Witam,
zmagam się z pewnym problemem.
Otóż od jakiegoś czasu zauważyłem a właściwie usłyszałem, że podczas przyspieszania silnik wydaje dźwięk jakby lekkiego spalania stukowego tak się dzieje tylko przy lekkim przyspieszaniu i słychać go właściwie tylko przez okno, przejeżdżając obok na przykład ściany albo zaparkowanych samochodów.
Przy mocnym przyspieszaniu klekot słychać już bardzo wyraźnie w środku a silnik potrafi przerywać.
Zrobiłem skan programem DDT4All i pokazały mi się jedynie takie błędy:
Przeczytałem gdzieś, że przyczyną takiej przypadłości może być zabrudzony opiłkami czujnik położenia wału. Gdzie on się znajduje? Dwa czujniki położenia wałków rozrządu zlokalizowałem ale tego nie jestem w stanie.
Być może tych błędów jest więcej ale mój interfejs ich nie odczytuje i tu mam kolejne pytanie.
Jest może ktoś w Warszawie (ja mieszkam na Sadybie) kto byłby w stanie podłączyć go do czegoś bardziej profesjonalnego niż mój ELM? Mówimy tu oczywiście o przysłudze komercyjnej.
Pozdrawiam Piotr
Ostatnio zmieniony przez Smalcmen 2019-05-27, 14:02, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-05-27, 13:50
Co prawda mieszkam na Stegnach, ale też mam tylko ddt4all. Skoro obawiasz się, że nie odczytuje Ci wszystkich błędów, to może CLIP w ASO da radę?
Miałem taki lekki klekot w Passacie 2.0 TFSI i ponoć winny był nagar w silniku (z czego te silniki słyną).
Na fotce niestety nie bardzo da się odczytać te błędy.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige Pomógł: 24 razy Dołączył: 27 Cze 2018 Posty: 1560 Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-05-27, 14:02
Dymek napisał/a:
A chodziło chyba o "inny interfejs" a nie "inny program", co może mieć sens nawet przy użyciu tego samego ddt4all.
A to jest jakaś różnica? Myślałem, że interfejs to interfejs. Jeśli nie jest to prosta apka na telefon do odczytu podstawowych parametrów, to myślałem, że każdy interfejs ma takie same możliwości po podłączeniu go do OBD.
_________________ EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. Psycho the rapist
Poprawiłem linka.
Dokładnie chodziło mi o inny interface/box czy jak go tam zwał.
Ja mam taki w 'blaszannej" puszce ale odczytywał nawet forda, którego miałem przed Dancią.
Właśnie wykręciłem świece i mają trochę nagaru.
Zobaczyłem pewną zależność, otóż jedna ze świec nie miała prawie nagaru a wręcz wzorcowy kolor ale przerwa między elektrodami wynosiła 0,65mm a nie 0,7 jak podaje specyfikacja świecy.
Zrobiłem eksperyment i zmieniłem we wszystkich na 0,65, zobaczymy co pokaże.
Przebieg 78 000
Świece mają być na 100 000 NGK ilkar7f7g
Jasne i zmieniam co 10-12 000 ELF 5w30
To, że tam powinien być to ja wiem ale za skarby nie ma tam dostępu.
Czy w tym silniku jest czujnik z taką blaszką, przypominający radziecką minę PFM-1 (motylek)?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum