A ja właśnie u Mentla w Wodzisławiu kupowałem ale wysyłają mnie "na drzewo", bo LPG robiłem w Auto MIX Skrzyszów ... tam już 2 razy miałem czyszczoną przepustnicę jak już wspominałem i po jakimś czasie problem wracał. Może spróbuję wymienić filtr powietrza na próbę ... zastanawiające, że i diesle mają podobne problemy ... przewody zapłonowe, świece, filtr powietrza, wtryskiwacze ...
Witajcie,
Mój Duster (z gazem) też mi czasem zrobi żabkę, ale zdarza mu się to tylko, jak jest zimny i dam mu za dużo picia, to wtedy czasem czkawki dostaje. U mnie wystarczy - póki zimny - delikatnie z pedałem gazu. Ale Teść ma punto z gazem i u niego żabka jest zawsze, jak ma brudy w przepustnicy.
adalbertus2,
witaj w Klubie...
napisz coś więcej o swojej draklulce, jak długo nim (nią ) jeździsz, przebieg, wersja, kolor jaka instalacja LPG i czy jesteś zadowolony z ujeżdżania...
Zgadza się to jedna firma dwa oddziały ale też inni mechanicy.
Ja tam do końca nie wiem czy mi prawdę powiedzieli w Wodzisławiu ale objaw (żaby) się na razie nie pojawił.
koniu napisał/a:
Auto MIX Skrzyszów ...
Mi też tam robili ale przez serwis zlecone mieli a to jest różnica teraz sie nie mogą wykręcić bo za to że LPG montowałem w "Auto MIX Skrzyszów" na zlecenie AutoMentel Wodzisław to zapłaciłem za montaż 3,500 zamiast 2,800 więc zgarnął serwis 700zł za nic nie robienie ale gwarancję mam mieć bezproblemowo bo fakturę na montaż LPG wystawił AutoMentel Książeczka gwarancyjna LPG Skrzyszów
Dziwne takie ale prawdziwe
Witam wszystkich
Widzę że problem szarpania Dustera na zimnym silniku jest wszechobecny. U mnie również mam z tym problem. 29.12.11 jestem umówiony w serwisie w tej sprawie i zobaczę jaką diagnozę mi postawią. Jak będę coś wiedział to na pewno napiszę co wymyślili nadzwyczajni fachowcy z serwisu:):):) Pozdrawiam
Bardzo dobrze że jest nas coraz więcej możne uda sie ustalić główny powód takiego stanu rzeczy. Bo już zaczynałem myśleć że (żabka) to opcja (gratis) przy zakupie auta i ten typ tak ma
Najciekawsze jest to, że dzieje się to w różnych silnikach - 8V, 16V, dci, w tym oczywiście LPG, gdzie akurat taki objaw można by było jeszcze uznać za "normalny" ...
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-12-17, 20:21, w całości zmieniany 1 raz
Witam
Wróciłem z serwisu i juz piszę co było przyczyną szarpania mojego DUSTERA -
-Test Clip Defect wypadania mieszanki na cylindrze 1
-Kontrola układu zapłonowego,stanu świec, kontrola parametrów
-Czyszczenie świec
-Zamiana cewek I z III
W tej chwili wszystko jest bez uwag i nic nie szarpie
Auto jest do dalszej obserwacji. Gdy się powtórzy sytuacja będzie wymiana cewek.
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-01-01, 11:06
albercik197 napisał/a:
Witam
Wróciłem z serwisu i juz piszę co było przyczyną szarpania mojego DUSTERA -
-Test Clip Defect wypadania mieszanki na cylindrze 1
-Kontrola układu zapłonowego,stanu świec, kontrola parametrów
-Czyszczenie świec
-Zamiana cewek I z III
W tej chwili wszystko jest bez uwag i nic nie szarpie
Auto jest do dalszej obserwacji. Gdy się powtórzy sytuacja będzie wymiana cewek.
Opisz jak sie zachowywalo to szarpanie. W ktorej fazie jazdy i w ktorej pozycji wcisnietego lub nie pedalu sprzegla
_________________
Ostatnio zmieniony przez Daster 2012-01-01, 11:07, w całości zmieniany 1 raz
Zauważyłem ostatnio, że na postoju na luzie po dodaniu gazu gdy już obroty zchodzą w dół, dochodzą tak do 600-700 rpm następuje kilka wachnięć w górę i w dół po czym stabilizuje się na 900 rpm. Dodam, że podczas gdy obroty są w granicach 600-700 to słychać niefajne drżenie, nie potrafie dokładnie sprecyzować skąd. Martwić się i zgłaszać to czy TTTM?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-01-19, 20:47
przy zabrudzonym silniczku krokowym często pojawia się problem polegający na tym,że po odpaleniu zimnego silnika auto nie chce przejść na zasilanie LPG, przygasa albo czasem całkiem gaśnie, możliwe jest też oczywiście związane z tym falowanie obrotów. Przy już rozgrzanym silniku problem ten zwykle nie występuje.Wedle mojej wiedzy silniczek krokowy brudzi się po prostu zanieczyszczonym powietrzem
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-01-19, 20:56, w całości zmieniany 3 razy
Chyba też się czepię tego tematu ... gdzie znajduje się ten silniczek krokowy? Mnie ASO spławia utratą gwarancji po LPG i nie wiem czy jechać z tym do ASO czy do gazownika. Teraz mam przez gaśnięcie ustawiony parownik na 40 stopni, a w tych temperaturach muszę z 1 km przejechać, żeby mi na gaz przeskoczyło ... do tej pory miałęm tylko czyszczoną przepustnicę - pomagało na chwilę, a ASO stwierdziło, że "przepust" trzeba "nauczyć" z wykorzystaniem programu, a po utracie gwarancji na silnik to będzie kosztować ...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
ja wczoraj zauważyłem jak stałem na makdrajwie i to już nie pierwszy raz. Trochę to upierdliwe bo jak obroty są na dolnej granicy "wychylenia" to aż czuć szarpanie na drążku i w ogóle w aucie, trochę mi się to nie podoba jak na przebieg 23kkm. Dodam, że nie dzieje się to w żadnych konkretnych okolicznościach, po prostu sobie stałem, światła wyłączone, ręczny zaciągnięty, kierownica prosto a tu taka kiszka. Tylko niech mi nikt nie mówi, że TTTM. Wiem wiem to stare 1,6 8v mpi ale bez przesady.
Witajcie.
Po prawie 5300 km w moim DD zauważyłem iż obroty na jałowym biegu kręcą 500-800-1000 obrotów.
Problem wystąpił na gazie.
Pierwsza diagnoza wtryskiwacz do wymiany jak nic się nie zmieni. W ASO coś porobili i ok. Po 3 tyg ponownie OBD i zaczęły się wspomniane obroty.
W ASO stwierdzono że tym razem to wina benzyny - zapach zbyt ostry - jakby dodanto jakieś nitro czy coś- dla porównania dali powąchać benzynkę z BP. Swoja niezmiennie tankowałem na jednej stacji Shell. Kazali ją wyjeździć i się zgłosić, a zatankować np na Orlenie. Natomiast na gazie niby ok. (wtryskiwacza nie wymienili no bo benzyna zła) Co też uczyniłem. Wyjeździłem i włączyłem na gaz - niestety znów falowanie i na tym i na tym. A dziś znów ikonka z OBD mruga.
Zauważyłem, iż jak włączyłem klimatyzację falowanie trochę spadło.
Mieliście coś podobnie?
Do ASO i tak jak najszybciej uderzę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum