Frgment:
"Z zupełnie inną wytrzymałością, poziomem kosztów i ryzykiem spotkamy się w nowoczesnych silnikach z łańcuchowym napędem rozrządu. Producenci, zwłaszcza w silnikach turbodoładowanych, dysponujących wysokim momentem obrotowym, stosują w teorii bardziej wytrzymałe komponenty. Kłopot jednak w tym, że chociażby w silnikach Volkswagena TSI łańcuch zaskakująco szybko rozciąga się, zmuszając użytkownika do wydania nawet 2-3 tysięcy złotych. W przeciwnym wypadku remont jednostki napędowej kosztować może ponad 10 tysięcy złotych (poza ASO). Niewiele lepiej prezentują się konstrukcje konkurencji. O wiecznym łańcuchu rozrządu możemy już zapomnieć – choć sami producenci nie podają interwałów wymian. Współczesne motory wymagają wymiany łańcucha nawet co 60-100 tysięcy kilometrów - trafiają się jednak modele, w których łańcuch bez trudu pracuje nawet dwu i trzykrotnie dłużej. Nie zmienia to jednak faktu, że za wymianę łańcuchowego napędu rozrządu zapłacimy od 600 do nawet 5 tysięcy złotych."
Swoja droga czy ktos wie, czy i co ile Dacia zaleca oficjalnie wymiane lancucha rozrzadu w swoich samochodwach (lancucha nie paska)?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum