Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-10-21, 20:30 Gwiiiiiiiżdże mi coś!
Przy zmianie obrotów i obciążenia silnika, przy skręcie kół i ruszaniu, z prawej strony komory silnikowej dobiega donośny gwizd. Gwizd ustaje po zmianie obrotów, zgaszeniu i zapaleniu silnika lub ustaje bez wyraźnej przyczyny. Co to jest do diaska? Nie jest to pasek-prawie nowy i sprawdzany ostatnio.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-10-21, 20:48
chriskb napisał/a:
Jeżeli jest to mocny skręt kół to najprawdopodobniej gwizd pochodzi z układu wspomagania
Na prosto też gwiżdże...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-10-21, 21:27
Beckie napisał/a:
Gwiżdże tak jak pasek?
To nie pasek. Wybitni mechanicy stwierdzili...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2011-10-22, 10:03
logicznie rzecz biorąc to macie rację aczkolwiek jeśli Kolega niedawno wymieniał pasek to może za mocno go napiął co również może powodować wycie jakiegoś łożyska, już nadszarpniętego zębem czasu.
Nie znam za bardzo tych silników, może pompa wspomagania jest też podpięta pod pas klinowy (chyba że jest elektrohydrauliczna), ona też może "wyć" jak się kończy:)
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2011-10-22, 10:06, w całości zmieniany 2 razy
Kiedyś w Astrze po wymianie paska akcesoriów po krótkim czasie zaczął piszczeć znowu i się zerwał. Jakaś tulejka na mocowaniu alternatora była osłabiona i pękła co spowodowało obrót alternatora i zerwanie paska. Ja bym sprawdził pasek i akcesoria nim napędzane jeszcze raz... Może nawet u innych wybitnych mechaników...
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-10-22, 13:30
Wyje z prawej strony komory silnikowej. Zwykle na zimnym silniku tuż po rozruchu, przy hamowaniu do zera ze sprzęgłem i ruszaniu. Wycie ustaje po nabraniu prędkości ok. 30 40 km/h.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Kolego Stempik ty piłeś coś dziś już, pasek chcesz wd 40 psikać, ja pierdzielę:)
Se piję codziennie, zawsze zanim ruszę. Potem psikam paska napędu akcesoriów i w drogę. No chyba że nie gwiiiiżdże, to nie psikam.
A pasek wymieniany był z rolkami, może żle napięty ?
Ostatnio zmieniony przez stempik 2011-10-22, 19:41, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-10-22, 20:37
Hmmm, prawa strona to wygląda na pasek. Ja powiem tak. Miałem podobne objawy i mechanik przełożył pasek o jeden ząbek na zewnątrz. Teraz panuje cisza. Chodzi mi po głowie jeszcze the water pumps
to codzienne picie i psikanie wykończy i Ciebie i pasek:)
Ale my zawsze z umiarem, tak dla zdrowia.
Bo po prawdzie nigdy nie proponowałem umieszczenia tak skrzata z konewką wspomnianego środka na stałe, a jedynie psiknięcie w celu zaobserwowania ewentualnych zmiam.
A za życzenia serdecznie dziekuję, bo zdrówka nigdy za wiele.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2011-10-26, 21:12, w całości zmieniany 2 razy
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-11-01, 21:30
Przestało. Samo. Od kilku dni nie gwiżdże a nic nie zrobiłem. Są jednak rzeczy na niebie i ziemi, które się nie śniły fizjologom...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 04 Sie 2011 Posty: 54 Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2011-11-02, 07:58
To że to słychać z prawej strony to efekt wlotu powietrza do kabiny przez filter kabinowy (właśnie ta "dziura" jest z prawej strony w kabinie). Miałem podobny efekt z reduktorem LPG. Świst był z prawej strony, a zwalony reduktor miałem zamocowany z lewej strony obok kolumny kierownicy. To że daćkach wszystko słychać z prawej to może być złudzenie. problem może być w każdym miejscu silnika.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-11-29, 10:25
Uwaga! Spece od wymiany paska zbyt słabo przykręcili alternator i ten zmieniał pozycję przy różnych obciążeniach.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum