DACIA Klub Polska Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII
Dział ogólny o daciach - Zamarzające paliwo
wieza - 2016-01-04, 19:34 Temat postu: Zamarzające paliwoA ja miałem dzisiaj przygodę , auto zaczęło mi tracić moc z rana dzień wcześniej zatankowałem, i zostawiłem go na noc. W nocy temperatura koło -20 st. na początku było wszystko ok. ale zaczełem tracic moc. jak wciskałem w pedał to się dławił krztusił, nie przyspieszał, myślałem ze turbina trzasnęła mi , ale szybka konsultacja z mechanikiem i auto wstawiłem do garażu w bloku :) postało 2h i już wróciło wszystko do normy. Całe szczęście bo bym się wkurzył jak by turbina trzasła albo coś innego.arczi_88 - 2016-01-04, 19:37 Parafinka się wytrąciła? BoloSr - 2016-01-04, 19:54
arczi_88 napisał/a:
Parafinka się wytrąciła?
pewnie to wina tych super tanich stacji :)SilverTM - 2016-01-04, 19:57 Wieza a gdzie tankowałeś? Znajomy miał podobne przejścia jak tankował na takich prywatnych stacjach gdzie sprzedawali stare paliwo ( mały ruch więc i pewnie letnie paliwo jeszcze )damiaszek - 2016-01-04, 20:27
BoloSr napisał/a:
arczi_88 napisał/a:
Parafinka się wytrąciła?
pewnie to wina tych super tanich stacji :)
Nie, to wina letniego lub przejściowego oleju napędowego, lub też obecności wody w filtrze paliwa.
Cena na stacjach nie jest do końca skorelowana z jakością paliwa. Mój focus np. przejeździł już ponad 130kkm głównie na bardzo tanim paliwie z Tesco i nigdy nie miałem problemów z niską jakością lub paliwem niedostosowanym do sezonu.
W tym przypadku być może winna jest parafina, z tym że jak się już wytrąciła to 2h w garażu średnio pomogą. Kinetyka rozpuszczania parafin w paliwie jest dość wolna. Bardziej stawiam na korek lodowy w filtrze. Nie wiem jakiego typu masz filtr paliwa, ale w niektórych istnieje możliwość odpuszczenia z dołu nazbieranej wody (z kondensatu, a nie z oszustwa ;) ). A jak już odpaliłeś i działa to na wszelki wypadek zatankuj dobre paliwo do pełna i dodaj jakiegoś dodatku zawierającego depresator.SilverTM - 2016-01-04, 20:52
damiaszek napisał/a:
Nie, to wina letniego lub przejściowego oleju napędowego, lub też obecności wody w filtrze paliwa.
Cena na stacjach nie jest do końca skorelowana z jakością paliwa. Mój focus np. przejeździł już ponad 130kkm głównie na bardzo tanim paliwie z Tesco i nigdy nie miałem problemów z niską jakością lub paliwem niedostosowanym do sezonu.
W tym przypadku być może winna jest parafina, z tym że jak się już wytrąciła to 2h w garażu średnio pomogą. Kinetyka rozpuszczania parafin w paliwie jest dość wolna. Bardziej stawiam na korek lodowy w filtrze. Nie wiem jakiego typu masz filtr paliwa, ale w niektórych istnieje możliwość odpuszczenia z dołu nazbieranej wody (z kondensatu, a nie z oszustwa ;) ). A jak już odpaliłeś i działa to na wszelki wypadek zatankuj dobre paliwo do pełna i dodaj jakiegoś dodatku zawierającego depresator.
Mądrze gada ;) Nie wiem jak jest w Dacii ale w moim oplu co przegląd spuszczają coś z filtra paliwa ( niby że tam gromadzi się woda jakiś zbiornik jest ) a co 2 lata wymieniają filtr paliwa ( który podobno ma jakiś system nagrzewania )wieza - 2016-01-04, 21:09 Ps nie tankuje nigdy na tanich Stacjach przydrożnych szkoda auta tym bardziej dizla :) tankowałem na Orlenie, czy przejściowe paliwo to watpie :) w ciągu 10 dni zatankowałem 110 litrow paliwa tez na Orlenie. Mysle ze mogła być jakas kropla która zamarzła i się wszystko pokopało :)
Na Orlenie poprosiłem o specyfikację paliwa, z niej wynika ze ON jest do -29stSilverTM - 2016-01-04, 21:34 A ja radzę uważać na politykę firmy Orlen jeśli chodzi o kontrolę swoich własnych stacji. W Świdniku pod Lublinem orlen ma swoją stację , super lokalizacja ( pamięta jeszcze czasy CPN-u ). Jednak rok w rok, co kontrola wychodzą nieprawidłowości. Tak kibicuję tej stacji kiedy ją zamkną i od kilku lat nic się nie dzieje tylko ostrzeżenia od uokik czy jak to się tam nazywa. Więc nawet nie można się sugerować szyldem stacji.mekintosz - 2016-01-04, 21:46 http://www.daciaklub.pl/f...p=116866#116866
przerabiałem ;-(Lukas87 - 2016-01-04, 22:36 Szczególnie zimą starać się tankować pod korek ja od dawna tankuję na lukoilu i nie miałem nigdy problemów do tego mixol i jest dobrze jas_pik - 2016-01-04, 23:55
Lukas87 napisał/a:
Szczególnie zimą starać się tankować pod korek ja od dawna tankuję na lukoilu i nie miałem nigdy problemów do tego mixol i jest dobrze
Zgadza się robię tak samo , sprawdziłem że gdy zbiornik nie jest tankowany do pełna do lubi sie skraplać woda. I to całkiem sporo. W jednym z poprzenich samochodów po 2 zimach zebrało się tego około 2 litrów.
A mixol polecam każdemu wieza - 2016-01-05, 08:23 U nas w Łodzi tez się zdazają stacje po kontrolnie z gorszym paliwem ale na takie stacje noe zaglądam :)damiaszek - 2016-01-05, 09:30 Co do skraplania, to więcej wody nałapiemy w ten sposób latem jak jest ciepło. Ciepłe powietrze zawiera dużo więcej wilgoci, a paliwo zazwyczaj jest tankowane z podziemnych zbiorników i ma temperaturę o wiele niższą niż otoczenie.wieza - 2016-01-06, 19:11 we wtorek niestety tez mi zamarzło :( wstawiłem auto znowu do garażu rozgrzął się dolałem specyfiku do baku i zrobiłem trase na razie nie ma takich mrozów wiec luz , ale filtr paliwa wymienie wkrótceCav - 2016-01-06, 20:34
wieza napisał/a:
we wtorek niestety tez mi zamarzło :(
A na czym jeździłeś?
Ja zapobiegawczo dotankowałem Lotos Dynamic, żeby uniknąć tego typu problemów.jas_pik - 2016-01-06, 20:46
Cav napisał/a:
[zapobiegawczo dotankowałem Lotos Dynamic, żeby uniknąć tego typu problemów.
To raczej nie pomoże jesli jest tylko dolewką lepiej tankować wyłącznie zimowe paliwo.
Można też dotankować 5% pojemności benzyny przy temperaturach poniżej - 20 stopni ale wtedy koniczny jest dodatek mixolu.
Warto też stosować dobry depresator a dlaczego - wystarczy zobaczyć test na "jutubie:
wieza - 2016-01-06, 20:56
Cav napisał/a:
wieza napisał/a:
we wtorek niestety tez mi zamarzło :(
A na czym jeździłeś?
Ja zapobiegawczo dotankowałem Lotos Dynamic, żeby uniknąć tego typu problemów.
zatankowalem na orlenie..Cav - 2016-01-06, 21:03
jas_pik napisał/a:
Cav napisał/a:
[zapobiegawczo dotankowałem Lotos Dynamic, żeby uniknąć tego typu problemów.
To raczej nie pomoże jesli jest tylko dolewką lepiej tankować wyłącznie zimowe paliwo.
Dlaczego miałoby nie pomóc?
Jeśli zmieszasz paliwo do -20 z paliwem do -32 w proporcji 1:1, to siłą rzeczy masz paliwo do -26.
Na mrozy rzędu -15 powinno wystarczyć w zupełności.Cav - 2016-01-06, 21:04
wieza napisał/a:
Cav napisał/a:
wieza napisał/a:
we wtorek niestety tez mi zamarzło :(
A na czym jeździłeś?
Ja zapobiegawczo dotankowałem Lotos Dynamic, żeby uniknąć tego typu problemów.
zatankowalem na orlenie..
Który ON, zwykły (do -20) czy Vervę (do -32)?
Jak zwykły, zwłaszcza na mało uczęszczanej stacji, to mogłeś trafić na olej ze starej dostawy, który wytrzymywał tylko do -15.
Choć już od 15 listopada nie powinno być takiego w produkcji.jas_pik - 2016-01-07, 00:20 Znalazłem ciekawe zestawienie parametrów jakościowych ON
Dużo wyjaśnia.
Oznacza to że warto lać w zimie z lotosadamiaszek - 2016-01-07, 09:29
Cav napisał/a:
wieza napisał/a:
we wtorek niestety tez mi zamarzło :(
A na czym jeździłeś?
Ja zapobiegawczo dotankowałem Lotos Dynamic, żeby uniknąć tego typu problemów.
A ja od lat tankuję na tesco i nie mam problemów z paliwem
Cav napisał/a:
jas_pik napisał/a:
Cav napisał/a:
[zapobiegawczo dotankowałem Lotos Dynamic, żeby uniknąć tego typu problemów.
To raczej nie pomoże jesli jest tylko dolewką lepiej tankować wyłącznie zimowe paliwo.
Dlaczego miałoby nie pomóc?
Jeśli zmieszasz paliwo do -20 z paliwem do -32 w proporcji 1:1, to siłą rzeczy masz paliwo do -26.
Na mrozy rzędu -15 powinno wystarczyć w zupełności.
Niestety to tak nie działa i można stosować takich przeliczników. Paliwo odporne na zamarzanie nie tylko różni się zawartością depresatorów, ale też rodzajem węglowodorów i generalnie zawiera mniej parafin. To czy będziesz miał 0.1% czy 5% to nie ma znaczenia i tak ilość wytrąconych parafin będzie wystarczająca do zablokowania filtra. Tak samo dolanie deprestorów do paliwa w którym już nastąpiła krystalizacja parafin też nie pomaga. Trzeba takie paliwo ogrzać, rozpuścił powstałe kryształy i dopiero dodawać depresatory. Zresztą te dodatki wcale nie zapobiegają krystalizacji, a wręcz ją przyspieszają, stają się jądrami krystalizacji, tyle że wtedy nie powstają duże kryształy blokujące filtr.Nikita_Bennet - 2016-01-07, 11:02 Co do zamarzania paliwa to na chwilę obecną nie możemy narzekać. Z racji tego że parę lat temu lokalna stacja shell dała mi karty euroshell abym miał max 2 faktury miesięcznie tankuję praktycznie na stacjach shell i to tych na których jest dużo autek/dobę (wjeżdżam to ktoś tankuje, zjeżdżam to już następne autko jest).
Do meritum - nie mieliśmy nigdy problemu z paliwami. Nie chcę chwalić shella bo nie to mam na celu. Po prostu trzymamy się zasady tankować tam gdzie jest przerób pojazdów na dobę, pytać kiedy wchodzi zimowe paliwo i je brać, w przypadku samochodów jeździć głównie na paliwach premium nie bawiąc się w depresatory czy dolewanie benzyny (skuteczne i sprawdzone w czasach gdy byłem w szkole średniej) Latem obojętnie ale poza okresem letnim tylko paliwko premium.
Z racji że trochę paliwa mi idzie i sporo serwisów robi się samemu to i mam wgląd w filtry paliwowe (ciągniki oraz kombajn). Ostatnie 3 wymiany coroczne robione wiosną były robione aby zrobić bo filtry były czyściutkie, nie było wody. W dacii filtr paliwa wymieniony przy 60tys km w sumie bo tak mówi książka serwisowa.
PS: zeszłego lata w jednym ze sklepów motoryzacyjnych stał gość i szukał zamiennika filtra, dobierali coś z filtronów. Gość przyniósł stary filtr - plastikowa obudowa więc było widać że filtr nie tylko zabrudzony drobinkami mechanicznymi, paliwo (zatkał oba końce aby nie zalać niczego) jakieś dziwnej barwy i płynność jak na okres letni też dziwna.
Mówił że jechał aż samochód stanął ;)
Marka auta VW, model Passat B4damiaszek - 2016-01-07, 13:37 Co dolewania benzyny w zimie do oleju napędowego, to też stara metoda, obecnie niepotrzebna, a wręcz szkodliwa dla silników z wtryskiem CR. Benzyny nie dolewało się po to aby zmniejszył szanse na wytrącanie się parafiny, tylko po to aby ułatwić rozruch na zimno. Działa nie to wiązało się z inną (większą) prężnością par i łatwiejszym samozapłonem tak wzbogaconego paliwa.Cav - 2016-01-07, 16:31
damiaszek napisał/a:
Cav napisał/a:
jas_pik napisał/a:
Cav napisał/a:
[zapobiegawczo dotankowałem Lotos Dynamic, żeby uniknąć tego typu problemów.
To raczej nie pomoże jesli jest tylko dolewką lepiej tankować wyłącznie zimowe paliwo.
Dlaczego miałoby nie pomóc?
Jeśli zmieszasz paliwo do -20 z paliwem do -32 w proporcji 1:1, to siłą rzeczy masz paliwo do -26.
Na mrozy rzędu -15 powinno wystarczyć w zupełności.
Niestety to tak nie działa i można stosować takich przeliczników. Paliwo odporne na zamarzanie nie tylko różni się zawartością depresatorów, ale też rodzajem węglowodorów i generalnie zawiera mniej parafin.
Co nie znaczy że depresatorów nie zawiera.
Nawet jak nie będzie to -26, tylko parę stopni więcej, to i tak jest to najlepszy sposób na resztkę paliwa o wątpliwej jakości.wieza - 2016-01-07, 17:01 zwykły ON na stacji uczęszczanej i dużej Orlenu nie raz tam tankowałem
Zwykły ON na orlenie jest do -29stc dostałem wydruk bo sobie zażyczyłem..
może to być zbieg okoliczności. Nigdy nie miałem zadnych problemów z paliwem a jezdzilem powyżej -30st.
co prawda na stronce Orlenu jest inaczej napisane.. a ja dostałem specyfikacje do -29stshrek - 2016-01-07, 17:32
wieza napisał/a:
może to być zbieg okoliczności. Nigdy nie miałem zadnych problemów z paliwem a jezdzilem powyżej -30st.
Tez tak mysle. Auto nowe ,moze jakis syf przypadkowo zatankowales z drobinami wody, zamarzlo i tyle. Zmien filtr i smigaj dalej i obserwujwieza - 2016-01-07, 17:35
shrek napisał/a:
wieza napisał/a:
może to być zbieg okoliczności. Nigdy nie miałem zadnych problemów z paliwem a jezdzilem powyżej -30st.
Tez tak mysle. Auto nowe ,moze jakis syf przypadkowo zatankowales z drobinami wody, zamarzlo i tyle. Zmien filtr i smigaj dalej i obserwuj
czekam na filtr, mysle ze to przypadek, zawsze tankuje dizle na dobrych stacjach. Octavia jezdzilem przy -32st i nie było najniejszych problemów a tankowany był zwykly ONCav - 2016-01-07, 17:36
wieza napisał/a:
zwykły ON na stacji uczęszczanej i dużej Orlenu nie raz tam tankowałem
Zwykły ON na orlenie jest do -29stc dostałem wydruk bo sobie zażyczyłem..
może to być zbieg okoliczności. Nigdy nie miałem zadnych problemów z paliwem a jezdzilem powyżej -30st.
co prawda na stronce Orlenu jest inaczej napisane.. a ja dostałem specyfikacje do -29st
To zrobili Cię w bambuko.
Albo dostałeś wydruk od Vervy.shrek - 2016-01-07, 17:42 Jak bedziesz sam wymienial to prosze http://www.daciaklub.pl/f...1665007#1665007wieza - 2016-01-07, 19:58
dzięki
kolega będzie wymienial mi w swoim warsztacie , zrobi mi to w gratisie :) wymieniamy się swoimi umiejętnościami :) gratisowo :)damiaszek - 2016-01-07, 22:06
Cav napisał/a:
damiaszek napisał/a:
Cav napisał/a:
jas_pik napisał/a:
Cav napisał/a:
[zapobiegawczo dotankowałem Lotos Dynamic, żeby uniknąć tego typu problemów.
To raczej nie pomoże jesli jest tylko dolewką lepiej tankować wyłącznie zimowe paliwo.
Dlaczego miałoby nie pomóc?
Jeśli zmieszasz paliwo do -20 z paliwem do -32 w proporcji 1:1, to siłą rzeczy masz paliwo do -26.
Na mrozy rzędu -15 powinno wystarczyć w zupełności.
Niestety to tak nie działa i można stosować takich przeliczników. Paliwo odporne na zamarzanie nie tylko różni się zawartością depresatorów, ale też rodzajem węglowodorów i generalnie zawiera mniej parafin.
Co nie znaczy że depresatorów nie zawiera.
Nawet jak nie będzie to -26, tylko parę stopni więcej, to i tak jest to najlepszy sposób na resztkę paliwa o wątpliwej jakości.
Coś mi się zdaje że pisałeś powyżej o mieszaniu w proporcji 1:1.
Drugim sposobem za zablokowanie filtra, jest woda. Generalnie woda z paliwem nie jest mieszalna, co najnie wyżej tworzy emulsje, niemniej niewielkie ilości (poniżej 500ppm) mogą się zmieszać. A ponieważ trochę tej wody czy emulsji (w zależności od jakości drogii ;) ) może się na dnie baku znaleźć to nawet ta niewielka ilość wody w paliwie się rozpuści. Rozpuszczalność wody i trwałość powstających emulsji woda-paliwo zależy od temperatury. Im cieplej tym łatwiej i szybciej rozdziela się taki układ, im zimniej tym gorzej. Jak jest ciepło to nic się nie dzieje (po za zwiększoną szansą na korozję wtrysków itp.). Źle zaczyna się dziać gdy temperatura spada poniżej 0C. Woda zaczyna krystalizować i też podobnie jak parafiny blokuje filtr, tyle że w przeciwieństwie to parafin wystarczy auto (i paliwo) ogrzać lekko powyżej 0 i blokada znika. Na szczęście duża aut ma obecnie podgrzewane filtry paliwa - na wodę to pomaga na parafiny trochę mniej.
W fordzie ma podgrzewany filtr paliwa, a jak jest w Daci?piotr. z - 2016-01-07, 23:30 I między innymi dlatego wybrałem benzynę bo prawdopodobieństwo uziemienia bryki podczas mrozów z silnikiem diesela jest, niestety, większa.
Życzę szybkiego odpalenia silnika.shrek - 2016-01-08, 09:32 W lodgy tez jest podgrzewany filtr i posiada rowniez czujnik wodywieza - 2016-01-08, 22:00 specyfikacja z orlenupiku - 2016-01-08, 22:15 Sądzę, że trafiła Ci się jakaś przygoda z odrobiną wody lub cząstką parafiny, która przyblokowała filtr, przewód. Tankuję normalnie na Orlenie, Lotosie, czasami na tanich stacjach (Auchan, Tesco, stacja "po drodze" - najtańsza, teraz 3,75 za ON). Nie zdarzyło mi się mieć kłopotów z paliwem. Filtr paliwa wymieniłem wcześniej niż instrukcja nakazywała. Można - a może nawet należy - go przed zimą "odowodnić" (ma taki specjalny zaworek). Może na wszelki wypadek zajrzę do ASO, żeby to zrobili - akurat ma przez kilka dni być ciepło.shrek - 2016-01-08, 23:06 Wieza a kiedy wymieniales filtr? I. ile masz nalatane?wieza - 2016-01-09, 09:02 filtra paliwa nie wymieniałem jeszcze minelo 2 lata,
Zalane zawsze mam pod korek.
tankuje tylko na dobrych stacjach i dużych , żeby była szybka u nich wymiana paliwashrek - 2016-01-09, 09:12
wieza napisał/a:
filtra paliwa nie wymieniałem jeszcze minelo 2 lata,
Zalane zawsze mam pod korek.
tankuje tylko na dobrych stacjach i dużych , żeby była szybka u nich wymiana paliwa
I to ze niewymieniales filtra to moze tez sie przyczynilo, ze jakis syf w nim zamarzl. Ja moj filtr wymienilem po 2 latach i mialem nalatane 55 tys. Uwierz mi ze filtr byl czarny i zamiast filtrowac paliwo przepuszczal czarny syf do pompy. Teraz filtr wymieniam co 20 tys. Wyciagniesz swoj i zobaczysz co w nim jest to bedziesz wymieniac co 20-40 tys. I tak sie ostatnio zastanawialem co to za polityka Renault z tymi filtrami .piku - 2016-01-09, 09:32 Ja postanowiłem wymienić filtr paliwa po 37 tys. km przed drugą zimą eksploatacji auta. teraz zrobię "odwodnienie", a wymienię go przed kolejną zimą (czyli jesienią 2016). Może dlatego nie ma m problemu z zamarzaniem nawet gdy auto stoi jakiś czas na dworze przy -15 C.wieza - 2016-01-09, 09:50 u mnie nigdy nie było problemów w zadnym aucie z silnikiem dizla i nie wymieniałem specjalnie filtra paliwa, zawsze odpalaly przy dużych mrozach. Wiec może być to totalny przypadekajax - 2016-01-09, 10:39 Nie wiem jak w lodzi, ale w dusterze jest kontrolka obecności wody w filtrze paliwa. Sprawdź, w razie czego opróżnij. Mnie się ta kontrolka nie zapaliła ani razu (113 000 km, 4,5 roku). Zwykle tankuję na Auchan - obrót duży, to paliwo im nie zalega w zbiornikach. W parafinę wątpię - garaż na kilka godzin raczej nie dałby nic.wieza - 2016-01-09, 13:25 w Lodzi tez jest kontrolka, moim zdaniem mogło u mnie być to przypadkowe , wydaje mi się ze może gdzies na przewodzie mogło zmetniec za bardzo i okroiło przepływ paliwa i dlatego takie kłopoty się stały.
Można wiadomo wymieniac częściej części ale to tez może nie zapobiec ewentualnym skutką zamarzania, po prostu przypadekgrzech - 2016-01-09, 18:09
Lukas87 napisał/a:
Szczególnie zimą starać się tankować pod korek ja od dawna tankuję na lukoilu i nie miałem nigdy problemów do tego mixol i jest dobrze
Nie bardzo rozumiem tankowania po korek. Podczas eksploatacji samochodu ubywa paliwa. Jak zatankuję do pełna to para się nie skropli i jak ubędzie paliwa podczas jazdy i nie będzie po korek to też się nie skropli?Karenzo - 2016-01-09, 19:44 głównie chodzi o ilość powietrza w baku w czasie długiego postoju (noc )damiaszek - 2016-01-10, 19:22
grzech napisał/a:
Lukas87 napisał/a:
Szczególnie zimą starać się tankować pod korek ja od dawna tankuję na lukoilu i nie miałem nigdy problemów do tego mixol i jest dobrze
Nie bardzo rozumiem tankowania po korek. Podczas eksploatacji samochodu ubywa paliwa. Jak zatankuję do pełna to para się nie skropli i jak ubędzie paliwa podczas jazdy i nie będzie po korek to też się nie skropli?
To ma znaczenie głownie latem jak jest ciepło, i tankujesz zimne paliwo (np. ze zbiorników podziemnych). Jak paliwa ubywa normalnie tak jak podczas jazdy, to wymiana powietrza w baku jest minimalna.piku - 2016-01-10, 19:31
damiaszek napisał/a:
To ma znaczenie głownie latem jak jest ciepło, i tankujesz zimne paliwo (np. ze zbiorników podziemnych). Jak paliwa ubywa normalnie tak jak podczas jazdy, to wymiana powietrza w baku jest minimalna.
Obawiam się, że ma to znaczenie głównie zimą, gdy woda z paliwa może zamarznąć. Latem po prostu zostanie wychwycona przez filtr paliwa. Niedawno, gdy otworzyłem wlew paliwa na stacji, na korku były zamarznięte kryształki "mrozu", choć staram się regularnie tankować do pełna (gdy tylko zużyję ok. połowy paliwa w baku).damiaszek - 2016-01-11, 09:06 Chodzi o zbieranie się wody, latem zbiera się szybciej, ale objawów nie daje, a zamarza oczywiście zimą.BoloSr - 2016-01-11, 18:50 Warto wymienic filtr paliwa w dCi po 3 latach ??? o km nie pisze bo zaraz bedzie smiech :) i ile tak przyjemnosc kosztuje w ASO (czesci plus wymiana).corrado - 2016-01-11, 19:33 ja wiem ile samemu: wymiana na lewarku pod blokiem po zdjeciu prawego kola, koszt tyle co filtr czyli za firmy np. delphi ok 100pln, czas ok 30min.piku - 2016-01-13, 20:16 Zadzwoniłem dziś do ASO, pytając o "odwodnienie" filtra paliwa. Powiedziano mi, że dopóki nie zapali się lampka czujnika wody, nie ma to sensu...shrek - 2016-01-16, 07:16 I co wymieniles juz ten filtr?wieza - 2016-01-16, 08:43 nie , nie wymieniałem.
Po pierwsze nie swieci się kontrolka aby było jakas woda w filtrze.
Po drugie wydaje mi się na 100% ze problemem było przejściowe paliwo na stacji , a ja zalałem pod korek. Wytworzyla się parafina i zamarzło.
Teraz zalałem na Shellu paliwo do dizla te najlepsze V-power racing :)Pawel26 - 2016-01-16, 13:01 Nie chce Ciebie kolego zmartwić,ale ja dwa lata temu wlałem pod korek V-power i po 5 km samochód zaczął się dusić i robić "żabki". Musiałem wymieniać filtr i spuszczać paliwo.
Dlatego zamontowałem w tym tygodniu przepływowy ogrzewacz paliwa .wieza - 2016-01-16, 14:19 W lodgy tez jest podgrzewany filtr i posiada rowniez czujnik wody, wiec nie ma sesu.BoloSr - 2016-01-16, 15:17 A skad wiadomo ze jest filtr podgrzewany ?? Po czym to poznac.laisar - 2016-01-17, 12:37
BoloSr napisał/a:
skad wiadomo ze jest filtr podgrzewany ?
Bo dochodzą do niego dwa kable: jeden u dołu, od czujnika obecności wody (3-żyłowy), a drugi u góry, do opornika grzejnego (2-żyłowy).Cav - 2016-01-17, 13:42
laisar napisał/a:
BoloSr napisał/a:
skad wiadomo ze jest filtr podgrzewany ?
Bo dochodzą do niego dwa kable: jeden u dołu, od czujnika obecności wody (3-żyłowy), a drugi u góry, do opornika grzejnego (2-żyłowy).
Czy w Dusterze również obecności takiego patentu można się spodziewać?BoloSr - 2016-01-17, 14:01 Czyli Duster tego nie ma.shrek - 2016-01-17, 20:52 Na czerwono czujnik wody. Na zielono grzalka ktora znajduje sie pod deklem .