DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Powitania - Witam Serdecznie

brian7414 - 2014-02-13, 04:55
Temat postu: Witam Serdecznie
Cześć , oczekuję na swojego wymarzonego Dustera 1.6 16 V 105 KM 4X4 LPG zawieszonego między Laureat/Prestige 2014 rok . Jest mi niezmiernie miło znaleźć się wśród tak szacownego grona :-) .Pozdrawiam i liczę na wiele dobrych rad odnośnie Dustera gdyż jest to mój pierwszy kontakt z Dacią i jestem zielony w temacie.
chriskb - 2014-02-13, 05:01

Witaj :-)

Czytanie Forum skróci czas oczekiwania

brian7414 - 2014-02-13, 05:17

I tak ma być w miarę szybko coś około 04.04 ale to się jeszcze zobaczy :-)
Marek1603 - 2014-02-13, 06:27

Witam w klubie.

Polecam na początek zapoznać się z obowiązującymi zasadami na forum.
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1556

pluto - 2014-02-13, 07:21

Witaj ;-)
piotr. z - 2014-02-13, 08:26

Witamy w klubie ;-)
Dar1962 - 2014-02-13, 08:36

;-)
TD Pedro - 2014-02-13, 13:57

witaj w Klubie... :-)
krakry1 - 2014-02-13, 19:28

Witaj. :mrgreen:
48piotr - 2014-02-14, 10:43

Witaj :-)
brian7414 - 2014-04-08, 10:22

Witam,Dusterek już fizycznie jest mój zarejestrowany czeka w salonie na montaż instalacji gazowej. Nastąpi to najprawdopodobniej dziś :-) i faktycznie kwestia około 1-2 dni do odbioru.....ale i tu zaczyna się mały problem :-( .Brakuje trzech zamówionych pakietów:
pakiet Adventure
pakiet Country
pakiet Comfort
Podobno są w transporcie z Francji i trzeba oczekiwać(a wiadomo z innego źródła , że zostały zatrzymane przez Francuzów)jeśli to będzie trwało w nieskończoność czy istnieje możliwość odbioru samochodu bez tych pakietów a później ich dodanie w momencie gdy dotrą do salonu? . Proszę o informacje jeśli ktoś miał podobne sytuacje . I czy często się zdarzają takie sytuacje w salonach z góry dziękuję za pomoc.

Szkoda,że nie znalazły się osoby chętne do udzielenia informacji(pewnie mieliście podobne przypadki)no cóż ale jako niepełnoprawny członek klubu jestem chwilowo niewiarygodny.
A wracając do tematu salon zachował się poprawnie na czas zamontowania LPG i brakujących pakietów otrzymałem samochód zastępczy Duster 1.5 110 km diesel z 2013 roku z licznikiem przejechanych km 3347...czyli mam przyjemność kończyć docieranie tego autka . Jestem urzeczony tym samochodem oczywiście z pominięciem jednostki napędowej diesla(nie jest to moja bajka) dla mnie tylko benzyna i gaz

DD - 2014-05-04, 23:59

brian7414 napisał/a:
dla mnie tylko benzyna i gaz

Witaj :-D .

brian7414 - 2014-05-20, 06:45

I jest i wylądował Dusterek odebrany w dniu wczorajszym :-) .Fotki zarzucę wieczorkiem...pora na testy i układanie silnika :-)
TD Pedro - 2014-05-20, 08:35

gratuluję cierpliwości... i życzę dużo frajdy z ujeżdżania drakulki... :-)
strasznie długo to trwało, zapis z dn.8 kwietnia:
brian7414 napisał/a:
Witam,Dusterek już fizycznie jest mój zarejestrowany czeka w salonie
... ;-)
Kaśka - 2014-06-15, 13:05

Witam - na jaki gaz (firmy) się zdecydowałaś?
brian7414 - 2014-06-15, 23:34

Landi Renzo Omegas-było trochę problemów z gazem . Instalacja dostarczona do salonu aby zamontować to sprzęt od Dustera I a więc nie pasująca do dwójki :-( z racji przesuniętego akumulatora i wynikały jakieś problemy montażowe . Mechanik z salonu nie podjął się montażu a samochód na lawecie pojechał do Józefowa głównej siedziby Landi . Tam dokonano montażu troszkę go potestowali na rolkach i na lawecie wrócił do salonu.Zostały zamontowane pakiety(rura z przodu , stopnie boczne(progi)....też po problemach bo dwa tygodnie pakiety docierały do salonu i później już tylko odbiór samochodu :-) .Obecnie już przejechane 4200 km z czego 3000 km na benzynie . Samochód po wymianie oleju po 3000 km i teraz muszę umówić się z serwisem na przegląd instalacji LPG po 1000 km przejechanych na gazie(przegląd darmowy).Jeszcze planuję pojeździć około 1000 km i sprawdzić ile pojedzie maksymalnie :-)
Kaśka - 2014-06-16, 08:41

brian7414 napisał/a:
Landi Renzo Omegas

w Gdyni w aso podali mi cenę 4500zł, a u Ciebie?
Cytat:
Obecnie już przejechane 4200 km z czego 3000 km na benzynie.

Słyszałam różne teorie docierania autka z gazem: a) pierwsze 3000 km tylko na benzynie, dopiero później gaz b) druga, iż to głupota i należy od samego początku (docieranie silnika) jeździć na gazie.. Co ty zastosowałeś?

Cytat:
Samochód po wymianie oleju po 3000 km i teraz muszę umówić się z serwisem na przegląd instalacji LPG po 1000 km przejechanych na gazie(przegląd darmowy).
Istotna informacja ;-)
Cytat:
Jeszcze planuję pojeździć około 1000 km i sprawdzić ile pojedzie maksymalnie :-)

jakiej pojemności masz baniak?
Dlaczego zdecydowałeś się na LR, a nie np. BRC czy inną instalację?

brian7414 - 2014-06-16, 22:08

Miałem zakładaną instalację niby przez salon i cena 3700 zł.LR dlatego , że w poprzednim samochodzie sprawdziła się przez 10 lat . Układanie silnika 3000 km na benzynie nie przekraczając 3000 tysięcy obrotów . Dalej jazda już na gazie(tak robiłem w poprzednim samochodzie i to przyjąłem za wykładnik) po 5000 km dopiero jazda ile fabryka da.
Zbiornik pojemności 52L tak jak pisałem wcześniej instalacja sprawdzona na własnej skórze więc nie ma co zmieniać :-)

route2000 - 2014-06-16, 22:24

brian7414 napisał/a:
Miałem zakładaną instalację niby przez salon i cena 3700 zł.LR dlatego , że w poprzednim samochodzie sprawdziła się przez 10 lat . Układanie silnika 3000 km na benzynie nie przekraczając 3000 tysięcy obrotów . Dalej jazda już na gazie(tak robiłem w poprzednim samochodzie i to przyjąłem za wykładnik) po 5000 km dopiero jazda ile fabryka da.
Zbiornik pojemności 52L tak jak pisałem wcześniej instalacja sprawdzona na własnej skórze więc nie ma co zmieniać :-)


Ok, ale jak potem wygląda sprawa okresowego przeglądu np. wymiana filtra gazu za ile?
Podobno jest nietypowy i inny niż inne filtry gazowe i są drogie. A ile wytrzymują wtryskiwacze LR (tam są MED-y, tak?)? Wymiana wtryskiwaczy to znowu dużo kasy - ok.800 zł za kpl.
A parownik czy reduktor ile wytrzymuje przebiegu bezawaryjnie? Co z tego że LR jest OK wg Ciebie ale potem wysysa kasę za przeglądy i wymiany w/w zużytych części. To już BRC lepiej wypada pod względem finansowym i nie jest wcale taki zły tylko są nieudolni monterzy gazu i stąd "gaz niszczy silnik".
Jeszcze raz podstawowa zasada: DOBRY I KUMATY MONTER GAZOWY CZYLI PROFESJONALNY FACHOWIEC. 8-)

Kaśka - 2014-06-17, 07:24

brian7414 napisał/a:
Miałem zakładaną instalację niby przez salon i cena 3700 zł.LR dlatego , że w poprzednim samochodzie sprawdziła się przez 10 lat


Kurczaki widzę, iż mamy ten sam wybór DD 4X4, ten sam kolor;-) kupowałeś całkiem niedawno, a w moim salonie zażądano za LPG Lando Renzo PLN 4.790,00........ niezła różnica - ciekawe z czego wynika? W jakim mieście, salonie zakładałeś gaz? Może jakieś namiary:-) ? Różnica 1090 zł to dość dużo...

route2000 - 2014-06-17, 07:40

Kaśka, mnie powiedzieli, że zakładają gaz do Lodgy LR za 3500 zł. Chyba że, jest jakaś dopłata za większy zbiornik gazu niż standardowy i stąd jest różnica. Nawet za większy zbiornik o klika litrów dopłata wynosi ok. 200 -300 zł. Oprócz tego są różne marże za zakup kompletnego zestawu do montażu instalacji, no i robocizna w zależności od regionu Polski. ;-)
Kaśka - 2014-06-17, 07:46

route2000 napisał/a:
Kaśka, mnie powiedzieli, że zakładają gaz do Lodgy LR za 3500 zł. Oprócz tego są różne marże za zakup kompletnego zestawu do montażu instalacji, no i robocizna w zależności od regionu Polski. ;-)

No tak a mój to DD 4X4 i te rożne marże, regiony Polski;-)) ale ciekawa jestem ile w Twoim regionie zażądali by za mojego?

route2000 - 2014-06-17, 08:16

Musiałbym zapytać w ASO (Nazaruk Lublin). :-)
Kaśka - 2014-06-17, 08:18

route2000 napisał/a:
Musiałbym zapytać w ASO (Nazaruk Lublin). :-)

Polecam pamięci:-)

route2000 - 2014-06-17, 10:11

Kaśka napisał/a:
route2000 napisał/a:
Musiałbym zapytać w ASO (Nazaruk Lublin). :-)

Polecam pamięci:-)


Już dowiedziałem się telefonicznie u Nazaruka, a więc dla Dustera 1,6 16V 4x4:

1. Gwarancja Renault tzn. producent daje fabryczne podzespoły Landi Renzo (komputer fabrycznie zablokowany) do montażu u dealera + zbiornik LPG 60l. Cena: 4600 zł brutto i pełna gwarancja producenta 3 lata.

2. Landi Renzo (komputer odblokowany) od producenta Landi do montażu u dealera + zbiornik LPG 60l. Cena: 3500 zł i 2 letnia gwarancja dealera (nie producenta Renault)

3. BRC (komputer odblokowany) od producenta BRC do montażu u dealera + zbiornik LPG 53 l. Cena: 3000 zł brutto i też 2 letnia gwarancja dealera. Za dopłatą 250 zł masz zbiornik LPG o poj. 58 l.

To tyle się dowiedziałem. :-D

Kaśka - 2014-06-17, 11:39

route2000 napisał/a:
Kaśka napisał/a:
route2000 napisał/a:
Musiałbym zapytać w ASO (Nazaruk Lublin). :-)

Polecam pamięci:-)


Już dowiedziałem się telefonicznie u Nazaruka, a więc dla Dustera 1,6 16V 4x4:

1. Gwarancja Renault tzn. producent daje fabryczne podzespoły Landi Renzo (komputer fabrycznie zablokowany) do montażu u dealera + zbiornik LPG 60l. Cena: 4600 zł brutto i pełna gwarancja producenta 3 lata.

2. Landi Renzo (komputer odblokowany) od producenta Landi do montażu u dealera + zbiornik LPG 60l. Cena: 3500 zł i 2 letnia gwarancja dealera (nie producenta Renault)

3. BRC (komputer odblokowany) od producenta BRC do montażu u dealera + zbiornik LPG 53 l. Cena: 3000 zł brutto i też 2 letnia gwarancja dealera. Za dopłatą 250 zł masz zbiornik LPG o poj. 58 l.

To tyle się dowiedziałem. :-D

JESTEŚ WIELKI :-) )) - serdeczne dzięki jak precyzja informacji :-) :lol: !!!!

Kaśka - 2014-06-17, 11:57

brian7414 napisał/a:
Miałem zakładaną instalację niby przez salon i cena 3700 zł.LR dlatego , że w poprzednim samochodzie sprawdziła się przez 10 lat :-)

Brian jeśli mogę prosić zerknij niżej na zestawienia, któe załatwił dla mnie Route2000 i pisze tu o 2 typach instalacji LR w dwóch różnych cenach - czy Twoja to instalacja to z pkt. 2 LR - komputer odblokowany?
I drugie pytanko - pisałeś, iz korzystałeś juz 10 lat z tej samej instalacji w innym autko - jak tam z jej awaryjnością? Czy coś w niej wymieniałeś? A może spisywała sie bez zarzutu i nic nie trzeba było wymieniać?
Oraz jakie koszty - masz co roku, chyba trzeba wymieniać filry, może coś jeszcze?

pozdrawiam :-)

route2000 - 2014-06-17, 12:30

Kaśka napisał/a:

Oraz jakie koszty - masz co roku, chyba trzeba wymieniać filry, może coś jeszcze?

pozdrawiam :-)


Kaśka, ja miałem w swoim życiu 3 samochody zagazowane przez 12 lat.
Jak zwykle co rok wymieniać filtr gazu na odcinku parownik-wtryskiwacze (tani koszt) i raz na jakiś czas (co 3-4 lata) filtr gazu pod elektrozaworem (też niewielki koszt). No i diagnostyka i ewentualna regulacja czy kalibracja to koszt rzędu 50-100 zł. Po przebiegu ok.100 tys. km należy wymienić parownik na nowy (regeneracja nie opłaca się - sam to w swoim życiu przerabiałem). Koszt nowego parownika to ok.300 zł. No i wtryskiwacze. W zależności od tego jak jest eksploatowany to przebiegi oscylują się w 80 - 150 tys.km. Niektóre wtryskiwacze da się zregenerować, a niektóre są nieopłacalne i należy je wymienić na nowe (koszt ok.400 zł za Hana2000). Nigdy w moim życiu jeszcze nie ingerowałem w wielozawór (jest w butli LPG), a ważność butli to 10 lat, a potem trzeba robić legalizację lub wymienić na nowy jeżeli legalizacja będzie nieopłacalna. To cała filozofia instalacji LPG w aucie. :-)
Aha, jeszcze zapomniałem, przegląd rejestracyjny nowego auta z LPG to jest co rok a nie 3 lata w przypadku auta benzynowego i wynosi 162 zł. W nowym aucie benzynowym czy diesla przegląd odbywa się raz na 3 lata, potem co 2 lata; a potem już co 1 rok , a opłata wynosi 99 zł. ;-)

Kaśka - 2014-06-17, 14:27

route2000 napisał/a:
Kaśka napisał/a:

Oraz jakie koszty - masz co roku, chyba trzeba wymieniać filry, może coś jeszcze?

pozdrawiam :-)


Kaśka, ja miałem w swoim życiu 3 samochody zagazowane przez 12 lat.
Jak zwykle co rok wymieniać filtr gazu na odcinku parownik-wtryskiwacze (tani koszt) i raz na jakiś czas (co 3-4 lata) filtr gazu pod elektrozaworem (też niewielki koszt). No i diagnostyka i ewentualna regulacja czy kalibracja to koszt rzędu 50-100 zł. Po przebiegu ok.100 tys. km należy wymienić parownik na nowy (regeneracja nie opłaca się - sam to w swoim życiu przerabiałem). Koszt nowego parownika to ok.300 zł. No i wtryskiwacze. W zależności od tego jak jest eksploatowany to przebiegi oscylują się w 80 - 150 tys.km. Niektóre wtryskiwacze da się zregenerować, a niektóre są nieopłacalne i należy je wymienić na nowe (koszt ok.400 zł za Hana2000). Nigdy w moim życiu jeszcze nie ingerowałem w wielozawór (jest w butli LPG), a ważność butli to 10 lat, a potem trzeba robić legalizację lub wymienić na nowy jeżeli legalizacja będzie nieopłacalna. To cała filozofia instalacji LPG w aucie. :-)
Aha, jeszcze zapomniałem, przegląd rejestracyjny nowego auta z LPG to jest co rok a nie 3 lata w przypadku auta benzynowego i wynosi 162 zł. W nowym aucie benzynowym czy diesla przegląd odbywa się raz na 3 lata, potem co 2 lata; a potem już co 1 rok , a opłata wynosi 99 zł. ;-)

Jesteś "kopalnią" wiedzy:-)

brian7414 - 2014-06-18, 06:39

Kolega opisał wszystko jak należy ja dodam tylko ,że dostałem instalację z odblokowanym sterownikiem . Osobiście dwa filtry które są w instalacji ja wymieniam przy corocznej a raczej co 20000 km w przypadku Dustera (Skoda co 15000 km).Trafiałem na instalacje bezawaryjne...myślę ,że dzięki pilnowaniu czasu przeglądów.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group