Witam, z uwgi na przywiązanie do marki i zaufanie chciałbym używać Mobil 1 0w40 do Dustera. Znalazłem taki olej specjalnie do silników z FAP - Mobil 1 0w40 ESP . Niestety to tylko info. o wprowadzeniu takiego oleju na rynek np: http://carfocus.pl/news,5...esp-0w-40.html, w żadnym sklepie go nie znalazłem. Czy ktoś widział może, albo wie gdzie kupić taki olej?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 87 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3780 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-25, 11:39
ELF ma w ofercie tylko 5W30 do silników z FAP
http://www.daciaklub.pl/f...t=578&start=405
Na polski klimat i silnik diesla to spokojnie wystarczające parametry.
5W50 czy 60 to lekka przesada - to nie wyżyłowana i uturbiona benzyna .
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2011-03-25, 11:42, w całości zmieniany 1 raz
Wiem, że są oleje 5w30 ELF'a i innych producentów. Ale ja pytam o lepszy olej. Mam poprostu taką fanaberię, że jeżeli istnieje 0w40 Mobil 1 do FAP to chciałbym go użyć. W hondzie civic na tym oleju (bez FAP) nie było problemów przez 300tys km. więc chciałbym mieć psychiczny komfort, że używam tego samego oleju.
ps. nie chciałbym rozpoczynać dyskusji o olejach, szukam tylko info, gdzie kupić konkretny typ oleju bo sam go nei znalazłem
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-03-25, 12:19
jacusb, na allegro jest mobil 1 ESP ale tylko 5W30
http://moto.allegro.pl/li...ng=mobil+1+ESP+
w przyszłym tygodniu będe kupował mobil 1 do innego samochodu więc popytam z ciekawości czy mają ten który Cię interesuje. Można też np. poszukać w katalogach internetowych hurtowni z częściami samochodowymi
ps. nie chciałbym rozpoczynać dyskusji o olejach, szukam tylko info, gdzie kupić konkretny typ oleju bo sam go nei znalazłem
O olejach nie, ale o silnikach dyskusje mozesz wywolac :) No sorry, ale silniki renault przy silnikach hondy sa rownie wyrafinowane co pierdzenie na oficjalnym przyjeciu przy zachowaniu savoir vivre'u
Wiec mimo oleju, mozesz sie troszke rozczarowac znacznie przed 300 kkm
Użycie Mobil 1 0w40 ESP zamiast np. ELF 5w30 to dla mnie +10 do dobrego samopoczucia i +5 do lansu. Wiem, że można lać gorszy olej, wiem, że Dacia zaleca 5w30, wiem, że w naszych warunkach atmosferycznych 5w30 wystarczy, wiem, że 0w40 jest droższy, wiem, że stosunek jakość/zysk może być mniejszy niż w 5w30, .... ale używam tego oleju od kilku lat i bardzo chciałbym go użyć w Dusterze, tylko nie wiem gdzie kupić.
Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz. Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 172 Skąd: PL
Wysłany: 2011-03-25, 14:22
jacusb jak już znalazłeś info o tym oleju i nie ma go u nas w PL w sprzedaży to zadzwoń do MOBIL POLSKA(chyba nie jest to skomplikowane) i zasięgnij języka gdzie go dostać i czy aby na pewno do Dustera 1.5dCi z FAP będzie odpowiedni Nie wiem czy nie jest to też chwyt marketingowy i wspomniany przez Ciebie olej to nie MOBIL1 OW40 NEW LIFE(zależnie od rynku tak jak z CASTROLEM MAGNATEC-iem?W UK tylko jego kupisz a nie EDGE)A czy jest lepszy od 5W30???Wątpie
Ostatnio zmieniony przez billbill666 2011-03-25, 14:28, w całości zmieniany 1 raz
Dla silników z FAP zalecane są oleje, które spanieją normę ACEA C4, a najlepiej RN720. Olej Mobil, o którym piszesz ma normę ACEA C3. Podaję poniżej inne, które spełniają rekomendowaną normę.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 87 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3780 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-25, 14:54
chriskb : trafiony zatopiony :)
Chyba niska zawartość popiołów w oleju nie idzie w parze z lepkością kinematyczną stąd prawie wszystkie oleje do FAP mają indeks xW30
Oczywiście, że nie ma związku lepkość z low-SAP. Jeżeli chodzi o lepkość to najlepszy byłby olej o SAE 5W50 bo wtedy dobrze się zachowuje w zakresie temperatur od -30 stopni do + 50. Ja przedstawiłem oleje, które spełniają wymagania normy ACEA C4 - widocznie producenci po analizie uważają, że zakres temperatur od -30 do + 20 jest wystarczający i odniosłem się do Mobil 1 z normą ACEA C3 do których należą również (mid-SAPS)
- BP Visco 7000 5w30
- Castrol Edge 5w30
- Gulf Formula ULE 5w30
- Lotos Quazar C3 5w30
- Millers Oil XP Longlife C3 5w30
- Mobil Synt S Special V C3 5w30
- Motul 8100 X-Clean C3 5w30
Co widać ta sama lepkość jak low-SAP
Stosować można, każdy olej o każdej lepkości jeżeli nie zwraca się uwagi na filtr cząstek stałych. Można także ten filtr wyłączyć - pełno ogłoszeń z polskich firm tuningowych ale czy oto chodzi.
Firma Renault jest mocno powiązana z produktami Elf i dlatego je rekomenduje.
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-26, 15:22
chriskb napisał/a:
jacusb,
Dla silników z FAP zalecane są oleje, które spanieją normę ACEA C4, a najlepiej RN720. Olej Mobil, o którym piszesz ma normę ACEA C3. Podaję poniżej inne, które spełniają rekomendowaną normę.
Castrol SLX Prof Power C4 5w30
- Gulf Formula RNX 5w30
- Millers Oil XP Longlife C4 5w30
- Motul Specific 0720 5w30
pozdrawiam
Jeszcze dodał bym Liqui Moly który spełnia tą normę to Top Tec 4400 5W-30.
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 759 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2011-03-27, 11:02
przeglądam te wątki i może mi ktoś powiedzieć prosto jak chłop krowie na rowie ;)
Czym zalać w serwisie ASO Renault silniczek 1,5DCI z FAP?
Czym jest to fabrycznie zalane?
Obecnie mam prawie 3 tys km i chciałbym dokonać wymiany przy 5-6tys km (robiliśmy tak w wielu pojazdach i loganik także będzie miał tak zrobione).
Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz. Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 172 Skąd: PL
Wysłany: 2011-03-27, 12:04
Nikita Bennet krótko zalej swój motor takim olejem 5W30,który spełnia powyższe normy i ma aprobaty producentów-Renault RN0720,VW 507,MB 229.51.A tu wszystko w tym temacie: http://www.motul.auto.pl/index.php?p=266
Ostatnio zmieniony przez billbill666 2011-03-27, 12:07, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 759 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2011-03-27, 13:16
zawsze jeżdzę na paliwie z jednej stacji shella a jak tankuję na innej stacji to biorę paliwa droższe bo te tansze są chrzczone, ekodiesel odpada bo przetestowali go znajomi w tak prostych konstrukcjach silników jakie są w ciągnikach i nie są zadowoleni - spadki mocy, smród itp
co do ceny tego elfa to widzę go spokojnie do 170 PLN z przesyłką na alledrogo.pl ;)
ciekawe ile ma on wspólnego z oryginalnym eflem.
Ostatnio zmieniony przez Nikita_Bennet 2011-03-27, 13:22, w całości zmieniany 1 raz
Podobnie tutaj: http://www.ceneo.pl/8460025 W pisach i normach wyglada tak samo? Data waznosci/produkcji? Czy taki 2 letni olej cos traci na swoich wlasciwosciach?
_________________
Ostatnio zmieniony przez RnR 2011-04-13, 19:28, w całości zmieniany 1 raz
No ale ten elf spelnia je wszystkie (w szczegole RN0720) i dokladnie nim chcieli mi zalewac w ASO (60zeta/litr) - czemu jedna banka jest 2x tansza niz inna?
Na to pytanie nie mam prostej odpowiedzi, aczkolwiek na Allegro spotyka się wiele podróbek. Renault jest ściśle powiązany z olejami Elf (notabene są to bardzo dobre oleje). Z tego co się orientuję to w hurcie olej ELF SOLARIS DPF 5W30 jest pakowany w 1 i 5 l pojemniki (1l - 51,44 brutto). ASO też musi zarobić parę groszy na sprzedaży tego oleju.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum