Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
[Duster '22] gniazdo zapalniczki w bag. - spada napięcie.
Autor Wiadomość
kkkamil 


Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 46
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2024-07-10, 21:58   [Duster '22] gniazdo zapalniczki w bag. - spada napięcie.

dzień dobry,

zamontowałem sobie w bagażniku przetwornice, nie za dużą. Podłączałem do niej tylko ładowarkę do akumulatorów elektronarzędzi.

Po jakimś roku przestała działać okazało się że jak zaczyna pobierać prąd to napięcie w gniazdku spada poniżej 9V i przetwornica się wyłącza, wtedy napięcie rośnie, przetwornica próbuje się uruchomić, napięcie spada i tak bez końca.
Ma ktoś pomysł gdzie szukać usterki? Jak jest zasilane to gniazdo? Przewód jest podłączony w skrzynce z bezpiecznikami? Jak rozebrać boczek żeby się dostać do gniazda?
Spadek napięcia w tym gnieździe nie wpływa na napięcie w gnieździe w konsoli środkowej - chociaż chiński mierniczek pokazuje że o jakieś 0.2V napięcie schodzi. Jak wsadziłem łapę przez dziurę w boczku od strony bagażnika to wymacałem przewód, ale nie ma tam zapasu nawet na tyle żeby próbować wyciągać gniazdo do góry.


pozdrawiam. Kamil
 
bartos123 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, był Logan
Silnik: 1.0 SCe, 1.6 MPI
Rocznik: 2018, 2005
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Maj 2018
Posty: 126
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2024-07-11, 15:59   Re: [Duster '22] gniazdo zapalniczki w bag. - spada napięcie

kkkamil napisał/a:

....Spadek napięcia w tym gnieździe nie wpływa na napięcie w gnieździe w konsoli środkowej - chociaż chiński mierniczek pokazuje że o jakieś 0.2V napięcie schodzi.


Pomiar w gnieździe w konsoli środkowej robiłeś kiedy ? Wtedy gdy do gniazda w bagażniku wpięta była przetwornica, czy wtedy gdy do konsoli środkowej była wpięta przetwornica ?
 
Pepone 


Marka: Dacia
Model: Spring
Silnik: EV
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2024
Posty: 63
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2024-07-11, 16:09   

Temat wygląda na dosyć prosty - na odpływie do tego gniazdka, na kabelkach, lub w nim samym masz jakiś gorszy styk - wypalony, przegrzany, luźny - on powoduje że w chwili obciążenia napięcie spada wlanie tam a nie na twoim odbiorniku. Osobiście obstawiam styk w gniazdku.
 
kkkamil 


Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 46
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2024-07-11, 16:16   Re: [Duster '22] gniazdo zapalniczki w bag. - spada napięcie

bartos123 napisał/a:

Pomiar w gnieździe w konsoli środkowej robiłeś kiedy ? Wtedy gdy do gniazda w bagażniku wpięta była przetwornica, czy wtedy gdy do konsoli środkowej była wpięta przetwornica ?


przetwornica jest na stałe w bagażniku, jest tak przykręcona że nie bardzo mi się chce ją wykrecać.

nie wiem jak idą przewody, z tego co widzę to oba gniazda (a być może też ładowarki usb) są na jednym bezpieczniku. Czy wszystkie przewody spotykają się przy bezpieczniku czy są łączone przy kolejnych gniazdkach?
 
kkkamil 


Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 46
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2024-07-11, 16:18   

Pepone napisał/a:
Temat wygląda na dosyć prosty - na odpływie do tego gniazdka, na kabelkach, lub w nim samym masz jakiś gorszy styk - wypalony, przegrzany, luźny - on powoduje że w chwili obciążenia napięcie spada wlanie tam a nie na twoim odbiorniku. Osobiście obstawiam styk w gniazdku.


tak też obstawiam, ale nie chciałbym zepsuć boczka a jakoś nie udało mi się do niego dobrać, gniazda nie wyrywam bo przewód i tak wydaje się za krótki - dotarłem do niego łapą od tylnego narożnika auta i wygląda na dość nieźle naciągnięty.

pozdrawiam. Kamil
 
bartos123 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, był Logan
Silnik: 1.0 SCe, 1.6 MPI
Rocznik: 2018, 2005
Wersja: Open
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Maj 2018
Posty: 126
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2024-07-11, 16:36   

No to tak jak pisał kol. pepone i jak piszesz, że też tak obstawiałeś. Ewentualnie przetwornica częściowo padła po roku i stąd te objawy, żeby to wyeliminować, zamiast niej wepnij do gniazdka inny odbiornik i zobacz co się dzieje.
 
kkkamil 


Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 46
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2024-07-11, 17:01   

a jak jest podłączone gniazdko? na wsuwki/konektory czy przewody są dokręcone?
bo jak na konektory to może łatwiej mi będzie olać gniazdko, przygotować sobie przewód i go podłączyć zamiast gniazdka? przy większych prądach zawsze miałem problemy z gniazdkami, w innych autach też.

PS. to takie coś by było?
https://www.eurofrance.pl...12923r-0km.html
czyli musiałbym zorganizować sobie wtyczkę taką jak ma gniazdo.
Ostatnio zmieniony przez kkkamil 2024-07-11, 17:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
kkkamil 


Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 46
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2024-07-11, 18:26   

problem rozwiązany.

wyjąłem a w zasadzie wyrwałem gniazdko. Niby ze zdjęć widać było gdzie są zaczepy ale jakoś nie mogłem się z nimi dogadać. Jeden dał się odblokować a drugi był bardziej uparty. Po rozłączeniu kostki od gniazda zarobiłem tulejki na swoim przewodzie (chyba 1.5mm2 ale nie dam sobie głowy uciąć) i po spłaszczeniu bardzo ładnie weszły w złącza zamiast gniazda zapalniczki. Po tej akcji przetwornica działa idealnie.
Nie wiem co było przyczyną - gniazdo czy wtyczka czy oba naraz, gniazdo i wtyczka wyglądają idealnie, a jednak prąd rzędu jakieś 6A sprawiał im problem. Teraz jest spoko. I myślę że jak ktoś by chciał mieć przetwornicę w aucie to chyba jest lepsze rozwiązanie niż korzystanie z gniazda zapalniczki.

Wstawiłbym fotkę jak to wyszło ale nie jestem obyty z tym forum i nie udało mi się.

dziękuję za porady i pozdrawiam. Kamil.
Ostatnio zmieniony przez kkkamil 2024-07-11, 18:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Pepone 


Marka: Dacia
Model: Spring
Silnik: EV
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Maj 2024
Posty: 63
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2024-07-11, 19:10   

Uzyskanie większej mocy w układach 12V wiąże się z koniecznością poboru dużego prądu więc każdy słaby punkt takiej instalacji będzie powodował problemy. Układ wtyczki/gniazda 12V tzw zapalniczka ma wiele słabych punktów które mogą zawodzić, moim zdaniem głównie we wtyczce.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne