DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Na każdy temat - Opony - etykieta UE

piku - 2016-04-14, 08:33
Temat postu: Opony - etykieta UE
Zastanawiam się, na ile można zaufać tzw. etykietom UE przy wyborze opon. Czy są one w jakimkolwiek stopniu miarodajne? A pytanie stąd, że widzimy wszyscy, że dane dotyczące spalania, podawane przez producentów aut na podstawie wytycznych opracowanych przez jakieś tam unijne (czy międzynarodowe) gremia okazują się całkowitym bublem. Nie tylko nie są prawdziwe, ale nawet nie można odnieść się do tych wskazań (w sensie, że np. wiadomo, że należy doliczyć do tego 15 proc.). Na dodatek wiemy już, że te normy (np. emisji spalin), które sobie UE wymyśliła nie są tak bardzo możliwe do przestrzegania i są w gruncie rzeczy lipne.
Zatem powtarzam pytanie: Czy tak samo nic nie warte są etykiety UE "przyznawane" przez producentów oponom?

Prezes - 2016-04-14, 08:49

Obiektywnie trzeba by przeprowadzić test opon i sprawdzić ;-)
Subiektywnie kupiłem Nokiany z lepszą etykietą i droższe, a uślizgiwały się na mokrym gorzej niż Barumy z gorszą etykietą..
Czytałem też o tym, że do testów dają podrasowane bieżniki, żeby lepiej wypadły, ale to mogą być ploty szukaczy sensacji.

Ogólnie opony dają dużo. W samochodach podaje się drogę hamowania. A jej długość ma wielkie powiązanie z założonymi oponami, większe niż lepszymi tarczami czy klockami.

Czytałem też o tym, jak był test hot-heczy, gdzie na danym torze wygrywał czasem jeden, a po zmianie opon na lepsze wygrał drugi.

maciek - 2016-04-14, 09:16

z Nokianami pewności nie ma :D
http://moto.pl/MotoPL/1,8...-oszustwie.html

DrOzda - 2016-04-14, 09:38

Panowie , konstrukcja opony to kompromis pomiędzy trwałością , przyczepnością i hałasem. Nie da się zrobić cichej opony o dużej trwałości i przyczepności. Albo to albo to albo to - a najczęściej trochę tego tego i tamtego :)
No i opony Fuel Save o małych oporach toczenia po prostu słabo trzymają się drogi - cudów w fizyce nie ma (no może poza komisją AM).

gregorisan - 2016-04-14, 10:41

Jedno jest pewne - etykiety na pewno poprawiają samopoczucie kupującego - szczególnie, gdy skusi się na oponki premium ;-)
maciek - 2016-04-14, 14:07

Najlepsze jest to, że Michelin najbardziej nalegało na UE by wprowadzili te etykiety. Jak wprowadzili okazało się, że z etykiet opony Michelin to zwykły średniak :-D .
Mówię o rynku opon samochodów ciężarowych.

piku - 2016-04-21, 12:15

DrOzda napisał/a:
Panowie , konstrukcja opony to kompromis pomiędzy trwałością , przyczepnością i hałasem. Nie da się zrobić cichej opony o dużej trwałości i przyczepności. Albo to albo to albo to - a najczęściej trochę tego tego i tamtego :)
No i opony Fuel Save o małych oporach toczenia po prostu słabo trzymają się drogi - cudów w fizyce nie ma (no może poza komisją AM).


Ad. konstrukcja opony i trzymanie, hałas - fakt; pisałem o tym kiedyś. Dostałem Octavię z jakimiś oponami Dunlopa. Szybko zgłosiłem się z reklamacją opon z powodu - hałasu. Odpowiedziano mi, że to opona sportowa o bardzo dobrym trzymaniu, wysokim indeksie prędkości, ale też, że szybko się zużyje. Wszystko się sprawdziło (tj. świetne trzymanie i szybkie zużycie).
Ad. Cuda i komisja AM - jeśli to chodzi o komisję dyscyplinarną na Akademii Morskiej, to faktycznie cuda są możliwe, bo się zdarzają ;-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group