Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zakup Dokkera Van 1.6MPI czy 1.5dci?
Autor Wiadomość
Czakos 
Zielony listek


Marka: Opel
Model: Combo
Silnik: 1.3cdti
Dołączył: 15 Gru 2013
Posty: 7
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2013-12-15, 13:03   Zakup Dokkera Van 1.6MPI czy 1.5dci?

Jest to mój pierwszy post na forum Daci dlatego witam wszystkich.

Przymierzam się do zakupu Dokkera Van. Dwa dni temu byłem w salonie, skonfigurowałem co potrzeba, dostałem rabat. Do piątku byłem pewny że będzie to wersja benzynowa, jednak po jeździe testowej zacząłem mieć mieszane uczucia. Auto wydawało mi się bardzo ospałe, porównując do mojego combo 1.3 cdti.

Być może wynika to z faktu, że jeździłem dokkerem w gazie, bo benzyny w zbiorniku prawie nie było, jednak skłoniło mnie to do rozważań czy nie dołożyć do diesla.

Doradźcie czy warto dopłacać prawie 9tys do 90cio konnego diesla? Gdybym robił przebiegi rzędu 50tys rocznie odpowiedź byłaby oczywista, jednak moje przebiegi to około 20tys rocznie i to głównie po mieście.
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-12-15, 13:18   

9 tys różnicy w cenie to dużo, moim zdaniem przy założonym rocznym przebiegiem z punktu ekonomicznego mało opłacalne.
Z drugiej strony diesel ma większy moment co jest pożądane przy autach wożących towary (zakładam VAN będzie to tego służył), ten silnik idealnie sprawuje się w mieście (mało pali, duża kultura jazdy oraz pracy silnika). Ponadto FAP jest całkowicie bezobsługowy (miastoodporny).
Mam ten silnik (co prawda w Dusterze) mam przejechane prawie 40 tys km - 70% w mieście na krótkich odcinkach 3-7 km i powiem jedno nie ma konkurenta w tym zakresie.
Ale ta różnica ZA DUŻA :-(
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
Czakos 
Zielony listek


Marka: Opel
Model: Combo
Silnik: 1.3cdti
Dołączył: 15 Gru 2013
Posty: 7
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2013-12-15, 13:35   

Pluto dzięki za odpowiedź. Auto nie będzie woziło ciężkich towarów max to 200kg, za to o dużej objętości, jednak zapas mocy na pewno by się przydał, bo co gdyby nagle trzeba było przewieźć coś cięższego. No i sam komfort jazdy zmiana pasa czy wyprzedzanie też ma duże znacznie, tylko ta różnica w cenie..

Może ktoś z czytelników forum ma Dokkera z silnikiem 1.6 i mógłby się wypowiedzieć na temat jego odczuć związanych z dynamiką? Ja po cichu liczę, że 1.6 na samej benzynie (nie na gazie jak testowałem) jechałby lepiej.
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2013-12-15, 13:43   

Jeżeli będziesz jeździł po mieście nawet tylko do 20 kkm rocznie - to 1,6 MPI zeżre Cię finansowo (myślę, że 9 - 10 l/100km w mieście będzie normą) Przy dCi to samo będziesz miał w ilości do 6l/100km - wybór należy do Ciebie (różnica to 4 litry na 100 km: 4l x 5,3zł ~ 21zł; 1000km = 210 zł; 20 000 (rok) = 4 200 zł ---- przy różnicy 3 litrów: na 100 km: 3l x 5,3zł ~ 16 zł; 1000km = 160 zł; 20 000 (rok) = 3 200 zł). Podsumowując za 3 lata, tak czy siak, dCi na pewno Ci się zwróci.

Ale jak napisałem - to Twój wybór.
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2013-12-15, 13:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
Czakos 
Zielony listek


Marka: Opel
Model: Combo
Silnik: 1.3cdti
Dołączył: 15 Gru 2013
Posty: 7
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2013-12-15, 13:59   

krakry1 Twoje wyliczenia nie pozostawiają złudzeń co do oszczędności. Ta w benzyniaku byłaby tylko pozorna przy zakupie.

O 1.6 zdążyłem doczytać, że to jednostka niezniszczalna. Możecie podzielić się opiniami o 1.5 90KM? W dieslu obawiam się właśnie FAPa. W Combo, którego posiadam jest on zmorą. Orientujecie się jak jest z żywotnością tych silników? Z Dokkerem chciałbym zaprzyjaźnić się na dłużej niż 3 lata trwania gwarancji.
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-12-15, 14:56   

Żywotność FAPa producent określił na 160 tys czyli 8 lat (wg twoich założeń). Nikt nie zgłaszał jeszcze jakichkolwiek uwag co do samego filtra, a przypomnę że co 700-1600 km następuje jego oczyszczanie. W tych silnikach wypalanie następuje nawet na wolnych obrotach (nie trzeba robić szybkich przebiegów jak to ma miejsce w niemieckiej konkurencji np. VW, Skoda, Opel gdzie ludzie mają nieustające z tym problemy).
Poniżej proces wypalania który jest stosowany w silnikach Renault dCi.

image.jpg
Plik ściągnięto 600 raz(y) 51,99 KB

_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
Czakos 
Zielony listek


Marka: Opel
Model: Combo
Silnik: 1.3cdti
Dołączył: 15 Gru 2013
Posty: 7
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2013-12-15, 17:48   

A napiszecie jeszcze coś na temat silnika? Jak to jest z jego awaryjnością? Czy dynamika będzie wyższa w porównaniu do 1.6?
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-15, 18:15   

Na pewno bedzie jepiej niz 1.6 MPI.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-12-15, 18:47   

Chyba, że eLPeGie...

Przy obecnych cenach paliw zakup benzyniaka jest ekscentrycznym pomysłem. Ale 1.6 mpi dobrze współpracuje z LPG, co jest miłe przy kasie na stacji paliw.

LPG w 1.6 mpi nie powoduje zauważalnego spadku osiągów. Poza tym silnik uzyskuje większy wigor po dotarciu. Dwa 1.6 z jakimi miałem do czynienia od nowości, potrzebowały kilka tysięcy kilometrów, żeby się ułożyć.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2013-12-15, 18:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2013-12-15, 18:49   

Czakos napisał/a:
A napiszecie jeszcze coś na temat silnika? Jak to jest z jego awaryjnością? Czy dynamika będzie wyższa w porównaniu do 1.6?
Ja mam ten silnik co Ty planujesz (tylko bez FAP). Dynamika super, spalanie też ok. 5,5 l /100 km w cyklu 50/50, poza miastem jeszcze lepiej.
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-12-15, 19:37   

Jeżdżę służbowo 1.5 dci 90 KM - nie narzekam - samochód się dość fajnie prowadzi. Ciągnąć ciągnie nieźle. Spalanie w normie. W mieście bardzo dobrze. Na razie nic się nie popsuło w czasie przejechania 22000 km.
Porównania dynamiki nie mam. Jedyne porównanie co do benzyny to daewoo esperp 1.8 + gaz - różnica na plus dla dci w tym wypadku.

W mieście na 4 biegu przy 2000 obr/min (tak cirka) auto jest bardzo dynamiczne, piąty bieg wrzucam powyżej 70 km/h :-) .
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2013-12-15, 20:03   

Zapomniałem napisać - u mnie ponad 66 000 km i bez problemu. Dalekie trasy też cudo - 3 razy Chorwacja - spalanie niskie: ostatnia trasa do Dalmacji - wyszło mi 5,6 l/100 km przy średniej prędkości 89,9 km/h :mrgreen: z prawie 3 tys. km.
 
Czakos 
Zielony listek


Marka: Opel
Model: Combo
Silnik: 1.3cdti
Dołączył: 15 Gru 2013
Posty: 7
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2013-12-15, 20:18   

krakry1 aż boję się zapytać z jakimi prędkościami maksymalnymi śmigałeś skoro Ci taka średnia wyszła.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi w temacie. Wyciągając wnioski wychodzi na to że zwycięzcą porównania jest bezdyskusyjnie silnik dci. Postaram się umówić na wtorek na testy. Oczywiście podzielę się wrażeniami.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-17, 20:35   

jeżeli benzyna to tylko w lpg co będzie odbijało się na stacji
jak ci dalej będzie brakowało mocy w tym 1.5 dci można zrobić chipa na 115 koników co znacznie poprawi komfort podróżowania
http://www.kreatormocy.pl...rost-mocy-dacia
Gdybym miał klekota bym się nie zastanawiał .
_________________
Moje auto
 
Czakos 
Zielony listek


Marka: Opel
Model: Combo
Silnik: 1.3cdti
Dołączył: 15 Gru 2013
Posty: 7
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2013-12-18, 07:46   

Dzięki za odpowiedź, raczej nie będę aż tak żyłował silnika.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-18, 11:06   

Na forum jest kilka osób które takie chipy pozakładały i nie narzekają wręcz odwrotnie .
_________________
Moje auto
 
Czakos 
Zielony listek


Marka: Opel
Model: Combo
Silnik: 1.3cdti
Dołączył: 15 Gru 2013
Posty: 7
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2013-12-18, 12:24   

Karenzo, a orientujesz się jak się ma taki chip do gwarancji?
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-18, 21:51   

zakłada sie boxa który jest wpięty pod silnikiem na kablu do komputera i można go w 2 minuty wyjąć .
Jak się jedzie do ASO to się go po prostu wyjmuje i śladu po nim nie ma . Jak gwarancja się kończy to wgrywa się na stałe zmodyfikowane oprogramowanie
Tu ktoś nawet ktoś sprzedawał ale do innego silnika
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9594
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2013-12-18, 21:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
wiciu_r 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Mpi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 201
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 2013-12-22, 18:19   

Wydaje mi się, że wszystko zależy od tego jak długo chcesz użytkować auto.
Jest to o tyle istotne, że Dokkera Diesla masz szansę rozsądnie sprzedać, a benzynówkę raczej nie. Wynika to z mentalności Polaków nadal kupujących zajeżdżone Passaty B6 w tdi zamiast nowych aut budżetowych (pomału to się co prawda zmienia).
Osobiście bym kupił prostą benzynę i wstawił gaz z możliwie dużym zbiornikiem (73L powinny chyba wejść).
Ja kupiłem Lodgy 1,6 Mpi bo mam zamiar auto zajeździć do końca, nie zależy mi na sprzedaży.
_________________
Im lepsza terenówka, tym dalej trzeba iść po traktor...
 
nec2 
Zielony listek


Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1.6
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 7
Skąd: P-ń
Wysłany: 2015-02-01, 17:40   

Jestem ciekaw czy kolega kupił w końcu Dokkera? Sam zastanawiam się nad wersją 1.6 lpg i dlatego chciałbym się dowiedzieć ile pali oraz jak się spisuje. Wydawało mi się ze to będzie dobry wybór lecz z tego co wyczytałem dużo osób ma problemy z lpg. Zależy mi na niezawodnym aucie ze względu na przebieg 60 tys. rocznie i oszczędnościach.
Ostatnio zmieniony przez nec2 2015-02-01, 17:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3614
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-01, 18:15   

Dlatego wydaje się lepszym rozwiązaniem samodzielne zagazowanie.
Swoją drogą czy ktoś już instalował wtrysk gazu w fazie ciekłej do tego silnika ?
Instalacja jest nieco droższa ale spalanie powinno być niższe zwłaszcza benzyny na rozruch.
Dynamika za to nie odbiega od jazdy na benzynie.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2015-02-01, 18:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
nec2 
Zielony listek


Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1.6
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 7
Skąd: P-ń
Wysłany: 2015-02-01, 18:35   

Nie chciałbym stracić gwarancji.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-02-01, 19:18   

O ile nie będziesz robił tego własnymi rączkami - a zlecisz po zakupie montaż intalacji w ASO zgodnie z tym co nakazuje RP - a zmieniająć wyłącznie wielkość butli to gdzie widzisz problem -gwarancji?
 
nec2 
Zielony listek


Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1.6
Dołączył: 31 Sty 2015
Posty: 7
Skąd: P-ń
Wysłany: 2015-02-01, 19:43   

Nie chodzi o rozmiar butli tylko o problemy z serwisem instalacji LR w aso.(zablokowany sterownik)
 
słoń 



Marka: Dacia/Renault
Model: Dacia Sandero/Trafic
Silnik: 1,0tce+LPG/1,6 DCI Energy
Rocznik: 2020/2017
Wersja: Celebration
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 287
Skąd: DOL SZ GCZ
Wysłany: 2015-02-01, 20:25   

nec2, Dokker Van z instalką BRC "zakładaną" przez serwis pali 8,5 litra LPG -jazda głownie trasa,zgodnie z przepisami,na autostradzie ok 120km/h spalanie sięga 10
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne