Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wymiana silnika na inny
Autor Wiadomość
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-08-13, 11:54   Wymiana silnika na inny

http://www.daciaklub.pl/f...1615728#1615728
DD napisał/a:
nie spelniaja Euro5 i nie wiem jak pozniej z rejestracja w PL. Podobno cos sie mialo niedawno w tej kwestii zmienic i to na niestety na gorsze.


To moze inaczej zmienic tylko silnik na ten od 2.0 :) w koncu teraz to jest tylko czesc :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-08-13, 15:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-13, 12:36   Re: Skąd dwulitrowego Dustera?

BoloSr napisał/a:

To moze inaczej zmienic tylko silnik na ten od 2.0 :) w koncu teraz to jest tylko czesc :)

Ale nie ma homologacji na Dacię z silnikiem 2.0 więc żaden szanujący się diagnosta nie podbije przeglądu takiemu ulepowi.
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-08-13, 12:50   

DrOzda,
ale przecież ludziska wymieniają silniki w swoich samochodach pakując tam zupełnie inne, niesprzedawane seryjnie. W pamięci mam Fiata CC z silnikiem 1.4 turbo z Uno, na kąciku Nubiry mieliśmy kolegę, który zapakował sobie pod maskę silnik z Calibry (240KM z turbo) więc się jakoś da :lol: I papiery też się da legalnie podbić :lol: Tylko kwestia dowiedzenia się. Jak to zrobić- nie wiem bo się tym nie interesowałem.
Ale faktycznie te min. 130KM i jakieś 180-200Nm by mi pasowało... :roll:
_________________
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-08-13, 12:56   

piotr. z napisał/a:
DrOzda,
ale przecież ludziska wymieniają silniki w swoich samochodach pakując tam zupełnie inne, niesprzedawane seryjnie. W pamięci mam Fiata CC z silnikiem 1.4 turbo z Uno, na kąciku Nubiry mieliśmy kolegę, który zapakował sobie pod maskę silnik z Calibry (240KM z turbo) więc się jakoś da :lol: I papiery też się da legalnie podbić :lol: Tylko kwestia dowiedzenia się. Jak to zrobić- nie wiem bo się tym nie interesowałem.
Ale faktycznie te min. 130KM i jakieś 180-200Nm by mi pasowało... :roll:


wystarczy dCI i masz to co chesz :):)
a co do silnikow to nie widze problemu kupujesz wersje 1.6 i po pewnym czasei wkladasz 2.0 bez problemu przeglad przejdzie przeciez toc jest tylko czesc teraz :):)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-13, 13:18   

piotr. z napisał/a:
DrOzda,
ale przecież ludziska wymieniają silniki w swoich samochodach pakując tam zupełnie inne, niesprzedawane seryjnie. W pamięci mam Fiata CC z silnikiem 1.4 turbo z Uno, na kąciku Nubiry mieliśmy kolegę, który zapakował sobie pod maskę silnik z Calibry (240KM z turbo) więc się jakoś da :lol: I papiery też się da legalnie podbić :lol: Tylko kwestia dowiedzenia się. Jak to zrobić- nie wiem bo się tym nie interesowałem.
Ale faktycznie te min. 130KM i jakieś 180-200Nm by mi pasowało... :roll:


No i to wszystko "jakoś" się robi - to znaczy robiło za flaszkę u diagnosty. Według obecnej procedury musiałbyś przejść ścieżkę dla pojazdów typu SAM - ścieżka jest tak "prosta" że obecnie kilku producentów przyczep homologuje je na Słowacji a nie w kraju .... mowa o prostych przyczepach jednoosiowych.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-13, 13:21   

BoloSr napisał/a:


wystarczy dCI i masz to co chesz :):)
a co do silnikow to nie widze problemu kupujesz wersje 1.6 i po pewnym czasei wkladasz 2.0 bez problemu przeglad przejdzie przeciez toc jest tylko czesc teraz :):)


I co z tego że nie ma numeru silnika w dowodzie ? Zmiana typu i pojemności silnika to zmiana homologacji pojazdu. Tak samo jak nie możesz założyć na tył hamulców tarczowych z Clio czy Megane nawet jeśli by pasowały bez żadnych istotnych przeróbek.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-08-13, 13:30   

DrOzda napisał/a:
BoloSr napisał/a:


wystarczy dCI i masz to co chesz :):)
a co do silnikow to nie widze problemu kupujesz wersje 1.6 i po pewnym czasei wkladasz 2.0 bez problemu przeglad przejdzie przeciez toc jest tylko czesc teraz :):)


I co z tego że nie ma numeru silnika w dowodzie ? Zmiana typu i pojemności silnika to zmiana homologacji pojazdu. Tak samo jak nie możesz założyć na tył hamulców tarczowych z Clio czy Megane nawet jeśli by pasowały bez żadnych istotnych przeróbek.


toc diagnosta czasem wogole nie zgalada pod mache wiec chyba za bardzo kolega sie tam przejmuje tym ze ktos silnik sobie wymieni i nie bedzie mial homologacji :):)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
garfield1988gse 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2013
Posty: 68
Skąd: Woj. łódzkie
Wysłany: 2013-08-13, 14:16   

Wkładasz silnik 2.0 dajesz na plastikową pokrywę znaczek 1.6 i nikt się nie przyczepi :-D a tak na serio to silnik można normalnie zmienić na każdy inny, trzeba tylko się dowiedzieć jak to wygląda z wpisem do dowodu rejestracyjnego, ale na pewno jest to legalne.
Ostatnio zmieniony przez garfield1988gse 2013-08-13, 14:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-08-13, 17:17   

Cytat:
I co z tego że nie ma numeru silnika w dowodzie ? Zmiana typu i pojemności silnika to zmiana homologacji pojazdu. Tak samo jak nie możesz założyć na tył hamulców tarczowych z Clio czy Megane nawet jeśli by pasowały bez żadnych istotnych przeróbek.


A to akurat chyba nie jest prawdą. Co do wymiany silnika na stacji diagnostycznej badanie celem uaktualnienia informacji z dowodu rejestracyjnego kosztuje (z tego co pamiętam) 60zł, wymiana dowodu w wydziale komunikacji jest już darmowa. Ludzie zmieniają liczbę miejsc (nawet jest przykład z tego forum), tak samo hamulce - pod jednym warunkiem, zamontowane elementy muszą być fabrycznie nowe... a z tym jest już problem (dot. hamulców).

Problemy są wtedy gdy elementy konstrukcji muszą zostać przespawane pod nowy silnik (np. przy zmianie silnika poprzecznego na podłużny, przy wsadzaniu zupełnie innego silnika...). To jest wiedza jaką uzyskałem zarówno w wydziale komunikacji jak i na stacji kontroli pojazdów przy okazji mojego pomysłu w Sandero (który nie wypalił z kilku względów)
Ostatnio zmieniony przez czaju 2013-08-13, 17:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 805
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2013-08-13, 21:49   

BoloSr napisał/a:

wystarczy dCI i masz to co chesz :):)


Wiesz, jakoś tak nie mam zaufania do dieselów, szczególnie tych nowych, zostanę przy benzynie :mrgreen:
_________________
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-08-14, 05:41   

piotr. z napisał/a:
BoloSr napisał/a:

wystarczy dCI i masz to co chesz :):)


Wiesz, jakoś tak nie mam zaufania do dieselów, szczególnie tych nowych, zostanę przy benzynie :mrgreen:


toc ten dCi 90 KM to stary jak swiat juz jest :) nie mowie zebys bral 110 w ktorej masz kolo dwumasowe do tego turbine ze zmienna geometria i inne cuda tylko tego prostego dieselka :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne