A ja miałem dzisiaj przygodę , auto zaczęło mi tracić moc z rana dzień wcześniej zatankowałem, i zostawiłem go na noc. W nocy temperatura koło -20 st. na początku było wszystko ok. ale zaczełem tracic moc. jak wciskałem w pedał to się dławił krztusił, nie przyspieszał, myślałem ze turbina trzasnęła mi , ale szybka konsultacja z mechanikiem i auto wstawiłem do garażu w bloku :) postało 2h i już wróciło wszystko do normy. Całe szczęście bo bym się wkurzył jak by turbina trzasła albo coś innego.
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Wieza a gdzie tankowałeś? Znajomy miał podobne przejścia jak tankował na takich prywatnych stacjach gdzie sprzedawali stare paliwo ( mały ruch więc i pewnie letnie paliwo jeszcze )
Nie, to wina letniego lub przejściowego oleju napędowego, lub też obecności wody w filtrze paliwa.
Cena na stacjach nie jest do końca skorelowana z jakością paliwa. Mój focus np. przejeździł już ponad 130kkm głównie na bardzo tanim paliwie z Tesco i nigdy nie miałem problemów z niską jakością lub paliwem niedostosowanym do sezonu.
W tym przypadku być może winna jest parafina, z tym że jak się już wytrąciła to 2h w garażu średnio pomogą. Kinetyka rozpuszczania parafin w paliwie jest dość wolna. Bardziej stawiam na korek lodowy w filtrze. Nie wiem jakiego typu masz filtr paliwa, ale w niektórych istnieje możliwość odpuszczenia z dołu nazbieranej wody (z kondensatu, a nie z oszustwa ;) ). A jak już odpaliłeś i działa to na wszelki wypadek zatankuj dobre paliwo do pełna i dodaj jakiegoś dodatku zawierającego depresator.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-01-04, 20:28, w całości zmieniany 1 raz
Nie, to wina letniego lub przejściowego oleju napędowego, lub też obecności wody w filtrze paliwa.
Cena na stacjach nie jest do końca skorelowana z jakością paliwa. Mój focus np. przejeździł już ponad 130kkm głównie na bardzo tanim paliwie z Tesco i nigdy nie miałem problemów z niską jakością lub paliwem niedostosowanym do sezonu.
W tym przypadku być może winna jest parafina, z tym że jak się już wytrąciła to 2h w garażu średnio pomogą. Kinetyka rozpuszczania parafin w paliwie jest dość wolna. Bardziej stawiam na korek lodowy w filtrze. Nie wiem jakiego typu masz filtr paliwa, ale w niektórych istnieje możliwość odpuszczenia z dołu nazbieranej wody (z kondensatu, a nie z oszustwa ;) ). A jak już odpaliłeś i działa to na wszelki wypadek zatankuj dobre paliwo do pełna i dodaj jakiegoś dodatku zawierającego depresator.
Mądrze gada ;) Nie wiem jak jest w Dacii ale w moim oplu co przegląd spuszczają coś z filtra paliwa ( niby że tam gromadzi się woda jakiś zbiornik jest ) a co 2 lata wymieniają filtr paliwa ( który podobno ma jakiś system nagrzewania )
Ps nie tankuje nigdy na tanich Stacjach przydrożnych szkoda auta tym bardziej dizla :) tankowałem na Orlenie, czy przejściowe paliwo to watpie :) w ciągu 10 dni zatankowałem 110 litrow paliwa tez na Orlenie. Mysle ze mogła być jakas kropla która zamarzła i się wszystko pokopało :)
Na Orlenie poprosiłem o specyfikację paliwa, z niej wynika ze ON jest do -29st
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
A ja radzę uważać na politykę firmy Orlen jeśli chodzi o kontrolę swoich własnych stacji. W Świdniku pod Lublinem orlen ma swoją stację , super lokalizacja ( pamięta jeszcze czasy CPN-u ). Jednak rok w rok, co kontrola wychodzą nieprawidłowości. Tak kibicuję tej stacji kiedy ją zamkną i od kilku lat nic się nie dzieje tylko ostrzeżenia od uokik czy jak to się tam nazywa. Więc nawet nie można się sugerować szyldem stacji.
Szczególnie zimą starać się tankować pod korek ja od dawna tankuję na lukoilu i nie miałem nigdy problemów do tego mixol i jest dobrze
Zgadza się robię tak samo , sprawdziłem że gdy zbiornik nie jest tankowany do pełna do lubi sie skraplać woda. I to całkiem sporo. W jednym z poprzenich samochodów po 2 zimach zebrało się tego około 2 litrów.
A mixol polecam każdemu
Co do skraplania, to więcej wody nałapiemy w ten sposób latem jak jest ciepło. Ciepłe powietrze zawiera dużo więcej wilgoci, a paliwo zazwyczaj jest tankowane z podziemnych zbiorników i ma temperaturę o wiele niższą niż otoczenie.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
we wtorek niestety tez mi zamarzło :( wstawiłem auto znowu do garażu rozgrzął się dolałem specyfiku do baku i zrobiłem trase na razie nie ma takich mrozów wiec luz , ale filtr paliwa wymienie wkrótce
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
[zapobiegawczo dotankowałem Lotos Dynamic, żeby uniknąć tego typu problemów.
To raczej nie pomoże jesli jest tylko dolewką lepiej tankować wyłącznie zimowe paliwo.
Można też dotankować 5% pojemności benzyny przy temperaturach poniżej - 20 stopni ale wtedy koniczny jest dodatek mixolu.
Warto też stosować dobry depresator a dlaczego - wystarczy zobaczyć test na "jutubie:
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-06, 21:03
jas_pik napisał/a:
Cav napisał/a:
[zapobiegawczo dotankowałem Lotos Dynamic, żeby uniknąć tego typu problemów.
To raczej nie pomoże jesli jest tylko dolewką lepiej tankować wyłącznie zimowe paliwo.
Dlaczego miałoby nie pomóc?
Jeśli zmieszasz paliwo do -20 z paliwem do -32 w proporcji 1:1, to siłą rzeczy masz paliwo do -26.
Na mrozy rzędu -15 powinno wystarczyć w zupełności.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-06, 21:04
wieza napisał/a:
Cav napisał/a:
wieza napisał/a:
we wtorek niestety tez mi zamarzło :(
A na czym jeździłeś?
Ja zapobiegawczo dotankowałem Lotos Dynamic, żeby uniknąć tego typu problemów.
zatankowalem na orlenie..
Który ON, zwykły (do -20) czy Vervę (do -32)?
Jak zwykły, zwłaszcza na mało uczęszczanej stacji, to mogłeś trafić na olej ze starej dostawy, który wytrzymywał tylko do -15.
Choć już od 15 listopada nie powinno być takiego w produkcji.
A na czym jeździłeś?
Ja zapobiegawczo dotankowałem Lotos Dynamic, żeby uniknąć tego typu problemów.
A ja od lat tankuję na tesco i nie mam problemów z paliwem
Cav napisał/a:
jas_pik napisał/a:
Cav napisał/a:
[zapobiegawczo dotankowałem Lotos Dynamic, żeby uniknąć tego typu problemów.
To raczej nie pomoże jesli jest tylko dolewką lepiej tankować wyłącznie zimowe paliwo.
Dlaczego miałoby nie pomóc?
Jeśli zmieszasz paliwo do -20 z paliwem do -32 w proporcji 1:1, to siłą rzeczy masz paliwo do -26.
Na mrozy rzędu -15 powinno wystarczyć w zupełności.
Niestety to tak nie działa i można stosować takich przeliczników. Paliwo odporne na zamarzanie nie tylko różni się zawartością depresatorów, ale też rodzajem węglowodorów i generalnie zawiera mniej parafin. To czy będziesz miał 0.1% czy 5% to nie ma znaczenia i tak ilość wytrąconych parafin będzie wystarczająca do zablokowania filtra. Tak samo dolanie deprestorów do paliwa w którym już nastąpiła krystalizacja parafin też nie pomaga. Trzeba takie paliwo ogrzać, rozpuścił powstałe kryształy i dopiero dodawać depresatory. Zresztą te dodatki wcale nie zapobiegają krystalizacji, a wręcz ją przyspieszają, stają się jądrami krystalizacji, tyle że wtedy nie powstają duże kryształy blokujące filtr.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-01-07, 09:32, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 759 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2016-01-07, 11:02
Co do zamarzania paliwa to na chwilę obecną nie możemy narzekać. Z racji tego że parę lat temu lokalna stacja shell dała mi karty euroshell abym miał max 2 faktury miesięcznie tankuję praktycznie na stacjach shell i to tych na których jest dużo autek/dobę (wjeżdżam to ktoś tankuje, zjeżdżam to już następne autko jest).
Do meritum - nie mieliśmy nigdy problemu z paliwami. Nie chcę chwalić shella bo nie to mam na celu. Po prostu trzymamy się zasady tankować tam gdzie jest przerób pojazdów na dobę, pytać kiedy wchodzi zimowe paliwo i je brać, w przypadku samochodów jeździć głównie na paliwach premium nie bawiąc się w depresatory czy dolewanie benzyny (skuteczne i sprawdzone w czasach gdy byłem w szkole średniej) Latem obojętnie ale poza okresem letnim tylko paliwko premium.
Z racji że trochę paliwa mi idzie i sporo serwisów robi się samemu to i mam wgląd w filtry paliwowe (ciągniki oraz kombajn). Ostatnie 3 wymiany coroczne robione wiosną były robione aby zrobić bo filtry były czyściutkie, nie było wody. W dacii filtr paliwa wymieniony przy 60tys km w sumie bo tak mówi książka serwisowa.
PS: zeszłego lata w jednym ze sklepów motoryzacyjnych stał gość i szukał zamiennika filtra, dobierali coś z filtronów. Gość przyniósł stary filtr - plastikowa obudowa więc było widać że filtr nie tylko zabrudzony drobinkami mechanicznymi, paliwo (zatkał oba końce aby nie zalać niczego) jakieś dziwnej barwy i płynność jak na okres letni też dziwna.
Mówił że jechał aż samochód stanął ;)
Marka auta VW, model Passat B4
Co dolewania benzyny w zimie do oleju napędowego, to też stara metoda, obecnie niepotrzebna, a wręcz szkodliwa dla silników z wtryskiem CR. Benzyny nie dolewało się po to aby zmniejszył szanse na wytrącanie się parafiny, tylko po to aby ułatwić rozruch na zimno. Działa nie to wiązało się z inną (większą) prężnością par i łatwiejszym samozapłonem tak wzbogaconego paliwa.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-07, 16:31
damiaszek napisał/a:
Cav napisał/a:
jas_pik napisał/a:
Cav napisał/a:
[zapobiegawczo dotankowałem Lotos Dynamic, żeby uniknąć tego typu problemów.
To raczej nie pomoże jesli jest tylko dolewką lepiej tankować wyłącznie zimowe paliwo.
Dlaczego miałoby nie pomóc?
Jeśli zmieszasz paliwo do -20 z paliwem do -32 w proporcji 1:1, to siłą rzeczy masz paliwo do -26.
Na mrozy rzędu -15 powinno wystarczyć w zupełności.
Niestety to tak nie działa i można stosować takich przeliczników. Paliwo odporne na zamarzanie nie tylko różni się zawartością depresatorów, ale też rodzajem węglowodorów i generalnie zawiera mniej parafin.
Co nie znaczy że depresatorów nie zawiera.
Nawet jak nie będzie to -26, tylko parę stopni więcej, to i tak jest to najlepszy sposób na resztkę paliwa o wątpliwej jakości.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-01-07, 16:31, w całości zmieniany 1 raz
zwykły ON na stacji uczęszczanej i dużej Orlenu nie raz tam tankowałem
Zwykły ON na orlenie jest do -29stc dostałem wydruk bo sobie zażyczyłem..
może to być zbieg okoliczności. Nigdy nie miałem zadnych problemów z paliwem a jezdzilem powyżej -30st.
co prawda na stronce Orlenu jest inaczej napisane.. a ja dostałem specyfikacje do -29st
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez wieza 2016-01-07, 17:05, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum