DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Zakup Dacii - Sandero 1.2

Devotional - 2012-10-06, 18:11
Temat postu: Sandero 1.2
Witam. W przyszłym tygodniu odbieram nowe Sandero 1.2 Arctica. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z tym silnikiem w Sandero? Ojciec ma Clio z 1.2 ale Tce 100 km, więc pewnie nie bedzie szału :)
mekintosz - 2012-10-06, 18:34

Witam. Jak szukalem sandero myslalem o takim samym. Szału nie bedzie ale bedzie optymalnie ekonomicznie i raczej bezawaryjnie. Sprawdzona jednostka napedowa ;-)
mollu - 2012-10-06, 19:34

witam

tutaj trochę pisałem o moim sandero 1.2
jak dla mnie silnik wystarcza :)

http://www.daciaklub.pl/f...der=asc&start=0

Devotional - 2012-10-06, 19:51

A jak ze światłami mijania w Sandero? Pracuję na 3 zmiany i dojeżdżam praktycznie w 80% po ciemku. Moje poprzednie auto czyli Scenic 2 miało bardzo dobre, Clio ojca też ma dobre a ten?
mollu - 2012-10-06, 20:00

z tym nie miałem nigdy żadnego problemu
wszystko fajnie widać

Devotional - 2012-10-06, 20:02

I jeszcze jedno. Czytając posty o Sl Artica natknąłem się na różne wyposażenia. Moja ma klimatyzację, elektryczne szyby i centralny zamek. Ponadto podobno ma komputer a na manetce od wycieraczek naciska się końcówka tej manetki.
mekintosz - 2012-10-07, 09:22

Komputerka sie nie spodziewaj, guziczek został bo takie mieli manetki ;-) Swiatla sa w sandero OK, w dustrze lepsze ;-) Warto zainwestowac w jasniejsze zarowki H4 kosztem ich trwalosci. Jakbym jezdzil nocami to bym tak zrobił.
Cendra - 2012-10-07, 12:54

Dlaczego zmieniłeś Scenica 2 na Sandero? :) Jaki miałeś silnik?
Pytam z ciekawości, bo sam użytkuję Scenica.

Dyziek - 2012-10-07, 13:05

mekintosz napisał/a:
Komputerka sie nie spodziewaj, guziczek został bo takie mieli manetki ;-) Swiatla sa w sandero OK, w dustrze lepsze ;-) Warto zainwestowac w jasniejsze zarowki H4 kosztem ich trwalosci. Jakbym jezdzil nocami to bym tak zrobił.


Mekintosz, wiesz moze, jak reaguja odblysniki na mocniejsze zarowki? Co z pokrywa ('szybkami') reflektorow? To jest szklo, czy tworzywo?

czaju - 2012-10-07, 14:41

Te żarówki nie są MOCNIEJSZE a JAŚNIEJSZE. Osobiście dopóki dojeżdżałem to miało to jakiś sens, chociaż znowu ze względu na ruchliwość trasy czasami solidnie ukryty (jestem z tych co reflektory zawsze mają ustawione jak najniżej, podnoszą się jedynie jak faktycznie pusta droga, a ciemna wieś - taki substytut świateł drogowych, który nie powinien oślepiać). Teraz kupiłem wczoraj 2x H4 za 5zł w Carrefour'ze bo wkurza mnie że czym więcej wydam na żarówkę tym krócej świeci.
Moje przyzwyczajenia mogą wynikać że w Sandy są naprawdę dobre reflektory, przez co nie przywiązuje dużej uwagi do żarówek (szczególnie latem), albo z moich małych wymagań świetlnych

Devotional - 2012-10-07, 16:46

Cendra miałem Scenica z 2003 roku. Pierwsza seria nowego modelu. Miał ponad 140 tyś przebiegu. Silnik 1.6. Kupiłem go bo potrzebowałem dużego auta do przewozu wózka dziecięcego plus psa. Ale ponieważ dojeżdżam codzień 80 km do pracy więc zaczął nie wytrzymywać przebiegu:-). Komunikaty typu Check Parking Brake, Check Airbag już mnie wykańczały. Ponadto 2 razy naprawiałem deskę rozdzielczą bo raz zdechł wyświetlacz od radia i termometru a ostatnio pokazały się jasne i ciemne pasy na głównym. A ja potrzebuję auta do codziennego tłuczenia kilometrów. Ufff....

No i ostatnio zaczęła już hałasować skrzynia biegów na piątce :-) )

DrOzda - 2012-10-07, 19:12

Nie chciałeś zaczekać na nowe Sandero ?
Zamówienia od stycznia a przy okazji przeceny i wyprzedaże starych modeli .... ale fakt kto mógł wiedzieć :)

Devotional - 2012-10-07, 20:19

Podoba mi się nowe Sandero ale potrzebuję nowego auta na jesień i zimę. Pojeżdżę dwa lata i kupie nowy model.
mekintosz - 2012-10-07, 20:51

Dyziek napisał/a:
mekintosz napisał/a:
Komputerka sie nie spodziewaj, guziczek został bo takie mieli manetki ;-) Swiatla sa w sandero OK, w dustrze lepsze ;-) Warto zainwestowac w jasniejsze zarowki H4 kosztem ich trwalosci. Jakbym jezdzil nocami to bym tak zrobił.


Mekintosz, wiesz moze, jak reaguja odblysniki na mocniejsze zarowki? Co z pokrywa ('szybkami') reflektorow? To jest szklo, czy tworzywo?


To tworzywo, jednak dobrej klasy mocniejsze zarowki jasniej swieca a nie pobieraja wiecej mocy. Czyli nie powinny sie nadmiernie przegrzewac.

RenaultDacia - 2012-10-07, 20:59

Przepraszam za offtop, ale to chyba najlepsze miejsce (wątek o zakupie Sandero). Sam jestem mocno zainteresowany Sandero i "pod siebie" w wolnej chwili zrobiłem małą stronkę ze zbiorem testów Sandero www.sandero.pl . Uprzedzam pytania, nie ma z tego żadnych korzyści, nie pracuję dla Dacii :), a jednocześnie przypomniałem sobie Wordpressa, co przyda mi się w pracy zawodowej. Jak ktoś miałby jakiś ciekawy link do przegapionego przeze mnie testu (na pewno się takie znajdą) to z góry dziekuję za info.
mekintosz - 2012-10-08, 23:22

Fajna stronka ale ma wade - brak odnosnika do strony daciaklub.pl ;-)
RenaultDacia - 2012-10-09, 10:47

Poprawię się dziś wieczorkiem ;)
Devotional - 2012-10-09, 17:21

Odebrałem Dacię :-) ). Nie ma komputera ale za to ma przednie halogeny. Hmm... po przesiadce ze Scenica 2 to miałem wrażenie że jadę na krzesełku chybocącym się na wszystkie strony. hy hy hy!!!!!! Ale po godzinie i 100 km jest dobrze. :-) )
RenaultDacia - 2012-10-09, 19:05

Gratuluję i... zazdroszczę poniekąd :) Nowe auto z salonu to nowe auto :)
Devotional - 2012-10-09, 19:34

A dziękuję bardzo. Oby tylko chodził bezawaryjnie.
mekintosz - 2012-10-09, 21:03

Gratulcje i zycze powodzenia w oswajaniu drakuli. Jak ze spalaniem - pisz smialo ;-)
RenaultDacia - 2012-10-16, 18:53

Devotional -> i jak sytuacja? Jak wrażenia? W paru zdaniach proszę opinię o silniku - da się tym jeździć, w sensie sprawnego poruszania się? Jeszcze niedawno byłem "napalony" na wersję z silnikiem 1.6, ale teraz ochłonąłem i czekam na nowe Sandero 1.2 z LPG.
Devotional - 2012-10-17, 07:54

RenaultDacia powiem Ci że nie jest tak źle. Silnik jest dość elastyczny i choć mam już 600 km to nie kręcę go powyżej 3 tyś obrotów to zbiera się całkiem całkiem. Narazie spalanie wyszło mi 6.7 z czego 70 % trasa a reszta miasto i to krótkie odcinki. Plus jazda na klimie póki jest ciepło. Zeby się przesmarowała. :-) ) Parę lat temu miałem Thalię 1.4 i tam autko dostawało kopa po przekroczeniu 3,5 tyś zobaczymy jak tu.
RenaultDacia - 2012-10-17, 19:17

Jak 6,7 l to jest ok. Co do elastyczności to jasna sprawa, że go nie katujesz - "nówka musi się uleżeć", wiadomo. Też podczas normalnego poruszania się nie przekraczam 3000 obr (de zmieniam biegi między 2250-2500 obr, mój stary 1.6 nie protestuje ;) ), ale nie ukrywam, że interesuje mnie sytuacja jak radzi sobie ten 1.2 16V gdy np. jedziesz sobie 90 km/h na 5. biegu i jest potrzeba wyprzedzania, czyli co się dzieje jak zarzucasz wtedy 4. bieg i pedał w podłogę :)
laisar - 2012-10-17, 20:06

RenaultDacia napisał/a:
co się dzieje jak zarzucasz wtedy 4. bieg i pedał w podłogę

Można sprawdzić samemu, w dowolnym aucie, jeśli znamy jego dane techniczne:

1) 90 km/h na 5. w sandero 1.2 to ~2800 obr.;

2) zmiana biegu to na płaskim terenie utrata jakichś - przyjmijmy - 5 km/h, czyli po zapięciu 4. biegu startujemy od 85 km/h i ca 3500 obr.;

3) oglądamy sobie wykresik trakcyjny dla 1.2 i widzimy, że te obroty to tuż przed szczytem momentu - zatem do ok. 5000 obr. silniczek powinien ładnie ciągnąć, co przekłada się (nomen omen) na 120 km/h;

4) potem to już tylko paliwo leje się coraz szerszym strumieniem, hałas narasta, a efekty przyśpieszania są coraz mniejsze...

RenaultDacia - 2012-10-17, 21:06

laisar -> teoretycznie wiadoma sprawa :) , jestem ciekawy raczej subiektywnej opinii "jak to jedzie", mały max moment obrotowy w tym silniku i w dodatku względnie wysoko położony przy 4250 obr to nie jest gwarant bezpiecznego wyprzedzania na trasie (np. jadącego przed nami 80 km/h "kopcącego" busa PKS) :)
Marmach - 2012-10-17, 21:46

RenaultDacia napisał/a:
mały max moment obrotowy w tym silniku i w dodatku względnie wysoko położony przy 4250 obr to nie jest gwarant bezpiecznego wyprzedzania na trasie

Bo ja wiem? Uważam, że benzyna jest pod tym względem bardziej przewidywalna. Biegi są dość "długie" bo trudno dobić do odcięcia - na czwórce spokojnie od 80 do 120, 130 można pociągnąć, wystarczy wiedzieć ile czasu z reguły potrzeba na to wyprzedzanie.

W dieslach niby jest ogromny moment i dobre "wybicie", ale szczególnie na początku zabawy z pojazdem można się okrutnie oszukać.

Ja np kiedyś będąc przejazdem w Bośni prawie zaliczyłem czołowe przez własną głupotę i nieumiejętność obsługi mało "jeżdżonego" samochodu - zacząłem wyprzedzać ciężarówkę na trójce i w gdzieś w połowie samochód praktycznie przestał przyspieszać, bo nagle skończył się sympatyczny dieslowy moment.

Gdybym jechał benzyną, samochód pewnie dopiero dostawałby kopa ;P

Lukas87 - 2012-10-18, 20:46

Marmach napisał/a:
Ja np kiedyś będąc przejazdem w Bośni prawie zaliczyłem czołowe przez własną głupotę i nieumiejętność obsługi mało "jeżdżonego" samochodu - zacząłem wyprzedzać ciężarówkę na trójce i w gdzieś w połowie samochód praktycznie przestał przyspieszać, bo nagle skończył się sympatyczny dieslowy moment.


Dokładnie miałem podobną sytuację z racji tego że przedtem jeździłem benzynką i to miało "ciąg" do odcinki a w dieslu mamy fajne odczucie od 2tys jak pięknie ciągnie ale nie trwa to zbyt długo i trzeba znać charakterystykę w którym momencie zapiąć bieg wyższy

laisar - 2012-10-19, 00:41

RenaultDacia napisał/a:
jestem ciekawy raczej subiektywnej opinii

No ale takie opinie mają strasznie duży rozrzut i całkowicie nieoznaczony stosunek tej subiektywności do Twojej własnej. A na choćby maluteńki cień okrucha statystki też z tego nie będzie... To już lepiej popatrzeć sobie na suche cyferki (;

...A oczywiście najlepiej-najlepiej po prostu samemu się przejechać - i jeśli nie ma w okolicy salonowej demówki, to można spróbować się umówić z jakimś klubowiczem, bo większość daćkowców chętnie pokazuje i objaśnia [:

RenaultDacia - 2012-10-19, 09:56

... i tak też będzie trzeba zrobić :) A co do małych diesli, to już chyba pisałem tutaj na forum, że znam temat - jeżdżę czasami 1.3 MultiJet i przeraża mnie schemat "turbodziura - moc - brak mocy" ;)
MarkD - 2012-10-19, 12:19

Jechałem Sandero i Thalią z tym silnikiem, wrażenia pozytywne w stosunku do suchych danych. Jedynie na co kumpel narzeka (Thalia) to spalanie jak jedzie z rodziną + klima.
Devotional - 2012-10-28, 13:53

Witam ponownie. Sandero ma już ponad 1000 km i spalanie nadal w granicach 6-6.5 litra. Ale mam takie pytanie. Jak z rdzewieniem karoserii w Sandero? I jakością powłoki lakierniczej?
Marek1603 - 2012-10-28, 18:58

Generalnie tutaj http://www.daciaklub.pl/f...ghlight=korozja masz wszystko od początku ogólnie wszystkie modele.

Powiem tak. Jest to los na loterii jak we wszystkich markach obecnie produkowanych. Trafisz na pechowy egzemplarz lub ASO to z niego nie będziesz wyjeżdżał. Na szczęście jest to bardzo znikomy odsetek. Przynajmniej na forum. Problemy raczej dotyczą pierdółek, które nie uniemożliwiają jazdę.

mekintosz - 2012-10-29, 19:17

Devotional napisał/a:
Witam ponownie. Sandero ma już ponad 1000 km i spalanie nadal w granicach 6-6.5 litra. Ale mam takie pytanie. Jak z rdzewieniem karoserii w Sandero? I jakością powłoki lakierniczej?


Miałem lekkie kropeczki na drzwiach, ASO odmalowalo je, generalnie rdzy jakos nie widac jeszcze ale lakier delikatnym podatny na rysowanie oraz delikatne, cieniutkie poszycie blacharskie ( oprocz pancernej maski silnika )


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group