Raczej nie pociągnie 'dobrze' od 1900 na IV i V biegu... bez jaj... ma wtedy ~105Nm. A dCi już przy 1700 ma 160Nm. I o tym pisał Petek
Moze i ma przy 1900 obr 105 nm a przy 3000 ma 114 wiec te 10 nm sie praktycznie nie odczywa. CHodzi to raczej o plaski przebieg krzywej momentu, uwierz mi ze juz od 1900 silnik nie rzezi a bez trudu rozpedza sie nawet na 5. Teoria jedno, praktyka drugie. Wox przeczytaj jeszcze raz post Petka, wyraznie napisał o mocy maksymalnej. O momencie tam nic nie ma.
Zreszta ja nie podwazam zalet diesla, ktory malo pali ma solidny ciag w srednich obrotach, sam chcialbym go miec nawet slabsza wersje, ale koszt byl zbyt wysoki jak dla mnie. Byc moze teraz kupilbym sedana ale diesla, byloby taniej niz w przypadku mcv. I tak w 99% jezdze sam z powietrzem.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 250 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-03, 07:16
jan ostrzyca napisał/a:
Co do stwierdzenia, że benzyniarze nie znają diesli to lekka przesada. Ja znam dokładnie TAKIEGO diesla z pracy i po 5 latach i 110 tys. km coś tam mogę napisać i pewnie więcej niż koledzy po roku i 15 tys. km.
Janie, niedawno jeden z polityków też się przechwalał znajomością z "panią Dodą".
[ Dodano: 2008-04-03, 08:18 ]
licek napisał/a:
4000 obr/min to niskie obroty wg Ciebie? Jak na diesla to sa wysokie obroty i dopiero przy tych obrotach dci osiaga pełna moc. Dotyczy to wszystkich diesli
Wyraziłem się rzeczywiście nieprecyzyjnie, chodziło o moment obrotowy. Licku drogi, przejedź się raz z przyczepą, będziesz do końca życia wiedział o co chodzi.
Licku drogi, przejedź się raz z przyczepą, będziesz do końca życia wiedział o co chodzi.
Do Petka:
Jak slabszy diesel radzi sobie z przyczepa w trasie? Chodzi z jaka predkasci jezdzisz, na jakim biegu, czy na 4 jest wystarczajaca mocy do spraqwnej jazdy itp.
Pewnie niezle, pare dobrych lat temu widac bylo maluchy ciagnace n 126 :) chociaz nie wiem jakim cudem
Licku drogi, przejedź się raz z przyczepą, będziesz do końca życia wiedział o co chodzi.
Do Petka:
Jak slabszy diesel radzi sobie z przyczepa w trasie? Chodzi z jaka predkasci jezdzisz, na jakim biegu, czy na 4 jest wystarczajaca mocy do spraqwnej jazdy itp.
Pewnie niezle, pare dobrych lat temu widac bylo maluchy ciagnace n 126 :) chociaz nie wiem jakim cudem
Przepraszam, że się wtrącę, ale ciekawi mnie co masz na myśli pisząc "sprawna jazda (z przyczepą kempingową)" :P N126 akurat waży ~ 350kg, więc tyle co 4 dobrze zbudowane osoby; powyżej 70-80 km/h dochodzi jeszcze zwiększony opór aerodynamiczny, ale tu niech się Petek wypowie.
_________________ Gregosa
---------
MCV dCi lauréate | 63k+ km
Ostatnio zmieniony przez Gregosa 2008-04-03, 09:33, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 250 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-03, 09:23
Gragosa N126n waży ok. 680 kg, a jej DMC to 750 kg. Mylisz przyczepy.
Sprawne poruszanie się z przyczepą na trasie to jazda ok. 80 km/h na piątce, a w razie konieczności możliwość przyspieszenia i zwolnienia. W mieście nie bez znaczenia jest szybkie nabieranie mocy przez auto, szczególnie w wielkomiejskich korkach. Poza tym, jak już wspomniałem, w wakacyjnych wojażach bardzo ważna jest ekonomia. Trochę ponad 6 litrów z przyczepą to jest naprawdę dobry wynik.
[ Dodano: 2008-04-03, 10:33 ]
KaS602 napisał/a:
to jakby potwierdza moje przekonanie, ze diesel jest dobry w lokomotywach, statkach i ewentualnie w dostawczakach...
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-03, 09:45
petek napisał/a:
Uniwersalność jest zaletą tego silnika
Diesel jest dobry jako "wol roboczy". Nisko maksymalny moment obrotowy gwarantuje sprawne poruszanie sie (moze to za duzo powiedziane - sprawne ruszanie) pod duzym obciazeniem, ale czy gwarantuje dynamike - to juz kazdego subiektywna ocena - wedlug mnie - nie.
Duży moment obrotowy nie jest zasługą diesla, tylko turbiny. Jak by do 1.6 MPi wstawić Turbo otrzymali byśmy ok. 180 Nm przy ok. 2000 obrotów i ze 120KM mocy. Jeśli by tak z DCi zdjąć turbinę mieli byśmy max 100 Nm i 55KM. Benzyna o tej samej pojemności miała by o wiele wyższą moc i ciut większy moment obrotowy.
Spalanie za to jest rewelacyjne i to już zasługa diesla, nieco ponad 6 litrów /100km przy takim obciążeniu rewelacja.
Diesel najlepiej ciągnie przy 3000-4000 obrotów. Ma wtedy maksymalną moc. Są to relatywnie niskie obroty, bo stare diesle np. w mercedesach beczkach maksymalną moc uzyskiwały przy ponad 4000 obrotów. Te 160Nm/200Nm to slogan marketingowy. Jest to siła jaką silnik jest w stanie przyłożyć podczas pojedynczego ruchu tłoka. Jeśli Diesel wykona 2000 takich ruchów 2500 i przeniesie przy każdym ruchu 160Nm, to na wale napędowym mamy efektywnie ok 400 000 Nm momentu w ciągu każdej minuty. Po przekroczeniu 3000 obrotów moment obrotowy diesla spada, ale bilans jest lepszy. Przy 3500 obrotów mamy do dyspozycji ok 130 Nm momentu, co po przemnożeniu przez ilość obrotów na minutę daje efektywne 455 000Nm. NIe ma bata - silnik musi przyspieszać lepiej. Zrobiłem kiedyś test. Utrzymując silnik między 2000 -3000 obrotów auto osiągnęło 100 km/h po prawie 20s. Utrzymując obroty w przedziale 3000-4000 zrobiło to w ok 14s. Wnioski nasuwają się same.
Biegi zmieniać trzeba tak samo często w benzynie jak i w dieslu. Benzyną trzeba redukować by lepiej przyspieszyć, dieslem trzeba redukować, bo na piątce nie da się pojechać bez drgań silnika 50 km/h - co umożliwia benzyna. Diesel dzięku turbo nadrabia wysokim momentem na niskich obrotach, benzyna szerszym zakresem obrotów użytecznych. Wynik - remis.
_________________ 102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
Ogólnie dci jest rewelacyjny ale dla osób które sporo latają po trasach lub dłuższych odcinkach, a nie na krótkie odcinki, miasto, częste gaszenie silnika, ja jak mam go zgasić to tylko wtedy gdy będę musiał stać dłużej niż jakieś 5 minut, inaczej mi się nawet nie opłaca. Jak mam jechać do sklepu do miasta to biorę żony malucha... :) i nim jadę bo szkoda mi odpalać moją daćkę :) . Dlatego dywagacje - który silnik lepszy nie mają sensu, każdy ma inną specyfikę, budowę i każdy z nas inaczej go używa i wie najlepiej co dla niego najlepsze ;)....
Ale jak widzę takie wypowiedzi, to mnie skręca ;)
KaS602 napisał/a:
to jakby potwierdza moje przekonanie, ze diesel jest dobry w lokomotywach, statkach i ewentualnie w dostawczakach...
pozdro dla KaS602
_________________ LOGAN 1.5 DCI (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-08, 11:44
Black Eryk napisał/a:
Ogólnie dci jest rewelacyjny ale dla osób które sporo latają po trasach lub dłuższych odcinkach
Moge zapytac skad taki wniosek? Bo jesli caly czas chodzi o roznice w spalaniu paliwa ,to mnie to nie bardzo przekonuje... Kiedy dluzszy czas jezdzilem brata Clio z 1.5 dCi 68 po ~2000 kilometrow srednie spalanie wynosilo 5.5 l/100. W swoim loganie 1.6 MPI ostatni wynik po ~4200 km wynislo 6.8 l /100 km. Czy to az taka duza roznica? nawet nie 1.5l na kazde 100 km... Jezdzilem nimi w identyczny spsob, z porownywalnym udzialem przebiegu w miescie i na trasie. W miescie bez szalenstw, ale nie zamulajac, na trasie rowniez jakos nie za bardzo zwracam uwage na to, by jak najmniej spalil... (Logan jezdzi na Verva98, Reno brata na BP Ultimate Diesel)
Do firmy? Nie odwazyl bym sie dac dCi przedstwicielowi handlowemu... Wolalbym, aby wyzywal sie na jednostce benzynowej, ktora nie tak szybko wykoncza wysokie obroty, gaszenie od razu po przyjezdzie i lanie paliwa nie wiadomo gdzie... A jak juz wykonczy to bedzie tansze przy benzyniaku.
Do tego dochodzi oczywiscie fakt, ze benzyna jest bardziej elastyczna (zwlaszcza jednostki 8V), bardziej dynamiczna i ciszej pracuje.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 250 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-08, 12:29
KaS602 napisał/a:
Do firmy? Nie odwazyl bym sie dac dCi przedstwicielowi handlowemu... Wolalbym, aby wyzywal sie na jednostce benzynowej, ktora nie tak szybko wykoncza wysokie obroty, gaszenie od razu po przyjezdzie i lanie paliwa nie wiadomo gdzie... A jak juz wykonczy to bedzie tansze przy benzyniaku.
Nie przesadzasz aby z tą delikatnością dCi? To jest silnik do samochodu a nie do zabawki dla dziecka - nie zapominaj.
Znam wielu przedstawicieli jeżdżących i chwalących sobie turbo diesel. Jednak poglądy "benzynowców" co do diesli są na tym forum mocno odbiegające od rzeczywistości. Ale każda sroka swój ogon chwali.
[ Dodano: 2008-04-08, 13:30 ]
KaS602 napisał/a:
Kiedy dluzszy czas jezdzilem brata Clio z 1.5 dCi 68 po ~2000 kilometrow srednie spalanie wynosilo 5.5 l/100.
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-08, 12:49
petek napisał/a:
Nie przesadzasz aby z tą delikatnością dCi
Jak bys nie zauwazyl nigdy i nigdzie nie mowilem, ze dCi jest delikatny. Wiekszosc Uzytkownicy wersji 68 boi sie jak ognia "wyzylowania" wersji 85, Wiec nie mow prosze, ze mowie o delikatnosci dCi. Chodzi o to, ze dCi ma CR i Turbo, a te nie wlasciwie eksploatowane nie beda sluzyc tak dlugo jak w przypadku stosowania sie do zalecen producenta. I sa to dosc kosztowne elementy silnika.
petek napisał/a:
Dziwnie dużo
Nie wiem, ja jezdzilem w miare normalnie, codziennie. Do miasta i za miasto.
W tej chwili brat po kilku tys km ma srednie na poziomie chyba 4.9 l/ 100 ale to mnie nie przekonuje, bo wiem ile dCi palil jak ja nim jezdzilem i wiem ile pali 1.6 MPI kiedy tez ja nim jezdze.
petek napisał/a:
Znam wielu przedstawicieli jeżdżących i chwalących sobie turbo diesel
Przedstawiciele chwala sobie wszystko - bo to nie ich. O tym tez nie zapominaj.
Chyba stąd, że wg raportów spalania rzeczywiste różnice w dłuższym okresie czasu wychodzą jednak większe - oczywiście różnie w różnych markach i modelach, ale dla Logana wydaje się, że jest to 4.5-5 L oleju wobec 7-8 benzyny, czyli od 2 do 3.5 L mniej. Przy większych przebiegach to już jest coś... A trzeba dodatkowo pamiętać, że było jeszcze więcej, kiedy poziom cen obu paliw był bardziej zróżnicowany.
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-04-08, 14:16
laisar napisał/a:
A trzeba dodatkowo pamiętać, że było jeszcze więcej, kiedy poziom cen obu paliw był bardziej zróżnicowany.
Ceny paliw w Polsce to dzieło wariata lub złodzieja. Rok temu ON i PB 95 kosztowały po 3.8 zł/l. i wszyscy "analitycy" zapewniali, że tak zostanie.
Potem PB 95 wyskoczyła nawet do 4.60 zł/l.
Dziś znowu ON zrównał się z PB. A jeśli ktos kupuje do diesla tylko paliwa premium, to ON jest teraz sporo droższy od PB. Dziś na Orlenie ON Verva 4.39 zł/l. a przy L'eclercu PB 95 4.16 zł/l.
P.S. Któryś z użytkowników diesla twierdził w innym wątku, że dci 68 km pokarze tył benzyniakowi 85 km. Otóż z danych fabrycznych wynika, że jedynie diesel 85 km pokaże tył benzynie 1.4. W pozostałych przypadkach benzyniaki przyśpieszają lepiej do setki.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012 Pomógł: 13 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 1371 Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-04-08, 22:56
jan ostrzyca napisał/a:
W pozostałych przypadkach benzyniaki przyśpieszają lepiej do setki
Gdybys zestawil benzyniaka i diesla o tej samej mocy benzyniak zawsze bedzie szybszy...
W loganie sedanie dCi 85 KM ma takie same osiagi jak 1.4 MPI 75KM
[ Dodano: 2008-04-08, 23:59 ]
laisar napisał/a:
Cytat:
Moge zapytac skad taki wniosek?
Chyba stąd, że wg raportów spalania rzeczywiste różnice w dłuższym okresie czasu wychodzą jednak większe - oczywiście różnie w różnych markach i modelach, ale dla Logana wydaje się, że jest to 4.5-5 L oleju wobec 7-8 benzyny, czyli od 2 do 3.5 L mniej. Przy większych przebiegach to już jest coś... A trzeba dodatkowo pamiętać, że było jeszcze więcej, kiedy poziom cen obu paliw był bardziej zróżnicowany.
Mozliwe, ja w swoich postach wyrazam swoje zdanie i nikomu nie mam zamiaru go narzucac. Nie przecze, ze roznica 3.5 litrow na kazde 100km jest spora. Napisalem tylko, ze mnie nie przekonuje ten argument.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1104 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-08, 23:08
KaS602 napisał/a:
Gdybys zestawil benzyniaka i diesla o tej samej mocy benzyniak zawsze bedzie szybszy...
W loganie sedanie dCi 85 KM ma takie same osiagi jak 1.4 MPI 75KM
Ale w danych MCV to już można tylko zrównać 1.6 MPI i 1.5 dCi.
Czyżby im większa masa, tym lepiej wypada diesel (moment obrotowy daje znać)
Właściwie to każdy zawsze wyraża swoje zdanie - nawet jeśli niektórzy o tym zapominają i walą ciężkimi kwantyfikatorami... (nie Ty, oczywiście, to naprawdę uwaga ogólna).
Ad rem: zrozumiałem, że nie przekonuje Cię 1.5 L, dlatego napisałem, że to chyba zazwyczaj jest jednak więcej.
I w żadnym razie nie usiłuję kogoś przekonać do czegoś - jak widać sam też jeżdżę benzyniakiem, ale rozumiem że i diesle mają rację bytu w innych uwarunkowaniach.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1104 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-04-08, 23:34
Nie chcę się tu kłócić, ale wydaję mi się że załadowane na maksa 1.6 MPI zostało by w tyle za tak samo załadowanym 1.5 dCi.
Moje założenia wynikają z porównania mas sedanów i MCV.
MCV waży więcej od sedanów średnio 200 kg i 1.4 spadło poniżej 1.5 dCi, podejrzewam że dodatkowe 200 kg ładunku zrówna wyniki 1.6 MPI i 1.5 dCi.
Oczywiście cały czas mówimy o 1.5 dCi 85KM
Ceny paliw w Polsce to dzieło wariata lub złodzieja.
Szukaj ich w Brukseli i tych, którzy ją popierają. Gdyby odliczyć podatek, który wymusza UE, to nikt by nie zwracał tak wielkiej uwagi czy benzyna kosztuje 2 zł czy 2,5 zł.
Gdyby ktoś chciał wiedzieć na co idą nasze pieniądze, to np. na urzędników, którzy zajmują się uchwalaniem i egzekwowaniem tego typu przepisów: http://euro.pap.com.pl/pa...Sum=-1532916200
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Nie znam się na tym - w jaki sposób Unia "wymusza" u nas wysokie ceny paliw? Zdaje mi się, że przecież każde państwo ma prawo samodzielnego ustalania wysokości podatków...
Co do oscypka: przecież górale sami chcieli go zarejestrować i wybrali takie a nie inne warunki - więc nie rozumiem: w czym problem?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum