Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Regulacja wybieraka skrzyni biegów
Autor Wiadomość
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-09-29, 18:25   Regulacja wybieraka skrzyni biegów

Hej,

Mam pewien temat, przy wrzucaniu biegów czuje pewne opory/luzy. Podejrzewam że wyrobiły się tulejki na wybieraku , bądź się źle linki wyregulowane.
Nie mogłem znaleźć tego tematu w ang. serwisówce Dustera. W poprzednim ładnie wymieniłem tuleje i wyregulowałem drążek że wrzucanie szło jak "w masło" mimom że auto miało 12 lat.
Czy ktoś zmierzył się z tematem regulacji wybieraka skrzyni/ lub wymiany tulejek zarówno na wybieraku albo może i drążku zmiany biegów ?

MOJA SKRZYNIA TO JR5 * 189

W Dialogysie coś u mnie nie widzę elementów wybieraka i tulejek :(
Ostatnio zmieniony przez corrado 2013-10-08, 08:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-23, 08:45   

Czy można poprosić Laisara ( albo kogoś innego uprzejmego ) o zdjęcia i części plastikowe wybieraka skrzyni biegów ?

Moja wersja skrzyni b. to: JR5 * 189
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18032
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-24, 17:29   

corrado napisał/a:
części plastikowe wybieraka skrzyni biegów?

O to chodzi?

(Nieważne, że MCV-kowe, w dusterze jest tak samo).



(No bo chyba nie chodzi o wybieraki wewnątrz skrzyni biegów? Nie są zdaje się plastikowe...).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-10-24, 17:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-24, 17:47   

Aha, a co to jest nr 3 ?
Do czego to służy ?

Chodziło mi generalnie o te końcówki linek które łączą się z wybierakiem na skrzyni .
Na rysunku to te główki ( chyba białe jak kojarzę ) dwóch linek z punktu 1. Nie wiem , czy faktycznie nie są wymienne ?
W golfie 4 miałem takie same i po wymianie i regulacji , tam się blokowało drążek i wybierak na skrzyni i popuszczało sprężcynki i napinało z tych główek linek . Było jak niebo/ziemia.

Może gdzieś jest przynajmniej opis jak się reguluje te cięgna ? Bo takie coś robić trzeba chociażby po zrzucaniu skrzyni ( przy wymianie sprzęgła )...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18032
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-25, 02:13   

corrado napisał/a:
co to jest nr 3?

"Drążek sterujący" - w jednych skrzyniach jest on, a w innych linki sterujące.

corrado napisał/a:
końcówki linek które łączą się z wybierakiem na skrzyni

Nie ma takiej części zamiennej.

corrado napisał/a:
jak się reguluje te cięgna?

Serwisówka nie opisuje takiej czynności.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3678
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2013-10-25, 08:02   

:(
Dziwna sprawa, tym bardziej że końcówki to tulejki plastikowo/gumowe , przynajmniej u mnie na skrzyni :P
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18032
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-25, 08:34   

@corrado: W renówkach z tą skrzynią w razie potrzeby wymienia się całą linkę - może dlatego nie ma potrzeby regulacji? Ale to faktycznie dziwne...
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3678
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-25, 08:56   

A jest nr referencyjny tych linek ?
Może koszt jest do przełknięcia i warto byłoby je wymienić .
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18032
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-25, 09:20   

corrado napisał/a:
jest nr referencyjny tych linek ?

Np w megane II 1.6 16v hatchback/sedan: 7701474701 - 338 zł brutto / szt.

W clio III 1.6 16v 3d: 349352288R - 569 zł brutto za komplet 2 szt.

A w innych jeszcze inaczej...


W daciach wyłącznie w całości razem z lewarkiem zmiany biegów i jego podstawą: 6001548695 - 582 zł.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 418 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18032
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-10-25, 23:19   

Cytat:
może dlatego nie ma potrzeby regulacji?

No najwyraźniej:
MR364MEGANE3-37A-83 napisał/a:
Uwaga: Nie istnieje układ regulacji cięgien.
 
76magg 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 50
Skąd: Banino
Wysłany: 2016-04-10, 22:52   

Wykopię temat...
Mam MCV 1,6 rocznik 2009. I przy zmianie biegów zgrzyta itp. Po wstępnych oględzinach przez zaprzyjaźnionego mechanika wyszło, że problemem są luzy na tulejkach od linek zmiany biegów.
Od lewarka zmiany biegów idą dwie linki, które kończą się (już w komorze silnika) plastikową częścią (białą/kremową) w której zatopiona jest guma... która wciśnięta jest na metalowe jabłko wychodzące ze skrzyni biegów.
Linki takie mam dwie... i z tego co napisaliście powyżej, wynika, że muszę kupić je razem z lewarkiem.
Pytanie, czy może rynek zamienników poszedł o krok do przodu w stosunku do producenta... i da się dostać same linki?
Albo same te końcówki?
Może samą gumę?

A może ktoś to już jakoś umie regenerować, albo czymś zastąpić?
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-04-11, 07:16   

Obawiam się że zgrzyta z innego powodu. Luz nie jest raczej powodem zgrzytania.
Po co regenerować jak można wyminić w całości i masz pewność wszystkiego. Tak jest taniej.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3705
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-04-11, 07:18   

Raczej sprzęgło jest do wymiany (nie wysprzęgla się do końca) albo wyrobiły się synchronizatory w skrzyni biegów....
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
76magg 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 21 Sie 2009
Posty: 50
Skąd: Banino
Wysłany: 2016-04-18, 13:30   

Sprzęgło było wymienione nie tak dawno (po 100k). A mechanik na słuch przy testowaniu stwierdził, że to właśnie nie skrzynia czy synchronizatory ale właśnie przełożenie lewarka.
Jak otworzyli i grzebali, to też stwierdzili, że luzy są za duże i powinny być mniejsze.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne