Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-12-21, 01:07
Loganem do Rzymu?
Autor Wiadomość
Kamyk23 


Marka: Dacia
Model: Logan Sedan
Silnik: 1,5 dci 85
Rocznik: 2008
Wersja: Prestige
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-05, 22:23   Loganem do Rzymu?

Ponieważ tak średnio co 2 lata wybieram się z rodziną na tygodniową majówkę do Włoch (zwykle w okolice San Marino i Rimini) w tym roku postanowiliśmy zmienić stronę buta i wybraliśmy się do Anizo-Nettuno w okolice Rzymu.

W drugiej połowie kwietnia odebrałem swojego Logana i starałem się go dotrzeć do czasu wyjazdu. Powiem szczerze, że prawie się udało, bo w dniu wyjazdu na liczniku było 1700 km. Trasę podzieliliśmy na dwa etapy : Legionowo – Bratysława (około 800 km) i Bratysława – Anizo (około 1200 km).
Pierwszy etap podróży do Bratysławy na paliwie Stell-Diesel Extra pokonałem bez większych niespodzianek, starałem się nie przekraczać 3000 obrotów na minutę w celu jeszcze lepszego dotarcia. Średnie spalanie zanotowane przez komputer pokładowy to 5,2 dm3/100 km. Stan zmęczenia załogi i kierowcy na zaskakująco przyzwoitym poziomie. Pozytywnie zaskoczył mnie silnik ; mimo, że diesel bardzo mało dokuczliwy przy wyższych prędkościach.

Kolejny etap podróży z Bratysławy do Anizo przez Rzym przebiegł jeszcze lepiej. Przed Wiedniem systemy poprosiły abym zatankował i padło na OMV. Różnicy w mocy nie odczułem, ale zwiększyłem tempo podróży – kręciłem pomiędzy 3000 a 3500 obrotów na minutę (najczęściej 3200). Średnie spalanie na dystansie 1000 km wzrosło do 5,4dm3/100 km (trzy osoby na pokładzie + cały kufer no i zdecydowanie teren górzysty Alpy i Apeniny ).

Widoki, adrenalina i drogi – na bardzo wysokim poziomie. W trakcie jazdy pozwalałem sobie na coraz mocniejsze wciskanie gazu i powiem, że niejeden Włoch, Czech i Niemiec przypatrywali się na oznaczenie na klapie bagażnika. Logan spisywał się rewelacyjnie wszystkie podjazdy, zjazdy i serpentyny połykał bez problemu. Powiem, że ciągnął nie gorzej od mojej poprzedniej MEGI 1,6 16V. Dojechaliśmy na miejsce bez problemu przy normalnym ogólnym zmęczeniu. Również GARMIN 200 miał w tym swój udział – nawigacja spisywała się rewelacyjnie, chociaż dwa razy podała informacje, że ma zbyt mało pamięci do wyznaczenia nowej trasy ale szybko się poprawiała.

W drodze powrotnej Logan spalił dokładnie tyle samo (na dystansie 1200 km spalanie średnie 5,4 dm3/100 km). Na trzypasmowej autostradzie w okolicach Wenecji rozpędził się wg nawigacji do 174 km/h (około 4200 obr/min) – licznikowo ponad 185 – prawie 190, przy czym do licznikowych 170 km/h ciągnął bardzo żwawo, a od 170 do 185 już tylko zadowalająco. Bezproblemowa autostradowa prędkość licznikowa to wartość pomiędzy 140 a 150 km/h (wg nawigacji 132-139 km/h co mniej więcej zgadzało się z drogowskazami).

Podsumowując wyjazd powiem, że Logan bardzo pozytywnie mnie zaskoczył. Bardzo dobry silnik, żwawy i chętny do pracy, niskie spalanie, przyzwoity komfort jazdy, wydajna klimatyzacja i wygodna pozycja za kierownicą. Minus to brak regulacji kierownicy i filtra przeciwpyłowego.

W Czechach i na Słowacji Loganów widziałem niewiele, a jak były miejscowe to głównie sedany i jeden MCV. W Austrii i we Włoszech już zdecydowanie więcej i w zasadzie MCV dci. Poza autostradą jadąc przepisowo spalanie spadało nawet do 3,9 dm3/100 km, ale średnio należy przyjąć wartość pomiędzy 4,2 a 4,5 z włączoną Klimą. Po powrocie po 8 dniach na liczniku zanotowałem 5840 km.

W załączeniu kilka zdjęć z widokami Logana we Włoskiej scenerii.
Pozdrawiam

S1050730 (2).JPG
SAN MARINO - Parking wśród doborowego towarzystwa
Plik ściągnięto 117 raz(y) 69,63 KB

S1050720 (3).JPG
San Marino - widok na RIMINI i Morze Adriatyckie
Plik ściągnięto 111 raz(y) 43,04 KB

S1050719 (2).JPG
San Marino - widok na klasztor
Plik ściągnięto 101 raz(y) 40,33 KB

S1050711 (4).JPG
Postój
Plik ściągnięto 92 raz(y) 65,89 KB

S1050708 (2).JPG
Włoska podrzędna droga w okolicach SAN MARINO - zakrety po 180 stopni i momentami ponad 25% podjazdy i zjazdy
Plik ściągnięto 102 raz(y) 63,01 KB

S1050639 (2).JPG
Aleja Palmowa w Nettuno
Plik ściągnięto 96 raz(y) 67,6 KB

S1050637 (3).JPG
Wybrzeże Anzio - Morze Tyreńskie
Plik ściągnięto 102 raz(y) 36,68 KB

S1050617 (2).JPG
To się nazywa parking przyhotelowy
Plik ściągnięto 100 raz(y) 49,98 KB

 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2008-06-06, 10:49   

Bardzo fajna relacja, nie ma to jak podróże własnym autem!
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2008-06-06, 10:55   

Pięęęęęęęęęęęęęęknie się prezentuje w tej scenerii :!: :!: :!:

Dzięki za zdjątka Kolego :-)
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne