Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
DUSTER a pełne odliczenie VAT w 2014
Autor Wiadomość
gbyrka 



Marka: Dacia
Model: Duster FL 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG (niefabryczne LR)
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-11-12, 13:00   DUSTER a pełne odliczenie VAT w 2014

Wstępnie wiadomo jak będą wyglądały przepisy VATowe w przyszłym roku:
http://ksiegowosc.infor.p...owego-2014.html

W szczególności wchodzi w życie wyłączenie z częściowego ograniczenia w odliczeniu VAT dla
Cytat:
6) pojazdów samochodowych innych niż wymienione w pkt 1-5, w których liczba miejsc (siedzeń) łącznie z miejscem dla kierowcy wynosi:

a) 1 - jeżeli dopuszczalna ładowność jest równa lub większa niż 425 kg,

b) 2 - jeżeli dopuszczalna ładowność jest równa lub większa niż 493 kg,

c) 3 lub więcej - jeżeli dopuszczalna ładowność jest równa lub większa niż 500 kg;

Z tego co rozumiem to Dacia Duster spełnia warunki 6c (3 lub więcej - jeżeli dopuszczalna ładowność jest równa lub większa niż 500 kg) bo ma ładowność 550kg (545kg w wersji z LPG)

Czy dobrze rozumiem, jeśli tylko importer zadba o odpowiednie papiery homologacyjne to od przyszłego roku będzie można odliczyć pełen VAT od zakupu i eksploatacji?

To jest aż zbyt piękne by mogło być prawdziwe.

No oczywiście, kilka miesięcy później ma wejść w życie derogatywa i już tylko 50% VAT z czegokolwiek będzie można odliczyć.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-11-12, 17:06   

Pytałem o kratki w sobotę dealera, nie ma takiej opcji, żeby zdążyli kratkowoza zahomologować i w ogóle wprowadzić taką wersję do 1 stycznia.
Więc nie łudziłbym się, że to się uda wiele wcześniej niż Unia zdąży wydać zgodę na derogatywę.
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2013-11-12, 21:04   

jeśli ja dobrze rozumiem to chodzi o ładownośc towaru po zamontowaniu kratki na stałe czyli max 2 os i 500kg np.
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-11-12, 21:11   

Dla 2 osób wystarczyłaby ładowność 493.
Ponad 500 wystarczy dla 4 osób (tak było kiedyś) a może nawet i 5.
Czyli przy kratce za tylnymi siedzeniami.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-13, 08:52   

Miałem Dustera z kratką - 4-osobowy, więc da się.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-13, 14:14   

Ja nawet mam , kratka w aso chyba 180 zł
Krata jest mątowana do tych plastików osłaniających nadkole .
_________________
Moje auto
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-13, 15:00   

Karenzo napisał/a:
Krata jest mątowana do tych plastików osłaniających nadkole .
Nie to nie taka. Ta jest do bagaży, a ciężarowa jest metalowa i przykręcana do blachy. Do tego brak środkowego pasa i stały podłokietnik na tylnej kanapie.
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-11-13, 15:38   

Prezes napisał/a:
Do tego brak środkowego pasa

A otwory przeznaczone normalnie do mocowania srodkowego pasa sa jakos "przyjaznie" zaslepione, czy moze srubami ze zrywalnym łbem, czy moze wrecz zaspawane ;-) ?
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-13, 17:48   

Jest przykręcony szeroki podłokietnik i nie ma żadnych otworów. Nic nie widać, wszystko ładnie pięknie. Tylko przewieźć coś większego bez odkręcania kratki - masakra. Plus taki, że bagaże na pewno do kabiny nie wlecą :mrgreen:
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-11-14, 21:30   

Nie no, domyslam sie, ze "z gory" nic nie widac, ale myslalem, ze moze miales okazje glebiej zajrzec i zobaczyc, co zrobili z tymi otworami, sluzacymi w normalnym DD 5os. do mocowania srodkowego pasa.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-11-14, 22:23   

Pewnie nic nie zrobili, w innych autach bez problemów idzie wkręcić tam pasy i zdjąć podłokietnik.
Trenowałem na Punto.
Chyba nawet krata trzymała się m.in. na tych otworach OIDP.
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-11-15, 07:37   

Cav napisał/a:
Pewnie nic nie zrobili, w innych autach bez problemów idzie wkręcić tam pasy i zdjąć podłokietnik.
Trenowałem na Punto.

Pytałem nie bez powodu, bo rożnie z tym bywa. Znam konkretny przypadek, ze były wkręcone śruby ze zrywalnymi łbami - wiem na pewno, bo się trochę namęczyłem z ich odkręceniem. A jakiś czas po tym ktoś mi mówił/pisał, że to i tak niezłe, bo u niego te otwory były zaspawane. Niestety nie pamiętam już co to był za samochód (mineło już ładnych parę lat).
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2013-11-15, 08:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-15, 08:34   

Muszę się kumpla spytać co nim teraz jeździ, bo w to nie wnikałem.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne