Wysłany: 2024-10-02, 20:57 Jogger I / Sandero III / Logan III - poprawiamy fabrykę
Rozpoczynam temat dotyczący poprawek związanych z trojaczkami (XJF): Jogger I / Sandero III / Logan III. Połączyłem temat ze względu na wiele wspólnych elementów. Moje spostrzeżenia i opisy na podstawie Jogger I MY24.
1. Hałasy z uszczelek szyb bocznych, przednich, górnych. Zlokalizowałem je poprzez stukanie w boczne części od wewnątrz. Strasznie hałasowały przy wysokich temperaturach. Rozwiązaniem okazały się uszczelki kupione za niecałe 7 zł w markecie budowlanym. Podwójne 2 mb (metry bieżące), przekrój E, czarne o rozmiarze 9 mm (szerokość) x 4 mm (grubość/wysokość). Przyklejenie na krawędzi zgrzania blach po wewnętrznej stronie drzwi. Całkiem estetyczny efekt końcowy i przede wszystkim cisza.
2. Regulacja klapy bagażnika. Dopasowanie odbojników, aby klapa po zamknięciu miała 5 punktów podparcia. To już chyba tradycja, że trzeba to sobie "dokonfigurować" .
3. Uchwyt rolety bagażnika (tylko Jogger). Przyszycie w celu zwiększenia wygody i trwałości wycięcia fabrycznego (choć podobno nie zawsze była wycinana ...).
4. Hałasujące fotele 3 rzędu w stanie rozłożonym, pustym (tylko Jogger 7 os.). Zdecydowanie trzeba je wozić złożone (położone oparcia lub złożone do pionu) albo wymontowane. Podobno tradycja hałasowania z Lodgy i Logan MCV zobowiązuje .
5. Miejsce na koło dojazdowe (z Renault Captur I) - przykładowo dla Jogger 7 os. A w kole schowane: podnośnik (bez problemu unosi na odpowiednią wysokość) i klucz do kół - oba z Punto II oraz: klin do podłożenia pod koło, linka holownicza i rękawiczki. A całość w ochronnym futerale (szytym na miarę 17" Dustera II, więc nieco przydużym, jednak bardzo przydatnym). Do mocowania wystarcza jedna guma do mocowania bagażu, krótka. Punktami mocowania są zagłówki 3 rzędu, otwór centralny koła dojazdowego oraz krawędź jego felgi.
6. Wycieranie lakieru przez uszczelki. To już tradycja. Są ponaklejane przezroczyste naklejki ... jednak polecam częste nawilżanie ostrych/twardych fragmentów uszczelek drzwi silikonem do uszczelek. Zwłaszcza przednie drzwi nad lusterkami bocznymi (fragment z plusem). W Duster II sprawdzało się to znakomicie i lakier się nie wycierał.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
7. [Jogger I] Brzęczenie po stronie pasażera z okolicy górnej części pasa bezpieczeństwa na słupku B (nie zawsze, zależy od drogi/temp. itp.). Cały dzień szukałem i podklejałem różne rzeczy za plastikową osłoną wewn. tegoż słupka. Okazało się ostatecznie, że rezonuje tak po prostu blacha słupka ... i to tylko gdy nie ma pasażera z boku. Jak obciążenie jest to nie słychać. Kierowca jedzie zawsze to po tej stronie nie ma tego efektu . Zamówiłem matę butylowo-aluminiową i mam zamiar wykleić ten słupek, żeby nie było tego efektu.
Za tą górną osłoną rezonuje blacha. Jak się ją podczas jazdy dociśnie to przestaje .
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
A ktoś ma rozwiazanie na skrzypiacy fotel kierowcy i skrzypiacą deskę rozdzielczą w okolicach pasażera?
Ruszający się fotel kierowcy ktoś pisał że wymieniali w ASO w ramach gwarancji. A deska rozdzielcza jest duża. Skąd konkretnie skrzypi? Może z tego uchwytu fabrycznego na tel. (bo to standard)?
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
[b]7. [Jogger I] Brzęczenie po stronie pasażera z okolicy górnej części pasa bezpieczeństwa na słupku B (nie zawsze, zależy od drogi/temp. itp.).
Jeśli masz gwarancję to jedź do ASO. Mi to poprawili po obu stronach 4 dni po odbiorze auta. Mija 4 rok i problemu nie ma. Teraz tydzień jeździłem zastępczym SS III z 2023 roku i miał to samo - wygląda na to, że we własnym aucie tej poprawki nie zrobili. :)
Na skrzypiąca deskę jest tylko jedna metoda - tam gdzie łączą się różne elementy rozkrecasz i dajesz pomiędzy kompresyjna taśmę tłumiaca, tam gdzie nie możesz rozkręcić dajesz mate
Jeśli masz gwarancję to jedź do ASO. Mi to poprawili po obu stronach 4 dni po odbiorze auta. Mija 4 rok i problemu nie ma. Teraz tydzień jeździłem zastępczym SS III z 2023 roku i miał to samo - wygląda na to, że we własnym aucie tej poprawki nie zrobili. :)
A co konkretnie zrobili? Jak mi poprawiali mastykę na Duster 2 to dostałem informację co zrobili...
2 pytanie: czy woda w bocznych kierunkowskazach (obu) to też z cyklu ten typ tak ma? Czy to też naprawiają/wymieniają?
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ostatnio zmieniony przez tomkasz 2024-10-08, 20:31, w całości zmieniany 1 raz
A ktoś ma rozwiazanie na skrzypiacy fotel kierowcy i skrzypiacą deskę rozdzielczą w okolicach pasażera?
Ruszający się fotel kierowcy ktoś pisał że wymieniali w ASO w ramach gwarancji. A deska rozdzielcza jest duża. Skąd konkretnie skrzypi? Może z tego uchwytu fabrycznego na tel. (bo to standard)?
Uchwyt już dawno poległ, przywróciłem zaślepkę. Skrzypi miedzy deską rozdzielczą, a prawym przednim słupkiem dachowym.
Szczerze to nie dopytywałem, wiedzieli w każdym razie w czym był problem i na końcu wspomnieli tylko coś o rezonującym elemencie zwijacza pasów. Wody w kierunkowskazach nigdy nie widziałem...
Szczerze to nie dopytywałem, wiedzieli w każdym razie w czym był problem i na końcu wspomnieli tylko coś o rezonującym elemencie zwijacza pasów. Wody w kierunkowskazach nigdy nie widziałem...
Dziękuję za info. Fajnie że znalazło się na forum w tym temacie.
W takim razie muszę się udać z tym brzęczeniem i przeciekającym i kierunkowskazami bocznymi do ASO.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Uchwyt już dawno poległ, przywróciłem zaślepkę. Skrzypi miedzy deską rozdzielczą, a prawym przednim słupkiem dachowym.
Wg mnie to jest znowu poduszka. Jak postukałem w deskę w okolicy napisu SRS Airbag to pod spodem coś rezonuje. Być może trzeba jakieś gumowe podkładki jak w temacie o D2:
https://www.daciaklub.pl/...1832316#1832316
W czwartek mam termin w ASO, zapytam też o to. Bo mi dużo rzeczy skrzypi w desce. Podłożyłem gumki recepturki pod osłony głośników wysokotonowych, niewiele to dało.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ja wole te lepsze gumki recepturki (nie wiem czy są kauczukowe czy jakieś inne). Nie te które kruszeją po pół roku w zmiennych warunkach atmosferycznych. Dodatkowo na okrągłe elementy świetnie pasują (różne rozmiary, grubości). Czasem można dodać kolorytu jak widać cienką obramówkę innego koloru niż szary czy czarny plastik .
Ale oczywiście te porowate uszczelki też są dobre.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
1. Przeciekające kierunkowskazy boczne zostaną wymienione w ramach gwarancji - do 3 tygodni oczekiwania na części.
2. Wyregulowana klapa bagażnika na odbojnikach, bo to ona hałasowała bardziej niż oparcia foteli 3 rzędu siedzeń.
Neutralnie załatwione (tzn. nie spodziewałem się inaczej):
3. Asystent pasa ruchu i skupienie kierowcy w zasadzie "działają jak chcą". Brak aktualizacji oprogramowania.
Niezałatwione (też się trochę spodziewałem):
4. Trzeszczenia deski rozdzielczej.
5. Hałas w słupkach B od zwijaczy pasów.
Michał B24 Zdeterminowany postawą ASO udało mi się znaleźć i wyeliminować boczne skrzypienia. Wyciszyłem zwłaszcza słupek A ze strony pasażera (od kierowcy też) oraz hałasujący nawiew na nogi pasażera. Mam fotki, opiszę jak znajdę dłuższą chwilę. U mnie hałasuje jeszcze chyba obudowa MediaNav i chyba podłokietnik, w każdym razie coś w centrum deski. Do tego też będę musiał przysiąść.
sobol1976 Mógłbyś podać namiary na ASO które usuwa te hałasy ze zwijaczy? Moje ASO nie ma informacji o tym problemie.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ad.1. Czasem drży także szyba w obu drzwiach przednich. Pomaga otwarcie i domknięcie, ale nie zawsze. Nie mam na to pomysłu.
Ad.2. Trzeba dość mocno wykręcić odbojniki klapy bagażnika, żeby jej hałasy ustały. Tutaj ASO ze swoim doświadczeniem poradziło sobie znakomicie.
Ad.4. Zlikwidowałem luzy 3 rzędu przy postawionych pionowo siedzeniach przez bardzo cienką, rozciętą rurkę z termokurczliwego tworzywa (nie własność termokurczliwości a cienkość ma tu zastosowanie) o odpowiedniej średnicy.
Ad.7. Brzęczenie w słupkach B. To co napisał sobol1976 o zwijaczach pasów to właśnie to. Zrobiłem z gumy i gąbki porowatej do mebli tłumiki nadmiernego hałasu . Dodatkowo wygłuszyłem gąbką kanał nośny hałasu i spód. Na więcej nie pozwala bezpieczeństwo. Dodam, że gumowa podkładka pod mocowaniem zwijacza nic nie daje, bo nie przenosi się tamtędy ten dźwięk.
8. Wygłuszenie dźwięków z okolic słupków A i deski rozdzielczej. Ciekawą atrakcją z prawej strony jest przenoszenie wibracji na swego rodzaju głośnik/rezonator jakim okazał się kanał powietrza na nogi pasażera (pod schowkiem).
9. Wygłuszenie dźwięków z okolicy lusterka wstecznego dla MY24.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
7. Ta gąbka chłonie wode, wymień na jakąś piankę o zamkniętych porach
Ogólnie radzę stosować materiały dedykowane do tego typu zastosowań, naprawdę nie są drogie, a poważnie - warto:)
Czyli mówisz żeby uzyć takiej samej jak ta co kupiłem do wygłuszania 6 mm. Dzięki! Tak sobie pomyślałem, że to jest wewnątrz i tam woda nie dotrze... Ale może masz rację jak chodzi o zmiany temp. i parę wodną. Lepiej dmuchać na zimne.
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Ad.1. Ostatecznie odkleiłem uszczelki i podgrzałem opalarką na 350 st.C uszczelki drzwi co je nieco skurczyło i lepiej przylegają. PS Przy wymianie tych cieknących kierunkowskazów zgłosiłem też te uszczelki, ale stwierdzono, że wszystkie tak mają ... ale na salonie stał Jogger LPG w którym super przylegały ... takie życie na gwarancji .
Ad.7. Dokupiłem gąbki 20mm o zamkniętych porach i posklejałem je żeby były grubsze, a następnie dorobiłem wyciszenia w miejscach pokazanych wcześniej. Dodatkowo pod śruby mocujące także poszła gąbka (pod plastiki) a na wierzch plastików pod śruby wpadły gumowe, grube podkładki (hydrauliczne). W ten sposób plastiki nie przenoszą drgań i nie brzęczą.
Teraz jak jest zimno to co jakiś czas zaczęło hałasować coś w podszybiu w okolicach głośników wysokotonowych po obu stronach. Ale to już chyba jak się ciepło zrobi, czyli w lecie.
Dodatkowo z tyłu coś czasem przy pracy zawieszenia skrzypi ... w Duster II to była plastikowa obudowa belki skrętnej ... też zobaczę jak przyjdą temperatury typu 20 st.C .
_________________ Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum