Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Falowanie obrotów - popularny problem silników 1.6(HSA5)K4M6
Autor Wiadomość
dabek14 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Dołączył: 14 Sie 2024
Posty: 4
Skąd: Wadowice
Wysłany: 2024-08-14, 06:37   Falowanie obrotów - popularny problem silników 1.6(HSA5)K4M6

Cześć, czy jest rozwiązanie na problem falujących obrotów w benzynowym silniku 1.6 ?
Silnik 1.6 - wersja 4x4 (HSA5)
SILNIK K4M646

Rzeczy które już zrobiłem:

1. Wymiana świec na NGK 2288 BKR6EK
2. Filtr powietrza Filtron AP185/1
3. Cewki zapłonowe BERU
4. Uszczelki kolektora ssącego
5. Uszczelki przepustnicy
6. Czujnik ciśnienia doładowania NTY ECM - RE-003
7. Czyszczenie i adaptacja przepustnicy
8. Czujnik temperatury powietrza
9. Aktualizacja wtryskiwaczy
10 Wymiana świeć na ORI RENAULT OE 7700500155


Moja wersja nie posiada osobnego silnika krokowego (jest elektroniczna przepustnica)
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Eco-G
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 258
Skąd: LU
Wysłany: 2024-08-14, 10:34   

Mi ktoś radził sprawdzenie kompresji. Może warto by było jeszcze sprawdzić szczelność dolotu dymem?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3742
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-08-14, 10:48   

6. Czujnik ciśnienia doładowania NTY ECM - RE-003

Nigdy takich układów pomiaru jak czujnik ciśnienia w kolektorze montować jakiejś firmy chińskiej typu NTY a już tym bardziej na przykład przepływomierza....
Takie rzeczy jak nie stać na nówkę, to kupuje się używany ale oryginał!
 
dabek14 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Dołączył: 14 Sie 2024
Posty: 4
Skąd: Wadowice
Wysłany: 2024-08-14, 11:33   

corrado napisał/a:
6. Czujnik ciśnienia doładowania NTY ECM - RE-003

Nigdy takich układów pomiaru jak czujnik ciśnienia w kolektorze montować jakiejś firmy chińskiej typu NTY a już tym bardziej na przykład przepływomierza....
Takie rzeczy jak nie stać na nówkę, to kupuje się używany ale oryginał!



Myślisz, że to ma wpływ?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3742
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-08-14, 11:40   

Zamiast naprawić auto to je psujesz chińskim "badziewiem".
Lepiej załóź stary orginalny czujnik ciśnienia ciśnienia w kolektorze który miałeś, jeśli nie powodował błędów. Możesz go przeczyścić alkoholem izopropylowym w sprayu.
 
dabek14 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Dołączył: 14 Sie 2024
Posty: 4
Skąd: Wadowice
Wysłany: 2024-08-14, 12:14   

corrado napisał/a:
Zamiast naprawić auto to je psujesz chińskim "badziewiem".
Lepiej załóź stary orginalny czujnik ciśnienia ciśnienia w kolektorze który miałeś, jeśli nie powodował błędów. Możesz go przeczyścić alkoholem izopropylowym w sprayu.


Sprawdzę czy wyjęty był oryginalny i postaram się wyczyścic
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 360
Skąd: KR
Wysłany: 2024-08-14, 18:32   

corrado napisał/a:

Lepiej załóź stary orginalny czujnik ciśnienia ciśnienia w kolektorze który miałeś, jeśli nie powodował błędów. .


+1
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
dabek14 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Dołączył: 14 Sie 2024
Posty: 4
Skąd: Wadowice
Wysłany: 2024-08-28, 19:51   

wojtek013 napisał/a:
corrado napisał/a:

Lepiej załóź stary orginalny czujnik ciśnienia ciśnienia w kolektorze który miałeś, jeśli nie powodował błędów. .


+1


To nadal nie rozwiązuje problemów - autem nadal szarpie
 
tomasz12233 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 27 Paź 2024
Posty: 2
Skąd: Lubasz
Wysłany: 2024-11-15, 10:07   

Problem rozwiązany?
_________________
Tomasz
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne