Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zamarzające paliwo
Autor Wiadomość
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2016-01-04, 19:34   Zamarzające paliwo

A ja miałem dzisiaj przygodę , auto zaczęło mi tracić moc z rana dzień wcześniej zatankowałem, i zostawiłem go na noc. W nocy temperatura koło -20 st. na początku było wszystko ok. ale zaczełem tracic moc. jak wciskałem w pedał to się dławił krztusił, nie przyspieszał, myślałem ze turbina trzasnęła mi , ale szybka konsultacja z mechanikiem i auto wstawiłem do garażu w bloku :) postało 2h i już wróciło wszystko do normy. Całe szczęście bo bym się wkurzył jak by turbina trzasła albo coś innego.
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-01-04, 19:37   

Parafinka się wytrąciła? :mrgreen:
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2016-01-04, 19:54   

arczi_88 napisał/a:
Parafinka się wytrąciła? :mrgreen:


pewnie to wina tych super tanich stacji :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-04, 19:57   

Wieza a gdzie tankowałeś? Znajomy miał podobne przejścia jak tankował na takich prywatnych stacjach gdzie sprzedawali stare paliwo ( mały ruch więc i pewnie letnie paliwo jeszcze )
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-01-04, 20:27   

BoloSr napisał/a:
arczi_88 napisał/a:
Parafinka się wytrąciła? :mrgreen:


pewnie to wina tych super tanich stacji :)


Nie, to wina letniego lub przejściowego oleju napędowego, lub też obecności wody w filtrze paliwa.
Cena na stacjach nie jest do końca skorelowana z jakością paliwa. Mój focus np. przejeździł już ponad 130kkm głównie na bardzo tanim paliwie z Tesco i nigdy nie miałem problemów z niską jakością lub paliwem niedostosowanym do sezonu.

W tym przypadku być może winna jest parafina, z tym że jak się już wytrąciła to 2h w garażu średnio pomogą. Kinetyka rozpuszczania parafin w paliwie jest dość wolna. Bardziej stawiam na korek lodowy w filtrze. Nie wiem jakiego typu masz filtr paliwa, ale w niektórych istnieje możliwość odpuszczenia z dołu nazbieranej wody (z kondensatu, a nie z oszustwa ;) ). A jak już odpaliłeś i działa to na wszelki wypadek zatankuj dobre paliwo do pełna i dodaj jakiegoś dodatku zawierającego depresator.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-01-04, 20:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-04, 20:52   

damiaszek napisał/a:
Nie, to wina letniego lub przejściowego oleju napędowego, lub też obecności wody w filtrze paliwa.
Cena na stacjach nie jest do końca skorelowana z jakością paliwa. Mój focus np. przejeździł już ponad 130kkm głównie na bardzo tanim paliwie z Tesco i nigdy nie miałem problemów z niską jakością lub paliwem niedostosowanym do sezonu.

W tym przypadku być może winna jest parafina, z tym że jak się już wytrąciła to 2h w garażu średnio pomogą. Kinetyka rozpuszczania parafin w paliwie jest dość wolna. Bardziej stawiam na korek lodowy w filtrze. Nie wiem jakiego typu masz filtr paliwa, ale w niektórych istnieje możliwość odpuszczenia z dołu nazbieranej wody (z kondensatu, a nie z oszustwa ;) ). A jak już odpaliłeś i działa to na wszelki wypadek zatankuj dobre paliwo do pełna i dodaj jakiegoś dodatku zawierającego depresator.


Mądrze gada ;) Nie wiem jak jest w Dacii ale w moim oplu co przegląd spuszczają coś z filtra paliwa ( niby że tam gromadzi się woda jakiś zbiornik jest ) a co 2 lata wymieniają filtr paliwa ( który podobno ma jakiś system nagrzewania )
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2016-01-04, 21:09   

Ps nie tankuje nigdy na tanich Stacjach przydrożnych szkoda auta tym bardziej dizla :) tankowałem na Orlenie, czy przejściowe paliwo to watpie :) w ciągu 10 dni zatankowałem 110 litrow paliwa tez na Orlenie. Mysle ze mogła być jakas kropla która zamarzła i się wszystko pokopało :)

Na Orlenie poprosiłem o specyfikację paliwa, z niej wynika ze ON jest do -29st
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
SilverTM 



Marka: Dacia
Model: Duster Fl 4x4/Sandero 2
Silnik: 1.6 LPG/1.2 PB
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 452
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-04, 21:34   

A ja radzę uważać na politykę firmy Orlen jeśli chodzi o kontrolę swoich własnych stacji. W Świdniku pod Lublinem orlen ma swoją stację , super lokalizacja ( pamięta jeszcze czasy CPN-u ). Jednak rok w rok, co kontrola wychodzą nieprawidłowości. Tak kibicuję tej stacji kiedy ją zamkną i od kilku lat nic się nie dzieje tylko ostrzeżenia od uokik czy jak to się tam nazywa. Więc nawet nie można się sugerować szyldem stacji.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-04, 21:46   

http://www.daciaklub.pl/f...p=116866#116866

przerabiałem ;-(
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2016-01-04, 22:36   

Szczególnie zimą starać się tankować pod korek ;-) ja od dawna tankuję na lukoilu i nie miałem nigdy problemów do tego mixol i jest dobrze :mrgreen:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-04, 23:55   

Lukas87 napisał/a:
Szczególnie zimą starać się tankować pod korek ;-) ja od dawna tankuję na lukoilu i nie miałem nigdy problemów do tego mixol i jest dobrze :mrgreen:

Zgadza się robię tak samo , sprawdziłem że gdy zbiornik nie jest tankowany do pełna do lubi sie skraplać woda. I to całkiem sporo. W jednym z poprzenich samochodów po 2 zimach zebrało się tego około 2 litrów.
A mixol polecam każdemu :mrgreen:
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2016-01-05, 08:23   

U nas w Łodzi tez się zdazają stacje po kontrolnie z gorszym paliwem ale na takie stacje noe zaglądam :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-01-05, 09:30   

Co do skraplania, to więcej wody nałapiemy w ten sposób latem jak jest ciepło. Ciepłe powietrze zawiera dużo więcej wilgoci, a paliwo zazwyczaj jest tankowane z podziemnych zbiorników i ma temperaturę o wiele niższą niż otoczenie.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2016-01-06, 19:11   

we wtorek niestety tez mi zamarzło :( wstawiłem auto znowu do garażu rozgrzął się dolałem specyfiku do baku i zrobiłem trase na razie nie ma takich mrozów wiec luz , ale filtr paliwa wymienie wkrótce
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-06, 20:34   

wieza napisał/a:
we wtorek niestety tez mi zamarzło :(


A na czym jeździłeś?
Ja zapobiegawczo dotankowałem Lotos Dynamic, żeby uniknąć tego typu problemów.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-06, 20:46   

Cav napisał/a:
[zapobiegawczo dotankowałem Lotos Dynamic, żeby uniknąć tego typu problemów.

To raczej nie pomoże jesli jest tylko dolewką lepiej tankować wyłącznie zimowe paliwo.
Można też dotankować 5% pojemności benzyny przy temperaturach poniżej - 20 stopni ale wtedy koniczny jest dodatek mixolu.
Warto też stosować dobry depresator a dlaczego - wystarczy zobaczyć test na "jutubie:

_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2016-01-06, 20:56   

Cav napisał/a:
wieza napisał/a:
we wtorek niestety tez mi zamarzło :(


A na czym jeździłeś?
Ja zapobiegawczo dotankowałem Lotos Dynamic, żeby uniknąć tego typu problemów.


zatankowalem na orlenie..
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-06, 21:03   

jas_pik napisał/a:
Cav napisał/a:
[zapobiegawczo dotankowałem Lotos Dynamic, żeby uniknąć tego typu problemów.

To raczej nie pomoże jesli jest tylko dolewką lepiej tankować wyłącznie zimowe paliwo.


Dlaczego miałoby nie pomóc?
Jeśli zmieszasz paliwo do -20 z paliwem do -32 w proporcji 1:1, to siłą rzeczy masz paliwo do -26.
Na mrozy rzędu -15 powinno wystarczyć w zupełności.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-06, 21:04   

wieza napisał/a:
Cav napisał/a:
wieza napisał/a:
we wtorek niestety tez mi zamarzło :(


A na czym jeździłeś?
Ja zapobiegawczo dotankowałem Lotos Dynamic, żeby uniknąć tego typu problemów.


zatankowalem na orlenie..


Który ON, zwykły (do -20) czy Vervę (do -32)?
Jak zwykły, zwłaszcza na mało uczęszczanej stacji, to mogłeś trafić na olej ze starej dostawy, który wytrzymywał tylko do -15.
Choć już od 15 listopada nie powinno być takiego w produkcji.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4056
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-07, 00:20   

Znalazłem ciekawe zestawienie parametrów jakościowych ON

Dużo wyjaśnia.
Oznacza to że warto lać w zimie z lotosa
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-01-07, 09:29   

Cav napisał/a:
wieza napisał/a:
we wtorek niestety tez mi zamarzło :(


A na czym jeździłeś?
Ja zapobiegawczo dotankowałem Lotos Dynamic, żeby uniknąć tego typu problemów.


A ja od lat tankuję na tesco i nie mam problemów z paliwem :-P


Cav napisał/a:
jas_pik napisał/a:
Cav napisał/a:
[zapobiegawczo dotankowałem Lotos Dynamic, żeby uniknąć tego typu problemów.

To raczej nie pomoże jesli jest tylko dolewką lepiej tankować wyłącznie zimowe paliwo.


Dlaczego miałoby nie pomóc?
Jeśli zmieszasz paliwo do -20 z paliwem do -32 w proporcji 1:1, to siłą rzeczy masz paliwo do -26.
Na mrozy rzędu -15 powinno wystarczyć w zupełności.


Niestety to tak nie działa i można stosować takich przeliczników. Paliwo odporne na zamarzanie nie tylko różni się zawartością depresatorów, ale też rodzajem węglowodorów i generalnie zawiera mniej parafin. To czy będziesz miał 0.1% czy 5% to nie ma znaczenia i tak ilość wytrąconych parafin będzie wystarczająca do zablokowania filtra. Tak samo dolanie deprestorów do paliwa w którym już nastąpiła krystalizacja parafin też nie pomaga. Trzeba takie paliwo ogrzać, rozpuścił powstałe kryształy i dopiero dodawać depresatory. Zresztą te dodatki wcale nie zapobiegają krystalizacji, a wręcz ją przyspieszają, stają się jądrami krystalizacji, tyle że wtedy nie powstają duże kryształy blokujące filtr.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-01-07, 09:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 759
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2016-01-07, 11:02   

Co do zamarzania paliwa to na chwilę obecną nie możemy narzekać. Z racji tego że parę lat temu lokalna stacja shell dała mi karty euroshell abym miał max 2 faktury miesięcznie tankuję praktycznie na stacjach shell i to tych na których jest dużo autek/dobę (wjeżdżam to ktoś tankuje, zjeżdżam to już następne autko jest).

Do meritum - nie mieliśmy nigdy problemu z paliwami. Nie chcę chwalić shella bo nie to mam na celu. Po prostu trzymamy się zasady tankować tam gdzie jest przerób pojazdów na dobę, pytać kiedy wchodzi zimowe paliwo i je brać, w przypadku samochodów jeździć głównie na paliwach premium nie bawiąc się w depresatory czy dolewanie benzyny (skuteczne i sprawdzone w czasach gdy byłem w szkole średniej) Latem obojętnie ale poza okresem letnim tylko paliwko premium.
Z racji że trochę paliwa mi idzie i sporo serwisów robi się samemu to i mam wgląd w filtry paliwowe (ciągniki oraz kombajn). Ostatnie 3 wymiany coroczne robione wiosną były robione aby zrobić bo filtry były czyściutkie, nie było wody. W dacii filtr paliwa wymieniony przy 60tys km w sumie bo tak mówi książka serwisowa.

PS: zeszłego lata w jednym ze sklepów motoryzacyjnych stał gość i szukał zamiennika filtra, dobierali coś z filtronów. Gość przyniósł stary filtr - plastikowa obudowa więc było widać że filtr nie tylko zabrudzony drobinkami mechanicznymi, paliwo (zatkał oba końce aby nie zalać niczego) jakieś dziwnej barwy i płynność jak na okres letni też dziwna.
Mówił że jechał aż samochód stanął ;)
Marka auta VW, model Passat B4
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-01-07, 13:37   

Co dolewania benzyny w zimie do oleju napędowego, to też stara metoda, obecnie niepotrzebna, a wręcz szkodliwa dla silników z wtryskiem CR. Benzyny nie dolewało się po to aby zmniejszył szanse na wytrącanie się parafiny, tylko po to aby ułatwić rozruch na zimno. Działa nie to wiązało się z inną (większą) prężnością par i łatwiejszym samozapłonem tak wzbogaconego paliwa.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-01-07, 16:31   

damiaszek napisał/a:

Cav napisał/a:
jas_pik napisał/a:
Cav napisał/a:
[zapobiegawczo dotankowałem Lotos Dynamic, żeby uniknąć tego typu problemów.

To raczej nie pomoże jesli jest tylko dolewką lepiej tankować wyłącznie zimowe paliwo.


Dlaczego miałoby nie pomóc?
Jeśli zmieszasz paliwo do -20 z paliwem do -32 w proporcji 1:1, to siłą rzeczy masz paliwo do -26.
Na mrozy rzędu -15 powinno wystarczyć w zupełności.


Niestety to tak nie działa i można stosować takich przeliczników. Paliwo odporne na zamarzanie nie tylko różni się zawartością depresatorów, ale też rodzajem węglowodorów i generalnie zawiera mniej parafin.


Co nie znaczy że depresatorów nie zawiera.
Nawet jak nie będzie to -26, tylko parę stopni więcej, to i tak jest to najlepszy sposób na resztkę paliwa o wątpliwej jakości.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-01-07, 16:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2016-01-07, 17:01   

zwykły ON na stacji uczęszczanej i dużej Orlenu nie raz tam tankowałem
Zwykły ON na orlenie jest do -29stc dostałem wydruk bo sobie zażyczyłem..
może to być zbieg okoliczności. Nigdy nie miałem zadnych problemów z paliwem a jezdzilem powyżej -30st.

co prawda na stronce Orlenu jest inaczej napisane.. a ja dostałem specyfikacje do -29st
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez wieza 2016-01-07, 17:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne