Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dziwne objawy między 2 a 3 tys obrotów - sandero 1.0sce
Autor Wiadomość
Przemo1977 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 sce
Rocznik: 2018
Wersja: Open
Dołączył: 18 Lut 2019
Posty: 11
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-02-21, 23:07   Dziwne objawy między 2 a 3 tys obrotów - sandero 1.0sce

Witam serdecznie klubowiczów.Jestem tu zupełnie nowy. Mam pytanie do Was .Czy jest wśród Was uzytkownik Daci Sandero z silnikiem 1.0 sce. W moim samochodzie wystepuje nastepujacy problem,a mianowicie miedzy 2 a 3 tys obrotów i tez nie zawsze przy delikatnym przyspieszaniu mam.odczucie. jakby cos trzymało samochod i puszczało.I tak cyklicznie.ustepuje po dodaniu gazu albo ujęciu.Dzieje sie to tez np przy stałej predkosci i stałym polozeniu pedału gazu.Serwis nie widzi problemu bo komputer diagnostyczny nic nie wykazuje. Da sie jeździć ale dla mnie jest to irytujace. Jezeli ktos miał podobny problem,ewentualnie jakies sugestie klubowiczów.pozdrawiam
_________________
Przemo
 
ttedi 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: TCe 90 S&S
Rocznik: 2018
Wersja: Stepway Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2018
Posty: 53
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-02-21, 23:16   

Miałem podobnie przy swojej Tce 90. W serwisie brak błędów, a przy jeździe próbnej z mechanikiem akurat był spokój. Poradzili "przedmuchać", więc kilka razy żwawo pojechałem do ponad 5000 obrotów i mam jak dotąd spokój... przestała "szarpać"
 
Przemo1977 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 sce
Rocznik: 2018
Wersja: Open
Dołączył: 18 Lut 2019
Posty: 11
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-02-21, 23:20   

Dziękuję za radę.Mialem podobnie podczas jazdy z diagnostą.Nic sie nie działo.A podczas powrotu do domu juz tak.Ale zrobię to samo.Przedmucham.
_________________
Przemo
 
Przemo1977 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 sce
Rocznik: 2018
Wersja: Open
Dołączył: 18 Lut 2019
Posty: 11
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-04-10, 19:13   1.0 sce przy około 3 tys obrotów

Witam klubowiczów. Mam pytanie do posiadaczy Daci z silnikiem 1.0 sce. Czy u was tez przy około 3 tys obrotów wystepuje takie chwilowe zmulenie silnika? Jakby coś samochód trzymało i puszczało,czuc takie falowanie. Czuć też to czasami przy stałej prędkości i to zawsze gdy predkosc obrotowa wynosi około 3 tyś. W moim przypadku to jakies 90 km na godzinę. Dodam ze ustepuje ta przypadłość gdy silnik przekroczy tą prędkość obrotową. Pozdrawiam.
_________________
Przemo
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 946
Skąd: EL
Wysłany: 2019-04-10, 19:35   

Nie zauważyłem. Brudne paliwo albo trochę wody w baku?
 
aro_rdrg 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.2 16V
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 21 Paź 2008
Posty: 60
Skąd: polska
Wysłany: 2019-04-11, 06:57   

Myślałem, że to ja mam tylko takie dziwne wrażenie. Miałem dokładnie to samo w Loganie 1.4 MPI i teraz w Sandero 1.2 też to odczuwam (zwłaszcza, że nie idzie się do tego przyzwyczaić). Wymieniłem filtr powietrza, świece i jest dalej a najbardziej odczuwa się jadąc pod górkę na np. 3 biegu. Jest taki moment, że czuć delikatnie szarpnięcie. Stawiał bym na potencjometr, ale w Loganie była linka.
Co do paliwa to zawsze tankuje na Orlenie lub CK i od zawsze omija wszelkie tesco, emilki i inne dziwne budy z paliwem. W Loganie stawiałem jeszcze na filtr paliwa, ale w serwisie powiedzieli mi, że nie ma wymiennego filtra. Jest zintegrowany z pompą.
_________________
Ostatnio zmieniony przez aro_rdrg 2019-04-11, 07:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 946
Skąd: EL
Wysłany: 2019-04-11, 15:19   

Wytłumaczę o co mi chodzi, bo chyba nie zostałem zrozumiany.

Po kolei:
objaw - mulenie/dławienie się silnika przy iluś tam obrotach.
hipoteza - woda, albo jakies inne nieczystosci z baku paliwa, zatyka wtryskiwacze
przyczyna - skąd woda w paliwie/baku? Najczęściej z kondensacji wody z powietrza w baku. Wody w baku będzie więcej jeżeli w baku będzie mniej paliwa przez dłuższy czas. Czyli jeśli kierowca zostawia auto na tydzień z resztkami paliwa w baku, to się prosi o kłopoty - patrz: objaw. Owszem mogą być inne przyczyny, np. lewe paliwo. Ale to teraz pomijam. Skupiłem się na najprostszej.
rozwiązanie - najprostsze i najtańsze: jeździć na wysokich obrotach by "przedmuchać" zatkane wtryskiwacze (powinno zadziałać na wodę, ale może być problem z innymi zanieczyszczeniami z baku).
Droższe i trochę ryzykowne: kupić jakis płyn do czyszczenia wtryskiwaczy (np. STP - ok. 20 pln), wlać do pustego baku, zalać paliwem i jeździć na wysokich obrotach. To wypali wodę i jakieś zanieszczenia. Jeśli auto jest starsze i nazbierało w baku dużo syfu, to istnieje ryzyko zatkania wtryskiwaczy na amen.
zapobieganie - utrzymywać zawsze prawie pełny bak paliwa, przynajmniej powyżej jego połowy, gdy auto cześciej stoi niż jeździ. Unikać podejrzanych stacji.
 
Przemo1977 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.0 sce
Rocznik: 2018
Wersja: Open
Dołączył: 18 Lut 2019
Posty: 11
Skąd: Chełm
Wysłany: 2019-05-10, 20:52   

Wiatam. Samochodu używam codziennie ,paliwo zawsze shell ,bądź CK. Przeganiany co jakiś czas na wyższych obrotach ,ale to głupie uczucie pozostało nadal. Na trzecim biegu przy próbie delikatnego przyspieszania i przy stałym polożenia pedału gazu zaczyna sie falowanie.Irytuje mnie to coraz bardziej,tym bardziej ze salon nie widzi żadnego problemu. A nie będę tez cały czas jezdził z peadałem gazy wyciśniętym w podłogę,bo to pomaga na tą przypadłość.. Nasila sie to bardziej przy włączonej klimatyzacji. Moze po prostu ten silnik jest na to wszystko za słaby?

Falowanie co gorsze wytępuje tez przy stałych prędkościach. Przy 90 na godzine przy stałej predkosci zaczyna być czuć falowanie,tak jakby cos samochód trzymało i puszczało. Trzeba dodawac gazu,ale to znowu zwieksza prędkość.
_________________
Przemo
 
tomas_102 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Tce90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 60
Skąd: WPU
Wysłany: 2019-05-10, 21:27   

Witam, w moim też występuje podobny objaw, ale nie jest to tak mocno odczuwalne.
Występuje przeważnie jak dłuższy czas nie jeżdze w trasy, robię krótkie dystanse bez kręcenia na większych obrotach. Dzieje się tak na gazie.
Ja bym stawiał na jakiś problem w sterowniu silnika.
 
Dariusz77 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV 2
Silnik: 1.0 SCe 75
Rocznik: 2019
Wersja: Access
Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 28
Skąd: Katowice
Wysłany: 2019-05-29, 11:27   Moja opinia

Moim zdaniem zjawisko występuje podczas przyspieszania w zakresie 2500 obrotów i ma związek z wariatorami faz rozrządu, mam to od samego wyjazdu z salonu. Jest wyczuwalne przy powolnym przyspieszaniu, a przy dynamicznym już nie. Zakładam że właśnie w tym zakresie obrotów wariatory zmieniają kont wyprzedzenia a że jest to wyczuwalne u wszystkich piszących to stawiam że Ten Typ Tak Ma.
Na filmiku jest to dobrze pokazane:

dla silnika SCE 1.0 (tutaj są dwa wariatory)

https://youtu.be/kAJAkV-ru0g?t=54

dla silnika TCE 0,9 (tutaj jest jeden wariator)

https://youtu.be/XNvRhWL1stQ?t=195

Zakładam że może (ale nie musi) efekt być mniej odczuwalny przy używaniu oleju o lepkości 5W30 (ja używam 5W40)
W związku z tym że silnik ma bardzo mały moment obrotowy to każda najdrobniejsza zmiana w jego obciążeniu jest bardzo odczuwalna.
Ostatnio zmieniony przez Dariusz77 2019-05-29, 11:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
bartos123 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, był Logan
Silnik: 1.0 SCe, 1.6 MPI
Rocznik: 2018, 2005
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Maj 2018
Posty: 126
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2019-05-30, 08:44   

Miałem podobnie, na pierwszym przeglądzie tydzień temu zgłosiłem problem, wgrali nowe oprogramowanie, problem ustąpił :mrgreen:
 
Dariusz77 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV 2
Silnik: 1.0 SCe 75
Rocznik: 2019
Wersja: Access
Dołączył: 21 Lut 2019
Posty: 28
Skąd: Katowice
Wysłany: 2019-05-30, 10:52   

bartos123 napisał/a:
Miałem podobnie, na pierwszym przeglądzie tydzień temu zgłosiłem problem, wgrali nowe oprogramowanie, problem ustąpił :mrgreen:


czy to potwierdzona wiadomość? Będę się tym podpierał na przeglądzie ;)
 
bartos123 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, był Logan
Silnik: 1.0 SCe, 1.6 MPI
Rocznik: 2018, 2005
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Maj 2018
Posty: 126
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2019-05-30, 11:57   

Cytuje pracownika: "wgraliśmy najnowsze dostępne oprogramowanie, objawy powinny ustąpić". Ustąpiły :mrgreen:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne