DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Portal - Oficjalne ceny Dacii dla Aut z LPG

maciek - 2011-07-10, 17:38
Temat postu: Oficjalne ceny Dacii dla Aut z LPG

Oficjalne ceny Dacii dla Aut z LPG

Sandero:
Arctica 1.2 16V 75KM LPG 38 700
Laureate BL (Black Line )1.2 16V 75KM 40 150

Logan:
Arctica: 1.2 16V 75KM LPG 38 700
Laureate BL (Black Line) 1.2 16V 75KM 40 150

Logan MCV:
Arctica: 1.6 8V 84KM LPG 45 100 zł (5 miejsc )
Laureate BL (Black Line) 1.6 8V 84KM LPG 46 150 zł (5 miejsc )
Laureate BL (Black Line) 1.6 8V 84KM LPG 48 150 zł (7 miejsc )

Logan Van:
Comfort: 1.6 8V 84KM LPG 32 358zł (netto)

Logan Pick-UP:
Comfort: 1.6 8V 84KM LPG 32 358zł (netto)
Comfort CARGOBOX: 1.6 8V 84KM LPG 35 894zł (netto)

źródło: dacia.pl
Cennik obowiązuje od 6.07.2011r

EDIT 22.10.2011
ZALETY FABRYCZNEJ INSTALACJI LPG
Dacia LPG: solidność, niezawodność
1) Instalacja LPG Landi Renzo gwarantuje wysoką jakość, niezawodność i bezpieczeństwo.
Spełnia również normy europejskie.
Landi Renzo jest specjalistą i światowym liderem w dziedzinie systemów zasilania LPG.


Zbiornik LPG jest wykonany z bardzo wytrzymałej blachy stalowej grubości 2 do 3,5 mm.


2) Gwarancja producenta na 3 lata lub 100 000 km dla wszystkich wersji LPG, podobnie jak wszystkie inne wersje pojazdów marki Dacia.

Dacia LPG: wybór racjonalnie ekonomiczny
LPG - najtańsze paliwo


Dacia LPG: duży zasięg, możliwość wyboru paliwa, łatwa obsługa
1) Zasięg samochodu dochodzi do 1 200 km* dzięki zasilaniu dwoma rodzajami paliwa

2) Łatwa obsługa i napełnianie zbiornika gazu, możliwość przełączania zasilania z jednego paliwa na drugie w dowolnym momencie

3) Pewna i sprawdzona technologia (wtrysk sekwencyjny gazu zgodny ze standardem diagnostycznym EOBD)

* Szacunkowe wyliczenia dla Sandero

Dacia LPG: bardziej przyjazna środowisku
1) LPG (mieszanina butanu i propanu) nie zawiera ani benzenu, ani siarki, ani też ołowiu szkodliwego dla zdrowia i środowiska naturalnego.

2) Wykorzystanie gazu do zasilania silnika, to w porównaniu do wersji benzynowej nawet o 13% mniejsza emisja CO2 .

3) Bardzo niski poziom emisji zanieczyszczeń:
a) emisja o 96% mniej tlenków azotu (NOx) niż silnik wysokoprężny i o 68% mniej niż silnik benzynowy.
b) 0 emisji stałych cząstek.

4) Obniżony poziom hałasu pracy silnika (o 60% w stosunku do silnika wysokoprężnego).


Źródło : European Emission Test Program

CO TO JEST PALIWO LPG?
Skład:
- Jest to mieszanina w proporcji około 50/50 butanu (C4H10) i propanu (C3H8).
- Gazy są sprężane niskim ciśnieniem (około 4,5 bar), by przeszły w stan płynny, co ułatwia ich transport i dystrybucję.
- W chwili użycia do zasilania silnika, gazy te przechodzą ponownie w stan lotny.

Pochodzenie:
- LPG jest otrzymywany w 30% w procesie rafinacji ropy naftowej i w 70% jest pozyskiwany ze złóż gazu ziemnego lub ropy naftowej.

Zastosowania jako paliwo:
- w samochodach osobowych, dostawczych, we flotach samochodowych firm,
- w przemyśle (wózki widłowe, maszyny do wygładzania tafli lodowych, pojazdy używane w portach lotniczych, itd.),
- w autobusach miejskich,
- w łodziach.
DACIA SANDERO LPG – specyficzne części wersji LPG

1 – Zawór napełniania zbiornika
2 – Zbiornik gazu
3 – Zawór bezpieczeństwa
4 – Przewód wlewu gazu
5 – Przełącznik / wskaźnik poziomu gazu
6 – Reduktor-parownik
7 – Wiązka przewodów elektrycznych
8 – Układ wtrysku gazu
9 – Układ wtrysku benzyny
10 – Moduł sterujący systemu LPG
11 – Moduł sterujący wtryskiem benzyny
JAK ROZMIESZCZONA JEST INSTALACJA LPG ?

maciek - 2011-07-10, 17:44

Dopłata do samochodu z LPG wynosi równo 3 900zł Brutto
Mikele - 2011-07-10, 17:54

Sorry za może niezbyt mądre pytanie, ale mnie jedna rzecz zdziwiła - czy Dacia wycofała się z silników 16V w Loganie i Loganie MCV ? Czy to tylko do gazu te jednostki nie wchodzą ?
qlpiak - 2011-07-10, 17:55

Żeby tak jeszcze oficjalny kalendarz przeglądów w czasie gwarancji był dla tych aut dostępny :mrgreen:
maciek - 2011-07-10, 18:30

Mikele napisał/a:
czy Dacia wycofała się z silników 16V w Loganie i Loganie MCV


nie rozumiem :-(

maciek - 2011-07-10, 18:33

mnie co innego dziwi dlaczego nie ma teraz oddzielnie w cennikach Laureate i Black Line tylko jest razem. Jak to teraz będzie?
laisar - 2011-07-10, 19:02

Jak to jak? 200 zł drożej d:

Beznadzieja... /:


Mikele napisał/a:
czy Dacia wycofała się z silników 16V w Loganie i Loganie MCV ?

W zwykłym loganie to już dawno nie ma, a w MCV-ce przecież są - w Hi-Flexie i Laureate BL (aczkolwiek w tej ostatniej też tylko w wersji E85).

Toczek - 2011-07-12, 09:09
Temat postu: LPG
nie ma LPG do silnika 16V?
benny86 - 2011-07-12, 09:39

Toczek, dla 1.6 16v nie ma, jest dla 1.2 16v
DD - 2011-07-12, 14:26

Mikele napisał/a:
Sorry za może niezbyt mądre pytanie, ale mnie jedna rzecz zdziwiła - czy Dacia wycofała się z silników 16V w Loganie i Loganie MCV ? Czy to tylko do gazu te jednostki nie wchodzą ?

No pewnie to drugie. W kazdym razie ja to tak odbieram, ze podane sa tylko te modele i wersje silnikowe, ktore sa (zaczely byc) oferowane z fabryczna instalka lpg. Dlatego nie ma w tym zestawieniu w ogole Stepwaya i Dustera.

Smogg - 2011-07-14, 11:53

Ja kupiłem Dustera od razu z instalacją LPG od dealera (nie wiem, czy traktować to jako fabryczną, czy dedykowaną, czy cokolwiek, w każdym bądź razie nie tracę gwarancji - a tym mnie straszono podczas składania zamówienia w lutym br.).

Co prawda w Renault na al. Jerozolimskich w Wawie nie montują i nie serwisują instalacji, ale samochody stamtąd pojechały na montaż instalacji w ASO na Puławskiej i ponownie na umówiony odbiór z Jerozolimskich. Pan który przy odbiorze pojawił się w salonie aby opowiedzieć o instalacji stwierdził, że w momencie w którym Dustery będą seryjnie wyposażone w możliwość jazdy na LPG to będą miały dokładnie taką samą instalację :-)

Cena widniejąca na osobnej fakturze to 4500 brutto. Butla wedle homologacji ma 53 litry. Jeszcze na tym nie jeździłem ani nie tankowałem, więc nie wiem ile konkretnie litrów wejdzie i ile na tym przejadę (w Hondzi miałem butlę 44l, wchodziło między 35 a 39l, robiłem na tym ok 350 po mieście i o 50-70km więcej jeśli to była trasa).

ajax - 2011-07-21, 21:07
Temat postu: Ile wejdzie?
Katalogowo do zbiornika LPG powinno wchodzić 80% jego pojemności nominalnej. Przy zbiorniku 53 l powinno wejść 42,5 l LPG. Mogą być pewne różnice, zwykle rzędu ± 1-2 l zależnie od pory roku, temperatury otoczenia i ciśnienia w zbiorniku stacji. Trochę się mądrzę, ale już 3 samochody przestawiałem na LPG i jeździłem na nich ok 10 lat. To rozwiązanie dobre dla tych co jeżdżą na średnich dystansach - tak ok 40-100 km dziennie. Poniżej 40 km dziennie instalacja zwraca się powoli, ponad 100 km dziennie diesel zaczyna być konkurencyjny przy wyższej cenie wyjściowej. Należy uwzględnić wyższe koszty przeglądów gwarancyjnych, koszty dodatkowej regulacji instalacji LPG itp.
W straszenie szybkim zużyciem silników nie wierzę - błękitna fala ma ok 200 000 na LPG, platynowa torpeda ok 100 000 ( byłoby więcej gdyby nie pewna rozpędzona Scania), srebrny rycerz ok 60 000 (byłoby troszkę więcej gdyby młody nie uparł się brać szybko zakrętu na gołoledzi, choć różnica może ze 3 miesięcy - po protu dożył swoich dni w bardzo już przerdzewiałej zbroi). Po 180 000 w błękitnej fali była przeprowadzona naprawa średnia silnika, przy czym siadły uszczelki i panewki wału - wg oceny mechanika normalne zużycie oraz wymiana pierścieni (zużyte zgarniające, reszta OK, ale i tak wymienione - jak komplet, to komplet) - żadne nie może mieć bezpośredniego związku z paliwem. Zawory - nie wymagały nic, głowica bez śladów przegrzania, gładzie OK. A nie powiem, abym jakoś szczególnie dbał o silnik. Uważam, że przy instalacji dobranej do silnika LPG jest pełnowartościowym paliwem zamiennym. Oczywiście coś za coś - traci się część bagażnika lub koło zapasowe (w błękitnej fali jedno i drugie, już go znali na stacjach - "znów pan przyjechał tankować na dwa wlewy :-D "), są trochę niższe osiągi - w normalnej jeździe to niezauważalne, trzeba trochę częściej sprawdzać poziom oleju (z tym to zawsze mam pod górkę ale jakoś dawałem radę). Więcej "grzechów" LPG nie pamiętam :mrgreen:

Apaczus - 2011-07-24, 10:59

Dlaczego w temacie LPG Dacia nie podaje cennika Dustera wraz z instalacją LPG? Jest to mylące, bo po mojej MCV-ce (oczywiście z LPG) mam ochotę na Dusterka też z LPG.
W konfiguratorze na stronie dacia.pl także nie ma Dustera z LPG :(

maciek - 2011-07-24, 11:09

bo nie można kupić Dustera z fabrycznym LPG
Apaczus - 2011-07-24, 11:25

No ja z fabryczną także nie posiadam swojej MCV-ki. Po zakupie na Puławskiej montowali mi LandiRenzo właśnie u nich. Zdaję sobie sprawę, że nie montuje się w Rumunii, ale chociaż jakieś info, że u dealera można :/

To inne pytanie: do jakich Dusterów można (chodzi mi o silniki)? Bo np mi kiedyś montowali do MCV tylko 8V (16V powiedzieli, że nie robią). Czy do najmocniejszego Dustera 1.6 16V 105 montują u dealera? Jeśli tak to czy to jest dalej LandiRenzo?

Smogg - 2011-07-25, 09:26

Dokładnie tak, do mojego Dusterka 1.6 16V 105KM zamontowano właśnie LandiRenzo.
eastcowboy - 2011-08-06, 06:24
Temat postu: Re: Ile wejdzie?
ajax napisał/a:
Przy zbiorniku 53 l powinno wejść 42,5 l LPG.


Sandero + Duster 42/34l

maciek napisał/a:
bo nie można kupić Dustera z fabrycznym LPG


Duster LPG 4x2

http://dacia.de/dacia_duster_preise.php

mekintosz - 2011-08-20, 16:50

maciek napisał/a:
bo nie można kupić Dustera z fabrycznym LPG


.. w Polsce , jescze.. znow trzecia kategoria klientow... ech...

DD - 2011-09-10, 06:34

Smogg napisał/a:
Ja kupiłem Dustera od razu z instalacją LPG od dealera (nie wiem, czy traktować to jako fabryczną, czy dedykowaną, czy cokolwiek, w każdym bądź razie nie tracę gwarancji

Masz od dealera, a nie fabryczna.

Zauwazylem, ze Twoj zagazowany Dusterek jest w wersji 4x4... czy moglbys kiedys zrobic przy okazji kilka fotek jak masz zamocowany zbiornik toroidalny w bagazniku :-) ? Wiesz, interesuje mnie to m.in. pod katem watpliwosci wyrazonych w tym moim poscie (po P.S.).

eastcowboy - 2011-10-23, 07:40

maciek napisał/a:
bo nie można kupić Dustera z fabrycznym LPG


4x2 można kupić http://www.dacia.de/dacia...ische_daten.php

maciek - 2011-12-10, 11:48

jeszcze nikt nie zwrócił uwagi na to że w Sandero z silnikiem 1,6 8V jest dostępne LPG :mrgreen:
benny86 - 2011-12-10, 21:50

Maciek ale masz na myśli fabryczne LPG, analogicznie jak w 1.2 16v? Bo dealer w Świętochłowicach na śląsku sprzedaja od dawno wszystkie benzynowe daćki z lpg
maciek - 2011-12-10, 22:25

benny86, mam na myśli Fabryczny LPG który ma gwarancję na całą Polskę a nie u danego dealera.
benny86 - 2011-12-11, 20:11

faktycznie, spojrzałem do konfiguratora. Generalnie laureatka 16 z lpg, poduchami bocznymi, pakietem komfort 2 i elektryczne szyby (czyli takie wypasione sandero raczej) wychodzi lekko ponad 45kzł. Jak dla mnie całkiem sensowna oferta.
Daster - 2012-01-03, 21:28
Temat postu: DUSTER 1.6 16V 105 LPG już dostępny
W konfiguratorze DACIA jest już wersja DUSTERa z instalacją LPG. Różnica w cenie pomiędzy silnikiem na PB95, a z instalacją LPG wynosi 3900zł.
http://dacia.pl/gama-daci...sp?modelKey=79H

TD Pedro - 2012-01-03, 22:11

Daster napisał/a:
jest już wersja DUSTERa z instalacją LPG

niestety tylko dla wersji 2x4 :-( (tak wynika z konfiguratora)

Dar1962 - 2012-01-03, 23:52

pracownik salonu Nazaruk Service w Lublinie, gdzie będę odbierał auto proponował mi montaż przez dilera instalacji Landi Renzo za 3200 zł. Salon daje na nią gwarancję identyczną z długością gwarancji na auto. Więc w modelu 4x4 też jest to wykonalne
TD Pedro - 2012-01-04, 00:10

Dar1962 napisał/a:
Więc w modelu 4x4 też jest to wykonalne

wykonalne jest na pewno, ale:
w przypadku montażu instalacji przez dealera gwarancja na samochód jest udzielana wyłącznie przez TEGO dealera, natomiast w przypadku zamówienia Dustera z instalacją LPG zgodnie z ofertą RP (wg konfiguratora) gwarancja jest honorowana w całej sieci serwisowej RP, w sumie to teoretycznie niewiele znaczy - w sytuacji gdy serwisujesz samochód "u swojego dealera", praktycznie może być różnie...
Dar1962 napisał/a:
proponował mi montaż przez dilera instalacji Landi Renzo za 3200 zł

dobra cena... :-)
podejrzewam, że zlecają montaż "zaprzyjaźnionemu" kontrahentowi, bo z tego co się orientuję sami tego nie robią...

czaju - 2012-01-05, 21:44

Cytat:
sumie to teoretycznie niewiele znaczy - w sytuacji gdy serwisujesz samochód "u swojego dealera", praktycznie może być różnie...


Praktycznie coś idzie nie tak, serwis zwala winę na wszystko co się rusza, unieruchamia Ci samochód na kilka dni i głośno bądź cicho myślisz sobie "więcej im go nie oddam" i jeździsz do serwisu dalej o kilkanaście kilometrów :)

No i co by tu nie dywagować instalacja fabryczna brzmi pewniej niż zakładana przez dilera (mam na myśli to że niektóre elementy mogą być gotowe (np kwestia montażu wtrysków gazu) a nie dorabiane na sztukę (oczywiście nie miałem nigdy do czynienia z instalacją fabryczną ale rozumiem, że nie wierci się otworów pod wtryski, a co za tym idzie jest to trochę precyzyjniej zrobione)

robo1973 - 2012-01-05, 22:25

Ja mam montowaną u dealera i jest wszystko w porządku. Żadnego problemu niemam.
czaju - 2012-01-05, 22:37

robo1973 napisał/a:
Ja mam montowaną u dealera i jest wszystko w porządku. Żadnego problemu niemam.


ja mam montowaną poza ASO i u żadnego dilera, poza tym u którego kupowałem, problemów nie mam ;) a właściwie nie miałem bo już 3latka ;(

Piotrek721015 - 2012-01-06, 08:25

parę dni temu leciał na TVN TURBO program o fabryczne-dilersko przygotowywanych autach do współpracy z LPG. Pan z Renaulta oświadczył, że samochody tej marki są przystosowywane do pracy na LPG już na taśmie produkcyjnej, gdzie montuje się instalacje gazową. Wymieniał nawet parę elementów sinika specjalnie zmienianych , a przystosowanych do LPG. Inni producenci zakładali gotowe zestawy montażowe LPG do wyprodukowanych juz pojazdów.
Dar1962 - 2012-01-07, 10:03

przez chwilę biłem się z myślami, czy nie zlecić założenia LPG przy okazji zbliżającego się odbioru. ale sobie odpuściłem. Wiadomo jak jest z nadmiarem gotówki przy kupnie pojazdu ;-) . Pojeżdżę sobie trochę na benzynie, zrobię przynajmniej 5 000 km, zobaczę, czy spalanie w tej wersji jest aż tak dramatycznie duże (jeżdżę spokojnie, żeby nie powiedzieć ślamazarnie :-/ ) Potem z kalkulatorem w ręku policzę, po jakim przebiegu może realnie zwrócić mi się ta inwestycja i wtedy zdecyduję. Generalnie jestem za, choć byłby to pierwszy mój samochód z LPG - ale zawsze kiedyś jest ten pierwszy raz :-P
TD Pedro - 2012-01-07, 10:12

Dar1962 napisał/a:
czy spalanie w tej wersji jest aż tak dramatycznie duże

przy, jak to napisełeś:
Dar1962 napisał/a:
jeżdżę spokojnie, żeby nie powiedzieć ślamazarnie

na pewno spokojnie "zejdziesz" poniżej norm fabrycznych... (chociaż nie są niskie :-( ) - ale tankując LPG (czyt. płacąc rachunek) radość jest "bezcenna"... :lol:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group