DACIA Klub Polska
Forum Dyskusyjne Użytkowników DACII

Dział techniczny - Czujnik zmierzchowy świateł

monopios - 2012-11-30, 22:23
Temat postu: Czujnik zmierzchowy świateł
Pytanie do znawców elektryki samochodowej, czy dało by się podłączyć pod światła DRL jak i światła mijania, czujnik zmierzchu? W taki sposób aby był pełen automat bez ingerencji kierownika - co do zmiany oświetlenia, tzn. jadę w słoneczny dzień na DRL i w chwili kiedy wjeżdżam do tunelu, to w tym momencie czujnik zmierzchu zaczyna działać i automatycznie zapalają się światła mijania, a gdy wyjadę z tunelu to sytuacja analogicznie na odwrót.

Jak szeroko trzeba było by modyfikować instalację elektryczną w aucie i czy do potrzebnych materiałów zaliczał by się tylko sam czujnik zmierzchu, czy jeszcze cuś :?:

bebe - 2012-11-30, 22:43

monopios napisał/a:
Pytanie do znawców elektryki samochodowej, czy dało by się podłączyć pod światła DRL jak i światła mijania, czujnik zmierzchu?

Nie znam się, to się wypowiem. ;) Dałoby się.

monopios napisał/a:
Jak szeroko trzeba było by modyfikować instalację elektryczną w aucie i czy do potrzebnych materiałów zaliczał by się tylko sam czujnik zmierzchu, czy jeszcze cuś :?:

Niewiele bardziej, niż przy montażu normalnych świateł do jazdy dziennej - według mnie wystarczyłby dodatkowy przekaźnik automagicznie włączający światła mijania po wykryciu zmierzchu, reszta normalnie. Problem tylko z samym czujnikiem zmierzchu - sam czujnik to za mało, potrzebne jest jeszcze odrobinę elektroniki, w której zostanie zrealizowana tzw. pętla histerezy - chodzi o to, żeby przy wartości brzegowej czujnik wykazywał pewną bezwładność i nie mrygał światłami jak oszalały. :]

monopios - 2012-11-30, 22:55

bebe napisał/a:
Niewiele bardziej, niż przy montażu normalnych świateł do jazdy dziennej - według mnie wystarczyłby dodatkowy przekaźnik automagicznie włączający światła mijania po wykryciu zmierzchu, reszta normalnie.