Mam przegląd po 4 latach i szykuję się do wymiany płynu hamulcowego myślicie że taki może być podobno najważniejsze żeby DOT 4 ale na fabrycznych jest jeszcze Class 6
a tu:
Valeo DOT 4 można stosować we wszystkich układach hamulcowych tarczowych i bębnowych z zastosowanym płynem asyntetycznym. Mieszanka eteru glikoli i glikolu polityenu. Produkt zgodny z normą FMVSS 116 DOT 4 Suchy punkt wrzenia, ponad 245 st.C.
Płyn hamulcowy Valeo DOT-4 1 litr cena za litr 18zł , w ASO za ich chcą 50zł
Ogólnie ceny mają rewelacyjne za 4L oleju Elf 5W40 74zł
Płyn chłodzący K2 Kuler 5L 28zł
_________________ Pawlo
Ostatnio zmieniony przez Pawlo 2011-12-11, 15:03, w całości zmieniany 1 raz
Przyszła pora na Telesfora i trzeba wymienić płyn hamulcowy. Że DOT4 to wiadomo, rzecze o tym książka przeglądów. Niestety poza tą oczywistą informacją nie pomogły mi forumowe szukajki i zdobyłem zaledwie szczątkowe informacje:
- że wchodzi 0,5 litra
- że przy wymianie trzeba mieć 2 razy więcej
- że ASO ma 4 razy drożej, niż Alledrogo*
Czy jest w stanie zweryfikować luf sfalsyfikować te informacje? Bo w gruncie rzeczy być może ASO ma 10zł drożej, a nie 4 razy drożej i może wcale nie schodzi 2x więcej, niż pojemność układu...?
* lub czasopis... lub inne źródło płynów hamulcowych
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2014-05-15, 17:35, w całości zmieniany 1 raz
Wymieniałem ostatnio u siebie. Kupiłem płyn marki K2, który ma kolor jasno-żółty, natomiast ten, który był w układzie był koloru ciemno-pomarańczowego. Przepompowując płyn przez układ dokładnie było widać w którym momencie zaczyna lecieć nowy płyn.
Potwierdzam, nowego płynu weszło mniej więcej 0,5 litra.
Dla bezpieczeństwa aby układ dobrze się przepłukał wymieniłem 1 litr.
Renault DOT4 - ref. 8671000000, 17 zł / 0,5 L
Renault DOT4 Class 4 - ref. 7711172381, 27 zł / 0,5 L (modele ze sprzęgłem sterowanym hydraulicznie)
Renault DOT4 Class 6 - ref. 7711218589, 30 zł / 0,5 L (auta z ESP)
Linka: benzyniaki ze skrzyniami JH1 i JH3 - czyli 1.2 16V, 1.4 MPI i 1.6 MPI (co 90 tys. km lub 4 lata).
Hydraulika: wszystkie diesle, benzyniaki ze skrzyniami JR5, TL4 i TL8 raz TCE - czyli 1.5 dCi, 1.4/1.6 MPI 7-osobowe, 1.6 16V i 0,9/1.2 TCE (co 120 tys. km lub 4 lata).
@Stepway: Im wyższa klasa, tym lepszy płyn, ale w normalnym użytkowaniu różnica raczej nie będzie zauważalna, więc właściwie przedobrzyłeś - choć oczywiście w niczym to także nie przeszkadza.
laisar, różnica w cenie jest dość spora (procentowo). A że podpytywałem się "ogólnie" jakiego płynu użyć i powiedziano mi DOT-4, to skierowałem się ku temu sygnowanemu RENAULT. A tu ci niespodzianka że mamy jeszcze inne rodzaje :)
Hydraulika: wszystkie diesle, benzyniaki ze skrzyniami JR5, TL4 i TL8 raz TCE - czyli 1.5 dCi, 1.4/1.6 MPI 7-osobowe, 1.6 16V i 0,9/1.2 TCE (co 120 tys. km lub 4 lata).
Dziękuję! Czyli wygląda na to, że z dieslem warto się zaopatrzyć we własne flaszki, biorąc pod uwagę cenę i potencjalne zużycie...
Odgrzeję starego kotleta
Przymierzam się do wymiany płynów i in. Sporządzam listę zakupów i mam wątpliwości ile płynu hamulcowego muszę kupić do całkowitej wymiany. 0.5l wystarczy, czy muszę mieć 1l? Bardzo proszę o pomoc osoby wiedzące jak to zweryfikować.
Mam Dustera z 2010 1.6 16v (K4M) 2x4 105KM
nie będę zakładał nowego wątku, by spytać się czy do Sandry jakiś "specjalny" płyn hamulcowy będzie OK czy nie. Dziś zaczęła mi mrugać kontrolka hamulca a że za ciemno pod domem to jak rano sprawdzę to po pracy zajadę i kupię co potrzeba i doleje a jak nie to widziałem już wątek o "migotaniu" :)
_________________ jednoosobowy SANDERO OFF ROAD TEAM POLAND
Będę też wymieniał płyn hamulcowy w moim Sandero. W związku z tym ma pytanie o płyn TRW DOT-4 ESP. Kusi dobrą ceną za litrowe opakowanie. Teoretycznie spełnia wszystkie normy i ma parametry wymagane przez Renault ale nie ma podanej SL.6 (klasa 6). Ma jednak pozostałe normy i lepkość 720mmm2/sek. Zastanawiam się na ile klasa 6 jest ważna. Może ktoś się bardziej orientuje niż ja czy to może mieć jakikolwiek wpływ na bezpieczeństwo. Zaznaczam ze gwarancji już nie mam.
Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV II
Silnik: 0,9Tce
Rocznik: XII 2017
Wersja: Stepway Outdoor Pomógł: 52 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1940 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-06-22, 16:20
Powiem szczerze nigdy nie zwracałem uwagi na dokładną specyfikację płynu hamulcowego i jestem pewien że większość mechaników również. Wymieniam płyn patrząc tylko na oznaczenie czyli DOT-3/4/5 lub 5.1 z tym, ze zazwyczaj w większości starszych jak i nowszych aut stosowany jest DOT-4. W swoim MCV II z 2014 roku w maju b/r wymieniałem płyn hamulcowy. Do przepompowania całego układu zużyłem około 1.2l płyn u hamulcowego DOT-5.1 a producent zaleca stosowanie płynu DOT-4. I czy coś złego z układem hamulcowym dzieje ? nie auto jeździ tak samo jak przed wymianą nie ma żadnej różnicy w hamowaniu dlatego uważam, że brać jakikolwiek płyn hamulcowy DOT-4 a jak ktoś chce zaszaleć to zalać układ takim płynem jak ja czyli DOT-5.1
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2018-06-22, 16:21, w całości zmieniany 2 razy
Podobno zwykły DOT-4 ma lepkość w granicach 1300-1800mm2/sek., a te które przeznaczone są do układów z ABS i ESP mieszczą się miedzy 700-720mm2/sek. Np. ten TRW, ATE SL.6 oraz oryginał Renault DOT-4+ mają niską lepkość.
Racjonalnie jestem to w stanie zrozumieć: pompy sterujące zachowaniem elektronicznych systemów wspomagania hamowania są dość precyzyjnie i gęsta ciecz może im tą precyzję działania ograniczyć. Dlatego płyny przeznaczone do działania z ESP są rzadsze.
Pewnie wiele zależy od warunków użytkowania, a skrajne sytuacje gdy "wyjdzie szydło z worka" nie zdarzają się codziennie.
Ostatnio zmieniony przez sobol1976 2018-06-22, 17:02, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum