Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Pedał hamulca w Sandero na postoju w podłodze.
Autor Wiadomość
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-08, 21:32   Pedał hamulca w Sandero na postoju w podłodze.

Witam

Czy normalnym zjawiskiem jest mozliwosc maksymalnego wdepniecia pedalu hamulca np na postoju z wlaczonym silnikiem jak sie caly czas naciska na niego , az do podlogi ? Oczywiscie po odpuszczeniu natychmiast wraca do gornego polozenia i hamuje bezproblemowo po ruszeniu ?
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-09-08, 21:38   

Cytat:
na postoju z wlaczonym silnikiem jak


Z włączonym jak najbardziej - cały czas masz ciśnienie w układzie także dlaczego nie, przy wyłączonym byłoby gorzej :D
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-09-08, 21:39   

Zapada się czy po prostu nie stawia oporu aż do podłogi?

Ostatnio miałem pęknięty jeden z twardych przewodów hamulcowych (w Fiacie Palio), ale płyn wyciekał na tyle wolno, że w trakcie normalnej jazdy i delikatnego hamowania nie było nic czuć, za to przy mocniejszym przydepnięciu pedał uciekał zbyt głęboko.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-08, 23:07   

Naciskam - pedal sie zapada bardzo powoli az do wyczucia "twardego konca przy podlodze". Wymaga to dosyc mocnego wcisniecia i odczekania 4-5 sek. Po odpuszczeniu i ponownym zahamowaniu wszystko wraca do normy tj. auto hamuje i pedal wysoko. Jednak w poprzednim citroen ax kojarze, ze wcisnac pedal do ziemi mozna bylo przy okazji odpowietrzania ukladu, stad zapytuje tu.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 922
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2011-09-09, 01:31   

U mnie to stopniowe zapadanie się wiązało się wyraźnie z sugestywnym kap-kap-kap z okolic tylnego koła... no ale tu jest ABS (chociaż nie przypominam sobie takiego objawu z jakiegokolwiek samochodu z ABSem, jakim jeździłem), a ja nie jestem mechanikiem ;P
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-09-09, 05:50   

Mam to samo. Kilka serwisów stwierdziło, że ten typ tak ma. Kolega w Leonie tdi ma podobnie.
_________________
 
zyga03 


Marka: Dacia 2x
Model: DUSTER 1.3 Tce 4x4 150 kM
Silnik: Stepway 1,5 DCi
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 277
Skąd: Warszawa,Łomianki
Wysłany: 2011-09-09, 08:29   Re: Pedał hamulca w Sandero na postoju w podłodze.

mekintosz napisał/a:
Witam

Czy normalnym zjawiskiem jest mozliwosc maksymalnego wdepniecia pedalu hamulca np na postoju z wlaczonym silnikiem jak sie caly czas naciska na niego , az do podlogi ? Oczywiscie po odpuszczeniu natychmiast wraca do gornego polozenia i hamuje bezproblemowo po ruszeniu ?


to poważna sprawa jeżeli nie ubywa Ci płynu hamulcowego to jest uszkodzona pompa hamulcowa
sprawdz wspomaganie naciskaj pedał hamulca bez włączonego silnika i nie puszczając hamulca włącz silnik pedał powinien troszkę opaść
nie bagatelizuj tego bo stłuczka murowana
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-09-09, 08:41   

Zyga - a Ty tez nie strasz - 3 szefow serwisow u mnie na to patrzylo i TTTM - a ja przez 10kkm stluczki nie mialem - napewno trzeba to sprawdzic, zeby sie upewnic, ze nie odbiega nic od normy ale jak auto hamuje skutecznie w trakcie jazdy, nie ma zadnych niepokojacych objawow i odkrywa sie to po 5kkm tak jak ja gdy stojac na swiatlach cos mocniej pocisnalem w hamulec to chyba raczej sa gorsze problemy na tym swiecie? No chyba, ze to rzeczywiscie usterka a serwisy wciskaja kit? Ale w to nie wierze prawde mowiac...
_________________
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-09, 08:59   

Moze niech sie inni wypowiedza, łatwo ten test zrobic np. stojac na swiatlach. Jesli we wszystkich Daciach bedzie tak samo to nie ma problemu , jesli nie to jest problem.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-09-09, 09:06   

moim skromnym zdaniem jest to bardzo normalny objaw, bo niby dlaczego hydraulika miałaby przestać pracować na ciepłym silniku - pedał nie wpada, nie lata bez celu także wszystko w porządku, ja mam inny problem, o którym już pisałem, mianowicie temu że można je bez większego problemu doprowadzić do czerwoności, ba jakby jeździć bardzo agresywnie to pewnie i do bialości...
 
zyga03 


Marka: Dacia 2x
Model: DUSTER 1.3 Tce 4x4 150 kM
Silnik: Stepway 1,5 DCi
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 277
Skąd: Warszawa,Łomianki
Wysłany: 2011-09-09, 09:31   

RnR napisał/a:
Zyga - a Ty tez nie strasz - 3 szefow serwisow u mnie na to patrzylo i TTTM - a ja przez 10kkm stluczki nie mialem - napewno trzeba to sprawdzic, zeby sie upewnic, ze nie odbiega nic od normy ale jak auto hamuje skutecznie w trakcie jazdy, nie ma zadnych niepokojacych objawow i odkrywa sie to po 5kkm tak jak ja gdy stojac na swiatlach cos mocniej pocisnalem w hamulec to chyba raczej sa gorsze problemy na tym swiecie? No chyba, ze to rzeczywiscie usterka a serwisy wciskaja kit? Ale w to nie wierze prawde mowiac...


każdy jest kowalem swojego losu pomierz ciśnienie w układzie hamulcowym i będziesz wszystko wiedział a do tych szefów nie jeździj szkoda czasu
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-09-09, 09:54   

Na co szkoda czasu?

nie ma innych serwisow Renault/Dacia na Slasku praktycznie - bylem u Dabrowskich, Pietrzaka i Zieby.

Tlumaczenie jest takie, ze gdyby nie wchodzilo to cisnienie rozwalilo by membrane - i to do mnie przemawia bo hamulec nie wpada "sam z siebie" tylko jak go coraz mocniej sie gwalci cisnieniami ktorych na drodze nigdy nie bedziesz uzywal (bo juz dawno kola sie zatrzymaly niezaleznie od predkosci itp itd).

Tak naprawde na jakiej podstawie sie wypowiadasz tak kategorycznie? Jesli masz jakis dokument/opracowanie przeczace temu co piszemy to prosze podrzuc i pierwszy pojade z tym do serwisu - ale narazie mamy takie rozmowy na poziomie ludowych madrosci niestety vs opinie serwisow ktore odpowiadaja jednak za to co mowia i vs doswiadczenie userow ktorzy jezdza i na szczescie zyja ;)
_________________
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-09-09, 10:02   

u mnie pedał idzie lekko za połowe...
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
zyga03 


Marka: Dacia 2x
Model: DUSTER 1.3 Tce 4x4 150 kM
Silnik: Stepway 1,5 DCi
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 277
Skąd: Warszawa,Łomianki
Wysłany: 2011-09-09, 10:32   

RnR napisał/a:
Na co szkoda czasu?

nie ma innych serwisow Renault/Dacia na Slasku praktycznie - bylem u Dabrowskich, Pietrzaka i Zieby.

Tlumaczenie jest takie, ze gdyby nie wchodzilo to cisnienie rozwalilo by membrane - i to do mnie przemawia bo hamulec nie wpada "sam z siebie" tylko jak go coraz mocniej sie gwalci cisnieniami ktorych na drodze nigdy nie bedziesz uzywal (bo juz dawno kola sie zatrzymaly niezaleznie od predkosci itp itd).

Tak naprawde na jakiej podstawie sie wypowiadasz tak kategorycznie? Jesli masz jakis dokument/opracowanie przeczace temu co piszemy to prosze podrzuc i pierwszy pojade z tym do serwisu - ale narazie mamy takie rozmowy na poziomie ludowych madrosci niestety vs opinie serwisow ktore odpowiadaja jednak za to co mowia i vs doswiadczenie userow ktorzy jezdza i na szczescie zyja ;)


to w takim razie zadzwoń do pierwszego lepszego rzeczoznawcy i zapytaj o problem
lub do innego serwisu niekoniecznie ASO Renault i takze spytaj czy normalnym jest że pedał hamulca wpada ci do końca na postoju
ciekawy jestem odpowiedzi
podane ciśnienie z pompy hamulcowej nie ginie po drodze do tłoczków a każda pompa jest tak zbudowana ,że z chwilą awarii wspomagania na końcu przesuwu wywiera cisnienie bezpośrednio do układu nawet w przypadku uszkodzenia innego swojego obwodu.
Najlepiej zajrzyj do literatury.
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-09-09, 11:08   

http://forum.fordclubpols...ad.php?t=103258

Pytanie wiec imho glownie jest o "sposob" wpadania - przy okazji jeszcze raz o to zapytam i poprosze na pismie to wrzuce tutaj :)
_________________
Ostatnio zmieniony przez RnR 2011-09-09, 11:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-09-09, 11:12   

Natomiast tak serio patrzac - ja technicznie to analizujac jak najbardziej widze potrzebe "ujscia" nadmiaru cisnienia - podobno wlasnie w dieselach jest to temat bo tu te cisnienia moga byc duze (tak mi mowili) - jesli cisnienie przekracza jakis poziom dopuszczalny to co sie ma stac? Lepiej zeby cos wybuchlo czy zeby "popuscilo"? W pierwszym przypadku cisnienie spada do zera - w drugim pozostaje stale...
_________________
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-09, 16:35   

jjmalin napisał/a:
u mnie pedał idzie lekko za połowe...


U mnie konczy swoja drodze na podlodze, czuc charakterystyczny twardy koniec, jakby dotknal jakiegos nie miekkiego elementu. Opis testu identyczny jak w poscie rozpoczynajacym watek na stronie klubu forda.
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 982
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2011-09-09, 18:57   

W moim Sandero pedał kończy swój bieg tak jak u jjmalin czyli lekko za połową, ale w poprzednim samochodzie miałem podobny problem. Przyczyną była wadliwa pompa, a dokładnie rzecz biorąc pompa miała wżery na tłoku co skutkowało przy okazji ubytkiem płynu w układzie. Więc sprawdź czy nie masz ubytku i obejrzyj pompę czy się nie poci.
_________________
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-09-09, 20:00   

dzisiaj sprawdzalem i u mnie nic takiego sie nie dzieje nacisnalem z 15 razy i ciagle zostaje w jednej pzocyji :roll:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Dawid 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 Dci 68@85
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 84
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2011-09-09, 20:11   

serwo lub pompa
http://allegro.pl/listing...0&description=1
Ostatnio zmieniony przez Dawid 2011-09-09, 20:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-09-09, 20:36   

Ja ubytków żadnych nie mam. Ciekawa sprawa, ktoś z DD może porównać?
_________________
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-09, 21:49   

Czytam z zaciekawieniem na Wasze raporty. Szczegolnie Sandero/Logan/Duster DCI. Jesli okaze sie ze ja mam ten symptom to bez wizyty w ASO sie nie obejdzie.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2011-09-09, 22:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-09-11, 13:02   

U mnie też nic takiego się nie dzieje. Jak "napompuje" pedał przy wyłączonym silniku, to pręży się u góry maksymalnie, potem po uruchomieniu pompy normalnie odpuszcza gdzieś do połowy i tyle. Ja mam tylko ten problem, że jak zaparkuję na górce i puszczę ręczny chcąć uruchomić silnik (z wciśniętym nożnym i sprzęgłem), to auto zaczyna się staczać :-? w poprzednim aucie normalnie trzymało.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-09-11, 17:40   

U mnie na pierwszy rzut oka jest podobnie ale jak z wieksza sila dluzej nnaciskam to w ciagu 23-30 sek pedal opada .
 
ronorono 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.6 mpi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 18 Kwi 2011
Posty: 6
Skąd: polska
Wysłany: 2011-09-12, 08:11   

ciśniecie mocno na postoju, kółeczka się nie kręcą i po prostu ABS odpuszcza. przy depnięciu pedał stanie w połowie i dopiero potem popuszcza ABS.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne