W cenniku pdf na dole jest *silnik ECO-G będzie dostępny w późniejszym okresie.
W specyfikacji w pdf jest wpisane o ECO-G: benzyna - wtrysk bezpośredni, LPG wtrysk wielopunktowy (czyli pośredni). Czyli tak jak się obecnie robi w większości instalacji z bezpośrednim wtryskiem benzyny.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ostatnio zmieniony przez tomkasz 2025-01-09, 19:00, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1292 Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-01-09, 21:25
Tak, eco-g wejdzie do konfiguratora 3/4-2024,
Więcej szczegółów odnośnie wtrysku na prezentacji nie mieli -czyli ile dotrysku Pb przy jeździe na LPG. Wg podstawowych danych ma być ekonomicznejszy niż 1.0 LPG.
Naprawdę fajnie się zapowiada ta hybryda 1.8. na benzynie 170Nm już przy 3000obrotow. Wartości wystarczające żeby na autostradzie, jadąc na Pb utrzymywać prędkość 130-140km/h i ewentualnie doładować Aku bez wycia silnika (mój 1.0 ma na 6biegu 130km/h przy 3000obrotow i pewnie takim momencie i jest po prostu cichy) i uzyskać optymalną sprawność czyli małe spalanie (cykl atkinsona). Natomiast moc silnika to aż 112KM.
Przyspieszenie natomiast zapewni elektryczne 205Nm już przy 1600obrotach.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2025-01-09, 21:29, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1292 Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-01-10, 16:21
Ellefson napisał/a:
Trochę dziwne, że hybryda nie jest łączona (jako opcja) z napędem 4x4, przy silnikach elektrycznych aż się o to prosi...
A dlaczego się prosi?
- hybryda ze swoja nadwagą, ukierunkowana na efektywność energetyczna jest pojazdem sportowym ? Nie
-hybryda z nadwaga i dodatkowa elektronika nadaj się w teren ? Nie
-napęd 4x4 podniesie spalanie ? Tak
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1941 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2025-01-16, 21:29
Dzisiaj oglądałem Bigstra na żywo. Mam mieszane uczucia może dlatego, że już od dawna było o im wszystko wiadomo. Przed jego oglądaniem, miałem 30 minut na obejrzenie wszystkich obecnych aut Renault takich jak Arkana, Rafale, Symbioz , Captur, Clio itp. Po wyjściu z nich i wejściu do Dacii Bigster nie czułem żadnych emocji do tego auta, taki lekko powiększony Duster 3 z kilkoma bajerami które do tej pory nie były oferowane w tej marce - panoramiczny Dach, automatycznie otwierana klapa bagażnika czy tarczowe hamulce na tylnej osi. Ja do Bigstera podchodziłem na chłodno, myślę, że jest to idealne auto dla społeczeństwa Dacii, z pewnością Bigster zabierze część klientów Dusterowi 3 ale czy ma szanse aby powalczyć z konkurencją? Patrząc na cennik to za najbogatszą wersje Bigstera + kilka dodatków będzie trzeba zapłacić ponad 140tyś. zł i tu dla nowych klientów nie mających styczności z tą marką może być problem, w tych pieniądzach można kupić auto bardziej renomowanej marki, fakt że będzie mniejsze i z gorszym wyposażeniem ale jednak dużo ludzi nadal uznaje Dacię jako markę najgorsza na rynku i nie będzie chciało wydać tyle PLN za jej auta. Moim zdaniem, Dacia powinna w Bigsterze zastosować lepsze materiały, nie musza to być takie jak w Rafale czy Arkanie, ale przynajmniej takie co w najbogatszej wersji Renault Clio ( nie pamiętam jak to wersja wyposażenia ale z pewnością najwyższa z super wygodnymi fotelami, czułem się w nim lepiej niż w nowym Bigsterze)
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2025-01-16, 21:31, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 52 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1777 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2025-01-17, 10:06
Trochę nie rozumiem tych artykułów w prasie na temat wnętrza. Przecież kokpit i cały przód to żywcem wyjęte z Duster III. Nie ma tam nic nowego. Auto jest poprawne, nie zaskakuje, nie zachywca. Jest poprawne i tego chyba oczekują użytkownicy Daci.
W moim odbiorze tego modelu pojawią się dwie nazwy, które pasują jak ulał:
Dacia Duster XL
lub
Dacia BigDuster
Bigster trochę na wyrost.
Nie widziałem na żywo, choć czytam chyba wszystko co jest dostępne w sieci na temat tego modelu.
Czas pokaże jak zostanie przyjęty przez klientów, którzy zagłosują swoimi pieniędzmi.
w tych pieniądzach można kupić auto bardziej renomowanej marki, fakt że będzie mniejsze i z gorszym wyposażeniem ale jednak
Idąc takim tropem myślenia, to porównam "mniejszy" z Dusterem, albo Sandero. I znów będzie taniej... Jak mamy porównywać, to auta z podobnym wyposażeniem, z takim samym układem napędowym i co najważniejsze: Podobnym gabarytów, z podobnym bagażnikiem.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1292 Skąd: Kępno
Wysłany: 2025-01-17, 19:18
dudu$ - to zależy co dla kogo jest benefitem. Dacia to raczej nie jest wybór dla osób, dla których nadrzędny jest prestiż marki, tylko takich które kierują się funkcjonalnością i TCO.
Jeśli ktoś nie wie czego chce, to ma powinien najpierw zastanowić się nad sobą a nie nad samochodem.
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2025-01-17, 19:19, w całości zmieniany 1 raz
Póki co Bigster z TCe 140 Expression, pakietem zimowym i pakietem easy za 111 300 to wg mnie najlepszy deal do czasu aż pojawi się ECO-G. Szkoda jedynie, że nie można dokupić przyciemnianych szyb.
W Journey/Extreme, zamiast elektrycznej pokrywy bagażnika/panoramicznego dachu i 10' calowych multimediów wolałbym przesuwną kanapę z możliwością pochylania siedzeń, lepsze wyciszenie i pakiet na bezdroża (ochronę podwozia).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum