Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
1.2 czy tce 90
Autor Wiadomość
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-05-20, 05:25   

Przełożenie się różni? Myslałem że wynika to z lekkiego wzrostu masy własnej pojazdu z LPG.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3704
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-05-20, 07:36   

Dzida napisał/a:
krimar napisał/a:
1,2 możesz oficjalnie zagazować u dilera

Dziękuję za informacje, ale LPG mnie kompletnie nie interesuje. Do porównania wziąłem Tce z LPG gdyż jak już wspomniałem wcześniej w wersji SL Open nie ma innego silnika (czytaj nie można wziąć samego Tce). Nie lubię gazu i nie sądzę żeby instalacja LPG zagościła w którymkolwiek z kolejnych moich samochodów w przyszłości.

Poza tym 1.2 jest na tyle dychawicznym silnikiem, iż dławienie go dodatkowo gazem, jest MOIM ZDANIEM kompletnym nieporozumieniem.

Nasłuchałeś albo naczytałeś same głupoty i potem bzdury piszesz, że szkoda słów.... :->
Sam mam Lodgy z "dychawicznym" silnikiem i ciągnie jak trzeba.... Nawet daje radę na autostradzie, wszak nie jest demonem prędkości i nie jest mega dynamiczny...
Po prostu trzeba mieć DOBRZE ZAŁOŻONĄ I ZESTROJONĄ INSTALACJĘ LPG PRZEZ KUMATEGO GAZOWNIKA POD DANY SILNIK a nie u jakiegoś partacza Heńka za stodołą z niby zaświadczeniem ukończenia kursu na montera instalacji gazowej (partacze stawiają na ilość a nie na jakość). ;-)
Znam jednego gościa, co zakłada instalację LPG i robi to z pasją, stawia na jakość a nie na ilość, przez to nie jest bardzo tani, a czas roboty 2 dni a nie 6-7 godz u partacza.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Dzida 


Marka: Renault
Model: Megane Grandtour
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2021
Wersja: Unlimited
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 161
Skąd: Paryż Pólnocy :)
Wysłany: 2016-05-20, 16:25   

route2000 napisał/a:
Nasłuchałeś albo naczytałeś same głupoty i potem bzdury piszesz, że szkoda słów....
A bez wycieczek personalnych można czy to forum jeszcze nie osiągnęło takiego poziomu, w związku w tym że jest relatywnie młode?
route2000 napisał/a:
Sam mam Lodgy z "dychawicznym" silnikiem i ciągnie jak trzeba.... Nawet daje radę na autostradzie, wszak nie jest demonem prędkości i nie jest mega dynamiczny...
Po prostu trzeba mieć DOBRZE ZAŁOŻONĄ I ZESTROJONĄ INSTALACJĘ LPG PRZEZ KUMATEGO GAZOWNIKA POD DANY SILNIK a nie u jakiegoś partacza Heńka za stodołą z niby zaświadczeniem ukończenia kursu na montera instalacji gazowej (partacze stawiają na ilość a nie na jakość).

No i co z tego? Dowartościowałeś się że masz zajebistą instalację? bo niczemu innemu ten post nie służy.
Mi po prostu gaz nie jest potrzebny, stać mnie na paliwo, a że nie jeżdżę dużo, to po co mi kolejna instalacja w samochodzie. Tak trudno to zrozumieć????
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-05-20, 17:38   

route2000 napisał/a:

Sam mam Lodgy z "dychawicznym" silnikiem i ciągnie jak trzeba....


Nie - po prostu masz małe wymagania i/lub brak odpowiednich obiektów porównawczych.
 
Kubuch 


Marka: Volkswagen / Skoda
Model: Golf 7FL / Octavia 3FL
Silnik: 1,4 TSi / 1,0 TSi
Rocznik: 2017 / 2017
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 340
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2016-05-20, 19:53   

Lasart napisał/a:
Jechałem wprawdzie delikatnie i nie wiem może, przy dynamicznej jeździe by się rozkręciła.


Przy dynamicznej jeździe to dopiero jest lipa. Jadąc spokojnie da się w miarę komfortowo zmieniać biegi, bez szarpania itp. Jednak jak chcesz depnąć to zaczyna się masakra :( Szarpanie, zamulanie przy zmianie biegów. Taki urok zautomatyzowanego manuala.
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-05-20, 20:05   



Ja bym chętnie w trasie widział obroty na poziomie TCe w moim 1.2
Sam się zastanawiam czy nie lepiej było brać 0.9 jak kolejny raz (w mieście) po redukcji z 5 na 3 muszę poprawiać na 2.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-20, 20:11   

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3121
_________________
Moje auto
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 327
Skąd: z ?
Wysłany: 2016-05-20, 21:50   

route2000 napisał/a:
Sam mam Lodgy z "dychawicznym" silnikiem


Tylko, że ten wątek nie dotyczy silników w Lodgy, dla przypomnienia jego pierwszy post z przed paru lat

Vo napisał/a:
Cześć,

Możecie coś napisać na temat tych dwóch silników na przykładzie sandero/logana? Warto dopłacać do tce 90 aż tyle? Założmy jazdę na około 10 k / rok. 95% to miasto
 
Lasart 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16V 75
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Maj 2016
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-05-22, 19:53   

Kauris napisał/a:
Obrazek



Ale widać że test niewspółmierny. W nocy są inne warunki temperaturowo-wilgotnościowe powietrza :lol: :lol: :lol:
Ostatnio zmieniony przez Lasart 2016-05-22, 19:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-05-22, 20:30   

;-) Czyżby przełożenia w skrzyni zmieniały się wraz z temperaturą i wilgotnością? ;-)
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-05-22, 20:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marcinho 



Marka: Fiat
Model: Tipo
Silnik: 1.6 automat
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 153
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2016-05-22, 20:53   

Mała różnica :-x
 
Lasart 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16V 75
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Maj 2016
Posty: 17
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-05-23, 19:42   

Wszystko jest względne jak mawiał Albercik Einstein 8-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-24, 09:15   

arnold napisał/a:
Przełożenie się różni?

Tak.

Dzida napisał/a:
Mi po prostu gaz nie jest potrzebny

Spoko, ja też nie mam, ale po prostu nie trzeba do tego przywoływać przeterminowanych argumentów o "dławieniu".
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1197
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2016-05-24, 09:39   

Nie mam zdania na temat 0,9, bo jeździłem nim tylko raz na jeździe próbnej.
Mam natomiast o 1,2 i wiem po ostatnich moich przygodach, że jest tak prosty i tani w naprawie (piszę o osprzęcie silnika), że nie brałbym żadnego innego nawet gdyby były w tej samej cenie.
Jeździmy nim z żoną zarówno po mieście (80% przebiegu) jak i w trasach, i:

1/ dynamika jak dla mnie wystarczająca (myślę, że wyśmigałby mojego Dustera 1,6)
2/ spalanie także
3/ potrafi zgasnąć, gdy się da za mało gazu na 1 przy ruszaniu ;)

to tyle na temat moich doświadczeń z 1,2
_________________
http://www.daciaklub.pl/f...=7001&start=100

http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=18768
 
olek1972 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 0.9 Tce + LPG
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2015
Posty: 34
Skąd: Gostynin
  Wysłany: 2016-05-24, 15:06   

A w kwestii 0,9Tce powiem, bo tez miałem dylemat z wyborem ( 1,2 czy 0,9 z fabrycznym LPG), że wyboru 0,9 Tce nie żałuje (jak na razie) . Dynamika jest więcej niż dobra a zużycie paliwa może być zachwycające. Jestem właśnie po dłuższej około 250 kilometrowej trasie autostradą. Na odcinku 300 kilometrów i tankowaniu zbiornika z gazem "pod korek" (250km autostrada z ustawionym tempomatem (żeby było śmieszniej na 114 km/h, ale były odcinki, gdzie było lekko szybciej (w pewnej chwili zobaczyłem 170 km/h) i czasami lekko wolniej), 30 kilometrów dojazd do autostrady drogą krajową i około 20 kilometrów "po mieście" ) średnia zużycie gazu wyniosło 6,5 litra! Kupiłem gaz po 1,52 czyli 100 kilometrów za 9,88 złotych :mrgreen:
Cały czas była włączona klimatyzacja i pomagał mi wiatr wiejący głównie z tyłu.
Taniej może być już tylko rowerem lub Ryanair w promocji !
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-26, 22:00   

Robiąc ostatnio przegląd, miałem okazję na parę godzin podmienić mojego 1.2 16v na 90Tce (ale w capturze). Różnica w dynamice jest spora. Dla mnie Tce był całkowicie wystarczający na miejski ruch (tylko po mieście jeździłem), natomiast 1.2 dla porównania nadaje się jedynie do leniwego kulania. Dźwięk Tce jest niepoważny :) Takie trochę pierdy w karton...

Jeśli ktoś nie planuje jedynie się toczyć, to Tce wart jest dopłaty.
Jego dźwięk boli mnie na podobnym poziomie co brak życia w 1.2 16v.

A sam captur niczym mnie nie ujął.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-27, 07:42   

Kauris napisał/a:
Robiąc ostatnio przegląd, miałem okazję na parę godzin podmienić mojego 1.2 16v na 90Tce (ale w capturze). Różnica w dynamice jest spora. Dla mnie Tce był całkowicie wystarczający na miejski ruch (tylko po mieście jeździłem), natomiast 1.2 dla porównania nadaje się jedynie do leniwego kulania.


To dotyczy każdego porównania badziewnego silnika wolnossącego z turbodoładowanym.
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-08-27, 09:08   

Mam u siebie TCe 90 i 1.2 75 KM.
No coż, 1.2 nie jedzie i tyle.
_________________
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2016-08-27, 21:45   

Naprawdę? pozdr
 
mbar 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Żyrardów
Wysłany: 2016-08-28, 11:49   

Po mieście jeszcze ujdzie, ale w porównaniu z TCe 90 no to sorry :)
_________________
 
Maximus 


Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 97
Skąd: Polska
Wysłany: 2016-08-28, 17:30   

Ja ma prośbę do tych co kupują Dacie czy inne samochody z silnikami z lepszym przyspieszeniem żeby zaczęli poprostu wykorzystywać to szybciej jeżdżąc - chociaż tak z prędkościami maksymalnymi określonymi przepisami drogowymi . Mam na myśli wszystkie rodzaje dróg oprócz autostrad - tam rzeczywiście zsuwają powyżej 140km/h. Bo z doświadczenie pewnie dla niektórych niewielkiego swoją " badziewiastą wolnossąca benzyną" wyprzedzam w sumie wszystko (5% jeździ jak trzeba to trzymam się za nimi) co się porusza na drogach tak jakby wszyscy w 95% jeździli na wycieczki krajoznawcze. Dlatego jeszcze raz proszę jak już kupujecie samochody o kilka, kilkadziesiąt tysięcy droższe to zacznijcie ich używać bo innym wypadku po co wam takie samochody?
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-08-28, 17:35   

Maximus napisał/a:

proszę jak już kupujecie samochody o kilka, kilkadziesiąt tysięcy droższe to zacznijcie ich używać bo innym wypadku po co wam takie samochody?


Mylisz przyspieszenie z jeżdżeniem z Vmax.
Jest kupa momentów w którym przyspieszenie się przydaje, zwłaszcza na polskich, z reguły wąskich drogach i wcale nie oznacza to konieczności trzymania buta w podłodze akurat na prostej drodze.
Choćby bezpieczeństwo przy wyprzedzaniu - po cholerę robić manewr przez pół minuty, kiedy można przez 10 sekund?
Dystans potrzebny na taki manewr jest wielokrotnie krótszy, a co za tym idzie można go robić, gdy ktoś w wolnossącym mule nie jest w stanie nawet się zastanowić czy dałby radę.
A potem już można nadal spokojnie jechać swoje 120.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-08-28, 17:36   

Dobre :D Tak samo z ruszaniem z pod świateł, po to się ma przyspieszenie żeby szybko osiągać prędkość docelową.
Ostatnio zmieniony przez arnold 2016-08-28, 17:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
Maximus 


Marka: Dacia, Skoda
Model: Duster Ph II 4x4, Superb II
Silnik: 1,6, LPG, 2,0 TDI
Rocznik: 2015, 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 97
Skąd: Polska
Wysłany: 2016-08-28, 18:19   

Nic nie pomyliłem.
Wskazuje tylko na pomyłkę tych co niezależnie od silnika i jego przyspieszenia i tak nie będą wyprzedzać - przepłaciliście za swój silnik.

Nie jeżdżę z gazem w podłodze, nie muszę, umiem wyprzedzać :!:


Wystarczy przejechać się drogą expressową tam też większość wypasionych samochodów ma kłopoty żeby zjechać na lewy pas i wolą wlec się 80 -100 km/h za tirem. Pewnie przyspieszenia brakuje :mrgreen: bo na lewym żeby się rozpędzić do 120 km/h te 10 sekund zbyt dużo 8-)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7422
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-08-28, 19:26   

Maximus napisał/a:
ma kłopoty żeby zjechać na lewy pas


Znam takich co mają problem zjechać na prawy po wyprzedzeniu. Normalnie jakby go tam coś gryzło. :mrgreen:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne