Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2016-04-14, 09:37
Opony - etykieta UE
Autor Wiadomość
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2016-04-14, 08:33   Opony - etykieta UE

Zastanawiam się, na ile można zaufać tzw. etykietom UE przy wyborze opon. Czy są one w jakimkolwiek stopniu miarodajne? A pytanie stąd, że widzimy wszyscy, że dane dotyczące spalania, podawane przez producentów aut na podstawie wytycznych opracowanych przez jakieś tam unijne (czy międzynarodowe) gremia okazują się całkowitym bublem. Nie tylko nie są prawdziwe, ale nawet nie można odnieść się do tych wskazań (w sensie, że np. wiadomo, że należy doliczyć do tego 15 proc.). Na dodatek wiemy już, że te normy (np. emisji spalin), które sobie UE wymyśliła nie są tak bardzo możliwe do przestrzegania i są w gruncie rzeczy lipne.
Zatem powtarzam pytanie: Czy tak samo nic nie warte są etykiety UE "przyznawane" przez producentów oponom?
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-14, 08:49   

Obiektywnie trzeba by przeprowadzić test opon i sprawdzić ;-)
Subiektywnie kupiłem Nokiany z lepszą etykietą i droższe, a uślizgiwały się na mokrym gorzej niż Barumy z gorszą etykietą..
Czytałem też o tym, że do testów dają podrasowane bieżniki, żeby lepiej wypadły, ale to mogą być ploty szukaczy sensacji.

Ogólnie opony dają dużo. W samochodach podaje się drogę hamowania. A jej długość ma wielkie powiązanie z założonymi oponami, większe niż lepszymi tarczami czy klockami.

Czytałem też o tym, jak był test hot-heczy, gdzie na danym torze wygrywał czasem jeden, a po zmianie opon na lepsze wygrał drugi.
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-04-14, 09:16   

z Nokianami pewności nie ma :D
http://moto.pl/MotoPL/1,8...-oszustwie.html
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3773
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-14, 09:38   

Panowie , konstrukcja opony to kompromis pomiędzy trwałością , przyczepnością i hałasem. Nie da się zrobić cichej opony o dużej trwałości i przyczepności. Albo to albo to albo to - a najczęściej trochę tego tego i tamtego :)
No i opony Fuel Save o małych oporach toczenia po prostu słabo trzymają się drogi - cudów w fizyce nie ma (no może poza komisją AM).
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2016-04-14, 09:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1365
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2016-04-14, 10:41   

Jedno jest pewne - etykiety na pewno poprawiają samopoczucie kupującego - szczególnie, gdy skusi się na oponki premium ;-)
_________________
enjoy the silence
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-04-14, 14:07   

Najlepsze jest to, że Michelin najbardziej nalegało na UE by wprowadzili te etykiety. Jak wprowadzili okazało się, że z etykiet opony Michelin to zwykły średniak :-D .
Mówię o rynku opon samochodów ciężarowych.
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2016-04-21, 12:15   

DrOzda napisał/a:
Panowie , konstrukcja opony to kompromis pomiędzy trwałością , przyczepnością i hałasem. Nie da się zrobić cichej opony o dużej trwałości i przyczepności. Albo to albo to albo to - a najczęściej trochę tego tego i tamtego :)
No i opony Fuel Save o małych oporach toczenia po prostu słabo trzymają się drogi - cudów w fizyce nie ma (no może poza komisją AM).


Ad. konstrukcja opony i trzymanie, hałas - fakt; pisałem o tym kiedyś. Dostałem Octavię z jakimiś oponami Dunlopa. Szybko zgłosiłem się z reklamacją opon z powodu - hałasu. Odpowiedziano mi, że to opona sportowa o bardzo dobrym trzymaniu, wysokim indeksie prędkości, ale też, że szybko się zużyje. Wszystko się sprawdziło (tj. świetne trzymanie i szybkie zużycie).
Ad. Cuda i komisja AM - jeśli to chodzi o komisję dyscyplinarną na Akademii Morskiej, to faktycznie cuda są możliwe, bo się zdarzają ;-)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne