DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Przegląd mediów o Dacii - Motor 6/2011 Duster dCi 110 4x4 vs SX4 2. DDiS 4WD

esdziewiaty - 2011-02-07, 12:59
Temat postu: Motor 6/2011 Duster dCi 110 4x4 vs SX4 2. DDiS 4WD
Witam , dziś po przeczytaniu testu porównawczego Dustera i Suzuki , czułem niesmak , no i spłodziłem coś takiego , i wysłałem do redakcji. Niestety nie mam mozliwości zeskanowania artykułu, ale cena 1.99zł nie jest duża , wiec każdy może sam w papierowym wydaniu przeczytać całość.

Oto treść e -maila:

Cytat:
Witam serdecznie. Po przeczytaniu testu porównawczego Dustera i SX4, muszę go skrytykować. Napisaliście , że silnik Dustera jest ospały, z autopsji wiem , że tak nie jest , ale pomijając moje doświadczenia , oprę się na Waszych pomiarach , i okazuje się , że w kwestii elastyczności 60-100km/h Duster jest szybszy. Krytykowana przez Was skrzynia biegów, niesprawiedliwie! Ponieważ pierwszy tak krótki bieg wcale nie musi być wadą , sam producent zaleca ruszanie nieobciążonym autem na 2 biegu. Jedynka ma zastąpić reduktor, co oszczędzi sprzęgło i ułatwi pokonywanie stromych wzniesień. W tabeli danych technicznych wkradł się błąd , ponieważ Duster , ma średnicę zawracania równą 10.44m. To bardzo mało , jeśli porównamy to chociażby do opisywanego na 22 stronie Punto EVO, dla którego ta wartość z silnikiem 1.4 8V wynosi 10.9m. W na każdym parkingu dłuższy od Suzuki Duster okazuje się sprawniejszy niż SX4, szkoda , że o tym nie wspomnieliście , gdyż dla wielu ponadprzeciętna zwrotność Dacii może być ważnym czynnikiem. Pominęliście również kwestie zdolności terenowych , co jest dla mnie niezrozumiałe , ponieważ testowaliście wersje 4x4, a nie 4x2. Tutaj również SX4 zostałoby zmiecione przez Dustera, chociażby w kwestii samych kątów terenowych. Nie zapominajmy o ciekawych rozwiązaniach w dziedzinie napędu Dacii , gdy ma ESP na pokładzie, mianowicie , występuje tam coś na wzór elektronicznej blokady tylnego mostu. Zmienia się również charakterystyka działania przepustnicy , oraz ABS włącza się zdecydowanie później- takie gadżety są dostępne w każdym Dusterze 4x4 nawet bez ESP. Kolejnym niedopatrzeniem jest pominięcie kwestii prześwitu, na siatce konturowej z wymiarami. Gdy testuje się zwykłe miejskie auto , mogę to zrozumieć , ale w przypadku SUV-ów , prześwit to bardzo istotny parametr, a jak wiemy Duster, okazuje się w tej dziedzinie lepszy o 2cm. Co do kwestii materiałów, deska rozdzielcza SX4 nie odbiega w tej kwestii znacząco od Dustera, tam też znajdziemy sporo twardego plastiku. Spasowanie elementów w Dacii pomimo , ze twardych nie pozostawia nic do życzenia, chociaż opublikowaliście co innego. Dziwi również punktacja za komfort jazdy , po 4 punkty- jak sami Państwo napisali Duster góruje nad Suzuki w tej kwestii. Dla mniej uważnego czytelnika , napisanie , że elektronika odbiera wszelka przyjemność z jazdy , może być dwuznaczne i mylące. W tabeli punktacyjnej pominęliście aspekt kosztów utrzymania pojazdu , tak ważny dla każdego kierowcy. Wyższa o pół litra pojemność Suzuki , a także przeglądy 2 razy częstsze , niż u konkurenta, generują zauważalnie wyższe kosztu utrzymania. Duster bazujący na sprawdzonej technice , za kilka lat okaże się dużo tańszy w serwisowaniu z racji znacznie tańszych części.

Kłopot polega na tym , że w części aspektów nie jesteście w stanie podjąć wogóle polemiki , z prostej przyczyny , nawet tymi autami nie jeździliście , jedynie przetłumaczyliście tekst z AutoZeitung. Duża szkoda, bo gdyby jeszcze raz przeanalizować kompleksowo wszystkie aspekty tabela z punktami mogłaby wyglądać inaczej.



Co sądzicie?


Aktualizacja:
Dorwałem skaner. Oto i artykuł, tzn przedruk.
Skan 1
Skan 2
Skan 3
Skan 4

TD Pedro - 2011-02-07, 13:09
Temat postu: Re: Motor 6/2011 Duster dCi 110 4x4 vs SX4 2. DDiS 4WD
gratuluję samozaparcia i determinacji - (oczywiście popieram) - ale to nic nie da - pismak który wysmarował ten tekst na pewno miał w tym interes a redakcja uzna, że mają prawo publikować "swoje" odczucia... - na zamieszczenie sprostowania raczej bym nie liczył :-(
esdziewiaty - 2011-02-07, 13:27

Sprostowania nie będzie, w dodatku tak jak napisałem to przedruk od Niemca , wiec o czym tu mówić nawet nie jeździli tym autem w porównaniu, ale mimo wszystko swoje niezadowolenie wygłosiłem. Zachęcam do kupna gazety , aby samemu ocenić kwestię.
maciek - 2011-02-07, 13:41

esdziewiaty, obsmaruj ich tam http://www.facebook.com/n...150096068744248

to ich bardziej zaboli niż pisanie e-maili który i tak nie czytają

esdziewiaty - 2011-02-07, 17:07

Myślałem o tym ;D

Jednak poczekam na odpowiedź na poczcie , gdy się nie doczekam wtedy fejsbuka zaatakuje. Co ważne na FB nie za bardzo jest sens tak długi wywód publikować , bo mało kto go przeczyta. Poczekamy, zobaczymy

maciek - 2011-02-07, 17:39

jak chcesz to mogę ci pomoc, jakąś dyskusja itp...
esdziewiaty - 2011-02-07, 18:03

Teoretycznie prawda powinna się sama obronić. Moim zdaniem podeszli do sprawy zdawkowo, a wydźwięk jest niepotrzebnie dla rumuńskiego auta krytyczny. Na szczęście znalazłem twarde argumenty;)
WhiteDragon - 2011-02-07, 23:33

Przeczytałem - Esdziewiaty masz rację.
Należy głosować swoimi pieniędzmi - kupować dla siebie, a nie dla Pana Redaktora! :-P

Resident - 2011-02-08, 11:13

esdziewiaty napisał/a:
Zachęcam do kupna gazety

A to błąd. Nie dość, że bzdury piszą, to jeszcze im kieszenie napychamy i dajemy informację zwrotną - chcemy takie rzeczy czytać.

esdziewiaty - 2011-02-08, 13:13

Kilka gazet statystyk sprzedaży nie zmieni.
laisar - 2011-02-08, 13:18

Ale liczą się zasady - nierzetelnych szmatławców nie należy wspierać kasą d:
Dusterjack - 2011-02-08, 22:49

Jednostronny artykuł i ma kilka niedomówień, które w lepszym świetle stawiały by Dustera. Np. spalania Dustera z tym silnikiem jest porównywalne z Suzuki, piszą o dużej różnicy, przeglądy w Dusterze co 30 tys., w Suzuki co 15 tys., nic w podsumowaniu o tym nie piszą, Dacia jest tańsza w zakupie i eksploatacji, podają wymiary, a nic na temat kątów natarcia, zejścia, prześwitu? Brak rzetelności w ocenie.
Drakula - 2011-02-13, 09:09

Miałem okazję osobiście porównać dzielność terenową Dustera i SX4 i z przyjemnością donoszę, że SX4 został zmiażdżony. Niestety w omawianym artykule owszem wspomina się o tym, ale już przy przyznawaniu punktów właściwości terenowe zostały pominięte.

Najbardziej rozbawiło mnie zakończenie, gdzie autor pisze, że różnica w cenie 11 tys zł. (na korzyść Dustera) nie jest taka istotna.

guma - 2011-02-13, 12:15

ludzie jak rumuńskie auto mogłoby pokonać japończyka i tak podszedł do tej sprawy autor tekstu.dlamnie to porównanie niema sensu silniki 1.5 z 2 litrowym, normalne że przegrał mniejszy .szkoda czasu na czytanie tego porównania
wox - 2011-02-13, 12:46

Nie da się ukryć, że jest to najmniej rzetelnie wykonany test Dustera. Autor za to odpowiednio zarobił - po prostu Suzuki miało wygrać (a nie Duster przegrać).
WhiteDragon - 2011-02-13, 14:38

guma napisał/a:
ludzie jak rumuńskie auto mogłoby pokonać japończyka i tak podszedł do tej sprawy autor tekstu.dlamnie to porównanie niema sensu silniki 1.5 z 2 litrowym, normalne że przegrał mniejszy .szkoda czasu na czytanie tego porównania


No właśnie - nawet takiego węgierskiego :-/

SpikeMike - 2011-02-13, 22:17

No tak myślałem, że już będzie na ten temat. Ja dzisiaj kupiłem Motor bo zobaczyłem test na okładce i jestem w ogromnym szoku. Zawsze ceniłem ten tygodnik, i czytałem go od dziecka, no ale na "efekty" przejęcia przez Wydawnictwo Bauer nie trzeba było długo czekać. Podpisuję się pod tym co napisał esdziewiąty obiema rękami i gratuluję determinacji. Auto Zeitung czy Auto Bild to są motoryzacyjne szmatławce, niestety te głupoty trafiają w naszym kraju na podatny grunt. Lepiej zaoszczędzić trochę kasy i kupić raz w miesiącu Top Gear lub CARS.

Jak pewnie parę osób na forum wie, jeździłem SX4 przez ok 3 miesiące (wersja sprzed liftu, 1.9DDiS- test tu: http://www.daciaklub.pl/f....php?article=4) i w życiu nie chciałbym nim dłużej jeździć, choćby z podświetleniem zegarów zimnymi LED-ami i automatyczną klimą bo widzę, że to się głównie zmieniło. Żeby dać tym autom wynik ex equo za komfort jazdy (4/4 w teście) trzeba mieć nie po kolei w głowie. Pisanie o harmonijnej pracy zawieszenia Suzuki jest wyssane z palca, choćby nawet niemieckiego.

billbill666 - 2011-02-13, 22:44

Nie ma się co bulwersić,test nietrafiony z doborem aut(cena ich tylko deczko zbliża)Suzuki SX-4 powinni zestawić z Nissanem"kaszlakiem" a Dustera z Nissanem X-Trail,Kia Sportage czy Hyunday ix-35 to może by co obiektywnego i solidnego pismakom wyszło.A tak wypunktowali plusy i minusy każdemu z nich i "G" :-( wyszło bo każde z tych aut ma ciut inne przeznaczenie i oczekiwania potencjalnych nabywców.
Seal - 2011-02-14, 00:04

Panowie o czym tu mamy mówić, test jest cholernie tendencyjny.
Przykładzik:
Na 20 stronie owego pisma jest też test Forda C-Max 1.6 TDCI i co Panowie piszą o tym silniku:
motor napisał/a:
115-konny silnik radzi sobie nieźle z ważącym ponad 1300kg autem..

Ford:
przyspieszenie 0-100 km/h 12,2 s
elastyczność 60-100 km/h 8,2 s (4 bieg)
elastyczność 80-120 km/h 14,3 s (6 bieg)

A o Dacii co Panowie "dziennikarze" napisali:
motor napisał/a:
Mały diesel jest mimo 110 km ospały..

Dacia:
przyśpieszenie 0-100 km/h 11,3 s
elastyczność 60-100 km/h 7,8 s (5 bieg)
elastyczność 80-120 km/h 12s (6 bieg)
Jeżeli według "dziennikarzy" Dacia jest ospała to dla mnie Ford jest mułem :-P

billbill666 - 2011-02-14, 00:12

Seal każdy z pismaków ma swój punkt widzenia ;-)
SpikeMike - 2011-02-14, 00:25

billbill666 napisał/a:
Seal każdy z pismaków ma swój punkt widzenia ;-)


Punkt widzenia można nazwać subiektywną oceną; OK. Ale tutaj mamy do czynienia z cyferkami, czyli matematyką, w której trudno o subiektywizm. Jeśli dla tej samej osoby jedno 2 to źle, a takie samo 2 to dobrze w innej konfiguracji, nazywa się to po prostu hipokryzją a w skrajnych wypadkach rozdwojeniem jaźni.

billbill666 - 2011-02-14, 00:37

Kolega nie zauważył :shock: że te dwa artykuły dwóch różnych pismaków opracowywało? :-) Jak zawsze "diabeł tkwi w szczegółach" :mrgreen: Wnikliwie czytać a później wdawać się w polemikę ;-)
Seal - 2011-02-14, 00:54

billbill666 napisał/a:
Kolega nie zauważył :shock: że te dwa artykuły dwóch różnych pismaków opracowywało? :-) Jak zawsze "diabeł tkwi w szczegółach" :mrgreen: Wnikliwie czytać a później wdawać się w polemikę ;-)

A kolega nie zauważył, że to jedno pismo te dwa testy wydało :lol:
A gdzie był naczelny :?: :-P

SpikeMike - 2011-02-14, 01:10

Seal napisał/a:
billbill666 napisał/a:
Kolega nie zauważył :shock: że te dwa artykuły dwóch różnych pismaków opracowywało? :-) Jak zawsze "diabeł tkwi w szczegółach" :mrgreen: Wnikliwie czytać a później wdawać się w polemikę ;-)

A kolega nie zauważył, że to jedno pismo te dwa testy wydało :lol:
A gdzie był naczelny :?: :-P


Jedno pismo, w tym samym wydaniu. Ten test C-Maxa jest 2 kartki dalej :)

48piotr - 2011-02-14, 08:32

Jak się"da" to każdy test się 'zrobi" :!:
TD Pedro - 2011-02-14, 09:15

koledzy - luzik, Duster sam się obroni... :lol:
Ammianus - 2011-02-14, 16:02

Pretensje powinno się kierować do Grupy Renault, która szczędzi środków na promocję Dacii, a nie dziennikarzy-na-zlecenie
WhiteDragon - 2011-02-14, 22:22

SpikeMike napisał/a:
Lepiej zaoszczędzić trochę kasy i kupić raz w miesiącu Top Gear lub CARS.


Ja kupiłem numer styczniowy Cars i tam na stronach 90 i 91 jest artykuł o toczydełku nazwanym Tata Indica Vista. Tekst trudno uznać za poważny, jakby nam jakieś pismo tak którąś z Daciek wyśmiało to by dopiero ruszyła akcja z petycjami włącznie zapewne.

"O czymś zapomniałem?
- o kierunkowskazach. Tata ma kierunkowskazy. I dlatego to świetne auto"

I tak cały czas w ten deseń.

Z drugiej strony jeśli to prawda - a tekst jest tak niepoważny, że trudno wyczuć - że dźwignia od kierunkowskazów jest na miejscu gdzie zazwyczaj jest dźwignia od wycieraczek i wicewersa to łagodnie mówiąc autko wymaga przyzwyczajenia.

benny86 - 2011-02-14, 22:29

WhiteDragon napisał/a:
Z drugiej strony jeśli to prawda - a tekst jest tak niepoważny, że trudno wyczuć - że dźwignia od kierunkowskazów jest na miejscu gdzie zazwyczaj jest dźwignia od wycieraczek i wicewersa to łagodnie mówiąc autko wymaga przyzwyczajenia.

Tak, wspominali o tym w teście dziennikarze TVN Turbo (nota bene dość rozsądnie podeszli do autka) ale zaznaczyli, iż producent zadeklarował chęć poprawy tego na "normalne" w najbliższym czasie

eplus - 2011-02-15, 14:48

No i ta cholerna kierownica z lewej strony - dla Angola to szok! :shock:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group