Mam pewien temat, przy wrzucaniu biegów czuje pewne opory/luzy. Podejrzewam że wyrobiły się tulejki na wybieraku , bądź się źle linki wyregulowane.
Nie mogłem znaleźć tego tematu w ang. serwisówce Dustera. W poprzednim ładnie wymieniłem tuleje i wyregulowałem drążek że wrzucanie szło jak "w masło" mimom że auto miało 12 lat.
Czy ktoś zmierzył się z tematem regulacji wybieraka skrzyni/ lub wymiany tulejek zarówno na wybieraku albo może i drążku zmiany biegów ?
MOJA SKRZYNIA TO JR5 * 189
W Dialogysie coś u mnie nie widzę elementów wybieraka i tulejek :(
Ostatnio zmieniony przez corrado 2013-10-08, 08:44, w całości zmieniany 2 razy
Chodziło mi generalnie o te końcówki linek które łączą się z wybierakiem na skrzyni .
Na rysunku to te główki ( chyba białe jak kojarzę ) dwóch linek z punktu 1. Nie wiem , czy faktycznie nie są wymienne ?
W golfie 4 miałem takie same i po wymianie i regulacji , tam się blokowało drążek i wybierak na skrzyni i popuszczało sprężcynki i napinało z tych główek linek . Było jak niebo/ziemia.
Może gdzieś jest przynajmniej opis jak się reguluje te cięgna ? Bo takie coś robić trzeba chociażby po zrzucaniu skrzyni ( przy wymianie sprzęgła )...
Wykopię temat...
Mam MCV 1,6 rocznik 2009. I przy zmianie biegów zgrzyta itp. Po wstępnych oględzinach przez zaprzyjaźnionego mechanika wyszło, że problemem są luzy na tulejkach od linek zmiany biegów.
Od lewarka zmiany biegów idą dwie linki, które kończą się (już w komorze silnika) plastikową częścią (białą/kremową) w której zatopiona jest guma... która wciśnięta jest na metalowe jabłko wychodzące ze skrzyni biegów.
Linki takie mam dwie... i z tego co napisaliście powyżej, wynika, że muszę kupić je razem z lewarkiem.
Pytanie, czy może rynek zamienników poszedł o krok do przodu w stosunku do producenta... i da się dostać same linki?
Albo same te końcówki?
Może samą gumę?
A może ktoś to już jakoś umie regenerować, albo czymś zastąpić?
Obawiam się że zgrzyta z innego powodu. Luz nie jest raczej powodem zgrzytania.
Po co regenerować jak można wyminić w całości i masz pewność wszystkiego. Tak jest taniej.
Sprzęgło było wymienione nie tak dawno (po 100k). A mechanik na słuch przy testowaniu stwierdził, że to właśnie nie skrzynia czy synchronizatory ale właśnie przełożenie lewarka.
Jak otworzyli i grzebali, to też stwierdzili, że luzy są za duże i powinny być mniejsze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum