DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Moduł BT + aplikacja Tourqe

przemas - 2015-01-08, 11:50
Temat postu: Moduł BT + aplikacja Tourqe
Witam Państwa!

Jak w tytule szukam informacji, tzn najlepiej linków do instalacji i obsługi wymienionego zestawu. Byłbym wdzięczny za odnośniki dedykowane do Dacii (Logan MCV).

Oczywiście bardzo mile widziane są Państwa opinie - znających temat i mogących co nie co powiedzieć. Przyznam szczerze, że nie miałem z tym do czynienia, ale mam zamiar się w temat zagłębić i liczę na pomoc szanownych kolegów.

pozdrawiam

DrOzda - 2015-01-08, 12:10

Wtykasz moduł w gniazdo OBD. Włączasz obsługę BT w telefonie i wyszukujesz urządzenie OBD. Parujesz z telefonem (PIN 1234 lub 0000) i odpalasz aplikację Torque. W menu aplikacji zaznaczasz komunikację przez BT z urządzeniem OBD.
przemas - 2015-01-08, 12:22

Czy taki interfejs będzie odpowiedni ?

http://allegro.pl/obd-2-i...4886346035.html

DrOzda - 2015-01-08, 12:59

Pewnie tak ale ja mam połowę tańszy ten:
http://allegro.pl/interfe...4752424350.html
Wątpię żeby ten droższy potrafił podpiąć się pod CAN .....

route2000 - 2015-01-08, 13:15

DrOzda ... i ten moduł działa do Lodgy 1,6 MPI? Czy tam wszystko wyświetla co trzeba na aplikacji Torque? Bo tam na allegro w specyfikacji piszą, że jest Dacia Logan, Pick up.
przemas - 2015-01-08, 14:38

W opisie tego, który ja znalazłem (droższy) jest dokładnie to samo napisane, czyli logan i pick up... Ciekawe czy będzie w pełni funkcjonalny w moim przypadku z MCV-ką
Andrzej Zajczuk - 2015-01-08, 17:29

Mam zainstalowaną aplikację z poniższego linku.
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque
Darmowa wersja jest uboga.
Niebieski moduł jak u kolegi DrOzdy.
Działa poprawnie.
Instrukcji po polsku nie znalazłem ale jest wiele przydatnych tutoriali z instalacji i obsługi.
Osobiście kontroluję: ładowanie, temperaturę silnika obroty , szybkościomierz, spalanie chwilowe i średnie. Do obliczeń wymagane jest ustawienie profilu samochodu.
Prawidłowo odczytuje VIN
Średnie zużycie paliwa podaje optymistyczniej niż komputer pokładowy. Co przekłamuje nie sprawdzałem?

jurek - 2015-01-09, 10:50

Poszukaj na Chomiku wersji rozszerzonej programu, albo pobierz płatną ze sklepu Play. pozdr
route2000 - 2015-01-09, 12:06

A może ktoś ma wersję Torque w języku polskim?
Andrzej Zajczuk - 2015-01-09, 13:51

Nie udało mi się znaleźć spolszczenia.
Android sam tłumaczy nagłówki menu i nazwy wskaźników wg ustawienia języka urządzenia, pod warunkiem odznaczenia tej opcji w ustawieniach "adapter status">> ustawienia>>ustawienia ogólne> Domyślnie po angielsku "Default to English"
widok ekranu jak w załączniku

BoloSr - 2015-01-13, 18:26

Macie ten moduł caly czas wpiety w zlacze ???
chriskb - 2015-01-13, 19:16

Tak od prawie trzech lat
Andrzej Zajczuk - 2015-01-13, 20:12

Ja również moduł mam w gnieździe diagnostycznym na stałe. Używam go rok.
Ta wersja nie wymaga aktywacji po wyłączeniu zapłonu. Testowałem moduł z funkcją "zasypiania" ale każdorazowo wymaga wzbudzenie przyciskiem power. Myślałem nawet o wyciągnięciu gniazda gdzieś na konsolę bo gniazdo jest głęboko w schowku i z fotela kierowcy trochę niewygodny dostęp.

BoloSr - 2015-01-14, 11:58

Dobra dzisiaj rano odpalilem i zagadalo pieknie :)
Teraz pytanie do tych co maja diesla co macie ustwaione do pokazywania ???
Co sobie dodatkow ustwiac zeby wiedzieć czy wszystko oki jest ???

gladki83 - 2015-01-14, 16:56

Czy monitorowanie parametrów na smartphonie za sprawą tego modułu pozostawia jakiś "ślad" w samochodzie? Chodzi mi o to czy może się ASO przyczepić do czegoś takiego?
Andrzej Zajczuk - 2015-01-14, 22:32

Tourqe Pro pozwala kasować usterki, ale czy pamięć ECU to rejestruje to nie wiem.
Pozostałe informacje pobierane ze złącza diagnostycznego to odczyt czujników PID przez magistralę CAN. Komputer pokładowy i zespół wskaźników też z nich korzysta.
Jeżeli chodzi o wskaźniki do wyświetlania to wybór dla Daci nie powala.
Ja kontrolnie mam ustawione napięcia ładowania(właściwie zasilanie modułu), obroty silnika, prędkość, temperaturę silnika, spalanie średnie długodystansowe, spalanie chwilowe. Można kontrolować jeszcze temperaturę powietrza dolotowego, ciśnienie w szynie paliwowej, moment obrotowy, moc, położenie przepustnicy itp. Dostępne wskaźniki można odczytać w statusie adaptera po uruchomieniu silnika. Zauważyłem że niektóre wskaźniki nie mają płynnej transmisji sygnału i wskazania są przerywane. Te wcześniej wymienione pokazują poprawnie.
Wskaźnik temperatury pozwala mi na kontrolę rozgrzewania silnika , dokładniejszy odczyt niż cegły, a spalanie chwilowe do nauki eko drivingu bardzo modne określenie , podobno szkolą na nauce jazdy. Można udowodnić , że jazda na luzie się całkowicie nie opłaca, podobnie jak jazda na zbyt niskich obrotach silnika .
Program ma jeszcze dodatkowe funkcje (trzeba pobrać i zainstalować) np rejestrator jazdy z nakładką mapy w tle oczywiście z wykorzystaniem GPS- u.

jaskul - 2015-02-05, 19:07

Ze względu na to że jak sie moim Loganem "da po garach" na LPG zapala sie lampka check i wywala bląd lambdy. W ASO stwierdzili ze tak sie dzieje i nic z tym sie nie da zrobić - LPG po serwisie nowy wtryskiwacz świece filtry itp.
Kasują błąd i za miesiąc w pewnych warunkach pojawia sie znowu.
Kupiłem sobie ELM BT i do tego mam program Torque_Pro wersja 1.8.16 łączę sie z ECU odczytuje błąd podaje mi co to za bład ale jak go skasować??

Pshemo - 2015-02-05, 19:56

To bardzo proste, jak obsługujesz Torque przez telefon, przytrzymujesz błąd, pojawia ci się okno i robisz skasuj.
d3mol3k - 2015-02-05, 20:04

Dobra dobra ;-) ale ja dziś kasowałem i najpierw robiłem to na włączonym silniku - nie skasowało błędu. Dopiero kiedy robiłem to przy zgaszonym silniku - udało mi się skasować błąd.
jaskul - 2015-02-05, 20:42

Dobra dobra :)
Po naciśnięciu błędu pojawia mi się okienko z jego nr. i opcja aby szukać czegoś na ten temat w sieci :)
:shock:

Czyżbyśmy mieli różne wersje programu...

d3mol3k - 2015-02-06, 08:08

Jaskul mam baaardzo krótką pamięć więc nie pamiętam co klikałem ( w moim przypadku) ale chyba nie zaznaczałem błędu (był tylko jeden) tylko kliknąłem menu po lewej na dole pod ekranem. W każdym bądź razie albo kliknąłem w błąd i na dole ekranu - to na pewno - pojawił się pasek z funkcją CLEAR.
W każdym razie usunąłem błąd bo mam pusty stan kodów.
Bawiłem sie dziś tym TorquePRO i o ile rano po włączeniu aplikacji wskazywała chwilowe zużycie na poprawnym poziomie to po wyłączeniu silnika (bez wyłączenia apki) pójściu do sklepu ponownym odpaleniu auta zaczęło pokazywać niebotyczne ilości :shock:

fotorobart - 2015-02-06, 08:43

zamówiłem ten moduł, w telefonie mam już zainstalowane Tourqe (myślę nad PRO) DashCommand, teraz czekam co będzie wcześniej DD czy moduł :mrgreen:
d3mol3k - 2015-02-06, 11:16

route2000 napisał/a:
A może ktoś ma wersję Torque w języku polskim?


Nie ma ale można by wspólnymi siłami przetłumaczyć. http://torque-bhp.com/wiki/Translation
A tu oryginalny plik do spolszczenia: http://torque-bhp.com/wik...ge_utf8_new.txt

A tak przy okazji pobawiłem się dzisiaj w wersji PRO tematami i uzyskałem dla siebie taki lajocik:



Zmieniłem ściągnięty przez aplikację theme: Bulletprof Kevlar Theme Kay Volkman i podmieniłem pliki z tego folderu:https://drive.google.com/folderview?id=0B9oNiGT7VbG4fjE5QnZHVjZEcGlxd2dQckJfQUxDZ0pGZXlOLTI1Mjc0S0ZnX2toQ1NZdmM&usp=sharing

A oto zrzuty ekranowe w większości czarnych (nieaktywnych w moim przypadku) wskaźników w opcjach do dodania na ekrany - podczas jazdy:







Na tym ekranie TORQUE widać dane - ukazują się one impulsowo są potem giną i znowu są z większa ilością potem znowu giną.

carolinus - 2015-02-11, 01:47

d3mol3k napisał/a:
...
A tak przy okazji pobawiłem się dzisiaj w wersji PRO tematami i uzyskałem dla siebie taki lajocik:
...
Zmieniłem ściągnięty przez aplikację theme: Bulletprof Kevlar Theme Kay Volkman i podmieniłem pliki z tego folderu:https://drive.google.com/folderview?id=0B9oNiGT7VbG4fjE5QnZHVjZEcGlxd2dQckJfQUxDZ0pGZXlOLTI1Mjc0S0ZnX2toQ1NZdmM&usp=sharing



d3mol3ka
sprzedaj, sprzedaj :)

tzn. patent na podmiankę plików :)
- napisz też pod sprzedanym patentem jaki rodzaj piwa preferujesz :)
a na pw adres dostawy tegoż :D

Albo opaczkuj patent i wystaw w google play gotowy motyw to go kupię :)



mój sprzęt:
Moduł BT
-nie wiem jakie dokładnie to moje ustrojstwo jest - z całą pewnością najtańsze jakie kilka miesięcy temu znalazłem :)

Telefon:
htc wildfire S - odkupiony za 20 zł bo się wieszał :) cali ma chyba ze 3 z kawałkiem (4,5 x 7 cm)

ilość czujek które cokolwiek pokazują jest w ustawienia adaptera (przy włączonym silniku)
Można też sprawdzić dodając je na ekranie - te "czynne" są zielone.

Część czujek to nie odczyty z auta ale z telefonu - akcelerometr, GPS w niektórych tel. chyba jeszcze temperatura otoczenia.

Ja używam 6 (w sumie to 5 ale głupio to wygląda ;)

temperatura (Coolant)
napięcie (Volts(AD))
prędkość z OBD (speed)
średnia prędkość w trasie (trip speed)
czas podrózy (trip time)
ten szósty to róznie - co się akurat kliknie - ostatnio mam czas zatrzymania 100 do 0:)

Błędów u mnie nie pokazuje - więc albo nie ich czyta z mojej daćki albo nie mam problemów z autem:)
Jak nie pokazuje błędów to i nie mam jak sprawdzić czy mój gadżet skasuje błąd.

Z ciekawości sprawdzałem ten mój BT w volvo (jakieś kilkuletnie) - diesel.
-Na tablecie 7'' przy ustawieniu małych zegarków brakło miejsca na aktywne i możliwe do pokazania parametry :)

AA i błędów była cała masa - ale że się nie znam na tym to wolałem nie ryzykować kasowania w nieswoim aucie :D

pozdrawiam,
c.

Pshemo - 2015-02-11, 12:24

Co do błędów, to można spokojnie je kasować za pomocą Tourqe. Ostatnio kasowałem błąd w Getzie mojej drugiej połówki, i co najważniejsze żółty silniczek zwany checkiem zniknął. A że błąd bym wyłącznie spowodowany rozłączeniem akumulatora, więc obaw nie miałem :)
d3mol3k - 2015-02-11, 16:30

Proszę uprzejmie carolinus i inni zainteresowani podmianą plików dla TorquePRO:

Po pierwsze ściągamy paczkę themeDir ode mnie z dyskuGoogla i zapisujemy sobie na swoim dysku twardym kompa.


Po drugie odpalamy naszego TorquePRO (nie wiem jak jest w wersji bezpłatnej) i zmieniamy oryginalny theme - pozwalamy aplikacji ściągnąć theme Boulletprof czyli USTAWIENIA>TEMATY>WYBIERZ TEMAT>zostaje ściągnięta lista dostępnych tematów i z niej wybieramy Bulletprof który zostanie zainstalowany:



Po trzecie - podpinamy srajfona do kompa i wchodzimy w pliki na karcieSD; odszukujemy folder .torque i otwieramy go. Po otwarciu się folderu postępujemy tak samo z folderem themeDir . Po otworzeniu się go otrzymamy listę plików. I tu ważna uwaga: - warto ściągnąć oryginalny folder (kopie) na twardy dysk to raz; dwaja zapomniałem sobie spisać które nazwy plików były oryginalne - grafik. Takie nazwy trzeba nadać plikom grafik które mają pracować w nowym Waszym theme. W oryginale były to cztery pliki !!! Plik properties - odpowiada za kolory użyte w theme. U mnie properties2 to oryginalny plik na pamiątkę.

Do tego folderu wgrywamy te które ściągnięte zostały na naszego twardziela i uruchamiamy ponownie nasze torquePRO z nowym już theme.



Co do browarka jako kierowca pijam niskoprocentowe z dodatkiem lemoniady lechy, warki czy nawet argusiki z lidla ;-) . Jak ktos skorzysta prosze wypic moje zdrówko ulubionym swoim napojem a tu ewentualnie napisać że działa i jest OK.

Co mnie smuci w mojej wersji torquePRO to straszne kłamstwa w ilościach spalanego paliwa, CO2 i kilku zapewne innych danych. Szkoda że nie wszystkie chodzą. Odnośnie współpracy i przekłamań w 15 dCi 90 Dokkera napiszę jak wrócę do roboty i podłącze ELM237 do gniazda i pojeżdżę i porównam z danymi kompa auta.

W moim prywatnym Logan 1.5 dCi 68 komp w aucie pokazuje 4,6 l torquePRO natomiast tylko 14,z groszem l/100km :-D .

Co do kasowania błędów jeśłi się pojawią - kasuje - NA WYŁĄCZONYM SILNIKU ale włączonym zapłonie. Jeśli torque nie pokazuje błędów - jesteśmy szczęśliwymi posiadaczami samochodu marki Dacia :-) .

carolinus - 2015-02-11, 23:37

Dziękuję jak nie wiem co :)
Wszystko działa tzn. motyw w daćkowych kolorkach:)

c.

d3mol3k - 2015-02-16, 17:02

No i cieszę się.
Pobawiłem sie trochę swoim jeszcze i powiem tak - kłamca :-: w kwestii spalania paliwa i poziomu CO2. A ogólnie to status mojego ELMa wygląda tak:
Dacia Logan 1.5 dCi 68 KM:


Jakby ktoś miał jakieś pomysły rady zapraszam. Wiem że jest jakiś plugin zwiększający ilość odczytywanych czujników -może ktoś posiada lub używał?
Aplikacja - Advanced EX for RENAULT
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ideeo.rtadvanced

corrado - 2015-02-16, 17:11

Jesli wierzyc komentarzom na play.google to ten Advanced EX for RENAULT :

Cytat:
Doea not read values Does not read any values with elm372

Andrzej Zajczuk - 2015-02-16, 17:21

Kupiłem wczoraj zainstalowałem i działa.
Co do dokładności to nie sprawdzałem.
W dniu dzisiejszym zaskoczenie , wskazania licznika km zapisany w ECU jest o 349 km mniejszy niż wyświetla na konsoli auta na przejechanych 52500 km. (błąd obliczony 0,6%). Muszę sprawdzić jak liczy każde liczydło na jakimś odcinku.
Mam jeszcze ustawione wskaźniki otwarcie EGR, temperaturę powietrza, ustawienie tempomatu pokazuje 255 km/h, ciśnienie paliwa . Tyle na początek.

corrado - 2015-02-16, 17:23

Andrzej mówisz o tej nakładce " Advanced EX for RENAULT" czy torque PRO?
Andrzej Zajczuk - 2015-02-16, 19:54

Tak bo to jest wtyczka do torque pro. ze strony torque-bhp.com
Ściągnąłem ją odpłatnie przez Google Play i zainstalowałem wg instrukcji.
Wtyczka dodaje 17 PID.
Zainstalowałem siedem wskaźników i wszystkie są u mnie aktywne wyświetlają wskazania ale nie zrobiłem screenów.

corrado - 2015-02-16, 20:20

Ja właśnie zainstalowałem torque pro + darmową wersję ADVANCED LT for RENAULT.
( żeby zainstalować darmową ADVANCED LT - potrzebna jest TORQUE PRO )
a tu stronka projektu ADVANCED Lite , w spisie nieaktualne info ( brak renault , ale naprawde jest )
http://dareapps.com/advanced/

Cytat:

This version does not include calculated sensors like Injector Duty Cycle (%).

Andrzej Zajczuk - 2015-02-16, 20:23

Załączam kilka zdjęć ekranów bez połączenia z samochodem.
1. ekran powitalny
2. stąd pobrałem
3. zainstalowane wtyczki
4. Ustawienia
5. wybór silnika
6. dostępne wskaźniki (jest ich siedemnaście)
7. ekran wskaźników I (tylko EGR duty) pozostałe są z wersji podstawowej
8. ekran wskaźników II (wszystkie sześć)

Andrzej Zajczuk - 2015-02-16, 20:37

corrado napisał/a:
Ja właśnie zainstalowałem torque pro + darmową wersję ADVANCED LT for RENAULT.
( żeby zainstalować darmową ADVANCED LT - potrzebna jest TORQUE PRO )
a tu stronka projektu ADVANCED Lite , w spisie nieaktualne info ( brak renault , ale naprawde jest )
http://dareapps.com/advanced/
Obrazek
Cytat:

This version does not include calculated sensors like Injector Duty Cycle (%).


Pochwaliłeś się że masz odpalony tempomat. Sprawdź czy pokazuje zmianę ustawień wskaźnika Cruise TGT. U mnie pokazuje wartość 255 km/h , a też przymierzam się do uaktywnienia tempomatu.

carolinus - 2015-02-17, 20:57

corrado napisał/a:
Jesli wierzyc komentarzom na play.google to ten Advanced EX for RENAULT :

Cytat:
Doea not read values Does not read any values with elm372


Nie do końca ufałbym tym komentarzom :)
-wydaje mi się że zawsze więcej będzie komentarzy negatywnych niż pozytywnych - człowiek wkurzony czy rozczarowany zakupem jest bardziej zdeterminowany do wyrażenia niepochlebnej opinii niż ten usatysfakcjonowany zakupem :)

Dodatkowo ciekaw jestem ile z tych niepochlebnych koment. zostało napisane przez osoby które mają torque pro ... a nie zapłaciły za niego :D

Moim zdaniem trzeba by porównać "pełny" elm327 z tanimi zamiennikami - tj. wpiąć w to samo auto jeden i drugi na tej samej wersji torque i empirycznie sprawdzić jak o jest z tymi dodatkowymi pidami.

W samej aplikacji torque jest ostrzeżenie przed tanimi urządzeniami:
- "mogą nie działać w nowszych autach choć powinny w starszych".
Inna sprawa że trudno chyba jest znaleźć dobre urządzenie - tzn. to zalecane przez torque - i nie przepłacić przy tym.

Mogę się mylić - ale:
nawet taki sam silnik i model daćki może mieć nieco inny soft w ECU -co w/g mnie będzie się przekładać na inne możliwości odczytów i/lub inne wartości tych samych czujek...

d3mol3k - 2015-02-18, 17:47

Ja zainstalowałem wersje pełną i powiem tak:
Dacia Logan - 1.5 dCi 68 - wygląda że szkoda wywalać kasę dla tego auta. Wszystkie dzisiaj były głuche dodatkowe wskaźniki. Nie wiem czy coś źle poustawiane mam w torque ale u mnie dzisiaj wyglądało to tak po pierwszej próbie połączenia się:


A tu taka ciekawostka odnośnie wskazań spalania chwilowego paliwa :-)


Postaram się w piątek sprawdzić jak zadziała to ustrojstwo w zestawieniu z dokkerem 1.5 dCi 90.

BoloSr - 2015-02-18, 19:22

d3mol3k z Dusterem 1.5 90 KM dziala to wszystko :)
d3mol3k - 2015-02-21, 13:57

Cytat:
Wiesz BoloSr - różnica pokoleniowa jednak jakaś jest ;) między naszymi modelami. Ważne że pokazało błąd który był poprawny, usterkeę usunąłem i wykasowałem owy błąd. Więcej błędzów ni ema :) więc się cieszą a torque - raczej zabawka - bo u mnie zdrowo kłamie w wielu miejscach ;). A może to kwestia wersji?
Ale jest o jednak zabawka. Prędkość pokazuje, obroty także, temperaturę płynu chłodzącego też, napięcie a zużycie paliwa, co2? no cóż czasami żal. Ale liczy się frajda z bezproblemowej jazdy.

Brakuje odczytu temperatury zewnętrznej mi tylko.


Pobawiłem się wczoraj z Dokker 1.5 dCi 90 i oto efekty pracy Torque PRO + Advanced EX for RENAULT






Reszta screenshotów na moim flickr'ze: https://www.flickr.com/ph...57650289116279/

corrado - 2015-02-21, 19:14

d3mol3k , czyli ten Advanced EX , pokazuje też czujniki na 1.5dci k9k 7.. z silnikiem 68KM i podobne ?
Bo ja mam ten Advancex LT , skanuje tam czujniki , lecą adresy na smartfonie ktore skanuje i nic się nie dzieje , trwa tak z 10min, nie mam tyle cierpliwości i wyłączam ... :roll:

d3mol3k - 2015-02-21, 19:21

Nam jest on niepotrzebnym dodatkiem do torquePRO :-( . Mi się nie udało uzyskać także ŻADNEJ informacji z dodatkowych czujników w naszym 68 KM silniczku - K9K792. Może komuś się udało? Watpię. U mnie jest tak samo jak u ciebie głucho.
A wersja lite coś pokazywała czy też głucha?
Te które wyżej wskazuja dane uzyskane z czujników pochodzą z dokkera (kurcze tyle że w ustawieniach dla ... Logana 1.5 dCi ;-) . Musza w poniedziałek przestawić na dustera. Zobaczę co wskażą i czy zmienią się te głuche dwa ostatnie.

Andrzej Zajczuk - 2015-02-21, 22:31

Wybrałem w ustawieniach silnika Duster 1.5 Cdi ( X79 K9K ) i wszystkie dodatkowe wskaźniki są aktywne.
d3mol3k - 2015-02-23, 18:33

Dzięki Andrzej. Przestawię w poniedziałek. A przy okazji takie cos zrobiłem dzisiaj ;-)


Andrzej Zajczuk napisał/a:

W dniu dzisiejszym zaskoczenie , wskazania licznika km zapisany w ECU jest o 349 km mniejszy niż wyświetla na konsoli auta na przejechanych 52500 km. (błąd obliczony 0,6%). Muszę sprawdzić jak liczy każde liczydło na jakimś odcinku.

U mnie wskazywało tyle ile na liczniku.
Przestawiłem ustawienia na Duster 1.5 dci i jakby było mniej o te dwa niechodzące zegary:

Wszystkei dodatkowe w dokkerze działają. Przekłamuje lekko tylko na zużyciu chwilowym.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group