę - zapalniczka nie działa, bo jest złe gniazdo zapalniczki
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum