Marka: daćka
Model: sandero III stepway
Silnik: 1.0 12V TCe 100 KM LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 2 razy Dołączył: 09 Sie 2021 Posty: 81 Skąd: stolyca
Wysłany: 2022-08-21, 21:49
r70 napisał/a:
a skąd pewność że fabrycznie zalany jest GTX RN17 ?
A co innego? Elf? Może Elf. Przecież nie blendują swojego oleju
r70 napisał/a:
Biorąc jednak przebieg 3000km przy którym dokonujesz zmany, a więc moment w którym silnik na pewno nie jest jeszcze ostatecznie ułożony,
Bo gdyż? Po czym ten wniosek? UOA na metale zużyciowe? Jakieś opracowania naukowe?
r70 napisał/a:
zalewałbym GTXem 5w30 RN17 ponieważ ma on relatywnie mało dodatków przeciw zużyciowych i redukujących tarcie więc powinien pozwolić silnikowi dokończyć docieranie się. Do 15-20tyś na pewno nie stosowałbym bogatszego w dodatki oleju.
Tutaj się nie zgadzam. Minimalna zawartość boru czy molibdenu jak ma Shell czy Motyl to nie jest jeszcze modyfikator tarcia. Chyba, że Reno jest specyficzne w swoim podejście do docierania swoich silników. Ale gdyby tak było to by napisali w instrukcji, że miłuj GTXa swojego do 30kkm przebiegu, tak jak zakazali stosowania dodatków olejowych. Aprobatę Shell i Motyl jednak dostali. Dalej, inni producenci z powodzeniem stosują oleje w molibdenem i borem przez cały okres życia silnika, a ten nie prezentuje braków mocy, zwiększenia apetytu na olej, albo ogromnej ilości metali zużyciowych przy większym przebiegu. Modyfikatory tarcia zawierają _dużo_ więcej dodatków niż 50ppm boru czy molibdenu.
r70 napisał/a:
Ja w 1.0 do ok 10tyś km miałem jasnosłomkowy :) Nawet przy zmianie wyglądał tak, że serwisanci zażartowali że można by go jeszcze zalać do innego samochodu ;)
Bo LPG zostawia inne zanieczyszczenia niż noPB. Kolor oleju nie znacze wiele o jego stanie. A wiedza ASO na temat olejów... (minuta ciszy). Byłem niedawno zalać RN17FE i nasluchalem się masy podań ludowych (bo nie można inaczej tego nazwać) oraz pseudo wiedzy naukowej. Także tego...
Ostatnio zmieniony przez imć 2022-08-21, 21:50, w całości zmieniany 1 raz
Myślę że warto zgłosić przy okazji coś na gwarancji - szarpanie silnika, albo coś podobnego ASO będzie mogło poza zleceniem odpłatnym otworzyć drugie - gwarancyjne za które dostaną kasę od producenta i może łatwiej będzie wyszarpać rabat na wymianę oleju (ja miałem wgrywany nowy soft do gazu i sprawdzone oprogramowanie mulimediów w ramach gwarancji - 2 oddzielne zlecenia a jeden wjazd na kanał).
Raz pojawił się komunikat o możliwej awarii silnika (przy około 200-300km) ponowne przekręcenie kluczyka brak komunikatu - zweryfikować w ASO ? Pokaże błąd ?
Czy mogę wymagać od ASO gwarancyjnej aktualizacji nawigacji (przy każdym uruchomieniu nawigacji woła o pobranie najnowszej wersji) ?
Jaki fabrycznie obecnie montowany jest filtr oleju ? (sprawdzę sam, czy jest schowany od spodu pod jakąś osłoną ?)
1.0 tce lpg 100km
Taki kolor przy przebiegu 19500 (wcześniejsze wymiany przy 3k i 10k)
Jazda normalna bez zamulania i szarżowania. Zmiana biegów przy 3000-3500 obrotów. Po trasach zazwyczaj szybciej 130-140.
Olej castrol GTX 5W-30 rn17
1.jpg
Plik ściągnięto 50 raz(y) 108,04 KB
Ostatnio zmieniony przez Jarekf3d 2022-11-01, 11:51, w całości zmieniany 1 raz
1.0 tce lpg 100km
Taki kolor przy przebiegu 19500 (wcześniejsze wymiany przy 3k i 10k)
Jazda normalna bez zamulania i szarżowania. Zmiana biegów przy 3000-3500 obrotów. Po trasach zazwyczaj szybciej 130-140.
Olej castrol GTX 5W-30 rn17
Akurat wczoraj sprawdzałem u siebie.
Olej wymieniałem po niecałych 2tys, obecnie na liczniku ok 12tys.
Kolor również u mnie taki jak na zdjęciu.
Teraz wymianę planuję w lutym 2023 przy okazji pierwszego rocznego przeglądu w ASO.
Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 386 Skąd: Polska
Wysłany: 2022-11-02, 22:58
Ja tam mam czarny w dieslu i w 1,0tce mam brązowy nawet po 10tys przebiegu ...czerwony mam tylko w skrzyni automatycznej chyba,że zdjęcie z aparatu przekłamuje
Ostatnio zmieniony przez dacia 2022-11-02, 23:00, w całości zmieniany 1 raz
dlatego po okresie gwarancyjnym :
wymiana oleju i filtrów u swojego mechanika - 30
skasowanie inspekcji olejowej - 30 ( chyba zablokowali możliwość kasowania z "palca")
do tego olej +filtr oleju + filtr powietrza + filtr kabinowy jakieś 250 w "normalnym " sklepie
mam kompletne dwa zestawy kół - jak chcę wyważyć to za przekładkę płacę max 50 .
Na dodatek do ASO mam 90 km .
_________________ Czerwone jeżdżą szybciej
Ostatnio zmieniony przez EBmazur 2022-11-04, 19:34, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1254 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-11-04, 21:41
W lipcu sprawdziłem 3 lokalnych mechaników - wymiana oleju 150+VAT... W ASO było taniej
Są 30zl to chyba wymieni olej majsterek który wyleje zużyte smarowidła do kanalizy albo do gleby i z całą pewnością nie płaci podatków
W lipcu sprawdziłem 3 lokalnych mechaników - wymiana oleju 150+VAT... W ASO było taniej
Są 30zl to chyba wymieni olej majsterek który wyleje zużyte smarowidła do kanalizy albo do gleby i z całą pewnością nie płaci podatków
Mały warsztat w powiatowym mieście . Olej zbiera i oddaje do specjalistycznej firmy . Podatków nie sprawdzałem - i tak państwo zdziera ze mnie na działania , z którymi się nie zgadzam i marnuje pieniądze
W lipcu sprawdziłem 3 lokalnych mechaników - wymiana oleju 150+VAT... W ASO było taniej
Są 30zl to chyba wymieni olej majsterek który wyleje zużyte smarowidła do kanalizy albo do gleby i z całą pewnością nie płaci podatków
kto bierze prawie 200 za wymianę oleju ? O.O Ja płacę u "lokalnego" 50 zł pod warszawą.
W warsztatach z paragonem to powiedzmy około 100 zł. 200 to chyba z olejem i filtrem :)? Może do mnie jeszcze inflacja nie dotarła haahaaa.
Te 30 zł za wymianę to może być aale na podlasiu albo mazurach, tak jak kolega ma wpisane :D
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Lis 2021 Posty: 169 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2022-11-05, 14:13
Jarekf3d napisał/a:
Ja płacę u "lokalnego"
Ja nie płacę nic. Olej kupiłem za 115 złotych, filtr za 18 złotych. Kluczyk "10" do odkręcenie osłony miałem wcześniej, korek spustowy odkręciłem znalezioną w garażu starą klamką, filtr używanym od lat kluczem trójpalczastym. Ja rozumiem, że na gwarancji trzeba w ASO, ale po gwarancji? Wymiana oleju kosztowała mnie 133 złote, robocizna (z VATem) zero. I nie mieszkam na Podlasiu
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 740 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2022-11-07, 17:37
r70 napisał/a:
W lipcu sprawdziłem 3 lokalnych mechaników - wymiana oleju 150+VAT... W ASO było taniej
Są 30zl to chyba wymieni olej majsterek który wyleje zużyte smarowidła do kanalizy albo do gleby i z całą pewnością nie płaci podatków
Ostatnio podpytywałem w paru miejscach o odbiór zużytego oleju silnikowego i się mocno zdziwiłem. Masz pan min 200 litrów to przyjeżdżamy i zabieramy za darmo i wystawiamy kwit.
Mówię że mam max 30-45 rocznie - no to zutylizować możemy ale wyjdzie drogo bo bierzemy tylko ilości powyżej 200litrów. Nawet gdybym im to zawiozł to też za utylizację tak małej ilości bym musiał zapłacić. Dziwne ale może i coś w tym jest. Jak nie patrzył nawet mały warsztat na mazurach czy podlasiu szybko uzbiera takie 200 litrów wg mnie więc z wylewaniem do kanalizy nie wiem czy ktokolwiek by ryzykował.
Ostatnio podpytywałem w paru miejscach o odbiór zużytego oleju silnikowego i się mocno zdziwiłem. Masz pan min 200 litrów to przyjeżdżamy i zabieramy za darmo i wystawiamy kwit.
Mówię że mam max 30-45 rocznie - no to zutylizować możemy ale wyjdzie drogo bo bierzemy tylko ilości powyżej 200litrów. Nawet gdybym im to zawiozł to też za utylizację tak małej ilości bym musiał zapłacić. Dziwne ale może i coś w tym jest. Jak nie patrzył nawet mały warsztat na mazurach czy podlasiu szybko uzbiera takie 200 litrów wg mnie więc z wylewaniem do kanalizy nie wiem czy ktokolwiek by ryzykował.
Poczytaj regulamin swojego PSZOK (Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych) - u mnie jest nielimitowane odbieranie zużytego oleju z samochodów w oryginalnych opakowaniach (trzeba tylko zawieźć do punktu). Przy małych ilościach to chyba najlepsze rozwiązanie. Kiedyś były jakieś limity na rok. Im się to opłaca bo wtedy do nich po te 200 litrów przyjeżdżają .
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017 Pomógł: 52 razy Dołączył: 02 Mar 2019 Posty: 1768 Skąd: Radzionków
Wysłany: 2022-11-08, 16:45
Nikita_Bennet napisał/a:
r70 napisał/a:
W lipcu sprawdziłem 3 lokalnych mechaników - wymiana oleju 150+VAT... W ASO było taniej
Są 30zl to chyba wymieni olej majsterek który wyleje zużyte smarowidła do kanalizy albo do gleby i z całą pewnością nie płaci podatków
Ostatnio podpytywałem w paru miejscach o odbiór zużytego oleju silnikowego i się mocno zdziwiłem. Masz pan min 200 litrów to przyjeżdżamy i zabieramy za darmo i wystawiamy kwit.
Mówię że mam max 30-45 rocznie - no to zutylizować możemy ale wyjdzie drogo bo bierzemy tylko ilości powyżej 200litrów. Nawet gdybym im to zawiozł to też za utylizację tak małej ilości bym musiał zapłacić. Dziwne ale może i coś w tym jest. Jak nie patrzył nawet mały warsztat na mazurach czy podlasiu szybko uzbiera takie 200 litrów wg mnie więc z wylewaniem do kanalizy nie wiem czy ktokolwiek by ryzykował.
Gdzie odbierają za darmo daj namiary
U nas 500L średnio co 3 miesiące i trzeba płacić za utylizacje.
Witam po latach nieobecności. Właśnie nabyłem dla mnie nową daćke sandero 2 rocznik 2017.
Zdziwiłem się że nie ma dołączonej książki przeglądów , ale poradziłem sobie prosząc ASO o przesłanie karty przeglądów. Wysłali niezwłocznie wg nr vin. W moim silniczku 1,0 SCE mieści się 3,4 l , zalecany Castrol i wymiana co 20000 km lub co rok. Trochę się martwię bo poprzedni właściciel przeciągnął ostatnią wymianę oleju do 17 miesięcy , ale przez ten okres przejechał tylko 7000 km. Czy może to spowodować jakieś złe następstwa dla silnika ? Olej oczywiście
5w40.
Pozdrawiam
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1 SCe
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Lis 2021 Posty: 169 Skąd: centralna Polska
Wysłany: 2022-11-09, 18:09
Jarosław P napisał/a:
Trochę się martwię bo poprzedni właściciel przeciągnął ostatnią wymianę oleju do 17 miesięcy , ale przez ten okres przejechał tylko 7000 km.
Obawiam się, że długo nie pojeździsz. Silnik się lada chwila rozpadnie. Ja bym odstąpił od umowy kupna-sprzedaży z powodu wad ukrytych. Jeśli od zakupu nie minęło jeszcze 2 miesiące to się nie zastanawiaj tylko zgłaszaj żądanie sprzedającemu.
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1254 Skąd: Kępno
Wysłany: 2022-11-09, 18:40 Re: Sandero 2
Jarosław P napisał/a:
Witam po latach nieobecności. Właśnie nabyłem dla mnie nową daćke sandero 2 rocznik 2017.
Zdziwiłem się że nie ma dołączonej książki przeglądów , ale poradziłem sobie prosząc ASO o przesłanie karty przeglądów. Wysłali niezwłocznie wg nr vin. W moim silniczku 1,0 SCE mieści się 3,4 l , zalecany Castrol i wymiana co 20000 km lub co rok. Trochę się martwię bo poprzedni właściciel przeciągnął ostatnią wymianę oleju do 17 miesięcy , ale przez ten okres przejechał tylko 7000 km. Czy może to spowodować jakieś złe następstwa dla silnika ? Olej oczywiście
5w40.
Pozdrawiam
Zawsze jak kupowałem używki to pierwsza zmianę oleju poprzedzałem plukanką postojowa LM a do pierwszego zalewanego oleju dodawałem LM ceratec. Do tej firmy miałem zaufanie i nigdy się nie zawiodłem.
1.0sce to nowa konstrukcja, zmieniłbym olej na 0w-20 RN17fe.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV, był Logan
Silnik: 1.0 SCe, 1.6 MPI
Rocznik: 2018, 2005
Wersja: Open Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Maj 2018 Posty: 123 Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2022-11-09, 20:03 Re: Sandero 2
Jarosław P napisał/a:
Witam po latach nieobecności. Właśnie nabyłem dla mnie nową daćke sandero 2 rocznik 2017.
Zdziwiłem się że nie ma dołączonej książki przeglądów , ale poradziłem sobie prosząc ASO o przesłanie karty przeglądów. Wysłali niezwłocznie wg nr vin. W moim silniczku 1,0 SCE mieści się 3,4 l , zalecany Castrol i wymiana co 20000 km lub co rok. Trochę się martwię bo poprzedni właściciel przeciągnął ostatnią wymianę oleju do 17 miesięcy , ale przez ten okres przejechał tylko 7000 km. Czy może to spowodować jakieś złe następstwa dla silnika ? Olej oczywiście
5w40.
Pozdrawiam
Może nic się nie stanie
Co do ilości oleju to tego silnika 3 litry, tak mam w swojej karcie przeglądów i tak zawsze leje. Co do podanej przez ASO ilości 3,4 litra to ciekawa sprawa, w aplikacji My Dacia po aktualizacji też wskoczyła mi ilość 3,4 a wcześniej było 3 litry tak jak w karcie przeglądów. Olej według karty przeglądów ACEA A3/B4 od 0W40 do 10W40 w zależności od temperatury. Zobacz też tutaj:
Trochę się martwię bo poprzedni właściciel przeciągnął ostatnią wymianę oleju do 17 miesięcy , ale przez ten okres przejechał tylko 7000 km.
Obawiam się, że długo nie pojeździsz. Silnik się lada chwila rozpadnie. Ja bym odstąpił od umowy kupna-sprzedaży z powodu wad ukrytych. Jeśli od zakupu nie minęło jeszcze 2 miesiące to się nie zastanawiaj tylko zgłaszaj żądanie sprzedającemu.
Olej był wymieniony w maju i do dziś nic się nie rozleciało. Poza tym myślę , że na forum rozmawiamy poważnie , a nie robimy jaj. Od tego są inne strony w necie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum